Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Apero

#1
Sähköautot / twin force kyosho
06.09.04 - klo: 21.02
uusi vaihteistoratas saatiin ja kiinnitettiin, mutta sekin irtosi ekassa ajossa, mutta se löytyi (onneksi). Korimaalikin on jo, kunhan ehtisi fiksata auton loppuun.

Saimme reilu viikko sitten 2. pojan, joten ajatukset ovat olleet hiukka muualla ja aika mennyt lapsenvahtina. Jospa tässä isyysloman aikana saisi koneen taas sykkimään, niin pääsisi testaamaan lisää.

Sitten voin räpsiä niitä kuviakin, vaikkakin TF:n kuvia on alkanut muutenkin tippumaan nettiin.

Apero
#2
Polttisautot / Kyosho Giga Crusher
20.08.04 - klo: 18.29
Joo Kuopion askartelukulmassa on tuollainen näytillä. Ei kun ihailemaan ;)

Apero
#3
Sähköautot / twin force kyosho
06.08.04 - klo: 23.41
No niin, ESC vaikeudet ohitettu ja uusia ilmenee... Näin suurajojen alla kävin illalla huristelemassa ja ihmettelin kuinka auto ei noussut keulille, mutta ratkaisu löytyi kun tulin takaisin sisälle, toisesta moottorista oli irronnut vaihteiston ratas, täytyy nähtävästi tilata uusi. Kyllä siinä oli ruuvilukitetta ja kaikkea, mutta ei vaan pitänyt, tiedä sitten paljonko moinen varaosa maksaa.

Päivällä sain aikaiseksi semmoisia usean metrin hyppyjä, mutta ilman koria ei uskalla hirmu leiskautuksia kokeillakkaan. Niin ja se suhautti yhden hiekkakasan yli ilman toista moottoriakin tosi hienosti ja nopeasti (n. 1,5m korkea ja 60 asteen kulma). Kuhan saan taas toisen moottorin mukaan, niin nähdään miten se silloin loikkaa/ kiipeää.

Apero
#4
Sähköautot / twin force kyosho
25.07.04 - klo: 20.47
Joo kuvia on vain 1v ja 2kk pojasta ihmettelemässä autoa ilman koppaa. Pääsin hieman hyppimäänkin ja tuntuu todella tasapainoiselta, johtuuko autosta vai hyppyristä, mutta hauskaa on ollut. Kaverin pojat esittelivät eilen Nikkojaan ja tänään tajusin kuinka hitaita ne ovat.

Nopeus on hyvä ja kiihtyvyys mahtavaa, kääntyäkseen on pumpattava kaasua, jotta eturenkaat ottavat edes välillä maahan, soralla se sutii niin paljon että keulimista ei juurikaan tapahdu (nurmikolla auton saa parhaiten pystyyn).

Auto on yllätävän hyvä ajettava kaikin puolin ja olisi hauska nähdä vastaavan kokoluokan polttismonsteri, jotta tulisi jotain vertailtavaa.

Tänään kun olin laittanut uudet ladatut akut aamun ajosession jälkeen autoon, niin auto ei regoinnut mitenkään kaasuun, ohjaus pelasi kyllä. Yhtäkkiä auto sai siepin ja lähti taaksepäin, sitten kaasukin pelasi, mutta ilman vapaata oli niin arvaamaton että jätin ajot sikseen. Nyttemmin olen yrittänyt saada autoa kulkemaan, mutta mitään ei tapahdu, pyörät kääntyy, mutta ei pyöri. Saa nädä miten saan ongelman ratkaistua (nopari takuuseen..., johan sillä on 5 kertaa ajettu).

Heti kun saan auton taas pelaamaan, niin koitan saada jotain pomppu/ keulimiskuvia, ei se häävin näköinen kyllä ole ilman koria, mutta liikkuva kuva olisi näyttävää.

Niin niistä kaadoista, on niitä pari tullut, keulan kautta ympäri ja sivuttain (hiekalta hyvin pitävälle nurtsille), yhden kerran lähti pyörä ilmassa irti, mutta sillon se ei kaatunut....

Apero,
#5
Sähköautot / JEP
21.07.04 - klo: 23.34
Tänään tuli se kauan kaivattu nopari.
Noparin speksejaä:

PERFEX, dual-battery and dualMotor setups For 14.4-15.8 volts
Valmistaja kyosho Model no. KA-6, 19turns (550size) eli monsteri moottoreille, mitä Twin Forcessa on 2kpl. ABS jarrut ja pakki on :).

Löin koneen kasaan ja ajoin testikierrokset, serrvo oli rikki, joten ei kääntynyt, mutta keulimalla meni suoraan.... Hurjan oloinen peli keuli nurmikolla, kun pitoa riitti, hyppimään en päässyt kun ohjaus ei toiminut. Vaihdoin servon ja nyt kääntyy, akku oli lopuillaan, joten huomenna kokeillaan hyppyjä. Ei noi ajattelemani pikkupomput saanut autoa ilmaan, kun jousitukset toimii niin hienosti.

Kysykää mitä tahdotte tietää TF:stä, niin osaan vastata mitä tiedän, niihin kysymyksiin mitä olen kokenut.

Niin ei se vielä täysin kasassa ole, korin maalit uupuu, joten testailen autoa ilman koria.

Apero
#6
Sähköautot / twin force kyosho
25.06.04 - klo: 00.48
Sen kun tietäis, ei ole selvinnyt vielä minulle, vaikka 2kpl ko. moottoreita huilaa olohuoneessani...

Nyt on runko valmis, mutta noparit eivät ole vieläkään Suomessa. Kyoshon kaveri lomilla ja kaikki pitää hoitaa Ruotsista, joten aikataulunkin selvitys on hankalaa. No korikin on vielä maalia vailla, koska punainen värikin tuntuu olevan kortilla, joten ei se auto ole muutenkaan vielä valmis. Mikäli lankamäärä selviää, niin ilmoitan sen heti täällä.

Katsotaan nyt milloin saan maalin ja noparin jotta pääsee ajamaan ensimmäiset testit. Mikäli joku muu saa lankamäärän ennen minua selville, niin julistakoon sen täällä julkisesti.

Apero
#7
Sähköautot / twin force kyosho
16.06.04 - klo: 00.18
Kuvia tulee kun saan sitä hahmoitettavaan kuntoon, tänään saatiin vaihteisto ja moottorit paikoilleen. Katsotaan kun homma on valmis, että mitä sieltä syntyi :).

Ilmoittelen aina välillä miten homma etenee.

Apero
#8
Sähköautot / twin force kyosho
14.06.04 - klo: 23.55
Miten sen nyt ottaa, tohon hintaan saa auton moottoreineen ja nopareineen. Radio, servot ja akut pitää laskea siihen päälle, niin ja korimaali myös.

Tänään tuli itse auto, noparia ja toista akkua sekä maalia odotellaan yhä, mutta pääsepähän edes rakentelemaan alustaa.

Toivotaan että loputkin osat tulee nopeasti, niin pääsee ajamaan! Tosin kai tuossa rakentelussa hetki menee, kun joutuu aikatauluttamaan sen muiden hommien kanssa, joten loppupeleissä muiden saapuminen hiukka myöhempään ei välttämättä tuota rojektia hirveästi viivästytä.

Oli noiden iskareidenkin väsäys ihme tuusaamista näin ensikertalaiselta, ajossa sen sitten näkee kuinka lähelle ne jäykkyydeltä on toistensa kaltaisia. Miten joku voi vielä säätää niitä niillä öljyillä, kun tuntui että edes samanlaisiksi saaminen oli pirun hankalaa.

Apero
#9
Sähköautot / twin force kyosho
10.06.04 - klo: 23.21
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"

Kuopion Askartelukulman näyteikkunassa oli  Twin Force oli 409e ja siinä oli motit sun muuta, ilmeisesti oli noparikin ainakin johot meni sisään.

Ainkin viimeksi kun sitä siinä ikkunassa ihmettelin ja kävin sisällä hypistelemässä, niin tilanne oli tämä: Se on eka erän TF joita muutamat kauppiaat on ottaneet ns. esittelykäyttöön, muuten ajovalmis, mutta nopari puuttuu. Olisikohan maanantaina ollut puhetta Mikan kanssa, että tällä viikolla TF:n runkoja saattaisi tulla, mutta nopari on edelleen jälkitoimituksessa. Siis autoja on ollut muutama Suomessa jo pitkän aikaa, mutta ajokuntoisia ei taida olla vielä yhtään.

Apero
#10
Yleinen keskustelu / Foamit renkaissa
09.06.04 - klo: 22.44
Ainakin monstereihin tarjotaan semmosia foam-paloja renkaiden sisään, mutta toiset sanoo ettei niitä kannata sinne laittaa. Eli mikäs teidän kanta on, foameilla vai ilman, edut ja haitat?

Apero

(laitoin saman kysymyksen tuonne toisen saitin foorumiin, joten ei tartte molempiin laittaa ainakaan samaa vastausta :))
#11
Sähköautot / twin force kyosho
09.06.04 - klo: 22.36
Ei niitä nopareita tohon TF:ään saa vieläkään, tulee ehkä juhannuksen alla. Autoa taitaa saada tällä viikolla. Katellaan mitä tuleman pitää, mikäli joku on semmose saanut jostain ajokuntoon, niin kertokaa kokemuksia!

Apero
#12
Yleinen keskustelu / niin
08.06.04 - klo: 23.21
onkos tuo rata yleisessä käytössä? Pitääkö joltain kysyä lupa, jotta sitä voisi testata joskus kesällä? Ja kuinka pahasti katsotte kieroon, jos sinne ilmestyy sähkömonster (TwinForce)?

Apero
#13
Sähköautot / Kyosho TwinForce vs. E-Traxx
05.06.04 - klo: 00.52
Onko TwinForcesta jollain jo jotain kokemuksia? Onko joku löytänyt siitä videoita (poislukien Kyoshon omat mainosvideot)?

Minulle on tulossa sellainen (TF), mutta kaveri miettii omaa vaihtoehtoa ja ennen omia kokemuksia voisi olettaa tuon E-Traxxin olevan varteenotettava vaihtoehto. Ainakin E-Traxx on edullisempi, mutta onhan se pienempikin, mikäli sillä on merkitystä. Mutta tekniikaltaan E-Traxxissä olisi jotain etuja (2 vaihdetta+pakki), viriosia mm. täysalumiininen runko tykötarpeineen (maksaa vain maltaita), ja E-traxx kokemukset/videot olisi hauska nähdä.

En tiedä onko noissa tehoeroja tai muita hyppyteknisiä erilaisuuksia, mutta kaikki ajatukset otetaan vastaan.

KESKUSTELKAA!

Apero
#14
Toim. huom en löytänyt otsikkoa, mutta, jos jossain on aihetta käsitelty, niin siirtäkää tämä sinne!

Onko Jyväskylässä crossirataa?

Minulla on muistikuva Laajarin radasta, mutta nyt sillä paikalla ei ainakaan ole moista. Onko alueella aktiivisia harrastajia, ei kai ne autot ole mihinkään hävinneet...? Siis käyttekö jossain epävirallisessa paikassa ajelemassa, vai onko jokainen pomppimassa omalla takapihallaan?

Ois hauska tietää edes harrastajmäärä tollaselle crossiradalle, vaikkei sitä olisi olemassakaan.

Apero
#15
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
05.06.04 - klo: 00.18
Niin jäi mainitsematta noista tukijoukoista... (hiekankasaajat):). Vaimoni toimii rakentaja-mekaanikkona tässä RC-teamissa, itte kun en hanskaa tota askartelua enkä tekniikkaa, pojallenihan (1v) tätä harrastusta aloittelen..., mutta saa itte hommata auton, tulevasta koneesta kun en luovu ;).

Apero
#16
Yleinen keskustelu / Kuopion crossirata
05.06.04 - klo: 00.10
Joo nättejä Pirkkoja kasaamassa hiekkaa ;), terkkuja poikien emännille että jaksaa TÄTÄKIN harrastusta... Hieno rata, harmi että niin kaukan (jykylästä itte). Kunhan Mika Askartelukulmasta saa autoni Suomeen, niin tiiä vaikka tehtäisiin perheen kanssa taas Kuopion keikka. No sähkövehkeet vaan vaatii sitä pirun latausta ettei viittis 11min takia Kuopioon asti ajella.

Jos siellä yötä ois, niin voisi ottaa bissen laturin tehdessä töitä ja sais ehkä ne 22min täyteen=2h latausta. No haaveita kaikki ja harmittaa ettei tollanen porukka oo pesiytyny tänne Jyvässeudulle, ois lyhyempi matka testaileen autoa/rataa.

Apero
#17
Yleinen keskustelu / Kyosholla kestää!
04.06.04 - klo: 23.48
Vai pienoismallissa...

Just sain ensimmäisen numeron, joten sieltä se varmaan tarttui muistin sopukoihin..., kun illat seilaa netissä etsien RC-tietouttta niin välillä menee lähteet sekaisin.

Siis kunnia sille jolle se kuuluu, Pienoismallilehti, niillä on muuten sellainen kamppis, 19EUR ja 4 numeroa uusille tilaajille, kai tommosta erikoislehteä kannattaa tilata vaikka kannatuksen vuoksi :) (en oo säännöistä varma, saako noin mainostaa?).

Apero
#18
Yleinen keskustelu / niin 1 vinkki
04.06.04 - klo: 22.52
Olen vasta aloitteleva RC-harrastaja, eikä tuo maalin irtilähteminen ole tuttua, mutta jostain interinetistä bongasin hauskan vinkin.

Vaikka itse maalaa korin, niin sorapohjalla ajettaessa hiekka piiskaa korin sisäpintaa (maalia) aika rajusti, joten antoivat Niksi-Pirkkamaisen vihjeen, teippaa autosi sisältä päin vaikka ilmastointiteipillä, se tarraa kiinni ja suojaa maalia.

Voi olla että teille kokeneemmille tuo oli vanhaa tietoa, mutta tulipahan sanottua, ainakin yritin auttaa:). Mikäli ko. toimenpide on uusi edes yhdelle lukijalle, niin tämäkin kommentti kannatti (en ota kantaa siihen miten kovasti RTR-paketin maalin pitäisi kestää, en edes tiedä missä ym. autolla on ajettu).

Apero