Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - make72

#2
Polttisautot / RC-auton penkitys
09.01.05 - klo: 10.40
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Lainaus käyttäjältä: "make72"JR-hobbyssä omistaja penkitti minun TT:n moottorin omassa kourassa :)  Veteli käynnistys narusta ja katteli ylöspäin sillain ettei näkynyt ku valkuaiset silmistä ja tulos:Normaalisti näissä on 2.1hp, mutta tässä koneessa tuntuu olevan 2.4hp :) :) :) kettu mikä pelle koko tyyppi

Onneks toi oli vitsi. Eiks niin? Jos ei ollut niin kaveri vois harkita muuta alaa tai sit alkaa ite harrastamaan ja perehtymään tähän koko touhuun.

Mutta kattokaas tää:

http://modelboatracing.co.uk/newthings/dyno/dyno.htm
Ihan naama peruslukemilla se guru "penkitti" TT:n moottorin.Pentuja ikänsä kusettaneena, hän luulee että kaikki tollot jutut menee täysillä läpi jokaiselle.
#3
Polttisautot / RC-auton penkitys
08.01.05 - klo: 13.59
JR-hobbyssä omistaja penkitti minun TT:n moottorin omassa kourassa :)  Veteli käynnistys narusta ja katteli ylöspäin sillain ettei näkynyt ku valkuaiset silmistä ja tulos:Normaalisti näissä on 2.1hp, mutta tässä koneessa tuntuu olevan 2.4hp :) :) :) vittu mikä pelle koko tyyppi
#4
Polttisautot / thunder tiger
03.07.04 - klo: 09.14
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"Ja,kas,käynti parani ja yks kaks sammumiset loppu siihen :lol:
Vielä kun toi vetostartin akselin sais tiiviiksi....   Mutta sille kun nyt ei voi mitään...
missä oli ilmavuoto,tai mikä sen käynnin paranti?
#5
Polttisautot / thunder tiger
29.06.04 - klo: 18.40
onkohan tähän eb4:seen ihan oma keskidiffi? minulla on etu/perä-diffi jonka ajattelin laittaa keskelle,mutta c-kuppien väli näyttäs olevan n.1cm lyhempi ku tuossa keskellä olevassa vakio vetorattaan pidikkeessä.
#6
Polttisautot / thunder tiger
23.06.04 - klo: 21.23
olisko jöördiksellä tai jollain muulla tt:n ajovideoita sillä omalla moottorilla? antti s:llä on pari pätkää ilmeisesti just tuolla pro21 koneella,haluttais nähdä muitakin.
#7
Polttisautot / thunder tiger
23.06.04 - klo: 19.51
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"Vai että muodoista. Mitäs eri muodot kertoo?
Kertokaas hyviä pillien valmistajia?

Make,onko sulla TT:n vakiopilli kiinni? (se kiiltävä?)
juu on vakio pilli,niitä pillejä taitaa olla turha ostaa hirveiden tehojen toivossa.viripillit antavat enempi lookkia ku tehoja,näin olen kuullut  ns.ammattimiehiltä
#8
Polttisautot / thunder tiger
20.06.04 - klo: 21.18
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"Mistä hankit? Sanderssonilta kenties?
iso-hepalta   http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/
#9
Polttisautot / thunder tiger
20.06.04 - klo: 20.47
hyvä,tehokas ja halpa kone (148€) postikuluineen,ero tt:n vakiokoneeseen on todella iso.ei lämpeä niinku ttpro21 ja tehoja on paljon enempi,jättää asfaltillekkin 4 x mustaa raitaa :) hyperin alavääntöjä on moitittu mutta tuntuu olevan ihan riittävästi. HYVÄ MOOTTORI!!
#10
Polttisautot / thunder tiger
20.06.04 - klo: 11.35
Lainaus käyttäjältä: "Jöördis"Sopiko vanhasta koneesta vauhtipyörät ja kytkimet sun muut heebelit. Pakokäyrä? jne....
ainakin tuohon 8 porttiseen kävi kaikki heittämällä,ainoastaa jouduin poraamaan kaks reilun 3mm reikää niin sain passaamaan vakio moottoripukeille. sisäänajo alkaa olla valmis,tehoja tuntuu olevan tt:n omaan koneeseen verrattuna paljon. eka käynnistyksellä lämmitin konetta föönillä ja avasin tulppaa n1/4 kierrosta,se helpottaa käyntiin nykimistä paljon.
#11
Polttisautot / thunder tiger
19.06.04 - klo: 22.32
just laitoin hyperin paikoilleen.en uusinu pukkeja porasin moottoriin 2 x uutta 3.2mm reikää niin sain passaamaan orkkis pukeille.kone tuntuu tosi tiukalta saa nähdä miten tuon saa käymään vetostartilla.
#12
Polttisautot / thunder tiger
18.06.04 - klo: 23.10
uudella putkella ja männällä ajettu n0.6l tuntuu ottavan kiekkoja enempi kuin koskaan aiemmin mutta ala väännöt on jotenki hukassa,ei löydy säätämälläkään.alkaa ehkä alavääntöjä löytyy kunhan hiukan kuluu?......hobao/ofna hyper .21 8port moottori odottaa sisään ajoa laatikossaan.onko kellään tt eb4:ssa tätä konetta ja kokemuksia verrattuna tt:n omaan koneeseen?
#13
Polttisautot / thunder tiger
17.06.04 - klo: 16.47
pitää vissiin isontaa sitä reikää pohjalevystä tai laskea moottoria alaspäin. uusin osia tähän pro21 moottoriin sylputken,männän ja ulomman kampilaakerin.alko käymään oikeen pitänee illalla käydä kokeileen että pelaako kunnolla,eilen käytin pari tankillista tyhjäkäynnillä koskaan ennen ei ole käyny tyhjäkäyntiä noin hyvin.
#14
Polttisautot / Thunder Tiger EK-4
14.06.04 - klo: 22.30
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"JR-hobbyssa EK-4 maksaa vähän alle 500€ kai joku tarjous.
Ei olis kallis.
juu ja se on uusi malli jossa on paranneltu ensimmäisen version huonoja ja heikkoja kohtia. mm kaasutin on erillainen ku 1. versiossa
#15
Polttisautot / thunder tiger
14.06.04 - klo: 20.59
minkäverran tuo pro 21 moottori kestää? tuntuu että itellä on lopun edellä eikä ole kovin paljoa ajettu.ei käy ku hetken ja on sen jälkeen tosi kuuma ja puristuksia ei ollenkaan,liekkö se normaalia.oli kyllä yks laakerin suoja viallinen ja pääsi imeen sitä kautta pölyä koneeseen..... HoBao Hyper 21 8 Port motti on tilattu.
#16
Polttisautot / thunder tiger
13.06.04 - klo: 21.34
kyllä ne jouheasti pitäs pyöriä.
#17
Polttisautot / thunder tiger
13.06.04 - klo: 19.36
laitan tämän viestin tännekkin jonka kirjoitin tuonne toiseen rc foorumiin. "tt:n jarruista jotku ovat moittineet ettei ne pidä minulla on tuo rtr paketti ja korvasin alkuperäisen kaasarin vivustossa olevan jousen hiukan hennommalla (kuulakärkikynän) jousella jarrut menee nyt ihan suttiin asfaltilla joten ne ei sen paremmat tarvi olla. ja tuosta rtr:n mukana tulevasta radiosta varmaan rittää jokaisella ainakin pihasuditteluun kantama on niin pitkä ettei autoa näe enää. paremmat servot kosteuden kestoltaan kun perus futaba servo esim. 3003 muista servoista ei ole kokemusta. ja kun avaatte etu ja taka periä niin ruuveja ei pidä kiristää liian tiukkaan itse huomasin kun laitoin öljyt diffeihin liialla kirimisellä alkaa pieni kartio hammasratas painaan planeettapyörää ja pidemmän päälle ei varmaan ole hyväksi" eli oletko avannut itse periä ja kiriny ne liika tiukkaan?tai voihan niissä toki olla liikaa välystäkin.
#18
Polttisautot / thunder tiger
12.06.04 - klo: 21.00
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=277   tuolla on samaa kampetta eri kopalla. takavetoinen on aika vaikea ajaa,minulla on ollu tuo kone 1/10 4wd krossissa ja ei meinannu hallita silloinkaan.yhdesti löysäs etupään kardaanin pikarista lukitus eli oli takapotkuinen niin ei tehny muuta ku luikerteli ja suttas,onhan se näyttävän näköistä :)   koneessa on paperilla tehoja n0.6hp mutta tuntuu tosi tehokkaalta käytännössä
#19
Polttisautot / tt pro 21
11.06.04 - klo: 23.19
täytynee hommata siihen uus laakeri jospa se sillä alkais pitämään.
#20
Polttisautot / tt pro 21
11.06.04 - klo: 23.00
Lainaus käyttäjältä: "Antti S"No niin nyt jo tiedän mitä tarkoitat!!!
Eli tota joo ei mullakaan siinä mitään ollut(mikä edes mahtaa olla?) ja ei siellä kyllä mitään muuta tiivistystä ole kuin se laakeri!!

Kuinka paljon laitoit sitä wd:tä sinne silloin?? Jos laitoit paljon niin en kyllä ihmettle että sammui, kun tuskin se kone wd:llä käy!! :mrgreen:
siis ruutasin käyvän koneen ja vauhtipyörän väliin,siihen jää n1mm rako johon sai pillillä ruikattua.sen ei pitäis vaikuttaa käyntiin jos ei se ime ilmoja sieltä ja eihän sen kuuluis sieltä ilmoja imeä.
#21
Polttisautot / tt pro 21
11.06.04 - klo: 22.34
eikai tuo kytkimenpuoli ole sillä pelkällä likasuojatulla laakerilla tiivistetty?
#22
Polttisautot / tt pro 21
11.06.04 - klo: 22.24
Lainaus käyttäjältä: "Antti S"Siis wtf???
Mulla on tollanen kone ja voisin neuvoa, mutta nyt en kyllä ihan älynnyt mitä tarkoitat!!
voisin lähettään kuvan niin hokaisit jos passaa
#23
Polttisautot / tt pro 21
11.06.04 - klo: 22.13
kuuluuko thunder tigerin pro-21bxr(p) koneeseen kytkimenpuoli päähän kampiakselin kaulalle o-rengas? minulla on kyseinen kone joka käy todella kuumana ja huonosti.koneen rungossa (kampiakselin reiässä koneen sisällä) on kytkimenpuoli päässä ura johon todennäköisesti passais jonkinlainen o-rengas. tyhjäkäynti heittelee satoja tai tuhansia kierroksia ja pruutasin wd-40:stä kampiakselin päähän niin sammu kokonaan,eli imee ilmoja sitä kautta. kuvakin olisi kyseisestä kohdasta mutta en saa näkymään sitä
#24
Polttisautot / thunder tiger
11.06.04 - klo: 04.33
onko kukaan laittanut tuota  HoBao Hyper 21 8 Port  konetta eb4:seen,että onkohan paljoa eroa vakio rtr:n mukana tulevaan?
#25
liikkeessä josta ostin eb4:sen eivät alkaneet myymään tuota qwikspeediä koska siinä on niin vähä öljyä,eli se on varmaan niitä huonoimpia vaihtoehtoja. olen ajanu qwikfirellä ja qwikspeedillä ja nyt coolpowerilla,power vaikuttaa parhaalta. pysyy paremmin käynnissä eikä lämpiä niin paljoa.
#26
Lainaus käyttäjältä: "TTmikko"Mulla on tuo sama auto ja vetokäynnistin on jatkuvasti jumissa tai naru poikki, mutta laitan linjalankaa tai kaihtimen narua niin pitäisi kestää. Ennemminkin tuohon koneeseen on menny hermot minulla että kaverillani. Ton koneen(Pro 21pxr(p) lämpöjä ei saa pysymään aisoissa vaikka tunais mitä. 10 min. ajon jälkeen tehot häviää koska se käy liian kuumana. Korit on leikelty jotta motti sais enemmän jäähdytystä, tulppia vaihdeltu kylmempään ja kun säätää rikkaamalle niin se tukehtuu. Tuossa on kuulemma liian pieni kansi niin sen takia se käy liian kuumana, mutta uutta mottia kattellaan...
millä polttoaineella ajat? polttoaine vaikuttaa paljon jos on liian vähä öljyä nii lämpiää takuulla esim. qwikspeed 12% öljyä  ja coolpower 18% öljyä
#27
Lainaus käyttäjältä: "Antti S"Miten ihmeessä saat siitä vetokäynnistimen rikki??
Ite käytin samanlaista konetta vuoden eikä kertaakaan vetokäynnistin hajonnut. Nyt kone on väljä ja makaa kaapissa.
TT:n vetokäynnistin on paras mitä koskaan olen kokeillut tai nähnyt!
mikä kone on nykyään? tuossa 21prossa on aika hyvät alaväännöt mutta sais olla jonninverran riskimpi.
#28
Polttisautot / Seos-suhde.
06.06.04 - klo: 12.09
minulla on ollut yks tuommonen .15 kone jossa oli yks neulanen kaasari. siinä oli sama homma pikku kiekoilla meinaa röpöttää mutta isommilla sitte pelaa hyvin. ainoa säätö joka parantaa ala kierroksilla lähtöä on säätää tyhjäkäynti niin suurelle ku mahdollista,että auto pysyy vielä paikallaan.
#29
jos niissä vetokäynnistimen pulteissa ei liima pysy niin särje hiukan pulteista kierrettä että ne kiertyy pikkasen tahmeasti,niin eivät tipahtele enää. oma vaivansa sittä starttiboksistakin on haalata mukana.
#30
Polttisautot / ho bao,thunder tiger,kyosho
26.05.04 - klo: 06.27
missä hinnoissa tuo hobao on? ei oikeen löydy suomalaisia sivuja/myyjiä netistä.