Nykyinen formaati 2xeräharjoitus, 4xalkuerä ja 3xfinaalit on toiminut jo vuosia todella hyvin. Nykyinen pidempi eräharjoitus on ollut onnistunut muutos.
Nousufinaalit ovat olleet myös onnistunut muutos ja kannatan, että nykyinen systeemi pysyisi voimassa.
Saviradat (Vaasa ja Hyvinkää) ovat olleet mukavaa vaihtelua turffikisoihin ja varsinkin tänä vuonna Hyvinkää. Radan pinta oli aika karkea Hyvinkäällä, mutta se toi myös hyvää sattumanvaraisuutta eriin ja meininki oli Maastosarjan mukainen.
Renkaista ei ole mitään valittamista. Kunhan vain valittuja renkaita on ollut saatavilla. Turfin saderengassääntöä en ymmärrä. Turhaan lähetään hifistelemään eri renkailla, kun toinen vaihtoehto on, että kaikki ajaa samalla. Erittäin harvoin ajetaan märällä turfilla pois lukien, että erä on julistettu märäksi.
Mistä saadaan lisää kuskeja Maastosarjaan? Kuskimäärä on laskenut tasaiseen tahtiin ja väitän, että turffiradat ovat yksi syy siihen. Ymmärrän täysin miksi ratoja on muutettu turffiksi. Jokaisella seuralla on rajallinen määrä talkooporukkaa ja saviradat vaativat paljon työtä.
Toisiko uudemmat autot(rajana vuosi 2009) lisää kuskeja vintage-luokkaan? Ainakin luulisi madaltavan kynnystä osallistua kisoihin, kun varmasti autoja löytyy enemmän harrastajilta kuin nykyisiä.
Maastosarjaa vuodesta 2009 kiertänyt,
Tomi Laaksonen.
Nousufinaalit ovat olleet myös onnistunut muutos ja kannatan, että nykyinen systeemi pysyisi voimassa.
Saviradat (Vaasa ja Hyvinkää) ovat olleet mukavaa vaihtelua turffikisoihin ja varsinkin tänä vuonna Hyvinkää. Radan pinta oli aika karkea Hyvinkäällä, mutta se toi myös hyvää sattumanvaraisuutta eriin ja meininki oli Maastosarjan mukainen.
Renkaista ei ole mitään valittamista. Kunhan vain valittuja renkaita on ollut saatavilla. Turfin saderengassääntöä en ymmärrä. Turhaan lähetään hifistelemään eri renkailla, kun toinen vaihtoehto on, että kaikki ajaa samalla. Erittäin harvoin ajetaan märällä turfilla pois lukien, että erä on julistettu märäksi.
Mistä saadaan lisää kuskeja Maastosarjaan? Kuskimäärä on laskenut tasaiseen tahtiin ja väitän, että turffiradat ovat yksi syy siihen. Ymmärrän täysin miksi ratoja on muutettu turffiksi. Jokaisella seuralla on rajallinen määrä talkooporukkaa ja saviradat vaativat paljon työtä.
Toisiko uudemmat autot(rajana vuosi 2009) lisää kuskeja vintage-luokkaan? Ainakin luulisi madaltavan kynnystä osallistua kisoihin, kun varmasti autoja löytyy enemmän harrastajilta kuin nykyisiä.
Maastosarjaa vuodesta 2009 kiertänyt,
Tomi Laaksonen.