Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - peejpee

#1
Lainaus käyttäjältä: SlidSlide - 01.04.07 - klo: 19.19
Ajotapakin merkkaa. Omien kokemusten perusteella e-maxx on niin ahdas auto, että en lähtis laittaa siihen harjattomia ilman mitään gorillakamaa. Ja kuten edellä mainittiin, ei se kauheammin vakiona kestäkkään.

Harjattomaan siirtymisen idea oli pelkästään ajoaikojen pidentäminen. Ajotapa on hidasta möyrimistä vaikeassa maastossa ja pojalle ajamisen alkeiden opettamista. Ajattelin uusia osia vahvemmiksi sitä mukaan jos/kun niitä särkyy...
#2
Sähköautot / Harjaton systeemi E-maxxiin?
01.04.07 - klo: 14.28
E-maxxiin pitäisi pikaisesti saada tilattua edullinen harjaton moottorisysteemi.
Tiedän että muutaman tunnin näitä viestiketjuja kahlaamalla saattaisin ehkä saada vastauksen, mutta uskaltanen nyt kuitenkin laittaa kysymyksen, jos jollain olisi heittää suoraan vastaus yksinkertaiseen kysymykseen :wink:
Mikä ja mistä kannattaa tällä hetkellä tilata?
#3
Edelleen kaipaan kommenttia, että mitä etua tosta E-maxxin vaihteistosta on käytännössä? Vai onko se vaan yksi mahdollinen rikkimenevä osa lisää?
#4
Hintavertailujen perusteella täytyy hieman tinkiä maastokelpoisuudesta (TXT-1 kun tulee huomattavasti kalliimmaksi kuin nämä muut).

Tällä hetkellä eniten kiinnostaa E-maxx ja Twin Force, E-zillassa kun taitaa olla pienempi maavara ja vakiona pienemmät renkaat?

E-maxxissa on kaksi vaihdetta, eli vaatii siis myös 3-kanavaisen radion? Onko tosta vaihteistosta käytännössä mitä hyötyä?

Onko Traxxasin ja Kyoshon varaosien hinnoilla / saatavuudella eroja? Molempien kauppiaat tietysti kehuivat edustamaansa merkkiä paremmaksi tossa asiassa???
#5
Kiitoksia hyvistä neuvoista  :D

Hobby Point kauppaa Twin Force Spirit - rakennus-sarjaa (pelkkä auto) hintaan 262 €, Atalalta saisi radioineen ja akkuineen 555 €. Kumpiko tulisi edullisemmaksi?

HobbyPeople kauppaa E-maxx pakettia 479 egeen.

E-zilla paketin saisi Hobbylinnasta 399 egellä.

E-maxxista luin jostain amerikankieliseltä foorumilta, että olis tulossa joku uusi malli tilalle??? Tippuuko silloin vanhan mallin hinta?

Toi Tamiyan TXT-1 alkoi kiinnostaa ehkä eniten. Hieman vaan mietityttää, että onko se laadullisesti (materiaalit ym.) yhtä laadukas kuin Traxxas ja Kyosho?

Miltäs toi Twin Detonator vaikuttaisi, onko siitä kenelläkään kokemuksia?

Kyllä valinta on vaikeaa... :shock:
#6
Etsinnän alla olisi mahdollisimman hyvin vaikeassa maastossa kulkeva sähköauto, eli ei tarvitse olla mikään raketti, kunhan kivien ja kantojen yli menee  :)
Googlettamalla löysin ainakin seuraavat vaihtoehdot:

Tamiya Twin Detonator
Tamiya TXT-1
Tamiya Clod Buster
Kyosho Twin Force
Traxxas E-Maxx
E-Zilla RTR

Onko muita?

Hintoja on ainakin näin aloittelijan kannalta vaikea vertailla, kun paketteja myydään eri kokoonpanoilla (valmiina, rakennus-sarjoina, eri nopareilla, radioilla, akuilla jne.)
Twin Detonator on kuitenkin muita edullisempi (rakennussarja tarjouksessa 218 €)

Mitäs näistä suosittelisitte, onko niillä eroja maastokelpoisuudessa?
Mites varaosien saatavuus ja hinta?
Mitä muuta kannattaa huomioida valintaa tehdessä?
Jos joku on vertaillut tämän hetken tarjontaa eri liikkeissä, niin onko jossain tällä hetkellä joku varteenotettava tarjous?