Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - YLI-G

#1
heh..ajattelinkin että onko nämä jauhamiset jo poistettu mut topikin nimi olikin muutettu kuvaavammaksi :grin:
kohta ei kukaan tiedä mitä ruuvia säädetään kun vielä vähän sotketaan asioita :lol:
#2
Polttisautot / Vs: Ääntä vaimentamaan
04.11.09 - klo: 21.34
hommaan on simppeli ratkaisu..vaihda sähköautoon.
eipä tuota paljon pysty vaimentamaan,jotain eri pilliä voit toki kokeilla mutta ei niissä kauheita eroja ole.
#3
lennunetissä asiasta enemmän:
http://lennokit.net/showthread.php?t=43840

oli kyllä pojilla homma hyppysissä :cool:
#4
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
20.09.09 - klo: 21.53
jaliM: tuo tukivarren kiinnike kannattaa vaihtaa samalla cnc osaan vastaisen varalle..ainakin hyper kasiin löytyy vahvempaa,tiedä sit vaikka ois samanlainen seiskassa.

ai se olikin vähän vanhaa juttua jo :grin:
#5
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hallin ua kerho
20.08.09 - klo: 21.35
mitäs siellä tapahtui tänään?
oli töissä sen verran läyhkettä,ettei jaksanu enään raahautua mestoille..
#6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hallin ua kerho
20.08.09 - klo: 00.17
mihkäs aikaan?
#7
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
18.08.09 - klo: 22.07
Lainaus käyttäjältä: hallipatsui - 18.08.09 - klo: 18.23
Onkos tämmöinen auto minkälainen säätää?
Olen hankkimassa ensimmäistä polttisautoa ja kaipaisin apua.
Onko tämä RTR kone kuinka helppo saada säätöihin?
Toimiiko varaosa palvelu nopeasti?
Entäs tarviiko niitä varaosia edes paljoa?
Kyse siis RTR mallista.
Vai olisiko kenties Hongnorin RTR truggy helpompi ensimmäiseksi polttisautoksi?

RTR auton heikoin lenkki on ohjauspalat jotka kannattaa vaihtaa CNC mallisiin ja samalla päivittää ohjausservo jämäkämpään.
moottori on ehkä aika tarkka säädettävä,mutta jos on yhtään pelannut nitrokoneiden kanssa se ei ole ongelma.
ihan kestävä auto ST on loppupeleissä.
#8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hallin ua kerho
16.08.09 - klo: 15.25
voishan sitä tulla poikkeemaan jos huomenna olette menossa..toivottavasti ei kauheesti sada.
#9
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hallin ua kerho
16.08.09 - klo: 00.03
kukas ne maat ny sit omistaakaan?
ja mitenkäs tuolla polttistouhut kun on noita asumuksia lähellä..toi on varmaan alunpitäen ollu sähköcrossirata.
#10
itse kokeilisin kääntää alapäätä vähän paksummalle,ja pikkasen tyhjäkäyntiä isommalle.
kun alaseosta rikastaa niin kierroksethan putoavat hieman.
#11
Lainaus käyttäjältä: masazi - 12.08.09 - klo: 01.28
Itellä on Q-worldin perus boxissa 7,2ah akku. ja hyvin mahtuu.

juu jos on oikean mallinen niin mikäjottei..mut tommoset pitkät ei mene modaamatta.
#12
tilaa on 7*11*13 eli EI mene nuin isot mitenkään.
#14
Lainaus käyttäjältä: OnZki - 11.08.09 - klo: 20.32
Esim. meneeks täähttp://www.netab.fi/lyijyhyytel-akku-7-2ah-12v.html

tohon perusboksiin menee mukavasti piilteman 4,2ah akku.
hyvin riittää virta,ei tarvi paljon latailla eikä isompi mahtuiskaan sinne.
#15
eli säädät tyhjäkäyntiruuvista kaasuluistin auki 0,5-1mm.
eihän se servon asento mihinkään säätöihin vaikuta :huh:
#16
sulla on laakerit tiensä päässä,eipä noissa juuri saisi tuntuvaa klappia olla..eli aiheuttaa melko varmasti käyntihäiriöitä.
kiertokanki kannattaa kanssa vaihtaa samalla siihen malliin missä on voitelureikä alalenkille,kun jostain kumman syystä perusspecissä se on jätetty poraamatta ja ilmeisesti väljenee sen takia hieman nopeammin.
päätylevyyn kulumajälkeä tulee normaalisti..siitä ei tarvi olla huolissaan.
#17
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
29.07.09 - klo: 15.02
Lainaus käyttäjältä: matecci - 29.07.09 - klo: 00.15
Eli todennäköisesti tällaista ei pysty ennelta ehkäisemään..? Saakohan mistään ostettua pelkkää takakardaania vai myydäänkö ne aina pareittain,sekä etu,että takakardaani?

pystyy ehkäisemään,jos saat jostain takajäykkärin joka on järeämpi.
ainakin hyper kasin vakiojäykkäri on ihan sieltä ja syvältä..levy on mutkalla ennenkö huomaakaan.
#18
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
27.07.09 - klo: 23.20
meillä oli joskus turboautossa lisäsuutin,joka kytkeytyi 0,5 barin ahdoilla.
venttiilistä pystyi säätämään ruuvilla paineen missä se kytkee,ja säätörajat oli aika laajat.
en vaan nyt muista mistä se hommattiin..kysäsen kaverilta muistaako se.
#19
Lainaus käyttäjältä: rcaa - 25.07.09 - klo: 08.01
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 25.07.09 - klo: 01.31
Tällä lähtee etu- ja takalaakerit.
yhtiömme kiittää  :grin:

toi on muuten oikeasti helkkarin näppärä laite laakerien vaihtoon..onhan ne laakerit ennenkin saatu vaihdettua,mutta tolla se onnistuu naurettavan helposti :cool:
#20
kyseinen moottori on sisäänajettu huolella,ja muutenkin ajettu oikeilla säädöillä.
ihmetytti vaan kun oli reilusti väljää lenkissä...
olen itsekin nähnyt timmin alalenkin hobaon vakio kiinamoottorissa 8 gallonan jälkeen.
#21
onko normaalia että 4 gallonaa ajetusta V-specistä on kiertokangen alalenkki jo väljä vai onko O.S moottoreiden laatu huonontunut?
#22
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
05.07.09 - klo: 20.17
no ensinnähän kyse ei ollut radion viasta..vaihdoin kideradion takasin paikalleen,ja lähdin tyytyväisenä ajelemaan.
kuinka ollakaan ekalla tankillisella jonkun pompun jälkeen RB vetää taas kaasu pohjassa ojanpohjalle,ja ei kun äkkiä auto ylös ja jalkaa vauhtipyörään ennenkuin kone vetää viimeset henkoset.
koppa irti ja kappas vaan kaasun vipu jumitti ilmanputsarin reunaan :shocked:
hyper 8 putsari ei ole järin tukevasti kiinni,ja koppa painaa vielä sitä jotenkin alaspäin.
ilman koria ei mikään estäny vivustoa liikkumasta..että tällästä :lol:
#23
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
05.07.09 - klo: 19.58
homma ratkesi tänään,ja on vähän katellen kehtaanko syytä edes paljastaa :lol:
#24
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
04.07.09 - klo: 19.51
onkos porukalla ollut ongelmia sanwan mx3 kanssa?
itselle ilmaantunut semmonen probleema,että auto on lähtenyt pari kertaa karkuteille lusu pohjassa..kiteellisellä radiolla ei vastaavia ongelmia ole ollut.
servo ja akku kokoonpano on ollut täysin sama ja kaasulinkistö ei jumita yms..
failsafe ei mene päälle vaan vastarilta häviää nähtävästi virrat,vaikka uusin kaikki liittimetkin.
ja joo..tiedän että pitäis olla kaasunpalautusjousi/kuminauha mutta en saanut viritettyä mitään sellaista joka jaksaa vääntää servonkin nolla asentoon..lisäksi se kuormittaa servoa aika paljon kun pitä olla niin jäykkä...
ja käytössä EI ole patterikoteloa,joku sitä kuitenkin kysyy :grin:
ideoita? anybody?
#25
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
26.06.09 - klo: 23.29
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 26.06.09 - klo: 00.58
Katos nyt vähän mihin vastailet.

Konehan on pielessä...
Sehän kun ei toimi niinkuin pitäisi, vaan toimii niinkuin kävisi hyvin kuumana ja olisi piikillä.

Ja kuten sanoin vastauksessani (jota et selvästikään lukenut) niin lämpömittarissa voi olla sontaa että se näyttää pieleen.
Tai olkoot vaikka viallinen tai jotain.

Tässä taas se syy miksi koneita ei säädetä lämpömittarin mukaan, vaan toimivuuden mukaan.
Lämpömittari on vain apuväline...

juu niipä olikin..ei tullu luettua ajatuksen kanssa.my bad :embarrassed:

[/quote
#26
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
25.06.09 - klo: 23.28
Lainaus käyttäjältä: Yamaha201 - 25.06.09 - klo: 19.34
Mittasin lämmöt ajon aikana ja olivat noin 120C paikkeilla ja ajattelin, että ok!. Mutta pitänee siis hiukan laittaa rikkaammalle!

älä mihinkään ruuvaa..just passelit lämmöt on machille.
oma moottori toimi parhaiten kun lämmöt oli noin 130,ja on vieläkin iskussa vaikka on 8gallonaa ajettu.
#27
Polttisautot / Vs: gsx28mr ja lyhyt kesto
25.06.09 - klo: 00.04
Lainaus käyttäjältä: _^andy^_ - 24.06.09 - klo: 23.38
Ei mee mikää kone väljäks tommosel ajomääräl....
Se on jo hyvin jos koneen saa väljäks parin gallonan jälkeen, ittelläni on 6,5 gallonaa ajettu V-SPEc ja siinä ei ole väljyyttä havaittavissa muutakun kiertokangen lenkissä alle puolen millin välys...Tottakai sitä on huollettu ja vaihettu laakereit mut ei sylinterii ja sylinteriputkee...
Nyt on vaa ihan säädöist kiinni kokohomma.

-Antti

onhan se parin sadasosamillin välys toki alle puol milliä..sori oli pakko  :wink:
juu ei kyöstinkään koneet NOIN huonoja ole..
#28
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
11.06.09 - klo: 20.09
Hong Nor topikkiin pitää kohta laittaa k-18 rajoitus :grin:
#29
Polttisautot / Vs: Käyntilämpö
10.06.09 - klo: 19.22
kone kuluu nopeammin jos käy liian kuumana.
#30
Polttisautot / Vs: Käyntilämpö
10.06.09 - klo: 00.06
noi kyöstin koneet tuntus käyvän aikas kuumana kun ovat säädöissään.
kaverin infernon motti toimi kunnolla about 140 asteisena..ei kai noihin mittareihinkaan ihan täysin voi luottaa.