ja homma ratkes, en vaan osaa poistaa tätä turhaksi käynyttä viestiä
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: -SS- - 16.06.08 - klo: 16.59
Mietityttää vaan
Latasin akun:
- ice aloitti latauksen 7,587v
- ice lopetti latauksen 8,4v
- ice latasi akkuun 1036/1800mAh
- aikaa kului lataukseen 3074s
- lataus suoritettiin balanserin kanssa
Päätin purkaa akun:
- purku jännitteeksi 3,1v/kenno
- purku 1,8A virralla
- ice purki akkua 6,2v saakka
- ice purki 1490/1800mAh akusta
- balanseri tässäkin kiinni
Latasin akun uudelleen:
- 1,8A virralla
- balanserin kanssa
- ice aloitti latauksen 6,242v ja saavutti 8,4v:n
- latausta meni akkuun 1580/1800mAh
- latauksen jälkeen jätin balanseriin balansoitumaan
Kysymys, missä loput parisataa mah:ta ovat?
Kun määritään purettavaksi 3,1v:n jääkö sinne sitten tuo "varaus",
jossa loput n.210mAh:ta luuraavat, vai miten menee?
Huomioon toki tarvii ottaa laturin mittaustulosten heitot, mutta
tuskin kahtasataa heittelee...
Lainaus käyttäjältä: Janezki - 17.06.08 - klo: 19.41
ezmo kertoili tuolla edellisellä sivulla hommanneensa Firestomiin tuon setin.
Vieläkö lie toiminnassa, dunno?
Lainaus käyttäjältä: Toni.T - 31.05.08 - klo: 20.35Ei toudellakaan tarvitse. Ennen piti ladata, jotta saatiin tasattua 3 kennoiset NiMH/NiCD kennot, joita oli kännyissä. Nykyään niissä on 1kpl Lipo/Lion akku, joka tulee kerralla täyteen, kun kännykkä sen täydeksi ilmoittaa. Kännymyyjät ovat usean vuoden tiedon siirrossa jäljessä. Sitä mullekin suosittelivat, kun uuden duunikapulan hain
Tämä ei nyt rc autoihin liity mutta:
Ostin uuden kännykän ja siinä on lipo akku. Onko se aivan pakko ladata se ekalla kerralla 14h vai onko tuo 14 tuntia jäänyt elämään joistakin vanhan ajan kännyköiden akuista. Jostain muistan lukeneeni että ei tartte ladata 14h nykyään.???
Lainaus käyttäjältä: Isosuo - 28.05.08 - klo: 22.34
Pura oikein???
Minulle on jäänyt käsitys ettei lipoja tartte purkaa ollenkaan. Mikä on siis totuus?
Lainaus käyttäjältä: Sprite - 27.05.08 - klo: 21.43
Päivää poijjaat.
Onkos kukkaan ajanu näitä Maxamps:in 8k lipottimia loppuun?
Sais jotain viitteitä, millon niistä kannattaa hankkiutua eroon
ja hommata uuet.
Vai päteekö tähän jokin yleissääntö? 2-3 vuotta, vaiko ehkä käytön mukaan?
Ikuisiahan nämä ei ole.
Lainaus käyttäjältä: Janezki - 10.05.08 - klo: 13.31
Olen vissiin kääntynyt pimeälle puolelle ja seitsemän Traxxasin auton jälkeen ostanut HPI:n E-Firestorm 10T:n.
Jato sai lainata noparin ja moottorin tähän kunnes tilaamani Sidewinder & 4600 setti saapuu kotiin.
Auto tuntuu muuten oikein mainiolta, mutta nuo iskarit näyttävät hieman rimpuloilta. Taakse saatan pistää pakista löytyvät Traxxasin 1/10 vakioiskarit, etuset on vielä harkinnan alla. Katsotaan nyt tuo käyttäytyminen kunhan pääsen kokeilemaan autoa kunnolla maastossa.
Lainaus käyttäjältä: Hermanni - 02.02.08 - klo: 10.11Lainaus käyttäjältä: timppaanen - 01.02.08 - klo: 23.39
mistä sais jäykempiä jousia tähän e-maxiin?
Stampeden takajouset käy suoraan, mutta autosta tulee vähän pomppiva maastossa (Asfaltilla toimii kyllä hyvin)....
Joskus oli omassa E-Maxxissani kokeeksi joka toinen jousi, Stampeden ja joka toinen alkuperäinen.....
Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 02.08.07 - klo: 10.57
Kimbrough saverit kestää.
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"Jännite pysyy 0,9V:ssa jos purkulevy on toteutettu diodilla ja vastuksella. Silloin purkulevy ei koskaan "vapauta" kennoa, vaan pitää jännitteen katkaisujännitteen tasolla. Tämä ei nykyakuille tee hyvää kuulemma ollenkaan. Jos taas purkulaite on toteutettu jollain katkaisumenetelmällä, rele tms, purkulaite vapauttaa kennon lepotilaan kun katkaisujännite saavutetaan. Tällainen on ainakin Integy Eagle ja Novakin kallein laite mahtaa myös katkaista purun.
Lainaus käyttäjältä: "Merikotka"Lainaus käyttäjältä: "ezmo"Eli, niin kauan kun kenno on purkulevyssä se purkaa, vaikka olisi saavuttanut tuon tavoite jännitteen? Eli kuinka se sitten tasaa pakan, jos näin on, vai pieneneekö erot kapasiteetin tyhjässä päässä?Selitetään sitten oikein selkeästi. Akku laitetaan purkulevyyn. Purkulaite alkaa purkamaan ja yksi kenno saavuttaa katkaisujännitteen, esim. 0,9V. Tämän kennon purku pysähtyy siihen paikkaan. Tämän jälkeen purkulaite pitää kennoa siinä samassa 0,9V jännitteessä. Akun annetaan olla purkulaitteessa niin kauan kunnes viimeinenkin kenno on tuossa 0,9V katkaisujännitteessä.
Tämä koski siis vain tasauspurkulaitteita!
Lainaus käyttäjältä: "v8440"Lainaus käyttäjältä: "ezmo"Tänään tuli sitten testattua E-MAXXia 7 kennon setupilla. Pelihän on muuten orkkis. Eroa on todellakin. Kennot ovat vaan GP2000AFHR zäpättyjä (kokoluokkansa parhaita kennoja) , joita on kiusattu nopeuslennokissa 10-15 lentoa, eli paras puhti on jo kadonnut. Kunhan näitä on tässä kevään kiusannut, pitää hommata kesäksi GP4300 kennoja (tai vastaavia) ja tehdä näemmä 7 kennon settejä. Siinäpä ainoa tuunaus, mitä meikäläinen tälle pelille meinaa sen elinkaaren aikana tehdä.
14 kennolla kun ajelet, niin kaikki akselit kyllä menee vaihtoon, ennemmin tai myöhemmin.