Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - moti

#1
Tervehdys.

Kyllä "vanha" riksun porukka radalla enemmän ja vähemmän säännöllisesti kesäisin on käynyt ajamassa. Elämä ja muut vain rajoittanut käyttöastetta lähivuosina, mutta joka kesä rata elvytetty kesän alussa iskuun pienillä talkoilla.

Ylläpitäviä huoltotoimia saa ja on suositeltavaa, että jokainen radan käyttäjä tekee oma-aloitteisesti:
- Kaiteiden korjaaminen korokkeelta
- Viheralueiden siistiminen kesällä
- radan ylläpito:  tasoitus, kivien poisto, vesilätäköiden täyttö
- Roskien keräys

Radalla ei ole käyttömaksua, joten rata on juuri niin hyvä kun käyttäjät sitä ylläpitää :)

Mitään merkittäviä muutoksia radalla ei oma-aloitteisesti saa tehdä.  Esim omia hyppyreitä,  profiilin muutoksia tai kiinteitä muutoksia.

Rata on VAIN sähköautoille tarkoitettu ja siellä saa hyvin vapaasti käydä ajamassa normaalin elämänrytmin mukaisesti ettei naapurustolle tule häiriöitä.  Esimerkiksi  9-21 on aika hyvä aikaväli johon ajonsa sijoittaa.

-Virtanen
#2
Rataa ollaan nyt rakennettu pari päivää ja huomenna sunnuntaina pitäisi vielä tehdä viimeinen rypistys ja saada profiili testiajoon.

Enemmän tietävät ilmoittavat kun rata on saatu ajokuntoon.

-moti
#3
Itse pyörähdin paikalla kahvin perässä ja varsin mainiolta meno näytti. Kuskien joukossa tuntui myös olevan ihan hyvä meininki.

Pari räpsyä jäi reissulta myös. 
https://motingarage.wordpress.com/2019/10/13/riihimaen-kerhokisoissa/#jp-carousel-3954

-Moti
#5
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
13.09.18 - klo: 23.09
No niin, tämä maskiteippiasiahan jäi siinä määrin häiritsemään, jotta niitä piti kokeilla uudemman kerran. Edellisestä kerrastahan on siis pidempi tovi vierähtänyt kun niitä olen käyttänyt, joten aika oli niin sanotusti kypsä uudelle kokeilulle.

Kaivelin hyllystä uuden korin pommikoneeseen  ja klick klick maailmalta maskit ja maalaamoon.



Hetki ihmettelyä



Lopputulemana huomasin että teippien käyttö aiheutti hieman eroa maalausjärjestykseen, jota normaalisti olisin käyttänyt. Samalla myös aikaa kului nestemaskiin verrattuna jonkin verran (paljon) enemmän nyppimiseen ja suojaamiseen.



On tuossa teippien kanssa maalaamisessa omat etunsa, mutta toki ilman omaa leikkuria on nuo kuviot sitten aikalailla toisintoja edellisistä. Viivat ovat kyllä kivan tasapaksuja ja siistejä. Ainakin omalla kohdalla nestemaski pysyy edelleen ykkösvaihtoehtona maalaushomissa. Tyhjänkorinpelko ennen suunnittelun aloitusta ja kuvottava Bittyn maskin haju luo sen tunnelman :-)

https://motingarage.wordpress.com/2018/09/13/maskiteippimaalailua/

-moti
#6
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
06.09.18 - klo: 16.54
Tuon GT-korin teippasin, kun halusin "quick & dirty" tyylisesti heti valmista. Muutoin kyllä itse maalaan kaikki nestemaskin kanssa.

Tuntuu maskiteipeistä olevan montaa mieltä ihmiset. Itse en vielä pitäviä maskeja ole tavannut ja siksi nestemaskilla :) Ja kai sitä vähän erilainen pitää olla ettei vahingossa tule kahta samanlaista tehtyä niin freehandinä tulee elävämpi kori 🤣

Hyvä toki muistaa nestemaskeja leikatessa ettei välttämättä niihin korin taittuvimpiin kohtiin niitä leikkauksia kannata suunnitella ..

Toki pommittamistahan leikkaamaton kestää paremmin kun ei viiltoja ole. Tämmönen höntsökuski ajaa niin hiljaa ettei ole ollut nestemaski leikellyt korit ongelma.

-moti
#7
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
05.09.18 - klo: 17.59
Kiitokset. Kori on kiertopalkinto joka päätyi itselle mutkien jälkeen ilman tarroja ja siipeä. Siitä en osaa enempää sanoa kuin, että laatu vaihtelee merkittävästi mistä päin koria koskee :D

Khyllähän Hirvilammella GT:t on kiertäny kuskien ajomahdollisuuksien mukaan kokoajan. Viimekesänä sato vettä ja tänä kesänä montussa ollu niin kuuma ettei pysty kuskit oleen paikalla :D

Juu Hobaohan tuo. RTR:stä tehty tuo. Laskin että kone jäi vähän huokeammaksi kun teki näin päin. Servot vaihtu Highestiin ja mankka tietty. Ihan kelvollisen tuntuinen laite tuntui olevan.

-Moti
#8
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
05.09.18 - klo: 15.29
Saippualaatikon maalausta.







Kieltämättä korinmuodot on jaksettu tehdä n. B-pilariin asti, lopusta ei niinkään voi sanoa :D

-Moti
#9
Hieman radan testailua.

Ohessa kuvia. Lähinnä pölystä, mutta kuvia kumminkin

https://motingarage.wordpress.com/2018/05/20/hirvilammen-kerhopaiva-20-5-18/

Moti
#10
Kerrottaneen että käytiin ajelemassa radalla. Rata käytössä edelleen. Polttikset kiellettyjä.

https://motingarage.wordpress.com/2018/05/16/kauden-avaus-pa-klubin-radalla/

Virtanen
#12
Juttua vähän ohi aiheen, mutta aiheeseen liittyen.

https://motingarage.wordpress.com/2018/02/05/varikkopakki/



Virtanen
#13
Yksi välimalli tähän väliin on just hyvä.

https://motingarage.wordpress.com/2018/01/24/eqarco-outlaw-esittely/



-Virtanen
#14
Tämäkin rävellys alkaa valmistua pikkuhiljaa... 

https://motingarage.wordpress.com/2018/01/21/revo-iieen-sahkoja/



-Virtanen
#16
#17
Kesä taas leikitty, joten talvelle pitää keksiä jotain tekemistä.



https://motingarage.wordpress.com/2017/12/13/performancea-hakemassa/#more-3267

virtanen
#19
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
07.07.17 - klo: 21.38
Outbackilla kivikossa :D

https://youtu.be/gVh6Cq9T5fA

Virtanen
#20
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
03.07.17 - klo: 22.13
Markan rävellystä markan autoilla :D

https://youtu.be/4bCRLG1mRkc

Virtanen
#21
Taukoilun jälkeen ehtisin taas tehdäkin jotain.

https://motingarage.wordpress.com/2017/06/24/hienostelua/#more-3142


Virtanen
#22
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
24.06.17 - klo: 18.44
Käytiin möyrimässä kesän ekojen hyttysten kanssa.

https://youtu.be/njo_Wu7mN6s

Virtanen
#26
Pdf:n lukemista helpoittamaan... Ja ohi aiheen...

https://motingarage.wordpress.com/2017/04/14/protoilua-kannyteline/



-virtanen
#27
Tyhjäkäyntineppailua.



Eipä muuta...

Virtanen
#28
Pätkä yksinpuhelua siivouksen parissa.

https://motingarage.wordpress.com/2017/04/03/varaosista-aarteita-2/



-Virtanen
#29
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
02.04.17 - klo: 13.10
Jos tuossa Carrerassa on kaikki elektroniikka yhdellä piirikortilla ja erillinen tavallinen servo, jossa on liitin kolmella johdolla (esim. musta/pun/valk.) niin helpoimmalla pääset, kun vaihdat myös nopeudensäätimen ja vastaanottimen kerralla autoon.  Toki tuohon integroituun systeemin varmasti voi vastarin ohittaa, mutta täytyy tietää mitä tekee. Itse en edes yrittäisi. ´

Auto oletettavasti on harjallinen eli moottorissa on vain kaksi johdinta ( plus ja miinus) niin harjallinensäädin (brushed) maksaa vähän suomessakin ja niitä on hyvin saatavilla noin about jokaiselta kotimaiselta kauppiaalta.

Liitteenä servoliitin havainnointia varten.

-Virtanen
#30
Hei



Jatkakaa.. :D

-Virtanen