Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 15.03.10 - klo: 12.37Lainaus käyttäjältä: MrOllinmaki - 15.03.10 - klo: 11.27Lainaus käyttäjältä: Tuukka - 11.03.10 - klo: 16.09
Teknisen kympin ottajaa tietysti voitaisiin rangaista vaikka semissä -20 sekunttia ja finaalissa - 1 kierros. Sen lisäksi että annetaan verbaalista halveksuntaa.
Tämän tai muun sakkosysteemin käyttöönottaminen tarkoittaisi sitä että muut kuin tauon ottanut ja sakon kärsijä, eivät saisi autojaan rassata ko. tauon aikana. Tai sitten sakko pitäisi antaa kaikille jotka autojaan rassaavat tauon aikana..
Park ferme meininkiä yms luvassa siis..
-A-
Ja tästä muiden mekkauskiellosta päästiin juuri viimekaudelle eroon.
Ei kittos enää takas.
Ei mitään rangaistuksia kympin ottaneelle.
Ei ole koskaan meikäläistä haitannut jos joku ottaa kympin.
Kyseinen sääntö on kansainvälisissä kisoissa ja ollut suomessakin iät ja ajat.
Hyvä sääntö ja mun mielestä nimenomaan kilpailuhenkinen... jollain ilmenee jotain kummallista vikaa autossa niin saa mennä äkkiä korjaamaan jotta pääsee ajamaan kilpaa.
Mitään haittaakaan en tuossa näe.
Kyllä meissä senverran edelleen sitä hyvää kisahenkeä sen verran löytyy että teknisen kympin ottajaa ei katsota edelleenkään yhtään kierosti tai halveksuttais.
En ole tuollaista koskaan nähnyt.
Jos palautetaan se että muut kuin kympin ottanut eivät saa autoihinsa koskea niin sillon se sonnan jauhanta alkaa.
Sitä oli pienessä määrin sillon kun tuo typerä sääntö oli.
Rata auki koko kympin ajan ja jos kympin ottanut on saanut vermeensä kuntoon niin aloitetaan kisa...
Ihan niinkuin ennenkin.
Tulee vähän myöhään: Eli nykyisin sitä kympin ottamista on roikotettu mahdollisimman pitkälle, vaikka on tiedetty auton olevan sökö. Seurauksena on aina huuto ja älämölö lauteilla, kun kaikki ihmettelevät tapahtumien kehitystä. Jospa sallittaisiin kympin ottaminen koska tahansa ennen lähtöä ja tarvittaessa ennen lämmittelyn alkua. Kymppi ei alkaisi hetkestä jolloin se otetaan, vaan kymppi lisättäisiin suoraan aikatauluun ottohetkestä riippumatta.