Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - sami83

#1
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"Jos olisin sinä en käyttäisi tuota autoa

1 et saa enää uusia rattaita siihen muuta kuin todella etsimällä isojen kivien alta.

2 tuon auton arvo nuosee kokoajan

3 vastaavia auto tyyppejä saat suht halvalla markkinoilta jopa minulta löytyy todella upea TAMIYA BLACKFOOT myynissä jos kiinostaa.

Jerzi

ei ole tarkoitus tota pahemmin käyttää vaan laittaa se kuntoon ja sitten eläkkeelle.
#2
jahas, uus akku ja tuo lrp:n moottori tuli postissa, pientä sovittamista oli ton moottorin kanssa mutta yllättävän hyvin ja tukevasti se loppujen lopuksi sopi paikalleen. vielä kun tuo nopari tulee huomenna postissa niin pääsee testailemaan miltä meno näyttää pirteemmällä koneella.
#3
ainakin atala rc näyttää myyvän 1.0x350x150 palaa hintaan 44€
#4
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"
Ohessa räjäytyskuva, josta näkyy hyvin rakenne.
http://www.tamiyaclub.com/getuserimage.asp?t=n&id=img3836_129200420306_6.jpg
.

näyttäis et kootessa on vuodatettu verta ja kyyneleitä:D
#5
Lainaus käyttäjältä: "hyper-pappa"
Mikä malli tuo tossa kuvassa on kun meillä näyttää olevan samanlainen
kyseinen maruin big bearhan tuo
#6
Lainaus käyttäjältä: "ClodZ"Hold on...täällä jaetaan väärää tietoa.

Maruin Big Bearissa, samoin kuin jeeppi-malleissa (CJ-7 & Golden Eagle), on moottoripukki, jossa kiinnitys tapahtuu poikkeuksellisesti hyvin pitkillä ruuveilla moottorin taakse liitettävän lisäkappaleen avulla. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että modernit moottorit eivät siihen istu modaamatta, ja sen tekeminen siististi on melkolailla hankalaa. Toinen juttu on se, että auto on hyvin suurella todennäköisyydellä liukulaakeroitu, diffin osalta autossa ei ole edes niitä vaan rattaat istuvat suoraan akselilla - vakiokuntoista tehokkaamalla moottorilla kestoikä on melko heikko. Rattaiden saatavuus on toistaiseksi melko hyvä ja ne ovat halpoja, mutta tuon ikäluokan autoa ei kannata enää ehdoin tahdoin särkeä. Suosittelisinkin kääntymään harrasteliikkeen puoleen ja pyytämään alkuperäistä vastaavan Mabuchin RS540H:n autoon, hintaa lienee kympin verran, ehkä euron pari päälle. Uudella moottorilla autoon saa varmasti puhtia sen verran kuin tarvii, välitykset ovat melko pitkät joten melko hyvin vääntävänä moottorina tuo mabun peruskannu antaa riittävästi vauhtia.

Oikeasti, kun annatte neuvojanne niin koittakaa olla edes jossain määrin varmoja siitä että ne ovat oikein, itseäni ainakin harmittaisi hankkia jokin useamman kympin moottori todetakseni ettei se istu autooni...?

Ohessa linkki kuvaan josta selviää jollain tavoin moottorin kiinnitystapa.
http://www.crystalcomputerservices.co.uk/picturepages/bigbear/withstickers4.jpg

jeps, tais vahinko tapahtua jo :) illalla tilasin power racingistä LRP:n Rally Special motin ja Hobbylinnasta  Nosram Power Hawk Reverse noparin. saas nähdä sitten miten tuo asennus onnistuu....
#7
Lainaus käyttäjältä: "stone bomber"Matrixxin koneita suosittelen itsekin, ne ovat takuuvarmasti hyviä motteja, jos vaadita autoltasi lisää!!!

Haluan kuitenkin korjata lauseesi:  

(Ennen kun olin omistanut vain surkeita nikon romuja)

Itseasiassa Nikot ovat hyviä autoja, ja sanotaanpa että Sun Big Bearis on yhtä lelu kuin mun Nikko raptor, kummatkin on leluja! Jopa 1/6 bensa autot ovat leluja!!

Eli hieman voisit antaa kunnioitusta Nikoilla ja muille heikomman tehoisille merkeille, joilla kehitystyötä viedään eteenpäin.

Voin yhtä hyvin sanoa Big Bearia surkeaksi maruin romuksi ennen kuin olin saanut Tamiyan Glod Busterin.

Toki oma näkökulma on jokaisella, okei.  8)

noniin, en tarkoittanut kaikkia nikkoja vaan niitä nikkoja jota minulla oli, pieniä halpoja muutaman kympin vehkeitä johon kului enemmän kuin muutama pikaliimatuubi. ihan varmasti on laadukkaitakin nikkoja on sitä en epäile. puhun niistä joita minulla oli. ei ollut tarkoitus tunteita loukata.
#8
Yleinen keskustelu / Monster truck 1:6
01.08.05 - klo: 22.02
Lainaus käyttäjältä: "aatu"
Lainaus käyttäjältä: "sami83"nappaappa jostain moottorisahan romusta vehkeeseen moottori. varmasti tehoa piisaa!
Ei piisaa kokeiltu on....  :shock:
oho!? miten kävi?
#9
kiitoksia vinkinstä, tarviipa alkaa etsiä. myymistä en kyllä ole suunnitellut, ainakaan tällä hetkellä.
#10
Yleinen keskustelu / Monster truck 1:6
01.08.05 - klo: 20.42
nappaappa jostain moottorisahan romusta vehkeeseen moottori. varmasti tehoa piisaa!
#11
Terse!

Törmäsin tuossa paikkoja komppaillessa vanhaan legendaariseen marui big bear autooni, tuohon monsteri r/c autojen  jeesukseen. muistan saaneeni laitteen jolulahjaksi n. 11-12 vuotta sitten ja voi sitä huikeaa ajamisen riemua, big bearia ennen kun olin omistanut vain surkeita nikon romuja. sillä tulikin sitten ajeltua pari vuotta tiiviisti ja ruikittua hiekkaa pitkin pihaa.
jossain vaiheessa sitten nallen meno alkoi hyytyä (liekö akku mennyt sököksi tai hiilet kuolleet?) ja autosta tuli lähinnä koriste. tänään sitten auton löydettyäni ajattelin laittaa auton ajokuntoon jos tuon vielä ihan liikkeellekin saisi.

Purin auton palasiksi ja oli tarkoitus katsoa tuonne moottorin sisään missä kunnossa hiilet on. mutta eipä tuo Mabuchi RS 540SH moottorin avaaminen kovin helpota vaikuta. yhdet sakset sain jo rikki. selailin nettiä pari tuntia ja törmäsin tähän foorumiin josta sain selville ettei tuon moottorin avaaminen liene edes kovin viisasta? en jaksa enempää tapella joten moottorista tulee paperipaino.

Elikkäs, kertokaapas joku asioista enemmän tietävä millaisen moottorin voisin tuon mabuchin tilalle vaihtaa? onko ne kaikki saman kokoisia? ja suositelkaapas vielä jotain tehokasta ja edullista moottoria jolla nallen saisi liikkeelle (mieluiten vielä kovempaa kun tuolla mabuchilla).

muuten Iso Karhu on suht hyvässä kunnossa (muistaakseni), tasauspyörästön rattaat vaikuttaa kuluneilta joten lukkuperän taidan väsätä.