Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - JKL013

#1
Morjensta Chevy!

Hyvä että edes joku jaksaa Rival topiccia päivittää!

Työkiireet ja perheenlisäys on vienyt ajan jalolta harrastukselta ja en ole ajanut akullistakaan kesäkuun jälkeen  :cry:

Mutta nyt olisi aikomus käydä testaamassa upgradet ja modit mitä pikkuhiljaa nykerrellyt vaipanvaihdon lomassa.
Mutta siitä sitten kun olen taasen saanut autoa ajetuksi :wink:

Tuota nopari moottori comboa olen itsekkin miettinyt, että onko se nyt 6S upgrade must ja olen päättänyt ostaa
vauhtipeliksi jonkun ihan muun ja pitää Rivalin RTR sähköillä.

Tuo Toron ESC ei ole water proof, joten itse en sitä ottaisi. Ekös sulla oo Xerun 150a kiinni joka on
kosteutta kestävä? Onko tuossa joku spessu ominaisuus mikä kiinnostaa vai tuo mainitsemasi nykiminen?
Hommaa sensorillinen moottori? Se Reedyn motti ei ole laadullisesti lukemani mukaan ihan top notch
muutenkaan jos sillä vielä ajelet?

Itselläni oli nämä combot mielessä kun vielä ajattelin Rivalin sähköjä upgreidata:

http://www.yuki-model.de/BRUSHLESS-ANTRIEBE/FUeR-RC-CARS/YAKUZA-1-8/YAKUZA-BOSS-1-8-M6-Combo-160A-2-150KV-sensored-waterproof.htm?shop=cn&SessionId=&a=article&ProdNr=4108010&t=4&c=157&p=157

Tuo on jotenkin aina sykähdyttänyt. Mulla on ko. merkin laturi ja lipoja käytössä > pelkästään hyvää sanottavaa
ESC tosin on kuulemma hobbywing klooni. Noilla on myös uudehko 220A nopari combo.

http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=236

1700-2000kv moottorilla 2200kv saattapi olla tujakka riippuen tietty gearauksesta

Ja sitten miettiny TT e-Mta tai MT4 G3 kilkkeitä missä vakiona 6S sähköt, joita löytyy uusista autoista irrotettuina eBaystä vaihtelevasti 150€ huitteilla.

Jos olisin rikas ostaisin Castlen mutta kun olen päättänyt pitäytyä 4S niin voin ostaa sen toisen RCn  :grin:



#2
Onpahan räyhä peli tuo sun uus ajopeli!!! Onnittelut sille!

Uudet jouset tuli (extra firm ja firm) ja ne laitoin eilen uusiin 70k öljyjyillä varustettuihin stocki iskareihin.
Losi MT Claw renkaat RPM Revolver stablemaxx vanteilla näyttää todella hyviltä ja
vaikkei tuolla autolla mitään kiipeilyä pysty harrastamaan, niin pito kallio maastossa sekä irtohiekalla
parempi kuin orkkis renkailla. Huonommat ne on täysillä revittelyssä/asfaltilla ja myös moottori kuumeni
ekaa kertaa noilla renkailla selkeästi mutta silti vain jossain 60-65º C huitteilla 18T pinionilla.





Löysin eBaystä myös iskareille hyvät suojat ja toimii todella hyvin! Alkoi jo nuo takaiskareitten jouset sulamaan.
Käsittelin useemman kerran nuo suojat tekstiilin vesi/lika hylkimis aineeella / Scotch Guard.





Alla linkki eBay storeen

http://stores.ebay.com/Grit-Busters?_trksid=p2047675.l2563

Nyt myös alkanut osia paukkumaan. Parit alatukivarret sekä koritolppia paukkunut jo useemmat.
Alkuperäinen kori myös revennyt parista kohtaa ja sitä pitäis paikkailla vähän ettei ihan mene
riekaleiksi. Iskareita en ole saanut korkattua/väännettyä edes isoista hypyistä (vielä).

Towerin tilaus tulee alkuviikosta ja sitten alkaakin korin maalausprojekti. Laittelen kuvia taas kun
saan jotain uutta kuvattavaa :)

Keep on bashing!




#3
Minkäs kärryn Chevy hommasit? Jos Rival on pieni siihen verrattuna niin kiinnostus heräsi ja
varsinkin jos sähköillä toimiva?

Tuossa viimeviikonlopun ajelun loppuvaiheesta pikku clippi.

https://docs.google.com/file/d/0B4rz40H3PdF6eUhZdXdCWi1tYUszbFlSZXFfb3h3MFZtZVdR/edit

Resoluutio on kehno (menneen talven Lumia) ja autosta nyt mitään sen ihmeempää tuo ei kerro.
2 ässillä ja vakio muuten paitsi shock spacereitä on reilusti. Takana 18mm ja edessä 12mm.
3mm on siis vakiona. Ei se ilman noita spacereitä ees menny ympäri  :laugh:

Iskaritornit saapuivat mutta laitan niitä sitten kun hajoilee nuo orkkikset.
Towerista ja myös A main hobbiesilta tuli sitten tilattua jos jonkinlaista nippeliä.
Losin MTn Claw renkaat näytti kivoilta :roll: Diffiöljyt ja alumiiniset ohjauspalikat laakereineen
tuli kanssa tilattua. Titaaniset turnbucklet jäi vielä watch listille  :wink:

Onko niistä alu diffi koteloista jotain isompaa hyötyä? Hienon näkösethän ne kieltämättä on.

Uudet jouset on vielä matkalla. Noihin toisiin vaihdoin 70wt öljyt. En tiiä onko jo liian tiukat
ja tarviiko ne capit sittenkin...

Löysin iskarit mutta hinta hirvittää... Pro-Line PowerStroke. Eivät tee enää 8 settejä mutta
SC taka iskarit sopivat. Halvimmat löyty ebaystä vähän alle 30€ pari.

http://prolineracing.com/performance-parts/power-stroke-shocks-rear/

Sen verta kyllä kalliit, että jäänee ostamatta varsinkin kun noita vakioita saa alle 20€/8kpl.

Huomenna 18T pinioni ja kolmet - neljät akut tarkoitus vedellä.
Josko jotain sais jo rikottua?!  :evil:
#4
Kiitokset Chevy!

Ja todellakin tykkään autosta myös koko ajan enemmän.

Muutamat ajelut lisää takana ja 4S lipoilla. Asson asiakaspalvelusta sain
vastauksen tuohon lipocut off säätöön, ettei siis ole säädettävissä kuin
nimh / lipo asetuksille ja ne oli kyllä tsekattu. Cut off voltagea olisi kivä päästä muuttamaan.
Olen joko huono englannissa tai sitten vain manuaalin "adjustable lipo cut off" on huono
sanavalinta.

Ruuvilukite oli itselläkin heti mielessä ja 1+ siitä. Nyt pysyy!  :smiley:

Sain ebay paketteja parit tällä viikolla mm. ledi valosetti kiinasta, lipo guardeja ja Dollar Hobbyzilta
2 kpl. MGT vetareita, yksi kokonainen etu/taka diffi ja täysi kierros vakio iskareita.
Dollar Hobbyzin tavarat oli lähes ilmasia ja kallein yksittäinen "osa" oli rahti.
Lipo guardit 1-6s alle kympin 4 kpl. posteineen ja ledi setti toimitettuna 11€.
Ledejä en ole ehtinyt testaamaan toimiiko vilkut, jarrut yms... mutta ei tuohon hintaan niin väliksikään  :wink:
Vetareitten yhteensopivuus on ainakin pituuden puolesta ok. Tarvii tarkistaa jos/kun tukivarsia vaihtuu.

Alumiiniset iskarit on koko ajan hakusessa ja Factory Team on pikkusen hintava, koska pelkkiin cappeihin en tyydy ja miettiny Traxxaksen bigboreja.
Tänään mittasin ekaa kertaa eye to eye mitan noista ja yllätyin että se on 107mm
eikä 100mm jotka muistaakseni e/t maxx ja moni muu vakiomitta?
Lisäksi originaaleissa on yhdet 3mm spacerit kiinni, joita en ole aikasemmin huomannut.
Sain niitä noitten jousien mukana pussilisen, josta assollekkin nillitin palautteessani, että miksi niitä ei RTR
ole mukana valmiiksi kun ootte laittaneet lörpöt jouset...
Samalla huomasin ettei iskunvaimennin pysy kasassa ilman sitä 3mm spaceria jos ei ole
autossa kiinni. Lätkin noita rinkuloita noi täyteen huomista ajoa varten ja katotaan auttaako.
Firm ja Extra firm jouset tullee ens viikolla.

Asiateesiltä on tulossa GPM alu iskaritornit ja Towerin tilaus meni nyt ensi kuulle, kun kaveri odottaa
RC4WD tavaroita sinne saapuvaksi.

Ohjaukseen saa sen verran merkittävästi parannusta että se on kyllä kanssa "to do" -listan
kärjessä. On vaan kiireisin aika töissä ja perheen lisäystäkin tulossa, niin ei millään meinaa
ehtiä rassaamaan autoa tarpeeksi paljon  :roll:
Huomasin että vivusto ottaa kiinni alatukivarteen kääntäessä ja kattelin, että turn buckle
paksumpi kun MGTssä? Ohjaus menee siis ehdottomasti uusiksi.

Yuki Modelin Yakuza waterproof nopari ja mahdollisesti 2150kV combona on sitten kesäksi
suunnitteilla.

Laskettelukypärän suojapussista sai btw hyvän "outerwears / dysty motors" suojan.
Melkosesti vähensi putsailuja!

Pitkää tekstiä sorry ja laittelen kuvia kunhan kerkiän!  :wink:

Keep on bashing! 




#5
Hyvä linkki! Kiitos!

Tilasin ebaystä MGT vetariparin että pääsee vertaamaan livenä erot.

Ajatellutkin tuon bellcrankin vaihtamista alu+laakeri upgradeen mutta tällä hetkellä
auto tottelee ihan kohtuullisen hyvin. RTR joutu vaihtamaan servo hornin kiinnitystä
ennen kuin renkaat kääntyi saman verran molempiin suuntiin.

Ajoin uusilla 5200 2S lipoilla toista kertaa ja voltage cut off säädetään mistä? Sekä Rivalin manuaali ja
noparin manuaali sanoo 3,2V cut off/ cell mutta mistä se säädetään?
Lipo / nimh asetus kyllä kerrotaan ja throtle säätö mutta ei kyllä googlettamallakaan löytyny apuja...

Lopetin ajamisen ekan akkuparin kohdalla vasta kun auton tehot hyytyi ja
lipo checkerillä cellit oli jopa 3,0V lähellä ja tykkäisin kyllä vähän nostaa tota cut off rajaa ylemmäs.
Tilasin kiinasta jotkut lipo voltage guard härpäkkeet mutta melko tymhää sellasia laitella. ESC vaihtoon?
Vanha koira opettelee uusia tekniikoita... Mitään lipoja juurikaan ei ollut 10v. sitten tai oli mutta
ne oli niin kalliita silloin, ettei niitä tosissaan sillon miettiny. Melko noobi näissä lipoissa vielä.

Ajelut loppui "rengasrikkoon" toisen lipo setin kohalla kun nylokki sano itsensä irti toisesta
takarenkaasta ja ei ollut varaosia taskussa...
Huoltopöydällä totesin että toisestakin renkaasta wheelnut löysällä. Kokeilen AKA racingin muttereita seuraavaksi.

Taka skidplate alkaa muistuttamaan jo kuunpintaa ja ruuvien kannat hälyyttävästi häviää.
Toweriin laitoin kanssa pientä varaosa tilausta mm. Big Joe II ja Parman Silverado koppa kevään maalausprojektiin jäi myös ostoskoriin uusien ruuvien lisäksi  :roll:

#6
17mm hexat on Rivalissa. CVA:t on eri osanumeroilla ja tarkistin vielä asson sivuilta
niin Rivalissa CVA:t tulee ilman kierteitä.

http://www.teamassociated.com/parts/details/25768/

http://www.teamassociated.com/parts/details/25114/

Rivalin pyöräkiinnitys eroaa siis MGT perinteisemmästä:

http://www.teamassociated.com/parts/details/25769/

Eli MGT vetarit menee modaamalla vähän lyhyemmäksi tai sitten vaihtaa kiinnitystä?

#7
Itse hommasin Rivalin tuossa pari viikkoa sitten ja ei ole kuin hyvää sanottavaa autosta.
Vasta tosin neljät akulliset vedetty ettei se ihan kattavasti ole vielä "rankastu".
Hypyt alle 2m ja ei kunnon tormäyksiä.

Ollut melkein 10v. tauko RC harrastuksesta mutta kaveriporukassa hommattiin sitten sähkö-
monsterit mieheen. Kaverit ostivat Traxxaksia mutta vanhana Traxxas "fan boy:na" ajattelin kokeilla
jotain ihan muuta. Tuota iskunvaimennusta tai sen puutetta ja noparia lukuunottamatta (vain 4S ja perin
omituinen pakki) ei isoja miinuksia RTR paketista löydy. Nämä jo tosin oli tiedossa ennen ostopäätöstä ja upgradet
on jousitukseen tilauksessa.

Vaterran Hälix oli mietinnässä kanssa mutta siirtyi tulevaisuuteen vara/hop up -osa saatavuuden ja
pienemmän koon takia.

4S lipolla 6kg auto on ihan vakionakin kiitettävän ripeä. Ei se uudelle MXL-6S E-maxxille parjää
nopeudessa eikä ketteryydessä mutta on hintakin hieman huokeampi ja vähän se on isompikin.
Tämänkin kyllä laskin että sähköt menee päivitykseen ennemmin tai myöhemmin kuten
myös paremman ohjaus servon.

Monster GT varaosia/upgradeja on saatavilla hyvin ja halvalla. Mitään ei ole vielä hajonnut
jos ei noparin teippiliiman pettämistä (joko kosteus tai lämmöt) lasketa.
Kosteutta kestää hyvin. Ajanut umpihangesta lätäköihin ja kaikkea siltä väliltä sekä surutta
suihkulla pessyt auton ajojen jälkeen ja paineilmalla puhallellut isoimmat vedet sitten pois.

18T pinionin hommasin kanssa vaikka vauhtia on ihan mukavasti niin pitäähän sitä vähän kokeila.

Onko Chevy muuten tietoa noista vetareista että käykö MGTn vai pitääkö olla Rivalin omat?
Manuaalien osien numeroiden mukaan erilaiset mutta onko sitten eroa? Hexat on MGTssä pienemmät
ja keski akselisto Rivalissa pidempi sekä vaihteisto eri mutta muuten aika lailla samaa huttua osien kanssa.
Pitää varmaan noi TT:n e-MTA ja MT4 G3 tarkastaa onko siellä jotain yhtenevää osaa myös.

Loppukaneettina voin lämpimästi suositella autoa sähkömonstereista pitävälle harrastajalle.


#8
Traxxas / Traxxas Stampede
23.04.06 - klo: 01.21
Tää saattais käydä. Mulla on itellä toi MTssä.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNZ44&P=0