Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - murrli

#1
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
30.05.07 - klo: 17.24
Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 30.05.07 - klo: 17.17
Onko vauhtipyörän ja moottorin välissä shimmejä?

Eipä sielläkään taida olla. Vauhtipyörän ja moottorin välissä on n. millin rako eikä vauhtipyörää ole tehtaan jäljiltä irroitettu.
#2
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
30.05.07 - klo: 17.14
Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 30.05.07 - klo: 16.57
Tuossa edellä on juuri puhuttu kyseisestä "ongelmasta". Sinun pitää yksin kertaisesti kohdistaa etäisyys shimmeillä (prikoilla), jotta rattaat osuvat "oikein" toisiinsa.

Niin shimmeillä saa varmasti kytkinkelloa siirrettyä eteenpäin, mutta kun nyt sitä pitäisi saada taaksepäin. Shimmejä ei siis tällä hetkellä ole välissä, mutta silti kytkinkello on liian edessä päärattaaseen nähden. Kytkinkellon ja vauhtipyörän välissä ei kuitenkaan ole suurta rakoa eli kello on varmaankin paikallaan. Eli joko moottoria pitäisi saada taaksepäin tai pääratasta eteenpäin.
#3
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
30.05.07 - klo: 16.53
Laitoin äsken 7.5 Sports 2:een Kyoshon SP-kytkinkellon ja ihmettelin, kun se ei asetu päärattaan kanssa samaan linjaan. Moottorina on alkuperäinen GX-21. Kytkinkellon hammastuksen etureuna on pari milliä päärattaan etupuolella eli moottoria pitäisi periaatteessa saada taaemmaksi, mutta pohjalevyssä olevien reikien avulla säätö onnistuu vain sivuttaissuunnassa. Ei kai tuohon nyt moottoripukkeja joudu hommaamaan? Ei tuo heitto varmaan auton toimintaan vaikuta, mutta periaattessa pääratas kuluu kai vähän epätasaisesti, kun kytkinkellon hammastus ei ota siihen kiinni koko leveydestään. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
#4
Polttisautot / Giga crusher SF
29.11.06 - klo: 12.46
Kyllähän tuossa selviäisi pienemmälläkin määrällä laakereita, jos löytäisi jostain sopivia holkkeja, joita laittaisi laakereiden väliin. Myydäänköhän sellaisia jossain? Ei viitsisi mokomia nippeleitä sorvauttaa.
#5
Polttisautot / Giga crusher SF
28.11.06 - klo: 16.24
Pienenä vinkkinä mainittakoon, että kytkinlaakereiksi käyvät alkuperäisten neulalaakereiden lisäksi 5x8 kuulalaakerit, joita kytkinkelloon mahtuu seitsemän kappaletta. Neulalaakereitahan sinne menee kaksi. Hintaero on melkoinen, kun Kyoshon neulalaakerit maksavat n. 13 e/kpl ja kuulalaakereita saa 60 sentin kappalehintaan. Kestävyydestä en osaa vielä sanoa tarkemmin, kun vasta kaksi tankkia olen ehtinyt kuulalaakereilla ajamaan. Mutta tuntuu toimivan.
#6
Polttisautot / Giga crusher SF
31.10.06 - klo: 18.09
LainaaEn muuten löytäny siitä netissä olevasta ohjekirjasta tehdassäätöjä
Muistaakseni suomenkielisessä ohjekirjassa on seuraavat säädöt:

Yläruuvi 4 kierrosta auki.
Alaruuvin kanta 0,5 mm kaasarin rungon sisäpuolella.
Tyhjäkäyntiruuvi niin, että kaasarin kurkku on 1 mm verran auki, kun kaasua ei paineta.
#7
Polttisautot / Giga crusher SF
30.10.06 - klo: 22.40
Minulle kerrottiin Atalasta, että tuohon Gigaan ei ole vaihtoehtoista starttia saatavilla, kun sitä kesällä tiedustelin.
#8
Polttisautot / Giga crusher SF
29.10.06 - klo: 20.13
Lainaaonko moottorin kampiakseli vinossa? tai vääntynyt
Tuota en uskaltanut ajatellakaan. Mietin kyllä, että voisiko joku aiheuttaa tärinää kytkinakseliin ja kiero kampiakseli sen hyvinkin voisi tehdä. En uskonut, että se voi vääntyä, mutta kai se on laitettava moottori palasiksi ja tarkistettava asia.

LainaaSitte vielä että kun kone sammuu, niin kuuluu noin kahden sekunnin ajan 'pschhhhh'.
Mulla kuuluu joskus juuri tuollainen ääni, jos kone ei heti lähde kunnolla käymään ja sammuu. Käytän itse sellaista kikkaa, että käynnistäessä kylmää konetta laitan ensin kaasarin alaruuvia puoli kierrosta normaalia ajosäätöä pienemmälle. Kun kone käynnistyy, kaasuttelen hetken aikaa ja avaan alaruuvin normaaliin asentoon. Kylmänä kone tuntuu tukehtuvan helposti, jos alaruuvi on liian rikkaalla.
#9
Polttisautot / Giga crusher SF
29.10.06 - klo: 16.39
Onko muilla Gigan omistajilla ollut ongelmia kytkinakselin kestävyyden kanssa? Itselläni on katkennut jo useampi akseli lyhyen ajan sisällä, vaikka käsittääkseni osan pitäisi kestää hyvinkin pitkään. Kyseessä on siis kytkinkellon sisällä oleva akseli, jonka ympärille kytkinlaakerit ja kytkinkello tulevat. Vika ei pitäisi olla kytkinkellon ja rattaiden välyksessä, sillä olen asettanut välyksen ohjeiden mukaan paperin kanssa. Olen myös kokeillut isompaa välystä, mutta millään asetuksella kytkinakseli ei kestä parin litran ajoa pidempään. Kyoshon maahantuoja tai jututtamani rc-kauppiaat eivät ole keksineet syytä ongelmaan. Onko muilla ollut samanlaisia kokemuksia ja osaisiko joku antaa vinkkiä aiheeseen liittyen? Auto on vuoden 2006 Giga Crusher SF.
#10
Polttisautot / Giga crusher SF
26.08.06 - klo: 22.38
Onko kellään tietoa Giga Crusheriin sopivasta rotostartista tai muusta vaihtoehtoisesta käynnistimestä? Gigan alkuperäisen vetokäynnistimen rakenne vaikuttaa helposti kuluvalta, varsinkin käynnistimen sisällä, akselin ympärillä oleva holkki ja alumiinipinta, jota vasten tuo kovaa metallia oleva holkki pyörii.
#11
Polttisautot / Giga crusher SF
01.08.06 - klo: 22.15
Lainaus käyttäjältä: "Hauli"tämänpäivän ajossa alko löytymään jo ajosäädöt.
Kerrotko minkälaiset säädöt sulla on kaasarissa? Voisin vähän verrata noihin omiin säätöihin.