Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - v8440

#1
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
10.11.20 - klo: 19.52
Tänne vois joku harjattoman tehnyt myydä halvalla vähän ajetun Titan 775 moottorin! Pojan rassista hajos hiilet ja pitäis kuulemma pusikkoon päästä.
#2
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
17.09.08 - klo: 18.31
Lainaus käyttäjältä: partajeesus - 17.09.08 - klo: 18.00

motin jäähdyttyä ilokseni huomasin että ainakaan tehot eivät olleet tuon takia vielä kadonneet.
voiko tuollainen yksi ylikuumeneminen aiheuttaa sitä että jatkossa motti kuumenisi entistä helpommin?

välitykset oli 16/90
enkä edes täysillä aja kun noparista on kaasu käyrä säädetty niin että maksimi määrä on 70%

http://www.castlecreations.com/support/faq/faq-general.html#gen6
Ihan alhaalla vinkkiä miten harjattomat säätimet ja moottorit toimivat. Kaasun endpointtien ym säätö ei vaikuta moottorin ottamaan max virtaan... Akkua kylläkin voi noin säästellä.

Jossain kohti tulee vastaan lämpö jolloin magneetit kuolee, jollei käämien eristees pala ennen sitä.
#3
olen käsittänyt että magneetit/sisukset kuolee 300 farenhaitissa ~148c, pinta lämmön max arvon olen käsittänyt n.200F~94c.
Välittämättä ilmapallon sulamispisteestä, en käärisi mitään sähkölaitetta joka kuumenee niin, että sormea polttaa, mihinkään.
#4
Ei noita kannata availla ennen kuin laakerit menee, uusia tilalle ja taas pitäis laulaa. Aika viileänä saa käydä että pysyy ilmapallo ehjänä  :huh: Oma lämpenee niin, että ei tulis mieleenkään kietoa siihen mitään ympärille. 10XL ja Revo 14 kennolla
#5
Huonosti. Pistä kaksi sarjann että saat 4s lipon. Ja motiksi 9 tai 10 XL, että pysyy virranotto kurissa.
Tuo 25c on hetkittäinen max anto muistaakseni. Jatkuva oli vissiin 15C.
#6
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
27.05.07 - klo: 23.06
Propeak on ilmeisen sama laite kuin chargetronic, ilmeisesti huonommilla valinta/ säätömahdollisuuksilla.
Ja tosiaan Chargetronic on kanssa rajattu 3A lataus virtaan verkkoviralla. Omistinkin sellaisen ja kyllä nyky akuille pitää se 5A saada latausvirta.... :grin:
#7
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
26.05.07 - klo: 12.23
Tätä ei kannata ostaa http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=22343&grpid=5018, ainakaan tuolla hinnalla. Jos saat noin 50-60€:llä niin ihan rahansa arvoinen. Ultramat on hyvä perus laturi http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=27945&grpid=5018, tosin siinäkään ei ole purku toimintoa.

Hyvällä laturilla akut pysyvät parempina pitkään, sekä paremmat tehot ja ajoajat.
Jos ajat paljon, sen minkä laturissa säästät häviät pitkällä juoksulla akuissa.
#9
mamba max ja 10xl käytössä ja hyvin pelaa. Manba vaan ei oikein tykkää yli 14 kennon akuista joten 8 tai 9 xl on paremmin pop.
Ja hintaa tulee n.$200 +tullit+alvit
#10
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
05.05.07 - klo: 00.21
BK-wanderer motit on samoja kuin feigao ja Nemesis. Jotain huhuja on ollut että wandererissa olis paremmat laakerit, mutta luusis BK:n mainostavan asiaa jos näin on. Erona muihin merkkeihin (lehner, neu, ym...),  hyöty suhde sekä ruuvatut päädyt. Siis wanderer moteissa prässätyt päädyt, voi vaatia puristimen tyyliin http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=RCM01 jotta ei hajoa rajussa kolarissa. Riippuu tietenkin sovelluksesta, E-maxxissa lähes pakollinen...

Pihasuditteluun ja kavereiden kanssa kisaan kelpas mulle wandere/feigao/Nemesis, kestävyydestä en vielä kommentoi.
Warrior säätimet ovat yleisiä, laadusta ei omakohtaista kokemusta. Jotkut moittivat hankaliksi ohjelmoida ekan kerran.
#11
Sähköautot / Vs: E-MAXXIIN nopari
03.05.07 - klo: 20.35
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAJD6&P=7

Novakilta on myös muistaakseni XR malli, pitäisi olla kestävämpi (mutua ja kuulopuhetta). Mutta kyllä EVX:kin on kestävä, ne vaan ei tykkää vedestä YHTÄÄN.
#12
Sähköautot / Vs: E-revo
03.05.07 - klo: 19.47
Ihan hyvä että pääsit edes liikkeelle  :mrgreen:
#13
Sähköautot / Vs: E-MAXXIIN nopari
03.05.07 - klo: 19.38
ei käy
#14
Sähköautot / Vs: E-revo
03.05.07 - klo: 18.37
Siis vakio vakio vai 3.3 vetarit?
#15
Sähköautot / Vs: E-MAXXIIN nopari
03.05.07 - klo: 18.20
Eipä siihen paljon muuta kannata laittaa. Paitsi ehkä twinforcesta...(mutua)
Tower hobbiessissa 100$, tai ebaysta. Myös huutonetissä on ollut pitkään myynnissä noppari+2 mottia.
#16
Sähköautot / Vs: E-revo
03.05.07 - klo: 18.18
Joo, se vakio pitäis kiristää niin tiukalle että se ei iki maailmassa luistais, ja se ei ihan ole sen tarkoitus.
Täytyy tuo strobe tilata kun joutaa.
#17
Sähköautot / Vs: E-revo
03.05.07 - klo: 15.37
Diffi palloja spurrissa, luistaa ilmeisesti vain kuivalla asfaltilla. Ennen kun ruvetaan hyppimään pitää osta srtope slipper, rahat loppu kesken... :embarrassed:

Edit; säädetty todella tiukalle. Kokeiltu 1 akkusetti soralla ja todella likaisella betonilattialla. Ei luistoa, mut ei sulanut spurrikaan  :laugh:
#18
Sähköautot / E-revo
03.05.07 - klo: 15.31
Tuossa talvella hajos E-maxxista, jonka omistin 3kk, noppari ja ajattelin että jos jotain muuta...
Jos olisi kaikki osat ollut kerralla, eikä 2v lasta "auttamassa" olisi tämä ollut noin 1 päivän homma, mutta näin kasaamiseen meni noin 5 päivää.

Kuvissa Revo 3.3
10XL moottori
Mamba max ESC
E-maxxin laatikko, hieman vahvistettu
Ubec

Etummaisen kardaanin joitui tekemään kahdesta naaras palasta ja leikkaamaan urospalan keskelle.

Ehdin jo sopia kaupat käytetystä 3.3 revosta osto ilmoituksen kautta, mutta kun piti rahaa lähetellä niin jamppa peruikin sen  :cry: Suur-kiitos RC-Sabelle rullaavan Revon myynnistä! Soitin hintavertailun vuoksi useita (lue kaikki tunnetut) kaupat läpi ja Sabe oli ainoa jossa suostuttiin pistämään Revo kappaleikksi. Ja hintakin oli vielä erinomainen  :mrgreen:











Eka ajo 12 kennolla tehty, ja -3 asteen lämpötilassa sai sekalaista ajoa, paljon "urku" auki, noin 16-20min.

Kiitokset RC-Sabelle
RC-monster Mike ja foorumin käyttäjät neuvoista

#19
Lainaus käyttäjältä: Duster1 - 28.04.07 - klo: 20.48
Oisko tähän saatavilla kestävämpää slipperyä?
Ei orkkis kestä yhtään vaan heti kuluu nipukat pois eikä enää pidä.

Pistä tommoset, ei kyl oo slipperyä paljon http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LX2760&P=7

tai uber kytkin http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=Slipper-Kit&cat=17
#20
19 ellen väärin muista... :undecided:
#21
Ai, ei toi nyt niin ahdas ole, ja jäähän toisen motin paikka vapaaksi harjattomalla.
Itse päädyin myymään maxxin kun harjaton kärpänen puras, ja kevään projektiksi tuli E-revo, kunhan nyt pääsis vauhtiin.
#22
Yksinkertainen Novak HV-Maxx. 4.5 nopeempi kuin 6.5, mutta 6.5 ehkä enemmän vääntöä.
Tai parempi http://www.rc-monster.com/ tuolta.

Noin samanverran kuin menee rahaa koneeseen ja noppariin menee akseleihin rataksiin ja diffein ym... jotta ne kestää yhtään
#23
mip kardaanit, ja halvat metalliset vetarit tekee noin 100€. Kestää 14 kennoa ja miedot harjattomat. Koviin koneisiin pitää sit jo laittaa diffit ja idlerit kuntoon.
Tosin vetareiksi voi laittaa myös 3.3 kamat, mutta silloin pitää laittaa vatareiden lisäksi 3.3 "turnbuckles" ja "axle carriers" (mitä lie suomeksi :oops: ). Ebaysta noin 50-60€.

Jos lisää kestävyyttä haluu niin;
Bulkit jos uusii, niin alumiiniset, ei integy:n. Tukivarret ja iskari tornit (jos 8 iskaria) RPM:n kamaa, ikuinen tehdas takuu jos hajoo, ja ne on taipusia. Kovassa kolarissa jonkun on annettava periksi.
#24
Lainaus käyttäjältä: "ezmo"Tänään tuli sitten testattua E-MAXXia 7 kennon setupilla. Pelihän on muuten orkkis. Eroa on todellakin. Kennot ovat vaan GP2000AFHR zäpättyjä (kokoluokkansa parhaita kennoja) , joita on kiusattu nopeuslennokissa 10-15 lentoa, eli paras puhti on jo kadonnut. Kunhan näitä on tässä kevään kiusannut, pitää hommata kesäksi GP4300 kennoja (tai vastaavia) ja tehdä näemmä 7 kennon settejä. Siinäpä ainoa tuunaus, mitä meikäläinen tälle pelille meinaa sen elinkaaren aikana tehdä.

14 kennolla kun ajelet, niin kaikki akselit kyllä menee vaihtoon, ennemmin tai myöhemmin.
#25
Vaihteiston purku on ihan yksinkertainen operaatio, mutta tuntuvat noita ajanee vuosia rasvaamatta.

Jos rasvaat spurria varo ettei sitä mene liukukytkimeen. Jota säädetään kiristämällä mutteri kokonaan ja löysäämällä 1/4 - 1/2 kierrosta.