Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - tarkkis

#1
Moi,
En onnistu liittämään FS GT2E -lähetintä FS-GR3E -vastaanottimeen samalla systeemillä kuin FS-A3 -vastaanottimeen. Joidenkin tietojen mukaan näiden (GT2E ja GR3E) pitäisi pelata yhteen... onnistuuko, miten?
t: Tarkkis
#2
Radiolaitteet / kanavat RC-autoilussa
14.06.18 - klo: 15.26
Moi,
Millainen lähetin ja vastaanotin (edulliset) kannattaisi hankkia, kun minulla on auto, johon voin laittaa low-riding -toiminnon? Tällöinhän toimintoja on kolme (ajo eteen/taakse, ohjaus oikea/vasen sekä nosto ylös/alas). Onko tällöin kyseessä nk. kolmekanavainen systeemi?
#3
Moi! Minulla on Flysky FS-GT2E lähetin ja FS-A3 vastareita. Miten näitä yhdistäessä homma käytännössä menee? Vaihtaako lähetin vastaanottimen taajuudelle, kun näitä yhdistää, eli lähettimen taajuus muuttuu? Miten saan sitten lähettimen jälleen aiemmin käyttämäni vastaanottimen taajuudelle? Pitääkö aina tehdä vastaanottimessa "silmukka"operaatio (binding-plug), kun haluaa tehdä lähettimestä ja vastarista parin? Tämä tarkoittaa, että auto pitäisi avata (kori pois), että pääsee vastariin käsiksi...
Tavoitehan olisi, että autoissa olisi vastarit paikallaan, ja näitä kaikkia voisi käyttää yhdellä samalla lähettimellä. Mutta miten pääsee kätevästi näiden eri vastarien pariksi?
#4
Moi,
Minulla on Flysky FS-GT2E lähetin, FS-A3 vastari ja BD ESC-S10E-RTR nopari. Saako moottorin pyörimissuunnan vaihdettua toimivalla tavalla? Toki lähettimen napista sen voi helposti vaihtaa, mutta silloin koko systeemi kääntyy siten, että peruuttaminen on nopeampaa kuin eteenpäin ajaminen, ja jarru toimii peruuttaessa (peruutuksesta eteenpäin lähdettäessä pitää painaa liipasinta kahdesti). Vähänkään pro-moottorit eivät toimi johdot "väärinpäin" kytkettynä, eli sekään ei ongelmaa ratkaise...
#5
No joo,
mikäli luit ekan viestin, huomasit, että on kyse muutaman kympin LELUista, joilla ei ole mitään "nimeä" (eikä laatua).
Eli kokeilu on paras googlaus, kiitos kuitenkin tuosta pinion-vinkistä.
#6
Miten tämä onnistuu pinionin läpimitan, hammaskoon ja hammasvälin puolesta? Niiden kai pitäisi täsmätä?
#7
Ok, kiinnostaa.
#8
Mitä setti sisältää? Mille jännitteelle tarkoitettu? Mitä kustantaisi?

#9
Meillä on radio-ohjattavia leluja, jotka ovat ihan hyvän näköisiä. Ne kuitenkin kärsivät halpisten yleisestä ongelmasta, eli välitykset ovat liian suuret. Auto on siis tehty kulkemaan "lujaa". Se on sisätiloissa vielä jotenkin ok, kun on tasaista ja vierintävastus pieni, mutta ulkona teho loppuu pienessäkin ylämäessä ja toisaalta ohjattavuus on kovassa vauhdissa heikko.

Tiedättäkö keinoa, millä asian saisi edullisesti (max. 20 euroa) korjattua?

-rattaiden vaihto on liian hankala tekninen juttu (vai onko)?
-erilliset komponentit (vastaanotin, ESC jne.) tulevat liian kalliiksi.
-PWM-nopeudensäädin riittäisi, vaikka nopeus olisikin vain kiinteä, mutta olisipahan hitaampi kuitenkin. PWM pahus kuitenkin toimii vain toiseen suuntaan, jolloin peruutus ei toimi. Oletteko nähneet 2-suuntaista PWM:ää (ilman että täytyy painaa PWM:n kytkimestä suunnan vaihto)?

Olen yrittänyt löytää markkinoilta piirilevy+lähetin -yhdistelmää, jossa nopeus olisi säädettävä, mutta en ole löytänyt.
Yksi vaihtoehto on hankkia halpisauto, jossa nopeus on säädettävä ja ottaa sen levy+lähetin, mutta edullista sellaistakaan (joka kestäisi yli 10 Volttia) ei tahdo löytyä.

Ideoita?

t: tarkkis