Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 30.05.07 - klo: 17.17
Onko vauhtipyörän ja moottorin välissä shimmejä?
Eipä sielläkään taida olla. Vauhtipyörän ja moottorin välissä on n. millin rako eikä vauhtipyörää ole tehtaan jäljiltä irroitettu.
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 30.05.07 - klo: 17.17
Onko vauhtipyörän ja moottorin välissä shimmejä?
Lainaus käyttäjältä: Ilmari_S - 30.05.07 - klo: 16.57
Tuossa edellä on juuri puhuttu kyseisestä "ongelmasta". Sinun pitää yksin kertaisesti kohdistaa etäisyys shimmeillä (prikoilla), jotta rattaat osuvat "oikein" toisiinsa.
LainaaEn muuten löytäny siitä netissä olevasta ohjekirjasta tehdassäätöjäMuistaakseni suomenkielisessä ohjekirjassa on seuraavat säädöt:
Lainaaonko moottorin kampiakseli vinossa? tai vääntynytTuota en uskaltanut ajatellakaan. Mietin kyllä, että voisiko joku aiheuttaa tärinää kytkinakseliin ja kiero kampiakseli sen hyvinkin voisi tehdä. En uskonut, että se voi vääntyä, mutta kai se on laitettava moottori palasiksi ja tarkistettava asia.
LainaaSitte vielä että kun kone sammuu, niin kuuluu noin kahden sekunnin ajan 'pschhhhh'.Mulla kuuluu joskus juuri tuollainen ääni, jos kone ei heti lähde kunnolla käymään ja sammuu. Käytän itse sellaista kikkaa, että käynnistäessä kylmää konetta laitan ensin kaasarin alaruuvia puoli kierrosta normaalia ajosäätöä pienemmälle. Kun kone käynnistyy, kaasuttelen hetken aikaa ja avaan alaruuvin normaaliin asentoon. Kylmänä kone tuntuu tukehtuvan helposti, jos alaruuvi on liian rikkaalla.
Lainaus käyttäjältä: "Hauli"tämänpäivän ajossa alko löytymään jo ajosäädöt.Kerrotko minkälaiset säädöt sulla on kaasarissa? Voisin vähän verrata noihin omiin säätöihin.