Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - AlReim

#1
Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 30.01.25 - klo: 19.30
Aina kun tulee puhetta rc autoilun todellisista kustannuksista löytyy näitä peen jauhajia ja kaunistelu puheita. Suoraan faktat pöytään niin se on parempi mahdollisille uusille kuskeille kuin toi turhan päiväinen lässytys.
Rehellisyyttä sitä tähän hommaan vaaditaan, jos haluaa lajin kasvavan.
Mihin on kuskit hävinnyt? Onko syynä kasvaneet kustannukset? Vai myrkyllinen ilmapiiri kilpailu toiminnassa? :kiss:

Hohhoijaa, muistaakseni hinnoista olet vääntänyt ennenkin toisessa keskustelussa.

Joo uusi  kilpa kalusto maksaa sen 1000-2000€ mutta on käyttökelpoisia vielä monen vuoden jälkeen, sen kun muistaa kun laskee näitä fiksuja laskelmia. Missään harrastuksessa ei pääse pienellä rahalla huippu välineisiin kiinni.

Sen kun aloittelevat/ uudelleen mukaan tulevat ymmärtäisivät että rahalla ei vauhtia saa yhtään sen enempää. Oma esimerkki viime kaudelta, auto oli uusi kauteen lähtiessä, sähköt olivat reilu 5 vuotta vanhoja ja paljon elämää nähnyt, eikä nykypäivän vastaisia. Siltikin pystyi kärjessä ajamaan vakiokuntoisella autolla ja vanhoilla sähköillä. Täksi kaudeksi sitten uusin kaikki sähköt autoon ja blingit sekä hilavitkuttimet todistaen sen että ne samat kaverit ajavat vieläkin mun edellä vaikka on rahaaa käytetty tähän kauteen enemmän.

Ei kaiken tarvitse aina olla uutta ja hienoa pärjätäkseen!

Ja tohon ilmapiiriin vaikuttaa tämmöinen turha luokkien ja harrastuksen negatiivinen mollaaminen!

#2
Tosiaan vauhdit kasvanut niin älyttömyyksiin että perus harrastajan (joita kuitenkin suurinosa on)on mukavampi pysyä hitaammissa luokissa. Kilpailut ovat tasaväkisemmät ja kilpakumppani löytyy aina. Silloin 10-15 vuotta sitten mod autot menivät samaa vauhtia kuin nykyiset stock autot, kaikki on kehittynyt eteenpäin. Se että pystyy hyödyntämään mod luokkien suorituskyvyt pitää olla todella lahjakas tai aikaa ja ahkeruutta treenata todella paljon.

Sitten toinen on kulupuoli, onhan se päivän selvää että mod luokissa kulut kasvaa huommattavasti korkeammaksi kuin stock luokissa.

#3
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
26.04.24 - klo: 20.20
Nyt on kausi ajettu stokkituuppilla, ja todettu että vakio kuntoisella autolla pärjää varsin hyvin. Ainoat päivitykset ovat olleet alumiininen ohjaus sekä slipperi eliminaattori. Viimeisen kilpailun auton paino oli noin 1540g. Ja sillä pärjäsi ihan kohtalaisesti. Joten voidaan todeta että vakio kuntoisella autolla voi/pystyy pärjäämään kilpailuissa. Kädet ratkaisee enemmän kun auton "hifistely".



Auto: Associated B6.4 ja B7
Moottori: HW G4
Nopari: Reedy 610r
Servo: PowerHD R12
Akut: Absima 5800 mAh

#4
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
22.04.24 - klo: 10.08
Lainaus käyttäjältä: iippo777 - 22.04.24 - klo: 08.51
Toisien kuskien lahjakkuutta tai lahjattomuutta yhtään sivuuttamatta tai väheksymättä tehän pystytte myös kokeilemaan vaikutusta, kun on kaksi identtistä autoa, että miten tämä tai tuo vaikuttaa asiaan. Se hieman helpottaa asioita ja niiden selvitystä.

Monesti moni luulee että meillä on samanlaiset autot, tosiasia on että eri nopari, servo ja sanwat ovat eri säädöissä. Sekä autot ovat yksilöitä.

Mutta kuitenkin pystytään jotain asioita testaamaan 2 autolla. Varsinkin iskari ja diffi testejä. Sitten päästään siihen että meillä on "päämekkanikon" kanssa noin 1 sekunnin vauhtiero/kierros joka taas vaikeuttaa asioitten testausta, hitaampi löytää hänelle toimivan jutun ja nopeempi kokeilee eikä se ei välttämättä toimi kun vauhti nousee merkittävästi.
#5
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
01.10.23 - klo: 18.17
Tosiaan auton väri oli sininen, olin pääsuoran loppu päässä kyseisen auton edellä. Itsellä täydet vauhdit mitä sillä pääsi ja sininen auto tuli sieltä "lentämällä" viereen. En tiedä kenen auto oli. Mutta jatkossa vois joku katsoa että on blinky mode kaikilla päällä.
#6
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
31.12.21 - klo: 16.18
Nyt on uudella 22 käyty ajamassa reilu 15 akkua hakkilassa, ja kyllähän se keski slipperi härdelli on vaan hyvä, ei keula sukella jarrutuksissa ja kääntyy pyöreemmin sisälle, onhan siinä vielä opiskeltavaa sen kanssa. Vakio setupista poiketen ajoin aktiividiffillä edessä muuten vakio setuppi. Ei varmasti nopein setuppi mutta todella helppo ajaa.
Ja auton kasaus on tuttua Xraytä, kaikki osat menivat paikalleen ilman viilaamista yms.
#7
Ja pärjääkö yhdellä mini dart sarjalla perjantaitreenin ja kisapäivän vai tarviiko olla kaksi sarjaa?

Ainakin viime Fors kisassa oli rengaskuluma todella iso. Eli kyllä ottaisin perjantain greeniin omat renkaat ja lauantaille uudet 1 pari etu sekä 2 paria takarenkaita.
#10
Monenko aikaan lauantaina ovet aukeaa?
#11
Mihin aikaan sunnuntaina ovet aukeaa?
#12
Mihin aikaan lauantaina ovet avautuvat?