Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - HotRod Devil

#1
Joo niin taitaa olla, että sinun tarvitsee vaihtaa alkup. ESC.

Nopariksi käy oikeastaan melkein mikä tahansa 1/10 auton nopari, koska ne on mitoitettu isompia moottoreita ja virtoja varten, joten ei ole pelkoa että menisi rikki.

Tai sitten esim. Novak Spy Micro ESC on tarkoitettu juurikin 1/18 kokoisille autoille http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=30831&grpid=2203

Perus AM-vastaanotin/lähetin irtoaa vaikka Medasecista, Futaba Megatech, sisältää lahetin,vastari ja kaksi servoa http://www.medasec.com/do?action=group&id=43

Halpaa kuin saippua...

#2
Meni heittämällä juurikin tuo servo, kun laitoin omaan kiinni. Kaikki kilkkeet pitäisi olla mukana hs-55:n mukana.
#3
Traxxas / Traxxas Revo
01.08.06 - klo: 15.05
Jep, taidan passata tämän. Kiitos arviosta, kun ei tosiaan ole tarvetta niin turha ottaa nurkkiin pölyttymään.
#4
Traxxas / Traxxas Revo
01.08.06 - klo: 14.41
Käytännössä postikuluineen n. 260 euroa.
#5
Traxxas / Traxxas Revo
01.08.06 - klo: 14.20
Tossa kuva, tällä ajettu jonkin verran. Ei siis kannata yli 200 euroa tuosta maksaa?

#6
Traxxas / Traxxas Revo
01.08.06 - klo: 00.13
Kysytäänpä täältäkin, että mikä on käypä hinta "2.5 Revosta"
eli rullaavana ilman radiota, mosaa, servoja, pilliä, renkaita ja koria.
Jotain titaani push rodia ja forward only kittiä on kuulemma kiinni.

Mulle tarjotaan sellaista, mutta kun en itse aja nitroja eikä ole tarvetta sellaiselle niin mikä olisi käypä hinta, jos sen lunastan. Voisin myydä edelleen tai seurata Revo Brushless topikkia...:-)
#7
Sähköautot / Team Losi Mini-T keskustelua
05.05.06 - klo: 15.46
Onhan noita:

RC-Piste Hyvinkää, Cadillac Escalade ja Hummer
http://www.rcpiste.pp.fi/minikorit.html

Parma 1/18 50's Panel Truck
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHLS0&P=7

Parma 1/18 X-Citer Buggy Body Mini-T
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXLUS1&P=7

Parma 1/18 X-Citer Truck Painted Mini-T
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHLS1&P=7

Pro-Line Cadillac Escalade EXT Body Mini-T
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHWH7&P=7[/url]
#8
Sähköautot / Team Losi Mini-T keskustelua
20.03.06 - klo: 13.26
Jep, Suomesta vaan on tosi hikisesti näköjään saatavilla bling bling -osaa Mini-Teehen.

Melkein pakko hommata jostain ulkomailta jolloin maksuoptiot rajautuvat käytännössä Visa / Mastercardiin.
#9
Sähköautot / Team Losi Mini-T keskustelua
20.03.06 - klo: 13.03
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHUC3&P=7

Löytyy esim. Golden Horizons piggybag iskarit, tosin ovat 38 taalaa + postikulut. Sopivat suoraan ilman modauksia.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXKUC0&P=7

Sitten on nämä Integyn vastaavat, ovat vaan vielä tyyriimmät. Sopivat myös suoraan.

http://www.mini-t-shop.de/assets/s2dmain.html?http://www.mini-t-shop.de/

Mini-T Shopista 3Racingin iskarit.

Tuntuu kyllä, että nuo Losin iskarit on melkein huokeimmasta päästä.
#10
Sähköautot / Team Losi Mini-T keskustelua
20.03.06 - klo: 09.25
Lainaus käyttäjältä: "Anzka"mistä alumiini osaa tähän autoon :?:

http://stores.ebay.com/RC-MALL_Team-Losi-Mini-T_W0QQcolZ2QQdirZQ2d1QQfsubZ6QQftidZ2QQtZkm

Sieltä olen itse ostellut, eBayn kautta. Lähinnä näyttää olevan GPM:n osia. Tosin kelpuuttaa vain PayPalin, mutta mikäs sen kätevämpi maksutapa? :-)
#11
Mulle sopii  7.3.  tai  9.3.  samoihin aikoihin?
#12
Sähköautot / Team Losi Mini-T keskustelua
17.02.06 - klo: 10.33
Jep, hommasin tuollaisen Mini-T:n vuoden alusssa ja ei mennyt kauaa, kun jo hommasin siihen Losin öljyiskarit ja GPM:n aluosaa (Front steering C-hub, Knuckle arm + Wheel Shaft) ja titaaniset vanttiruuvit vahvistamaan rakennetta ja tietenkin paremman servon Hitec-55.

Nuo Losin öljyiskarit ovat saaneet moitteita, kun tuppaavat vuotamaan ja tämän sain itsekin todeta. Laitoin toiset mukana tulleet silikonitiivisteet myös niin nyt on pitänyt öljyt sisällään. Näin jälkiviisaana valitsisin ehkä 3Racingin iskarit tai muut.

Nuo pienen pienet e-clipit aiheuttavat päänvaivaa, ne on TODELLA hankalia ottaa irti ehjänä ja laittaa paikalleen. Älytön systeemi, eihän isot miehet tumpelosormineen pysty käsittelemään sellaisia.

Onko noita e-clippejä muuten saatavilla Suomesta, vai pitääkö rapakon takaa tilata? Voisi täydentää varastojaan muutamalla sadalla, niitä tuntuu menevän.

Tosi hubaa on ollut ajella tuolla, kunpa pääsisi pian ulos ajelemaan asvaltilla/soralla.
#13
Traxxas / Traxxas Stampede
15.09.05 - klo: 14.43
12mm hexit niissä on. Katso linkistä alumiiniset hexit, suosittelen.
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0001P?&I=LXLR99
#14
Traxxas / Traxxas Stampede
14.09.05 - klo: 15.14
LainaaMiten löysää/jäykkää öljyä (wt-luku) olette käyttäneet Speden iskareissa edessä/takana?

Takaiskareista on vuotanut öljyt pois ja pitäisi hommata jotain järkeviä öljyjä varastoon muutenkin.

Vaihdoin noihin takaiskareihin (Duratraxin alumiiniset) tiivisteet ja "pistonit" joten nyt olisi hyvä tietää, mikä olisi sopivinta öljyä? Löytyy 35w, 40w ja 50w

Takana on alumiininen Swamin wheelie bar, joten takana on kohtuullisesti painoa. Jousina Duratraxin vihreät (hard).
#15
Traxxas / Traxxas Stampede
20.08.05 - klo: 17.05
Miten löysää/jäykkää öljyä (wt-luku) olette käyttäneet Speden iskareissa edessä/takana?

Takaiskareista on vuotanut öljyt pois ja pitäisi hommata jotain järkeviä öljyjä varastoon muutenkin.
#16
Minkälaisia välityksiä olette käyttäneet Lehner Basic 4200 moottorin kanssa, erityisesti Stampedessa?

Itse ajelen tällä hetkellä kuudella kennolla ja pinjoni taitaa olla 14t, spurri on se vakio 87. Nälkä kasvaa syödessä, eli lisää vauhtia on saatava. Täytynee väsätä 8-kennoinen paketti, mistä saisi edullisesti 3300 mAh irtokennoja?

Onko moottorin kuumeneminen samalla tavalla haitallista kuin hiilellisissä moottoreissa, vai saako tuo harjatonkin kuumeta lähes polttavaksi?
#17
Vihdoinkin löytyi aikaa askarrella Lehner Basic 4200 ja Warrior 7020 säätimen kanssa, mutta mutta...muutossa on hukkunut tuo Warriorin manuaali!  :cry:

Miten ohjelmoin noparin? Jumpperi otetaan irti mutta mitäs sitten?

Entä kuinka tuo pakki saadaan käyttöön, ymmärtääkseni se on pois päältä tehdasasetuksena?
#18
Kiitos vinkistä!
#19
Onkos tuo Warrior 7020 nopari pakosti ohjelmoitava ennen ajoa, vai voiko sillä lähteä ajamaan suoraan paketista? Moottorina Lehner Basic 4200. Ei nimittäin satu olemaan sopivaa ohjelmointikaapelia saati softaa.

Ylipäätänsä nuo noparin mukana tulleet ohjeet ovat siansaksaa ts. englantia saksan sanajärjestyksellä.
#20
Traxxas / Traxxas Stampede
09.06.05 - klo: 12.56
Kiitos vinkeistä!
Tässä vahvistelen voimansiirtoa, jotta kestäisi tuon LB 4200 tehoja.
#21
Traxxas / Traxxas Stampede
09.06.05 - klo: 09.48
Mitäs rasvaa ja kuinka paljon pitää laittaa tuonne rattaisiin samalla kun laitan Spedeen alumiinisen idle gearin paikalleen?
#22
Traxxas / Traxxas Stampede
06.06.05 - klo: 10.55
LainaaNe noparista menevät moottoriin menevät johdot voit laittaa ihan mitenpäin vaan haluat ja voit myös vaikka tinata ne suoraan moottoriin, jos et saa mistään Graupnerin G3-liittimiä.

Kyselin Sabesta noita G3-liittimiä, mutta sanoivat, että Graupner ei tee kuin 2mm, 3,5mm ja 4mm liittimiä. Mahtuuko Lehner Basic 4200 moottoriliittimiin tuo 3,5 mm liitin  http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=24985&grpid=703?
#23
Traxxas / Traxxas Stampede
16.05.05 - klo: 09.30
OK, täytyy vielä tutkia ruuveja ja hommata jostain tuumakoon avaimet.
#24
Traxxas / Traxxas Stampede
16.05.05 - klo: 09.04
Nyt on aivan hysteerinen turhautuminen päällä. Hommasin uuden motin Trinity Speedgems Extreme 15 lankaisena ja Robinsonin pinjoneita esim. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEX11&P=M

Nyt en saa pinjonia kiristettya moottorin akselille riittävän tiukalle. Aina lähtee irti parin metrin ajon jälkeen. Olen kokeillut muutamaa eri kuusikulmioavainta ja muutamaa pinjoneiden mukana tullutta kiristysruuvia, mutta ei pysy.

Onko mahdollista, että nuo kiristysruuvit vaativat jotain tuumakoon kuusikulmioavaimia, jolloin mulla siis nämä normaalit avaimet pyörivät tuossa ruuvissa, kun ovat väärän kokoisia? Tuntuu, että menee kireälle, mutta ei vaan pysy. Entä pitääkö laittaa jotain ruuvilukitetta?
#25
Joo apuja tarjottiinkin hyvin pikaisesti, kiitoksia siitä  :D
Saan viikonlopun aikana koneen sisäänajetuksi ja kiinni Stampedeen!
#26
Asiasta vähän sivuun mutta laitan tänne kun on mielestäni otollisin topicci.

ELI: oliskohan jollain Hämeenlinnan sähköautoharrastajalla mahdollisesti sellaista 3-4 kennon akkua, jolla voisi sisäänajaa normaalin 540-sähkömoottorin?
Itse kun asun Hlinnassa ja olen juuri aloitellut harrastuksen ja tuli hommattua virimoottori (Trinity 15x2)

Itselläni ei ole kuin 6-kennon valmispötköjä ja sellaisella en haluaisi sisäänajoa suorittaa. Eli kyseessähän olisi ymmärtääkseni n. 3-4 minuutin ajo 3-4 kennolla.
Ja kysynpä vielä, sattuuko jollain olemaan sorvauslaitetta, jos ja kun tulee sitten joskus tarvetta moottorinhuoltoon?

Jos löytyy apuja niin laittakaa postia holopainen.matti at luukku.com  :)
#27
Traxxas / Traxxas Stampede
18.03.05 - klo: 09.54
No niin, pienen jäähdyttelytauon jälkeen sain nuo laakerit menemään läpi, kun hieman taas "suostuttelin". Toiselta puolelta tappi olikin sitten ilmeisesti hieman kapoisempi, kun meni ihan sormilla painamalla.
#28
Traxxas / Traxxas Stampede
17.03.05 - klo: 22.25
Kokeilin tietysti ensimmäisenä tuota pakastin/hiustenkuivaaja -temppua.

Sisempi laakeri meni "pienellä suostuttelulla" pihtien ja vasaran kanssa mutta tuo ulompi on tiukka kuin kuustoistakesäinen...ei mene. Kyllä on Kiinan pojat tehneet taas laatutavaraa! Ei voi olla, että tarvii taistella kaikki neljä pyörää tällä tavalla.

No, täytyy keksiä vielä jotain...
#29
Traxxas / Traxxas Stampede
17.03.05 - klo: 21.09
Peijooni kun hommasin Spedeen RPM:n isommat laakeripesät http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNY89&P=Z  ja 5x11 kuulalaakerit http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXD125&P=M mutta nyt en saa millään pyörän tappia niiden laakereiden läpi.     :twisted:  Hommasinko onneton väärät laakerit?

Onko mitään vinkkejä, kuinka tuon tapin saisi läpi vai pitääkö ostaa uudet laakerit?
#30
Sähköautot / Nopareiden ampeereista
24.02.05 - klo: 16.07
Selvä, kiitos tiedoista!  :)

Kyllä tuo pakki on ihan paikallaan, kun käy maastossa möyrimässä...