Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Kimmo S

#1
Tilanne tänään. Rata 6 - Krossi 0

#2
Heh, joo ketjuun sopii kaikki spekulaatiot M8/M8e/Monsteri tai mikä tahansa mikä liikkuu 8-renkailla. Kaikki jubina ja spekulaatio plussaa, että ihmiset löytää ulkoradoille ajamaan.

Maxin kyselystä bongasin vähintäänkin viitteellisen kisakalenterin. Muualta ei tuota ole vielä osunut silmiin:
25.5. Hyvinkää (Hyvinkään Urheiluautoilijat)
15.6. Turku (Turun Urheiluautoilijat)
29.6. Vaasa (Vaasan Urheiluautoilijat)
13.7. Nokia (Pirkanmaan RC-Autoilijat)
17.8. Helsinki (Fullspeed RC)
#3
Epäsuorasti sen verran, että jos autoja menee kaupaksi, niin sitten niitä on saldoillakin. Kasi on sen verran kuluttavaa, että autoja menee 1-2 per kausi jos treenaa enemmän.

Toinen huolenaihe on Winter Jumpsin tuloslistat, aika moni tuttu nimi puuttuu listoilta, jotka on kesällä ajanut kasia.

Toivotaan parasta. Kohtahan tilanne realisoituu, kun kerho saa radan auki.

#4
Itseä vähän huolestuttaa tuleva kausi, kun kaudesta on ollut aika vähän hälinää ja kaupoissakin on aika vähän autoja saldoilla.
#5
Kilpailijoiden kanava / 2024 M8 fiilikset
27.03.24 - klo: 08.50
Mitkäs fiilikset meillä on 2024 M8:sta? Ketkä kaikki mukana kisaamassa? Tattiksellekin pääsisi pian ajamaan, jos kolataan lumia vähän vex sulamisen vauhdittamiseksi. Sana vapaa. Hypettäkää kukin tavallanne tulevaa kautta!
#6
Kustannus pelin hankkimisesta on luokkaa rengassarja ja 100-varmaan tulee halvemmaksi treenata tuolla edes pari kuukautta vs. oikeasti ajamalla. Ajansäästö myös käsittämätön, kun ei tarvitse mekata eikä matkustaa.

Tuntuma on erilainen, mutta etenkin stokki corri on oikein hyvä treeniväline. Joitain outouksiakin on, mutta pohjimmiltaan oikein toimiva simulaatio.

Vinkujia löytyy vaikka kuinka paljon, että ei vastaa todellisuutta. Ei turistiautokaan ole samanlainen kuin krossiauto, mutta tuskin ketään kiistää sitä, että turistiautolla treenamisesta ei olisi hyötyä krossiin - tai toisinpäin. Historian saatossa ja nykyäänkin monta ulkomaalaista oikeasti kovaa kuskia on käynyt peliä hinkkaamassa. Tuskin kävisivät, jos siitä ei olisi hyötyä.
#7
Se on alkaa muuten kevät olemaan jo ovella, ja hyvä hetki alkaa rassaamaan autoja ajokuntoon. Osallistukaa kerhon Facebook-ryhmässä keskusteluun, että miten saadaan Tattarinsuolle lisää kuskeja. Osallistukaa ainakin äänestykseen, että porukat näkee, että olette tulossa ajamaan kesällä.
#8
Ensimmäisessä viestissä on hieman ylimalkaisesti, että perjantaina vapaat ohjatut harjoitukset. Harjoitteluaika varmaankin rajattu virallisen kutsun mukaisesti kello 16-20?
#9
Tattiksen viimeistely nyt perjantaina ja lauantaina. Tekemistä on paljon vielä jäljellä ja nyt todellakin kaikki mukaan. Voitteko hieman laittaa tietoa, että monelta pääsette tulemaan, niin pystyy suunnuttelemaan tekemisiä ennakkoon:
https://whenavailable.com/event/zNfVU2s68EeKGop26

Jerzzi, just näin. Tilanne ei ole katastrofaalinen, mutta kyllähän kokonaisuutena Fullspeedin toiminta on tällä hetkellä aivan katastrofin partaalla ja asioihin on tultava muutos tai koko kerho lässähtää. Potentiaalia lajissa edelleen on, omalla tavallaan enemmän kuin koskaan, mutta kyllä kerhon päätöksen teossa ja fiilisten kanssa eletään tällä hetkellä kultaisissa 2000-luvun alun pilvilinnoissa.

Vahva usko siihen, että saadaan hyvä, nopea ja kiva ajettava rata kisoihin. Pinta ei ole ihan lavangon kuuluisaa sileää vauvan pyllyä, mutta pitäisi olla aika hyvä. Radan pohja on niin märkä, että siihen ei saa kestävää pintaa jyrättyä. Maa joustaa vielä liikaa, mutta toivottavasti pinta ei ihan pahasti räjähdä kisapäivän aikana liian pahasti.

Homman ydin onkin nyt siinä, että saadaan tarpeeksi porukkaa paikalle, että pystytään mm. turffittamaan pahiten kuluvat kohdat.

Hyvää kuvaa radasta ei ole nyt jakoon, mutta tästä saa suuntaa antavan kuvan. Koko rata on jyrätty, ajolinja vähän raffia ja osa välialueista kosteaa muhjua, kuten kuvan oikeassa laidassa. Nyt vaan viimeistelyt ja hyvät kisat saadaan aikaiseksi.

#10
Jotta saadaan rata kuntoon kisoihin, nyt todella tarvitaan porukkaa talkoilemaan. Suoraan sanoen talkooinnostus on ollut hyvin flegmaattista - ja suuri kiitos sille harvalukuiselle joukolle, joka on paikalle tullut.

Tällä viikolla joka päivä radalla on porukkaa talkoilemassa todennäköisesti aamusta iltaan, jos ei nyt älyttömästi sada. Tässä nopeasti kyhätty lista keskeneräisistä asioista ja varmaan listalta puuttuu vaikka mitä.

https://docs.google.com/document/d/1Gg9rsQ-4JwIEP7DKeenP0ZfSM8TSGP1A9aLWGazcG1k/edit?usp=sharing

Liittykää talkoo whatsApp-ryhmään, viestittäkää tai tulkaa radalle omatoimisesti.
#11
Ihan vain mielenkiinnosta, mitä tarkoittaa laakereiden indeksointi? En ole aiemmin tässä yhteydessä kuullut termiä käytettävän.
#12
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
20.06.23 - klo: 14.23
Lainaus käyttäjältä: Sauli Lumikko - 19.06.23 - klo: 16.01
Ei kai nopeuksia olisi tarpeen jatkuvasti mitata? Katsastuksessa katottaisiin kertaluonteisesti, että nopeus ei ylity täysiä ajaessa, sitten teippi dualrate-potikan päälle.

Lasten kisoihin tätä tehtiin ja yllättävän työlästä oli. Itseasiassa näppärin tapa laittaa autot kulkemaan samaa vauhtia oli kiihdyttää tietyltä viivalta hyppyriin ja katsoa, että autot hyppää yhtä pitkälle.


Lainaus käyttäjältä: Sauli Lumikko - 19.06.23 - klo: 16.01Stokkiluokkaa on ajettu ennenkin ja nyt aloitetaan taas, aika näyttää onko se oikeasti ratkaisu aloittelijakatoon.

Tärkeä olisi koordinoida tämä kaikkien seurojen ja edes kunkin seuran sisällä, että on selvä kaava miten harrastajien odotetaan siirtyvän eteenpäin seuran sisällä.

Näin harrastajat saataisiin ohjattua samoihin sarjoihin, kisojen järjestäminen tehostuisi ja kisoissa olisi suhteessa enemmän porukkaa, kun ihmiset kerääntyisivät samoihin luokkiin.
#13
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
19.06.23 - klo: 11.48
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 18.06.23 - klo: 20.39
SC kuoli kun mukaan tuli sääntö nillittäjät ja yksityyppi ihmiset, hauskuus ja vapaus katosi. ;)

Ei ihan perätön väite tämäkään :)

Juuri tämän takia pätöksen teko lajissa pitäisi olla jähmeämpää. Pitäisi olla oikeasti toimiva keskusjärjestö, minkä faktapohjaisen päätöksenteon läpi muutokset menisi. JA päätöksiä tekevä ryhmä pitäisi olla ennemminkin 10 henkilöä, eikä vain yksi.

Säännöt toki pitää olla ja niistä pitää pitää tarkasti kiinni, koska tällöin kisaaminen on kaikista reiluinta kaikille. En nyt tiedä/muista tarkkaan mihin viittasit, mutta sellainen mutu on, että väite tosiaan pitää paikkansa. :)
#14
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
18.06.23 - klo: 19.56
Lainaus käyttäjältä: Sauli Lumikko - 18.06.23 - klo: 17.25
Tämä ei välttämättä ratkaise sitä isompaa kuvaa (epäilen, että pitäis olla vieläkin alemmat vauhdit ja kustannukset), mutta jos nyt alkuun kokeilen ite ja koetan edes joihinkin kisoihin päästä.

Kannattaa kokeilla Rekka-sarjaa. Aivan loistavaa pipo löysällä kisailua, mikä oikeasti kehittää ja on hauskaa. Super yksinkertaista ja tasaväkistä kisaamista. Viime kaudella oli jo sen verran kuskeja, että kaikille löytyi joku kilpakumppani.
#15
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
18.06.23 - klo: 19.54
Lainaus käyttäjältä: Sauli Lumikko - 16.06.23 - klo: 23.43
Monimutkaisuus on subjektiivinen käsite. Mun mielestäni suurin sallittu kattonopeus ei ole ollenkaan monimutkaista määritellä ja valvoa.

Sinänsä stanuun määrätty lankamäärä määrittää epäsuorasti aika hyvin kattonopeuden, hirveän isoa pinionia ei kannata laittaa kun sitten häviää kiihdytyksissä.

Fullspeedillä on suht kallis tutka autojen nopeuksien tutkaamiseen, mutta siinä tulee hieman haasteeksi se, että tutkattava kohde on aika pieni ja äkkiä monta autoa samaan aikaan keilassa ja keilaus suuntakin pitäisi olla ilmeisesti melko kohtisuoraan kulkusuuntaan nähden. Vähän huonosti tuolla kalliilla tutkallakaan on käsittääkseni saatu mitattua autojen nopeuksia.


Lainaus käyttäjältä: Sauli Lumikko - 16.06.23 - klo: 23.43
Jos ratkaisu olisi keksitty, meillä olisi enemmän kisaajia. Mutta kun ei ole, ja sehän tän koko keskustelun pointti on: miten saadaan uutta verta lajin pariin?

Ongelmaa kuvaa mun mielestäni hyvin, että puhut siitä mitä RC-ympyröiden sisällä pitäisi tajuta. Se mitä nykyiset kisaajat pitää hyvänä juttuna ja mitä he ovat tajunneet, on kuvaus nykytilanteesta. Fokuksen pitäisi olla siinä, miten porukkaa saadaan ympyröiden ulkopuolelta mukaan ja mitä luokkia ajetaan tulevaisuudessa.

Pitäisi tosiaan keksiä mikä RC:ssä on rikki, että mikä siinä pitäisi korjata. En nyt suoraan sanoen osaa sanoa yhtään yksittäistä syytä mitä nyky krossi-formaateissa on massiivisesti vialla, jotta ihmiset eivät tulisi kisaamaan.

Yksi selvä ongelma on se, että kaikki haluaa aloittaa kilpaa-ajamisen mod-luokasta ja sitten menee hermo kun se on liian vaikeaa ja autot hajoaa.

Stokki-luokka nimenomaan ratkaisi tämän.

Tämän lisäksi myös Euro Touring rekka on aivan loistava luokka uusille ja meille hitaille vanhuksille. Hyvää kilvanajoa matalalla kynnyksellä.

Perjantaitreeni on yksi älyttömyys, joka a) nostaa kustaunnuksia, kun treeneihin on pakko tulla b) ihmisten työvuoroista riippuen kaikki ei niihin pääse -> reilumpaa olisi, kun rata olisi kaikille kisapäivänä uusi. (järjestävät seurat saa samat rahat vähemmällä työllä, kun nostavat kisojen hinnan korkeammaksi)

Noin muuten syyttäisin lajin ahdingosta tempoilua eri suuntiin, heikkoa keskusjärjestöä, joka koordinoisi toimintaa seurojen välillä. Seuroissa markkinointi ja aloittelijatoiminta on ihan olematonta. Muiden lajien pyörittäminen on noussut ihan eri tasolle ja kilpailu uusista harrastajista on kovaa. Jos vain hiljaa touhutaan piilossa jossain teollisuus hallissa, niin hyvin harva sinne löytää sattumalta.


Lainaus käyttäjältä: Sauli Lumikko - 16.06.23 - klo: 23.43
kanssakisaajat ajaa kaksi kierrosta siinä ajassa missä itse ajaa yhden.  ... värkit kulkee silti liian kovaa ja tuntuu että on vain nopeampien tiellä.

Jos kisoissa olisi 150 osanottajaa, niin kullekin löytyy omantasoinen kilpakumppani. Tämä on juuri sitä parhautta, kun ajetaan vain muutamaa luokkaa missä on monta osanottajaa.

Lainaus käyttäjältä: Sauli Lumikko - 16.06.23 - klo: 23.43
En tietenkään voi varmaksi sanoa, mutta luullakseni tilausta olisi nimenomaan semmosille Bandit-, Slash-, tai Grasshopper-luokille jotka on selvästi laimeampia kuin millä S2-10-luokkaa ajetaan kilpaa.

Tutkimme Fullspeedissä, josko RTR-luokka olisi hyvä, mutta siinä törmäsi siihen, että RTR-autot vain on täyttä roskaa kilvanajossa. Ne sopii hyvin ensikosketukseksi, mutta kyllä mahdollisimman nopeasti kannattaa siirtyä stanu-krossiin. (Tai correihin. Associatedin RTR corri olisi aivan pätevä SC-2-luokkaan)

Jatkuvalla pidon jahtaamisella korrit tapettiin ensin EOS:illa ja sitten lopullisesti Turffilla.
#16
Sunnuntaina 18.6. Ainakin 13-16 porukkaa talkoilemassa Tattiksella.
#17
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
16.06.23 - klo: 16.28
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 09.05.23 - klo: 06.07
Neljästä maastosarjan kisasta kolme ajetaan turffilla. :wink:

Totta - vähän omista lähtökohdista tuo huomio - eniten 8-krossia. Lavangon ulkoturffi oli kyllä paljon parempi kuin sisäturffi, kun oli pölyä, hiekkaa, epätasaisuutta ja kosteutta tms.
#18
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
16.06.23 - klo: 16.15
Lainaus käyttäjältä: Sauli Lumikko - 15.06.23 - klo: 22.41
..., jos kynnystä kisaamiseen halutaan laskea.
...
Semmonen ajatus tossa tuli mieleeni, että voisko ihan kylmästi vaan suurin sallittu huippunopeus ja/tai alin sallittu kierrosaika (ns. bracket racing -ajatuksella) olla jossain nyyppäluokassa toteuttamiskelpoinen keino laskea kynnystä ja mahdollistaa tasaväkisempi kisaaminen kirjavalla kalustolla?

Suoraan sanoen liian monimutkaista. Tähän on jo keksitty ratkaisu vuosia sitten. Stanutuuppi-luokka löysällä pipolla, missä ajetaan tietyllä moottorilla + mahdollisuus osallistua esim. rtr-assolla ilman muutoksia.

Jos joku pärjää liian hyvin luokassa viriosilla, niin sitten muiden pitää ajaa kovempaa ja voittaa taidolla. Ehkä jokin sääntö joka pakottaa jossain vaiheessa siirtymään viriluokkaan, mutta toisaalta miksi.

Yleisesti todettuna RC-ympyröissä pitäisi vain ymmärtää se, että jokainen ei voi olla voittaja. Minusta on hienoa testata 100 kuskin joukossa mihin omat taidot riittää just nyt (vs. 10 kpl 10 kuskin luokkaa missä jokainen pääsee a-finaaliin)

Short course -luokka oli myös aivan mahtava ponnahduslauta harrastukseen.
#19
Lavangon muistoa kunnioittaen, voisitko ystävällisesti osallistua jatkamaan Fullspeedin kasi-perinnettä osallistumalla Tattarinsuon radan talkoisiin. Apu on nyt todella tarpeen, jotta olisi pienikin mahdollisuus saada rata valmiiksi kisoihin mennessä.
#20
Lavangon muistoa kunnioittaen, voisitko ystävällisesti osallistua jatkamaan Fullspeedin kasi-perinnettä osallistumalla Tattarinsuon radan talkoisiin. Apu on nyt todella tarpeen, jotta olisi pienikin mahdollisuus saada rata valmiiksi kisoihin mennessä.
#21
Eilen käytiin taas hieman haravoimassa kiviä ja näin rivikerholaisen roolissa voin todeta, että radalla ei ajeta SM-osakilpailua kolmen viikon päästä, ellei hyväksytä sitä, että radan pinta on käsittelemätön, autot tankataan maapohjaisella pitillä starttiboxin päältä ja rata on maalattu maahan sprayllä.

Ihan oikeasti. En pelleile tai liioittele nyt just tasan yhtään. Porukan pitää nyt ihan aikuisten oikeasti kaivaa motivaatio tehdä asioita, jos halutaan jotain riittävän hyvää kasaan.

Radalla on helposti 50 henkilötyöpäivää välttämätöntä työtä tekemättä, jotta rata ja alue saadaan välttävään kuntoon kisoja varten. 50 henkilötyöpäivää on siis 7.5 tuntia x 50 = noin 125 kolmen tunnin "talkoovuoroa" - joka on jo pitkä aika tehdä aktiivisesti hommia.

Nyt radalla on käynyt hommissa noin 10-20 "talkoovuoroa" viikossa ja kisoihin on 3 viikkoa. Nyt vielä ensi viikonloppuna on salon kisat, sitten juhannus, ja viimeisellä viikolla tekijät huoltaa omia autojaan, joten tässä on oikeasti vajaa 2 viikkoa aikaa tehdä hommia. Tästä laskien radan töistä tullaan tekemään ennen kisoja hyvässäkään tapauksessa vain kolmasosa tarvittavasta, ellei ihmiset oikeasti aktivoidu.

Olkaa hyvä ja ilmoittakaa tässä tai suoraan Juusolle milloin osallistutte talkoisiin. Nyt kaivataan apuja vanhoilta harrastajilta ja etenkin nykyisiltä. Se että kehtaa tulla valmiille radalle ajamaan osallistumatta rakennustöihin tälläisessä tilanteessa, on pakko vihlaista sielussa tai sitten vain on kiero jätkä.

JA kaikki uudet ja vanhat ovat lämpimästi tervetulleita ajamaan, vaikka ei olisi käynyt talkoissa. Aina on esteitä ja kiireitä, sen ymmärtää kaikki. MUTTA, kaikilla 200 jäsenellä ei voi olla kahta kuukautta putkeen tiskivuoro kotona joka ilta.
#23
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
08.05.23 - klo: 21.12
"Ketä tahansa" pärjää takavetokrossarilla betonilla, kun
* rata on huollettu oikein. Pölyt imuroidaan pois ja pidotus tehdään maltilla. Näin rata on tasaisen liukas ja linjalta poistuminen ei rankaise niin pahasti.
* Kone on mieto, mutta täysin riittävä, esim. 13.5
* Autossa on jokin perus betonisetuppi ja todennäköisesti pakettisetuppikin ihan ok
* Renkaat ovat OIKEAT ja ajetaan säntillisesti vuoronperään kahta takarengasparia yhtä eturengasparia kohden. Rengasbalanssilla on aivan järjetön vaikutus. Jos takarenkaat ja eturenkaat eivät ole samaa paria, niin joko auto ei käänny tai sitten sutii ympyrää.

Takavedossa on vähemmän huollettavaa, nelkulla voi vetää vähän enemmän lintassa ja pitää hauskaa.

Olisi huippua jos pk-seudulta vihdoin löytyisi taas kilpa-ajajia betonille, niin voitaisiin laittaa toinen halli Hakkilan rinnalle, jos Fullspeed ei tule järkiinsä. Ehkä ulkokrossikauden jälkeen taas löytyy innokkaita kilpakuskeja, jotka haluavat treenata talvellakin. Betoni kuitenkin vastaa kaikista parhaiten ulkokrossirataa.
#24
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
09.04.23 - klo: 17.56
Kuten EeLa hyvin totesi, niin moni kuski saa miedommalla koneella paremman tuloksen kuin virikoneella.

Mitä jos ajettaisiin stanu-luokka ja modified sekaisin samoissa lähdöissä, mutta jaetaan palkinnot kahdessa eri luokassa. Muuten porukka jakaantuu taas useampaan luokkaan ja kisojen järjestäminen käy työläämmäksi. Tämä vaatii tosiaan sen, että stanukone ei ole liian lussu, jotta ei kulje suoralla huomattavasti hitaampaa. Stanuluokkaan vaikka paikolliseksi pinkki siipi, niin alempien finaalien virikuskit ei aja stanukuskeja päin, jos muodostuu ongelmaksi.

Tuloksista voisi kukin itse katsoa toiko moottoritehon lisääminen paremman sijoituksen. Lupaavat juniorit olisi aivan varmasti yllättävän korkealla tuloksissa. Samoin ne harrastajat, jotka jaksaa treenata sopivalla koneella, nousee nopeampaa tuloslistoilla, kuin ne jotka vain rällä liialla teholla.
#25
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
01.04.23 - klo: 12.54
Stanu krossi. Olisi aivan mahtavaa lajin kannalta, jos se taas toimisi porttina harrastukseen. Myös sisällä. Sopivan tehoisella autolla oppisi ajolinjat ja vauhdin ylläpitämisen. Hyvää kisaamista, vähemmän romua ja enemmän iloisia ihmisiä harrastuksen parissa.
#27
Hyvä homma! Koti-imuri oli provo, että saadaan laitteet kuntoon. Jos tunnet imureita paremmin, niin voisit ottaa halituksen kanssa puheeksi kunnon imurin hankkimisen. Hepa suodatin on iso plussa, mutta hieman kevyeltä tuokin vaikuttaa. Malli "Kopo" olisi varmaan parempi, etenkin jos siihen vielä saisi hepan.

Nimi lisätty listaan. Nyt vaan muutkin mukaan talkoisiin!
#28
En ole ratavastaava, olen ihan rivijäsen. Kunhan vain kerholaisena ajattelin jeesata yhteistä aatetta ja laittaa imurointivuorolistan käyntiin heti kauden alusta, ennen kuin lika ehtii taas kerääntyä joka paikkaan.

Valitettavasti kaikissa kerhon imureissa on pussit täynnä, joten on parempi imuroida omalla imurilla. Mikä päivä muuten sinulle sopii imurointivuoro?
#29
Kerrassaan valitettava päätös. Vihdoin kun on taas saatu radalle motivoitunut ylläpitäjä ja kuskitkin alkaa pysymään radalla, niin jälleen kerran aletaan sekoilemaan.

Nyt palataan takaisin siihen, että ketään ei jaksa kunnolla ylläpitää rataa ja koko halli on rempallaan turffipölyn peitossa. Olkaa hyvä ja ilmoittakaa alla olevaan listaan nimenne imurointivuoroon. Täytetään ensin parilliset viikkot ja tämän jälkeen parittomat.

(Huom. ota oma imuri ja pari tyhjää pussia mukaan kotoa)

vko 4 23.ma talkoot (ei tarvitse imurointia, mutta muistakaa talkoot)
vko 5 28.1 8-9 Reiman Racing
vko 6 6.2.  _____________________________
vko 7 13.2. _____________________________
vko 8. 20.2. _____________________________
vko 9 27.2. _____________________________
vko 10. 6.3. _____________________________
vko 11 13.3. _____________________________
vko 12 20.3. _____________________________
vko 13 27.3. _____________________________
vko 14 3.4. _____________________________
vko 15 10.4. _____________________________
vko 16 17.4. _____________________________
vko 17 24.4. _____________________________
vko 18 1.5. _____________________________
vko 19 8.5. _____________________________
vko 20 15.5. (Kesäkausi alkaa, kaikki tattiksen talkoissa)
vko 21 22.5. (Kesäkausi alkaa, kaikki tattiksen talkoissa)
vko 22 29.5. (Kesäkausi alkaa, kaikki tattiksen talkoissa)

Ilmoittakaa tähän nimiä, niin voin laittaa nimet paikoilleen viivoille.

Talkoissa nähdään.
#30
No nyt on nimi listoilla!