Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - mk83

#1
Yleinen keskustelu / Auttakaa Aloittelijaa!
03.06.05 - klo: 19.48
Mitäs noissa moottoreissa nuo merkinnät  12x3, 13x3, 14x3, 16x3, 12x2, 14x2, 17x1, 12T, 17T tarkoittaa? Mistä näkee mikä on tehokkain jne? Jos joku viitsii voisi laittaa nuo tehokkuusjärjestykseen.

Entä mitenkäs nuo hiilettömät moottorit esim. Novak - Super Sport Brushless system jollanen mm. tuolla rc-piste:essä näyttäs olevan myynnissä, ilmeisesti huoltovapaampi, hieman hinnakkaampi mutta ilmeisesti siis helppokäyttöisempi, tarvitseeko tuota enää huoltaa satunnaisessa ajossa tai muutenkin? Näky lukevan Moottorin teho 196 W (vastaa 13T), onkos tuo sitten paljon ja löytyy varmaan vielä kireämpiä?

Mitä katselin niin näytti olevan noi harjattomat moottorit (mitä lie tarkoittavan?) niin lähestulkoon tarkoitettu/luokiteltu lennokkien moottoreiksi, korjatkaa jos olen väärässä? Voiko tuollaista harjatonta moottoria kytkeä sähköautoon ja millä seurauksin? Teho lisääntyy? Muuta? Meneekö tehot jo liian suureksi auton käyttäytymisen hallinnan kannalta esim rc10b4 suhteen? Onko siinä uudessa FT4 sitten mitä muutoksia verrattuna rc10b4 team versioon, onko rahan väärti? ilmeisesti  tuohon rc10b4 tulee saamaan kitin jolla sen saa muokattua FT4:ksi mutta mitkä hyödyt siitä saa?

Vielä akuista kysyisin että kun ne purkaa niin onko se siis akulle huono jos ne purkaa liian tyhjiksi kun noissa myytävissä purkulaitteissa näkyi olevan tuossa toisessa semmoinen säädin millä sai säädettyä purkamisen 0,1-0,9V paikkeille vai käsitinkö väärin? Ennen purin auton polttimolla akut niin polttimon sammumiseen saakka, tiedä sitten mikä olisi ollut oikeampi tapa purkaa noita? Ja kannattaako akut säilyttää täysinäisinä vai tyhjinä kun niitä ei käytä?
#2
Yleinen keskustelu / Auttakaa Aloittelijaa!
02.06.05 - klo: 11.12
Kannattaako akut purkaa aina ajon jälkeen ja millä sen helpoiten tekee? Myydäänkö erikseen purkulaitteita? Ilmeisesti esim. auton polttimosta voi myös rakentaa itse purkajan akuille, mutta mitä tapaa itse käytätte/suosittelette/olisi parasta akuille?

RC Pisteessä katoin olevan myös Asso RC10B4 Team paketti 470€
http://www.rcpiste.pp.fi/b3kit.html Onkohan ihan kelvollinen setti radiot ym? Tuleeko tommosen paketin mukana kaikki tarvittavat työkalut auton kasaamiseen vai tarvitseeko jotain jotain erikoistyökaluja lisäksi? Paljonkohan tämä paketti maksaisi ostettuna osat erikseen?

Sabessa katsoin olevan myynnissä Factory Team B4 397€ hintaan http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=22856&grpid=5015 Johon täytyy ilmeisesti ostaa sähköosat ym. erikseen, entä kuulalaakerit? Paljonkohan hinta tulee Asson FT B4 paketille jos sähköosat samanlaiset kuin tuossa RC Pisteen paketissa?

Onkohan tuo FT4 sitten tuon hintaeron väärti tuohon vanhempaan RC10B4 Team:iin nähden, ilmeisesti RC10B4 Team on vähän painavampi kuin FT4,   muita eroja tai huomionarvoista, mitä mieltä itse olette?

Mistäs noissa autoissa on sitten hyvä muistaa pitää huolta jotta moottori ym. kestäis ajoa. Ilmeisesti sisäänajo tulisi suorittaa kolmella kennolla ~3min ajan hiilien parhaan toiminnan takaamiseksi? Mitä muita huoltotoimenpiteitä noissa on? Olen jotain sorvauksesta kuullut?

Nykyisenä autona jo vanha Schumacher Cougar 2000 joka on käytettynä ostettu, ja nyt kiinnostaisi mahdollisesti ostaa joku nykyajan "paras mitä rahalla saa" malli ja jossa olisi viritysmahdollisuuksia, kisakäyttöön ei varsinaisesti, hauskanpitoon ja jos joskus mahdollisesti radalle kokeilemaan. Lähinnä mitä olen katsonut niin ilmeisesti Asso olisi aika varma valinta muuten, varmasti muitakin mutta noita lähinnä ajattelin.

Mikäs on tehokkain moottori tuohon Asso RC10B4 ja mistäs tietää mikä nopeudensäädin kestää mitäkin moottoria? Muita huomionarvoisia seikkoja kun tehoja lisää rc-autoon, rattaiden kestävyys/materiaali ym?

Entä saako/käykö harjattomat sähkömoottorit esim. Asso RC10B4 tai muuhun sähköcrossikseen, kun nuo harjattomat moottorit on ilmeisesti tehokkaampia kuin vanhanaikaiset moottorit? Saa selittää myös eron esim. RC10B4 käyttämän moottorin ja harjattoman moottorin välillä? Mikä tekee harjattomasta tehokkaamman?