Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - MarkoRally

#1
Noin 6kk käytetty Sanwa MT-5 ohjain, uutta vastaavassa kunnossa.

Mukaan uusi, paketissa oleva vastaanotin RX-493i ja Redox 2400mAh vara-akku.

Ohjain kuluttaa nopeasti vakiona tulevan virtalähteen tarjoaman 3kpl (AAA) paristot, joten akun kanssa ergonomisempaa harrastaa. Vara-akulle tarvitset latauskaapelin joka sopii sun laturiin, muuten 100% valmis setti.
Ohjainta pidetty säilytyskotelossa joka nyt toisen ohjaimen tarpeita palvelemassa, suosittelen sellaisen hakkimista vaikka Under The Counter verkkokaupasta.

Nouto mielellään Hakkilasta Vantaalta Fullspeed RC harrastetiloista.

Hp 220 euroa (mobilepay)
Tiedustelut - marko.melko@live.com tai 044 553 7043







#2
Lainaus käyttäjältä: Tomi83 - 23.12.23 - klo: 23.20
Hienoa kuulla, että päästään kilpailemaan forssiin uudessa luokassa. Aivan mahtavaa! Olen ajanut samoilla renkailla 4 päivää ja yhteensä n. 600 kierrosta ja siitä huolimatta edellisellä sessiolla ajoin nykyiseen profiiliin oman parhaan kierroksen. Eli kun turbot ja buustit ovat poissa, niin selkeästi renkaalla pääsee huomattavasti pidempään vrt. modi.

Hurjaa treeniä, mulla 4wd auto vielä HF:n tilaushyllyssä odottamassa noutoa (torstaina). Helmikuun FORS:iin lupaan tulla koheltamaan myös sillä, ja kuulostaa hyvälle, että renkaat kestää selkeästi pidempään :)
#3
Lainaus käyttäjältä: tommivesalo - 01.12.23 - klo: 22.51
Moro Pintakaasu,

Nyt on kyse siitä, että millä renkaalla ajetaan. Kun noita cactuksia on vaikka ja mitä tarjolla nelkun eturenkaaksi.

Hakkilassa suurin osa ajaa nelkun eturenkaana: SCHUMACHER U6810 WIDE STAGGER RIB - 1/10 - YELLOW (PR) - muutamalla on alla EOS matolle ehkä paremmin sopiva SCHUMACHER U6895 CACTUS FUSION 2 - 1/10 4WD TYRES - FRONT - YELLOW. Ainakin EuroRC ja Hobbyfactoryssä hyllyssä.

Mikäli laitan nelivedon vielä talvella niin ensimmäiset alle Hakkilan WJ kisaan :)
#4
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 31.10.23 - klo: 09.54
Turffia imuroidaan kerran viikossa siivouspalvelun toimesta ja muutama huomio tuli tehtyä.

Viime ke tai to imuroin turffin seuran imurilla, parin tunnin huolellisen imuroinnin tuloksena on aika paljon kumipölyä ja jonkin verran vihreää imurin sisällä, vaikka rataa imuroidaan säännöllisesti siivouspalvelun toimesta. Imuroinnin jälkeen auto pysyi paremmin puhtaana eli rata oli vähemmän pölyä.

Rataprofiili vaihtui ja se nostatti paljon pölyä ilmaan kun turffin suunta muuttui monessa kohdassa, tämä näkyi sunnuntaina mattoradalla missä oli vihreää ja liukkautta jonkin verran.

Maanantai aamuna kerkesin ajamaan noin tunnin ennen kun siivouspalvelu tuli paikalle. He imuroivat turffin omalla imurilla (tuhisijalla) puolet nopammin mitä mulla meni aikaa. Imuroinnin jälkeen menin ajamaan ja ajon jälkeen auto yhtä pölyinen kun ennen siivouspalvelun tekemää imurointia.

Vaikka siivouspalvelu imuroi turffin kerran viikossa niin suosittelen vahvasti että nykyisellä käyttöasteella turffi imuroitaisiin harrastajien voimin vähintään kerran viikossa. Meillä on nyt niin hyvät imurit että niillä saa imuroitua tehokkaasti turffi- ja kumipölyä pois radalta, yleinen pölyn määrä vähenee tasopinnoilta sekä hengitysilmasta. Kahdella imurilla aikaa menee reilu puoli tuntia jos ei nysvää joka nurkkaa kuten tein viime viikolla.

Eilen siivouksen jälkeen sama homma todistettuna, kannatan tuota kerhon toteuttamaa imurointia, tekee listan jossa 'the imuroija' ja varahenkilö jos estyy tms. Siivoojien 'tuhisijalla' saavat työaikaa kulumaan tuohon, ilman isompaa hyötyä, uskon, että heille löytyy oikeitakin kohteita siivottavaksi, koska ovat ammattilaisia :) esm wc tilat jne missä ihmiset loiskii ja sotkee.

Yleisesti radan imuroinnin jälkeen vaikuttaa, että on hyvä käydä letkut katselemassa aina rataprofiilin linjaan, koska ylläreitä jää sinne ja tänne, joten vois olla jees hoitaa omatoimisesti kerhon porukalla - oon mukana.