Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Petsu77

#1
Varmaan tätä asiaa täällä aikaisemminkin puitu, mutta ei sattunut silmään.

Pystyykö miten helposti muuttamaan jarruttamisen asetuksia?
Nyt auto heittää voltit, kun jarrutetaan. Eli ei ihan noin agressiivisesti tarvitsisi reagoida jarruun.
#2
Lainaus käyttäjältä: Igis - 27.08.13 - klo: 19.43
Tunneli on tehty vanhasta pienestä verhotangosta, kun sattui sopiva löytymään nurkista :azn: Olisiko ollut messinkiä. Halkaisijaltaan n. 13mm ja seinämävahvuus jotain 0,5mm.

Katkaisin tangon n. 1mm lyhemmäksi kuin moottorin kiinnikkeen/spurrin ja etudiffin akselin tyven väli. Tanko on kiinnitetty spurrin päästä sen läpinäkyvän kardaanisuojanlevyn kiinnityspultin alle pellistä taitellun kiilan avulla. Näkyy aiemmassa kardaanitunneli1 kuvassa. Putken etupään kiinnitys tehty käyttäen hyväksi myös sitä kardaaninsuojalevyn etupään kiinnityspistettä. Oma pieni pultti oli juuri sopiva.

Tuli sen verran sekava sepustus joten täällä juttua lontoon kielellä vastaavasta josko auttaisi http://traxxas.com/forums/showthread.php?8902947-Low-Maintenance-Thread/page4

Hiekkaa tuonne ei ole mennyt lainkaan eli toimii erinomaisesti. Negatiivisena asiana se, että rajoittaa hieman ohjauksen ääriasentoa toiseen suuntaan. En ole kokenut sitä tosin ongelmana.

No nyt löyty meilläkin oikea käyttötarkoitus noille verhotangoille  :azn:
Itse en ollut noin kätevä käsistäni, että olisin saanut tuollaisen kiilan tehtyä. Joten laitoin vain sen etupään kiinitysruuvin kiinni ja vähän kuumaliimaa sivuille.
#3
Lainaus käyttäjältä: suristin - 07.03.15 - klo: 11.06
TQi säädöt on selostettu täällä: https://traxxas.com/sites/default/files/6507-6508-6509-TQi-Manual-120130.pdf

Kiitoksia vain satelee  :azn:
Laitoin ohjeiden mukaan end pointin ja nyt ei ota enää kardaaniin kiinni
#4
Lainaus käyttäjältä: Zufee - 07.03.15 - klo: 09.35
EPA:lla ja dual ratella säädöt.  :azn:

EPA:
http://youtu.be/KH3mYvzWK1E?t=1m22s

D/R:
http://youtu.be/KH3mYvzWK1E?t=5m53s

Kiitoksia, pitääpä tutkia miten tuosta TQi ohjaimesta nuo saa tehtyä  :azn:
#5
Samaan ongelmaan tämäkin aloittelija törmäsi. Eli ohjaus ottaa siihen kardaaniin.
Pitää seuraavana tarkistaa se trimmi. Ja sitten muita säätöjä,katsotaan miten onnistuu
#6
Lainaus käyttäjältä: viiksi - 03.03.15 - klo: 12.52
Lainaus käyttäjältä: Petsu77 - 28.02.15 - klo: 20.37
Ei oikeastaan muuta syytä kuin se, että nuo NiMH akut olisi ilmeisesti helpompi käyttöiset.
Mutta pitääpä katsoa noita Lipojakin vielä uudemman kerran, ja näytti niidenkin lataamisesta olevan hyvät ohjeet täällä sivuilla.

Minä itsekin olin täysin turisti noin kuukausi sitten kun tilasin oman vastaavan. Itse tilasin kanssa suoraan LiPo paketilla. Akun lataaminenhan on ihan täysin johdot kiinni ja odota vihreätä valoa projektia.

Itse foorumia lukiessani oli vaikeinta tajuta kaikki lyhenteet/lempinimet eri laitteista. Kyllä se siitä.
Taidan ajaa väärin kun ei edes 6 täyden akun ajolla ole vielä mitään hajonnut (paitsi naarmuja katolle pyörähtämisien takia).

- viiksi

No niin auto saapui, tilasin 6708 mallin ja tuli 6708L eli lipo-malli, akkuna oli Traxxas 2s 25c 7,4v 4000mah. Eli ei tarvitse sitäkään sitten enää miettiä :)
Nyt vain pussin ostoon, mukanahan tuli se oma laturi joka lataa 0,8amps, eli n 7h menee akun lataukseen,
SkyRC E6650 mallia tuossa jo vähän vilkuilin jos sellaisen ostaisi tilalle.

Edit: Koeajot suoritettu, kyllä oli nauru herkässä molemmilla kuskeilla, vaikka ajettiinkin training modella.
Tämän ensimmäisen ajokerran perusteella voin sanoa, että oli kyllä hyvä hankinta  :grin:
Nyt dusty motorsin pussia vain hankkimaan, oli tuota lunta niin paljon kopan sisällä
#7
Lainaus käyttäjältä: Nenolanjones - 28.02.15 - klo: 19.51
Onkos jotain tiettyä syytä että haluat noissa NiMH akuissa pysytellä?

Ei oikeastaan muuta syytä kuin se, että nuo NiMH akut olisi ilmeisesti helpompi käyttöiset.
Mutta pitääpä katsoa noita Lipojakin vielä uudemman kerran, ja näytti niidenkin lataamisesta olevan hyvät ohjeet täällä sivuilla.
#8
Tervehdys tännekkin,

Tätä foorumia luettuani, päädyimme poikani (7v) kanssa ostamaan meille Stampede 4x4 VXL mallin. Auto ei ole vielä tullut, mutta apuja olisin jo tässä vaiheessa tarvinnut.

Autohan tulee 7-Cell 8.4V 3000 mAh NiMH akulla.
Olisiko jollakin laittaa linkkiä tehokkaampaan NiMH akkuun ja nopeampaan laturiin?
Jotta ei ajot loppuisi heti pojan ajovuoron jälkeen  :wink:

Tuollainen akku nyt äkkiseltään tuli ainakin vastaan

http://www.modellbau-bochum.de/Traxxas-Battery-Series-4-Power-Cell-4200mAh-NiMH-7-C-hump-84V-2951_1

Kiitoksia jo etukäteen.