Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - sk

#1
Lainaus käyttäjältä: topcat - 09.06.18 - klo: 17.08
Pystytkö varmistamaan toisella laiturilla ja toisilla johdoilla sekä balanserilaudalla ettei niissä ole vikaa? Jos ei ole niin akuista on luultavasti yksi balanserijohto irti liitoksistaan liittimessä tai kotelon sisällä.

Unohtui mainita, että radalla kokeiltiin myös akkujen volttimittarilla mikä näyttää eri kennojen voltit ja resistanssit. Antoi samat arvot kuin laturikin, eli viittaisi suoraan tuohon mainitsemaasi akun sisällä/liittimessä olevaan balansserijohdon ongelmaan. En ole itse koskaan akkuja viiltänyt auki, joten tarvii vähän selvittää, kuka täältäpäin sisälle kurkistaisi.
#2
Erikoinen LIPO-akkuongelma, kolme Gens Ace 5800mAh 4S 50C 85.8Wh on lyhyessä ajassa hajonnut samalla tavalla. Akuilla on ajettu hyvin vähän, n. 20 kertaa. Laturit ilmoittavat Cell failure, voltit on 6.22, 3.89, 3.89 tai vastaavia arvoja siiinä 3.4-3.9 välissä. Akut toimivat täysin moitteetta ajossa. Ajeltu se 10 minuuttia, irroitettu suoraan autosta ja eivät ole suostuneet enää latautumaan.

Akuissa ei ole mitään pullistumaa tai muuta. Aluksi epäilin, että ehkä laturi tai mamba monster 2/ESC on viallinen, mutta sitten samasta erästä ollut kolmas akku mikä ei ikinä ole tässä autossa tai laturissa ollut kiinni, hajosi identtisellä tavalla. Senverran näissä on käytön jälkiä, että takuuta on varmasti turha yrittää..

Mitähän täällä on käynnissä? Tästä IMGur linkistä löyty kuvia, resistanssi tietoja, yms. https://imgur.com/a/9v83Fr4

Kaikki vinkit ja ehdotukset otetaan ilomielin vastaan!