Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Mice

#1
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
29.09.13 - klo: 20.56
Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 26.09.13 - klo: 14.25
Millasilla öljyillä olette ajelleet nelkku correilla radalla?
Tietäisi vähän mistä lähteä liikkeelle.


Mulla on ollu iskareissa edessä 25 ja takana 20. Vakio männät. Edessä musta jousi ja takana hopea. Diffit on ollu 7-7-2.
Autona toimii losin ten scte ja painaa muistaakseni n.2650g

Siitähän lähetään että auto täytyy saada kallistelemaan. Jos jaksat katsella vanhoja videoita (esim. lrp-areenan kisoista), ni huomaat kuinka autot "keulii" kiihdytyksessä ja "niiaa" jarrussa. Videoista myös huomaat kuinka paljon autot kallistuu mutkissa.

En tiedä mikä auto edellisen viestin "Lässykkä" on, mutta kuullostaa melkosesti yli jäykiltä öljyiltä...


yst.terv:
Mikko
#88

#2
Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 24.09.13 - klo: 21.25
Kysäsen täällä.
En löytänyt mistään valmiita setuppeja Lrp Areenalle. Ilmeisesti litkut sekä iskareissa,että diffeissä vähän jäykemmiksi.
Tällä hetkellä iskareissa 30/25 ja diffeissä 5/5/3 litkut. Jos joku osaisi sanoa millä on ajellut Turussa,niin olisi vähän mukavampi lähteä testaamaan Losia,kunhan sen saa putsailtua.
Jos haluaa,niin myös yv:tä voi laittaa.

Mulla on ollu iskareissa edessä 25 ja takana 20. Diffit on ollu 7-7-2.
Muista setupeista saa joku vielä enemmän pro-kuski laittaa infoa.

-Mikko-
#88
#3
Mä sain vasta hommattua auton millä mun piti ajaa jo tänä kesänä. No ens kesänä sitten.  :wink:

Turkuun en pääse ajaan ku ei oo sähköjä viel.
#4
Toivottavasti radan (vihreä) ja hyppyrien (punainen) värit ei aiheuta livenä mitään ongelmia...

Terv: punavihersokea
#5
Minulla on jotain varaosia (hyvin vähäistä) saben losista.
Jos jotain hajoo, ni kannattaa tulla kyselemään.
Minkäänlaista "kaupan myyntipakkia" ei oo mukana, lähinnä siis äärettömässä hädässä.
Ja voin kertoa että ainakin paikallisilla losi kuskeilla on "pakit pullollaan" varaosia, joten rohkeesti vaan kysymään.

Alueen isoimmassa teltassa majailee paikalliset kuskit.


terv:
Mikko Pyhältö #88

#6
Kiitos järjestäjille loistavasti läpi viedyistä kisoista.

Kiitos Tommille ja Maxille mielenkiintoisista finaaleista. Ei tainnu olla montaakaan senttiä eroa paikka paikoin, mutta silti kukaan ei tökkiny, vaan ajamalla ja omilla virheillä ratkaistiin ajot.

Erityis kiitos kanssa kilpailijoille ja yöpyjille, olipahan taas erittäin nautittavat karkelot.

Tervetuloa Turkuun kaikki!!!

-Mikko #88-


ps. Anteeks Nicke se mun avautuminen korokkeella, oli siinä kohtaa päivää joku heikko hetki...
#7
Hieno homma.  :azn:

Vielä kun korjaat otsikon, ni ei tuu epäselvyyksiä...  :wink:
#9
Ei ainakaan minua yllättänyt autot mitenkään, ku olin nostamassa. Eikä ainakaan yhtään hurjempaa menoa, ku sc luokissa. Ehkä jopa päinvastoin...

Olisin mielelläni ollu ittekin ajamassa.
Auto on jo melkein kotona ja sähöt pitäis viel ostaa.
Ehkä sit seuraavaan kisaan mukaan...
#10
ISO kiitos järjestäjille ja kanssa kilpailijoille/leiriytyjille. Hieno kisakauden avaus!!

Onnittelut voittajille ja muillekin palkituille.

Erityis onnittelut ja hatun nosto Joel Hallenbergille.
Pikkumiehen intoa ja omistautumista ajamiseen on kiva seurata ja pojalla oli vielä käsikin paketissa!!!!
Meni kyllä se tsempparipalkinto ihan oikeaan osoitteeseen.

Maxille vielä anteeks, ku tökkäsin sua ekas finaalis. Olisit varmaan voittanu senkin, oli se sen verran varmaa se sun ajo.

No uus yritys sitten Vantaalla, siellähän se olis meikäläisen hyvä alottaa voittoputki...  :roll:  :wink:  :tongue:

-Mikko-
#88
#12
Saako alueella yöpyä vaunussa ja saako siihen jatkuvan sähkön?
#13
Lainaus käyttäjältä: Haxu.R - 22.05.13 - klo: 06.51
Suomesta ei taida saada ABS renkaita mistään? Tai mitkä vaan kovemmat kuin tamiyan superdrift techit olis hakusessa. Pitäis oman tallin betonille saada jotku liukkaammat renkaat.


Hommaat jostain sopivan kokoista pvc vesijohtoputkea. Paksulla seinämällä varustettu putki kestää kulutusta ja on taatusti liukas.

Joskus ennen ku pikkuauto riftinki yleisty suomessa, ni käytin itte tota putkea.
Jos löydän pätkän putkea viel jostain varastosta, ni voin mittailla sitä ja laittaa paremmat "speksit"...
#14
Lainaus käyttäjältä: RikuRassi - 16.05.13 - klo: 09.04
LOL! Kaappiriippukelloa odotellaan..

Mutta perjantaina normaalit testit ja makkaranpaistot taas!


On tätä jo odotettukin vaikka testiä ei ole yhtään ajettukaan..


Samalla kaavalla...
Ei vielä metriäkään ulkona, mutta tottahan toki me perjantaina ehtoolla "hiotaan" linjat kuntoon...  :cool: :wink:  :tongue:
#15
Saako vaunuun jatkuvaa virtaa, kuten viimevuonna?
#16
Joudun valitettavasti perumaan osallistumiseni.  :cry:

Mini competition #80
Mikko Pyhältö
#17
Saako järjestäjältä numeron comppi miniin vai täytyykö hoitaa itte?
Eka kisa ko. luokassa.


edittiä: varasin numeron ja tarrat hoidossa
#18
Lunta niin paljon ettei edes kaikkia hyppyreitä näy.
#19
Vaunu vedetään taas paikalle.
Voidaan pitää jotkut discotekabumbumit siin pihal ehtool...  :roll:

(eikä kyl häiritty muitten nukkumista, ei ainakaan kukaan sanonu mitään)
#20
Turkkulaiset mamut veti viime vuonna vain ja ainoastaan yhdellä autolla. Yks osa hajos kisan aikana.
Ei oltu kärkeen verrattuna edes samalla kalenterinsivulla, mut ei oltu myöskään viimeisiä.  :smiley:
Ajettiin hpi blitzillä.

Kyllä tämä endurance taas kiinnostaa. Täytyy katsoa mitä saadaan aikaseks.  :roll:
#21
Kiitos Tero lisä inffosta ja täydentävistä vastauksista.  :azn:
#22
Itse olen myös miettinyt samaa kun Max, eli mihin perustuu että masterit ajetaan kansallisena?
En vastusta asiaa mitenkään, eikä omaan osallistumiseen vaikuta lisenssit ja muut jutut, mutta olis kiva saada lisää infoa asiasta.
#23
Lainaa
Joo sit ois hienoo ajaa, varsinkin takavedoilla... jos tota pintaa ei pidoteta, on olosuhteet jotain jään ja lumen väliltä.

Mun mielestä se viime talvinen Tiksin pito oli ihan hyvä, tosin ajan nelkku.
Silloin pystyi ajamaan samoilla säädöillä kun muuallakin ja pystyi haastamaan tosissaan paikallisia.
Nyt ei ollut mitään mahkuja pysyä paikallisten perässä.

Mutta kuten jo niin useasti on huomattu, kaikkia ei pysty miellyttämään.
#24
En itse henkilökohtaisesti ymmärrä tuota "lätinää" kotikenttä edusta.
Miksi talvella pitäisi muuttaa profiilia juuri ennen kisaa?
Kesä radoilla tuskin kukaan lähtee muuttamaan rataa juuri ennen kisoja.

Tiksissä kotikenttä etu perustuu ihan täysin ja ainoastaan radan törkeeseen "tappopitoon". Eli Tiksin ratamuutokset eivät poistaneet etua. Elikkä Tiksissä olis pitäny saada se pidotus pois vähentämästä kotietua...

Pro kuski oppii ja sisäistää uuden profiilin muutaman akullisen aikana. Mutta säätöjen hakuun menee helposti koko päivä.
Toisaalta voisin kuvitella että ei niin pro kuski tykkäisi ajaa radalla jolla on ajettu jo jokunen kuukausi sitten. Uskoisin sen olevan joten kuten muistissa sillon, eikä tarttis alkaa taas alusta asti opetteleen uutta profiilia.

Ajo formaatti on mulle se ja sama.

-Mikko-
#88


ps. tulis jo kesä, ni loppuis lätinä...  :evil:
#25
Ihan lyhyesti kommentoin.

Asiallisia ja kiinnostavia kommentteja ja pohdintoja nostohommista.

Itse olen harrastanut -80 luvun lopusta asti ja edelleen katson mihin menen ja koska menen, kun lähden nostamaan. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos esim jollain tulee just siinä samassa ajovirhe ja rumple on valmis.

Mutta komppaan Tuukkaa: Ehkä oman topicin arvoinen.

Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 15.02.13 - klo: 09.36
Onko edelleen mahdoton ajatus ajaa samalla kuin SC cup? näitä ei varmaan kovin montaa erää olisi?

Mutta jos mahtuu johonkin muuhun päivämäärään, ni onko väliä...
Ei mua tosin haittaa vaikka oliskin samana päivänä. Sais ainakin ajaa, ku vetäis kahta luokkaa.

-Mikko-
#26
Lainaus käyttäjältä: atarauskis - 12.02.13 - klo: 18.36
Yksi vaihto ehto olisi myös Raisio,vaikka näiden kisojen yhteydessä? http://rc10.fi/index.php?topic=73586.0
toinen juttu onkin sitten,kelpaako rata kuskeille? :roll:

Enhän mä taas muistanu tota Raision rataa ollenkaan.
Tottahan me ainakin siellä kisat pidetään. (jos/kun saan Saulin kanssa sovittua jotain)
Kelpaa se rata varmasti, eihän joka paikassa tartte olla ISOJA hyppyreitä. Vaihtelua kato, vaihtelua...  :wink:
#27
Lainaus käyttäjältä: kenblock - 12.02.13 - klo: 18.25
Runko minkä hommasin on asson tc3 mallia.
Mielestäni yksi parhaista aihioista drifting käyttöön, erittäin kevyt + erittäin jäykkä.

Asiaa!!
Itseltäni löytyy kolme (melkein 4) asson tc3 autoa. Yks on valmis drifteri jo, toinen on sähköjä vailla valmis ja kolmas on "tekeillä".
Asson tc3:sia ei voi koskaan olla liikaa...  :evil:
Ehkä paras asson turisti ikinä. (oma mielipide)

Pitäis varmaan jossain vaiheessa yrittää jaksaa laittaa kuviakin.


Jos ajelet vaan betonilla ja asvaltilla, ni mikä vaan kovamuovi rengas toimii. Itsellänikin on monta kierrosta treenirenkaina vesijohtoputkesta tehtyjä. Mut sit joskus ku lähdet kisoihin, ni sit täytyy olla kaupalliset renkaat, muistaakseni jotkut HPI:n tekeleet. Joku kisaaja varmaan osaa neuvoa paremmin.
#28
Kiinnostusta M8e:hen löytyy täältäkin. Ja taitaa autokin olla jo ennakkotilauksessa...

Ainahan se olis parempi jos pääsis oikein kisoissa ajelemaan, ettei aina tarttis yksinään tai muutaman kaverin kanssa suhailla.

Voin kysellä ja ehdotella josko Turussa ajeltais joku kisa myös.
#29
Joo, mulla tosiaan on toi hiilikuituhimmeli pohjalevy. En säätäny autoo mitenkään mihinkään suuntaan pohjalevyn vaihdon jälkeen.
Ja oon muutenkin ajanu samoilla säädöillä viime talven, viime kesän ja nyt tän talven...
(kuinkakohan nopee sitä oikein oliskaan, jos jaksais säätää)

Itte oon miettiny asian niin, että en uskalla vetää tolla hiilarilla ulkona. Ulkoradoilla on kuitenkin isompia ja rajumpia hyppyreitä, ja muutenkin ajo on kuluttavampaa.
Viime kesän corri mastereissa Vaasassa vetäsin Jammini pohjan solmuun. Ja onhan asia niin, et mitä vaan saa rikki.

Yks pro kuski just sano kerhossa (Turussa) , et hänen mielestään auto on toiminu kaikkista parhaiten vakio pohjalla.


Mikko Pyhältö
#88
#30
Ei oikein toi hong kongin murre taitu ja hyvin huonosti lontookin.
Mut kiitti vinkistä ja oli tuo mielessä käynykin jo. Täytyy koittaa jotain.