Lainaus käyttäjältä: "esco"no voe vehje... :( nyt on sit syöny toi messinki prikka ittensä pois tosta kytkinkellon vierestä. uponnu ihan ton ruuvin sisää. ei viitti ees toista samanlaista siihen laittaa jos kehittäs itte sinne jonku paremman prikan
Lainaus käyttäjältä: "Maintenanceman"Kytkinkellon akselinsuuntainen edestakainen välys (liiallinen) voi johtua siitä että se messinkiprikka on "syönyt" itseään sitä akselin päässä olevaa ruuvia vasten. Itsellä oli noin 3-4mm välystä kun huomasin asian. Vakio prikka on mielestäni väärän kokoinen (ulkohalkaisija) koska prikka ottaa kiinni sekä laakerin ulkokehään että sisäkehään. Missään "oikeassa" koneessa/laitteessa ei laakerin stoppariprikka ole tuollainen, ulkokehä on aina hieman pienempi kuin laakerin ulkokehä.
Itse tein laakeripronssista prikan jonka ulkohalkaisija on 8.5mm eikä 10mm kuten alkuperäisessä. Nyt ei ota kiinni laakerin ulkokehään ja kellokin pyörii herkemmin, eikä em. kaltaista kulumista ole ollut havaittavissa.
Huom. edellä tarkoitin "oikealla" koneella/laitteella esim. työstökoneita, vaihteistoja, alennusvaihteita yms. Tämä lisäys vain selvyyden vuoksi ettei ala keskustelua siitä mikä on oikea kone.
Itse itseäni lainaten...