Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Merikotka

#1
Valmistajan sivut löytyvät oisoitteesta http://sjproporc.com/ ja sieltä löytyy hwp-tiedostona tuon laturin käyttöohje. Se onkin sitten eri asia miten saat auki hwp-tiedoston. Itse en ole eri ohjelmilla kokeillut, joten en tiedä edes mitä ohjeet sisältävät. Sivut ovat sekaisin englanniksi ja japaniksi tai vastaavaksi, joten niistä on melko vaikeaa ottaa selvää.
#2
Itse ostin käytettynä Asso B3 FT:n ja vetarit pomppivat myös paikoiltaan. Mukana tulleesta varaosapussista löytyi kuitenkin noin 3mm lyhyemmät takatukivarret ja asia korjautui niiden avulla. (varaosanumerosta ei ole tietoa)Eli vika voi olla tukivarsissa.
#3
Sähköautot / Re: purkamisesta
18.03.07 - klo: 21.39
Lainaus käyttäjältä: "m.e."...Jos erillispurku pysäytetään tiettyyn jännitteeseen (0,6V, 0,9V) ja akun annetaan tämän jälkeen palautua lepotilaansa, ovat akut käytännössä tyhjiä (NiCd ja NiMH). lepotilassa kennot asettuvat aina 1,1-1,2V:n tasolle. mikäli ne eivät pääse nousemaan tälle normaalitasolle ennen latausta, näkyy se vähentyneessä ajoajassa (ainakin NiMH-akuissa)...
Tosta ymmärtää jotain aivan muuta.
Jännitteen nousu ei tarkoita sitä, että akkua ladataan. Tämän voi havaita monessa laitteessa, kuten akkuporakone.
esim. Akku on tyhjentynyt melkein loppuun. Painat liipaisinta niin kauan kunnes kierrokset alkavat laskea ja lopetat. Hetken päästä kokeilet uudestaan, kierrokset ovat korkeammat kuin edellisen kerran lopussa, mutta vain hetken aikaa.
Tuon hetken aikana, kun ei painettu liipaisinta, jännite palautui hiukan kohti lepojännitettä ja kierrokset olivat korkeammat.

EDIT: No voihan, m.e. ehti ensin, jätän viestin silti.
#4
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
18.03.07 - klo: 20.57
Lainaus käyttäjältä: ezmoEli, niin kauan kun kenno on purkulevyssä se purkaa, vaikka olisi saavuttanut tuon tavoite jännitteen? Eli kuinka se sitten tasaa pakan, jos näin on, vai pieneneekö erot kapasiteetin tyhjässä päässä?
Selitetään sitten oikein selkeästi. Akku laitetaan purkulevyyn. Purkulaite alkaa purkamaan ja yksi kenno saavuttaa katkaisujännitteen, esim. 0,9V. Tämän jälkeen purkulaite pitää kennoa siinä samassa 0,9V jännitteessä, eikä päästä sen jännitettä nousemaan. Akun annetaan olla purkulaitteessa niin kauan kunnes viimeinenkin kenno on tuossa 0,9V katkaisujännitteessä. Sitten akku otetaan pois ja jännite nousee lepojännitteeseen (1,2V).
Tämä koski siis vain tasauspurkulaitteita!

EDIT: korjasin pienen virheen viestissä
#5
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
22.02.07 - klo: 22.33
Eihän se purkulevy mitenkään erityisesti "käyttäydy". Kenno alkaa palautumaan lepotilaan, vasta kun se otetaan irti purkulevystä, koska purkulevy purkaa kennoa aina, kun kennon jännite on yli katkaisujännitteen. Akku pidetään tasauspurkulevyssä niin kauan kunnes viimeinenkin kenno on katkaisujännitteen kohdalla ja sitten otetaan pois purkulevystä ja annetaan palautua lepotilaan.

Korjatkaa jos tuli puhuttua pää täyteen soopaa.