Lainaus käyttäjältä: Mölli - 22.04.15 - klo: 22.08Lainaus käyttäjältä: Matt - 21.04.15 - klo: 20.37
Miten autojen kokonais ajopaino vaikuttaa moottori/nopari valintoihin?
Tuossa aikaisemmin keväällä tuli tälläinen http://www.hobbylinna.fi/tuote/ztw-1:10-beast-sl-120a-sct-combo/411202125/ combo hommattua hyllystä löytyneeseen vanhaan Kyoshon 1:10 tuuppiin. Meni aivan tolkutonta kyytiä 3s lipolla.
No nyt aihiona 1:8 truggy conversio, johon ymppäsin tuon kombon ja tuon 3s 5000mah 35c akun ja noparin lämmöt cut-offiin nopeasti. Pinioni 18t, spurri 52t. Ajovalmis paino on noin 4.5kg.
1. Voiko tuo kombinaatio toimia kyseisessä autossa oikein esimerkiks pinionia pienentämällä? Tai muilla keinoin?
2. Voinko tuolle noparille laittaa kaveriksi jonkin esim. 2200kv motin?
edit: Tänään testattu 13t pinioni ja hieman tuli ajoaikaa lisää, mutta silti veti esc:n lämmöt cut-offiin hyvinkin nopeasti, IR lämpömittarilla ei kyllä noparin mistään kohti näyttänyt kuin n. 60c. Akku ollut joka testissä täynnä. Menikö siis liian pieni pinioni paikoilleen or what? Vai voiko nopari olla kaput? Kaikki juotokset uusittu poislukien noparin sisällä olevat.
Comboa ei ole tarkoitettu 1:8 kokoiseen ja painoiseen autoon. Tuon kokoiseen autoon laitetaan yleensä n. 2000 kv:n moottori ja ajetaan 4s akulla. Pinionia voi toki vielä pienentää 8-10 t kokoon jos tuolla combolla haluaa kokeilla.
Tuo asia tulikin selville tässä, kun alkoi selvittelemään näitä moottorin kokoja yms. Huti ostos tuo combo ja uusi motti (2100kv) tulossa jo. Tuossa vielä 11t pinioni odottelee huomista testiä tämän combon kanssa.
Kiitos anyway!