Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - grit

#1
Vapaa keskustelu / että näi
08.04.05 - klo: 21.53
Lainaus käyttäjältä: "HVoltage"Muistan joskus takavuosina käyneen eräälle tietokoneaiheiselle sivustolle samalla tavalla, joten ei tämä ainutlaatuista ole. Kaava oli jotakuinkin sama.

Ehdotan että avataan topic johon kootaan VAIN ja pelkästään POSITIIVISIA kaupankäyntikokemuksia. Siitä nyt ei pitäisi kenenkään pahastua? Muutenkin on fiksumpaa jättää huonot kokemukset omaan arvoonsa ja kehua hyviä, eikö?

En tiedä mitä RC-harrastus foorumin sulkemiseen jotava keskustelu oli, mutta jos siellä ei mitään neitsyitä uhrattu niin en ymmärrä kuinka joku foorumi voidaan painostaa lopettamaan. Jos moinen toiminta olisi yleisesti käytössä ja mikkisofta olisi uhkaillut nurin ainakin puolet tietokoneaiheisista nettisivustoista. Sen verran härksiä kommentointia heidän tuotteistaan foorumeilla käydään.

Joka tapauksessa jeesustelu rc-kauppojen toiminnasta on juuri kuluttajan suurinta huijausta. Jos toiminta on ollut ala-arvoista, niin siitä on oikeus tietää. Asiakkaiden rahoillahan heidän palkkansa maksetaan.Markkinatalous on markkinataloutta ja jos joku yritys ei arvostelua kestä niin vaihtakoon alaa ja antakoon tilaa muille.
Eli siis ainoastaan positiivisista kokemuksista keskustelu ilman kritiikkiä kuuluu lähinnä Kiinassa vallalla olevaan toimintamalliin.

Jos sen sijaan kyse on ollut juridisesti kunnianloukkausta vastaavasta asiasta niin foorumin uhkailun jotenkin ymmärtää...ehkä.


Pistäkää joku mulle se yrityksen nimi PM:ään please. Bannaan sen..., ihme tissiposkia.

Sorry mutta oli pakko avautua.
Ja ikääkin on yli 35 joten ei mene nuoruuden angstin piikkiin.

T.Grit
#2
Kiitos vastanneille. Eli saamieni vinkkien ja linkkien pohjalta ajattelin pitää 22-lankaisen koneen ennakon noin 7mm:ssä.
Kollektori on nyt sorvattu, joten onkohan muuta tehtävissä kuin laittaa kone tulille ja katsoa jatkuuko ongelma. Ensin pitää varmaan hommata uudet hiilet.
#3
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"Tsekkaapa se koneen ennakko:

http://www.misbehavin-rc.com/pit-lane/motor-timing/g-motor-timing.asp

ja kerro sitten lisää tuloksia sekä kerrot millä tavalla ne hiilet sitten ovat 'loppu' ?

EDIT: Niin, kerroit vaihtaneesi kuulalaakerit koneeseen? Voi olla mahdollista, että ankkurin ja kannun välillä on nyt liikaa välystä, joka aiheuttaa ankkurin elämisen ajossa. Ohjeet sivun alareunassa:

http://www.rccaraction.com/rc/articles/dialin_stock.asp

Kiitos hyvistä kommenteista!

Koska koneen pääty oli ennen kiinni metalliklipseillä, niin ennakkosäätöasteikkoa ei koneessa ole. Koitan tulkita käyttämäni ennakon linkissä olevien ohjeiden perusteella.

Laittelin koneeseen nähdäkseni riittävän määrän prikkoja niin että ankkurin eläminen olisi niin vähäistä kuin mahdollista. Tarkastan varmuuden vuoksi senkin.

Hiilien loppumisella tarkoitan että ne ovat kuluneet niin lyhyiksi ettei jousien liikevaravara riitä pitämään niitä kiinni kunnolla kollektorissa.

PS. Nyt on ainakin kollektori sorvattu peiliksi.
#4
Hiilien tyyppi on 'CS powermax silver'. Ymmärtääkseni näiden pitäisi kestää pihasudittelussa aika hyvin.
Pistin kollektorin sorvaukseen ihan varmuuden vuoksi. Katsotaan miten käy.

Miten todeta että ennakko on väärin ilman että täytyy polttaa vielä yhdet hiilet loppuun?
#5
Eli meillä on pojalleni (5v) hankittu Marui Shogun, jota huvikseni näpräilen aina silloin tällöin. Talvikauden riemuksi tein moottorirempan jossa vaihdoin laitteessa olevan Kyoshon 22-lankaisen moottorin liukulaakerit kuuliin, uudet hiilen yms. Laiskuuttani en kuitenkaan sorvannut kollektoria vaan sorvissa pyyhkäisin liukupinnat kirkkaiksi tonnisella vesihiomapaperilla. Moottorin päädyn modasin ruuvikiinnikkeiseksi metalliklipsien sijaan. Sisäänajoksi hiilille ajelin moottorilla noin neljä akullista pienillä kierroksilla pöydällä ilman autoa. Mutta...
nyt kun laitteella on ajeltu noin kuusi akullista, niin hiilet ovat kuluneet loppuun :shock:. Eli luullakseni asiaan voi olla ainakin kaksi syytä: Kollektori ei ole tarpeeksi tasainen vaan se on hionut hiilet loppuun, tai että ennakot ovat väärin. Kaikten tämän tarinoinnin jälkeen kysyisinkin että mikä mielestänne on ilmiöön syynä? Miten voin testata onko ennakko väärin? Ja että voiko kollektorin vesihiomapaperikäsittely aiheuttaa hiilien kulumisen? Tai onko mielestänne mitään muuta mikä voisi aiheuttaa ilmiön (talviajo?).

Niin ja kriitikoille tiedoksi että ymmärrän ettei moiset modaamiset ja laakeri-investoinnit ole kannattavia vanhalle moottorille, mutta haluan vain saada iselleni jotain näpertelyä  :P

T. Grit
#6
Sähköautot / Marui Shogun 4wd
01.02.05 - klo: 21.25
Mulla on myös vanneongelmia oman Shogunin kanssa. Vanteet ovat niin pahuksen heikot. Onneksi olen pärjännyt vielä epoksin avulla.

Kyselin alan liikkeistä vanteita ja jossain (en muista mikä) alan liikkeistä Helsingissä sanoi että tietty Schumacherin vannemalli sopii pienellä puukottamisella Shoguniin. Heille oli niitä tulossa. En ikäväkseni muista vanteen tyyppiä enkä liikettä, mutta läpisoittelemisella siitä varmaan selviää.

Lisäksi mulla pitäisi löytyä sähköpostiosoite henkilöltä, joka halusi myydä vanteet tai koko Shogunin varaosiksi. Jos sua kiinnostaa niin voin koittaa kaivaa sen esiin ja laittaa sen sulle personal mailiin.

T:Grit