Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - mts80

#1
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
22.09.23 - klo: 11.38
Lainaus käyttäjältä: Sauli Lumikko - 22.09.23 - klo: 10.46
Eikö stokkikoneiden kanssa kuitenkin käytetä aika paljon kovempia välityksiä, mikä vastaavasti vähentää jarrutehoa? Ei välttämättä tarpeeksi, mutta siihen suuntaan isompi pinioni tilannetta muuttaa. Jos välitystä ei ole vielä haettu kohdilleen, tämä kantsii huomioida.

Anti-squatin vähentämisen pitäisi ymmärtääkseni myös auttaa siihen, että vauhdin hidastuessa pito ei lähde takapäästä niin äkkiväkkiä.

30/72 on välitys, pitää ajan kanssa tutustua säätöihin, nyt oli tosiaan vain pintaraapaisu. vetareista kun konetta pyörittää niin huomaa miten valtava ero on 7.0t->13.5t koneissa.
#2
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
22.09.23 - klo: 07.44
Lainaus käyttäjältä: Vesa - 21.09.23 - klo: 21.13
Moottorijarru on suhteessa kovempi stokkikoneissa, koska roottori on aikalailla vahvempi ja isompi kuin virikoneissa.

Kannattaa laittaa säätimestä coastia, jos on HW säädin, nyt en muista miten se meni Reedyn säätimessä koska en sitä käytä itse, mutta säädät tavallaan "rullausta" neutraalilla.

Justockissa tuota coast ominaisuutta ei taida olla. Noparia ostaessa puntaroin justockin ja xr10 stockspecin kanssa, ja tottakai päädyin halvempaan....buy cheap buy twice :grin:
#3
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
21.09.23 - klo: 20.39
Nyt olisi auto kasattu, ja ensitestien jälkeen ongelmaksi nousi kohtuullisen kova moottorijarru. Noparista säädetty dragbrake nollille, pinjonin/spurrin välys kunnossa, mutta liukkaalla betonilla perä karkaa suoran päässä kun kaasun nostaa.
Turffillla tätä vaivaa tuskin on.
Koneena on hw 13.5t g4 joka tuntuu huomattavasti "kireämmältä" kuin justock jonka kanssa kyseistä ongelmaa ei ollut.
Lähinnä kiinnostaa onko tämä tiheämpilankaisen koneen ominaisuus?
#4
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
30.08.23 - klo: 21.43
Lainaus käyttäjältä: aakoskin - 30.08.23 - klo: 21.17
Ajattelin ajaa FORS-sarjan World's carilla. Nykyisellä säätimellä en pääse kuitenkaan kuin M2-luokkaan. Mikä olisi edullinen, kestävä ja helposti saatavilla oleva blinky-mode säädin? Riittääkö 60A?

Tämä kiinnostaa itseänikin. Pitääkö olla blinky, vai riittääkö että on turbot sun muut buustit nollilla?
#5
Onkos sarjan loppupisteet saatu laskettua?