Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - LittleDemon

#1
Sähköautot / Torstaivääntötopic
26.11.09 - klo: 10.54
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 26.11.09 - klo: 09.38
Ymmärrän kyllä että "pappana" on iso kynnys mennä ajamaan luokkaa jossa "finninaamat" vetää kovempiä läppejä. Siten on helpompi keksiä taas uusi laji jossa voi esiintyä edelläkävijänä.

Senkö takia igt:n aloitit?  :smiley:
#2
Lainaus käyttäjältä: mese1 - 23.11.09 - klo: 05.22
youtubesta löysin joskus tamiyan tt01 auton mikä oli terästetty mambamax 8000kv koneella sille mittasivat nopetta jonku 90 km/h.tosin tää ei kyl ollu suomesta vaan jossain jenkeis...

jos youtubesta aletaan etsimään niin eihän tuo ole vielä edes nopea?
tässä esim asso: http://www.youtube.com/watch?v=46ssLpgky5E&feature=related

oma tt01 myös kulkee mamban setillä ja 4s lipoilla vähintään riittävästi. siinä vaiheessa lähti aina lapasista kun kori vääntyi keulasta kaksinkerroin ilmanvastuksesta  :mrgreen:
#3
Huonoin on ollut kyoshon USA-1. Ei toiminut ikinä yli 5min. 2-4. huonoimmat oli 2kpl kyoshon pta 1 ep, ja pta 2 gp :mrgreen:

Itse en menisi tamiyan tt01 sanomaan huonoksi autoksi, koska vaikka ajettavuus on huono, niin varaosat myydään a, b ja c levyissä, ja nämä 3 levyä maksaa samanverran kuin kyoshon spurri (30e), ja kaikenlisäksi siitä ei hajoa melkein mitään mamba 5700 + 4s lipot setupillakaan vaikka tehoa on niin paljon ettei autoa pysty hallitsemaan ja kolisee minne milloinkin.
#4
Sähköautot / Vs: Team Associated Tc5
21.10.09 - klo: 10.14
Lainaus käyttäjältä: hairbrushless - 21.10.09 - klo: 08.04
Mites, olen jostain lukenut että iskarit vuotaa TC5R:ssä. Katsoin tuota iskareiden kasausohjetta ja alapäähän näyttäis tulevan vain 1 o-rengas.

Onko jollain kokemuksia pitääkö väite paikkaansa?

Toinen kysymysluontoinen asia, oletteko ajaneet minkälaisilla lipoilla ja onko kiinnitetty miten?

Itselläni on gm:n saddlepack lipot käytössä koska ajan myös krossarilla. Niissä ei ole pohjassa edes "ohjureita", vaan olen painottanut ne niin että ne pysyvät kyydissä. Täydellä kaasulla kun ajoin kakkosneloseen keula edellä suoranpäässä niin sain akut hieman liikahtamaan  :mrgreen:
#5
Vapaa keskustelu / Vs: Ammattisi
18.09.09 - klo: 08.36
Muutaman viimeisen vuoden olen pyörittänyt nokia-huoltoa. Sitä ennen olin pc-huollossa töissä  :mrgreen:
#6
Itse käytin ruuvilukitetta moottoripukin reunoihin niin tuli aika tiukka sovitus. Tosin 4S lipoilla ja 5700 mm combolla lähti muutamasta spurrista keskiö irti  :mrgreen: Eikö sääntöihin olisi ihan fiksua lisätä että runkoa saa sen verran työstää että normi hardcase lipot mahtuvat kyytiin, kun painoraja on kumminkin määritetty?
#7
Vapaa keskustelu / Vs: HAUSKAA JUSSIA
22.06.09 - klo: 09.30
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 22.06.09 - klo: 01.08
Lainaus käyttäjältä: nestori - 21.06.09 - klo: 22.15
Minun mielestä juomisessa ei ole mitään vikaa. Kunhan vain juo kohtuudella.

Joo aika moni sen homman osaa mutta valitettavan usein näkee,kuulee ja lukee miten känninen teki sitä ja tätä. Rattijuopot on sitten se pahin kulmakivi tässä jutussa, hitto minä vihaan niitä kavereita  :evil:
Jerzi

Viinaa voi käyttää myös fiksusti. Itse en ota tippaakaan jos olen autolla liikkeellä, mutta muuten kyllä. Se on kyllä totta että joillekkin ihmisille ei viina sovi, mutta ei pidä yleistää. :huh:
#8
Team Associated / Vs: Asso SC10?
08.05.09 - klo: 16.40
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 03.05.09 - klo: 13.49
Lainaus käyttäjältä: HMS77 - 03.05.09 - klo: 13.37
Lainaus käyttäjältä: snakepoison - 30.04.09 - klo: 00.44
No mikä siinä nelivedossa niin kiihottaa ???? Mä olen taas niin rakastunut takavetokrosseihin että huh huh. Siinä on hieman haastetta kun takapotkulla ajaa.

Nelikko on kuitenkin paremmin ja helpommin hallittavissa kun tehoja on paljon. Ei esim. Stampedella onnistunu pitkät sladit koskaan, toki auton rakennekin on sellanen että hankalaa on. Hiemankin liukkaampi pinta niin paikallaan pyörittiin eikä se taas ole hauskaa.
Kyl tollanen SC8 kiinnostas tosi pahasti, ei pelkästään nelivedon takia vaan myös koon takia. Tuohan on huimat 61 senttiä pitkä, eli koossa löytyy.
Hintaa tosin on aika reilusti, reilut 400 dollaria pelkkä kit Towerilla, siihen vielä sähköihin melkei toinen mokoma ni jo tulee taas auto kalliiks..
Tuo kun kuitenkin vaatis vähintään MMM/Tekin RX8-comboa.

Tottakai nelikko on helpompi hallita ja ajaa. Mutta itse taas siitä syystä pidän takavedosta koska se on haasteellisempi ajaa. Kyllä tuo SC-8 on hieno todellakin, mutta hinta on aika  pelottava. Mä veikkaan että SC10 ja SC8 korit käyvät toisiinsa, koska tuo sc10 on myös mielettömän iso

Itse taas tykkään nelivedosta sen takia että se 5.5t kone ei ole siihen liikaa ja voi välillä runtata täysiä silläkin koneella.
#9
Sähköautot / Vs: Bug Crusher 1/10
08.05.09 - klo: 16.29
Lainaus käyttäjältä: Topi R - 07.05.09 - klo: 21.06
Korjaan..www.covakshop.fi :smiley:
Vaiko kenties .com  :mrgreen:
#10
Eiköhän nuokin videossa olevat kajarit oo logitechin 2.1 sarjan toisen puolen kajarit. Eli basso tulee kyllä muualta  :mrgreen:
#11
Lainaus käyttäjältä: team seponen - 06.04.09 - klo: 09.59
Lainaus käyttäjältä: FOMOCO - 31.03.09 - klo: 21.11
Tällä hetkellä käyttiksenä orkkiskuntoinen 3-ovinen 2.0 Sierra, kesällä ehkä tuolla allekirjoituksen ekkerillä.
Kuitenkin aina takavedolla ja Fordilla.. :p
Sulle on ainakin taivaspaikka varattu, koska olet kokenut Fordilla maanpäälisen helvetin :cheesy:

Ford nyt on kaukana maanpäällisestä helvetistä ;) ikinä ei ole yksikään ford tienpäälle jättänyt!
#12
Eikös tämä ollut laadukkaille videoille?  :mrgreen:
#13
Team Associated / Vs: Asso SC10?
08.04.09 - klo: 13.42
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 08.04.09 - klo: 13.07
Sinänsä oikea heitto että jos olet huomannut nykypäivän trendin niin autot kulkevat jo liian kovaa, siksi haetaan tilalle hitaampia vaihtoehtoja, näistä Slash/SC10 on yksi mutta ei ainoa... Minit, GT autot, "classic" touringautot, bensa-autot... Kaikki saa toki kulkemaan lujaakin mutta ei ole tarkoituksenmukaista. Tässä säästetään paitsi hermoja, niin selvää rahaa varaosien, renkaiden ym. muodossa. Kovaa kulkeva on aina kalliimpi ylläpitää.

1:1 autoissa takaveto ruuls, mutta näissä pienemmissä saa meikäläisen ajotyylillä ja moottorimaulla olla ihan liian varovainen kaasun kanssa. tokihan tuo radalla menee ihan hyvin, sitä en kiistä. mut tällaisella nelikkona käyttöä olis ainoaksi autoksi jolla voisi ajaa muualla kuin radalla tai asfaltilla, ja olis kiva päästellä jäällä jne :) komeen näkösiä. kai se ainut vaihtoehto on ostaa toinen m8 ja siihen sovittaa kori  :mrgreen:
#14
Opel Kadett c coupe olis kiva löytää niin vois tehdä samanlaisen ku 1:1 autosta  :mrgreen: olis kiva olla vielä pyöreillä valoilla. b coupea löytyy mut ei c:tä.
#15
Team Associated / Vs: Asso SC10?
08.04.09 - klo: 12.32
Lainaus käyttäjältä: MirosHima - 07.04.09 - klo: 13.23
Lainaus käyttäjältä: LittleDemon - 07.04.09 - klo: 09.36
olis kyllä komee peli kun sais vaa nelivetona :(

menis idea koko laitteesta.
Niin jos idea on se ettei sillä pysty ajamaan kovaa  :cheesy:
#16
Lainaus käyttäjältä: Äpärä - 07.04.09 - klo: 15.10
Erot polttoaineissa? Ittellä ainakin lähti, tosin ei heti kun ensin imeytin pikku lirun vanhaa ainetta sanomalehteen. Palo sellasella heikolla aika värittömällä liekillä.

Eiköhän se sanomalehtikin pala helpommin kuin betoni  :mrgreen:
#17
Team Associated / Vs: Asso SC10?
07.04.09 - klo: 09.36
olis kyllä komee peli kun sais vaa nelivetona :(
#18
Lainaus käyttäjältä: KiBe - 06.04.09 - klo: 20.58
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 06.04.09 - klo: 18.01
rata on savea ja 1:8 kilpakrossirata, en tiedä riittääkö perusteluiksi mutta silti ei saa

Joo-o vähän parempi perustelu. Thanks

Mitäpä sitä perustelemaan jos on kiellettyä? siinähän olis varsin hienoa treenailla m8:lla jos siellä jyristelis 1:5 tankkeja joukossa.
#19
tallin lattialle kaadettiin joskus muutama desi ja kokeiltiin. (byron 25% oli aineena) kyllähän se syttyy kun sytkärillä tarpeeks kauan lämmittelee, mutta palaa tosi laiskasti ja hitaasti. liekki oli hienon näkönen kun sammutti valot  :mrgreen:
#20
Haha, reps  :mrgreen:
#21
Tänhetkinen tilanne: käy muuten hyvin, mut tyhjäkäynti vaeltaa välillä, ja joskus joutuu näpäyttämään kaasua että tyhjäkäynti laskee. Seosruuvi ei tuntunut vaikuttavan. keskialue ja kiihdytyspumppu toimii hienosti. yläkierroksilla toimii muuten hyvin mutta nelosella alkoi booaamaan. Eli 160 suutin vaihtuu -> 170 tai 180.
#22
voin kohta kertoa että miten mulla kävi bashanin kaasarinvaihto-operaatiossa  :mrgreen: imukaula tehty itse, pakokaasunkierrätys lähtee mäkeen huomenna. kaasariksi tuli dellorton phf. on sen verran iso järkäle että tilaa ei jää senttiäkään ylimääräistä, ja sähköjä jouduttu siirtämään. jos toimii hyvin uudella kaasarilla niin keväällä maalauksen yhteydessä täytyy kannen kanavat avartaa kun on imukaula yli sentin isompi kun kannen kanava.

Maavaraa myös laskettu hitsaamalla uudet iskarien kiinnikkeet sekä eteen että taakse. takavalo ja vilkut vaihdettu, koko takapään ilme muutettu uuteen uskoon jne  :mrgreen: pakoputki tulee työnalle jos uudella kaasarilla ei tule mitään ongelmia.
#23
Lainaus käyttäjältä: JuhaH - 08.02.09 - klo: 20.12
Tuolla otsikon "Musiikkisoittimet" alla on enemmän keskustelua mitä instrumenttia kukakin palstalaisista soittaa.

Kuinka olet mikittänyt bassosi, hankimme musiikkiopiston vuokrabassoon tällaisen venäläisen APTFlex mikin, jonka avulla vahvarista saa ulos melko hyvät murinat tai jousella soitettaessa -pörinät.
http://jonaslohse.de/pickups_e.html

Löysin yllättäen paikallisesta levy- ja soitinliikkeestä soolosähköbasisti Wayman Tisdalen levyn Way Up. Kaveri on saanut melkoisen Dream Teamin levylleen, jonka tekemisestä hän juttelee oheisella Youtube videolla:
http://www.youtube.com/watch?v=uD4tDYRz_tA

Tollasilla mikeillä tulee paukutettua. Esivahvistimesta löytyy säädöt otelauta ja tallamikille erikseen. Toimii hemmetin hyvin. Ei kierrä jne. Omassa släppikäytössä vaan tulee vedettyä eq:sta ylä ja alapäät isolle ja keskialue kokonaan pois  :mrgreen:
http://www.thomann.de/fi/kk_bassmaster_pro_rb.htm
#24
Lainaus käyttäjältä: nettijätkä - 08.02.09 - klo: 13.36
Ymmärsinkö mää oikein: tontsa oli laittanut vinssin suoraan kiinni akkuun ja ihmetteli kun pyöriminen ei lopu ikinä? Legendaarista  :mrgreen:

Harmi kun viestit jostakin syystä lähti pois...

näinhän se tais mennä  :mrgreen:
#25
Rockabilly, Psychobilly, Rock'n'Roll, Neobilly, Punkabilly jne rokkaa  :mrgreen: eipä paljoa muuta tule kuunneltua ja soitettua (läskibassolla ja kitaralla) kun rasvalettimusaa.  :mrgreen:
#26
ohhoh, nyt näyttää jo suhteellisen hurjalta tuo tarina  :mrgreen: ehkä kannattaisi antaa jonkun laittaa ketä tajuaa sähkölaitteista jotain :)
#27
Lainaus käyttäjältä: kilroy - 27.01.09 - klo: 22.32
-toiset vanteet tamiyan omat (maalattu valkoseks) tamiyan rallyblock renkailla joissa ite tehdyt nastat....ruuveja ruuvattu ja liimattu sisältäpäin
#28
nyt on kömpijään tilattu läjä tavaraa lisää  :mrgreen: runkomuutokset, etu ja takapää kohta valmiita. sitte keväämmällä vielä uus maali pintaan ja rosteripönttö :)kuvia tulee kun se on taas koossa :p
#29
meikäläisen kiinanihme odottelee vieläkin uutta kaasaria :< päässy ajamaan viimeks jouluna :S
#30
Lainaus käyttäjältä: Koheltaja - 25.12.08 - klo: 13.25
Näinhän se on että kipinä lähtee jostain, kuten BB:llä Dahlbackan Golf. Itellä kun on mm. rallipuolelta mekatsu tausta niin varsinkin Subaru on aina lämmittänyt mieltä. Eikä tämä video yhtään vaikeuttanut korivalintaa tulevaan drifteriin :wink:

Laitetaan kuvia kun saadaan HPI Pro-D ja Subarun koppa kotiin ja työn alle :cool:

Oli kyllä niin älyttömän hieno video että oli pakko laittaa linkki muistiin  :mrgreen: kaverilla aika hyvin auto hallinnassa.