SC 120 fs
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: JariV - 28.05.09 - klo: 20.21No tuota mun mielestä sun ei kannata rauhottua yhtään vaan alat ettimään jotain paikkaa missä aloitat sarjatyön. Tähän aikaan saa paljon halpaa työvoimaa tekemään tollasia, kun rahaa alkaa löytyy niin pikkuhiljaa alat kehittelee vaikka 250 crossi nelari automaatti lootalla samanlaiseen runkoon.
Joo,
kyllä mä nyt tässä kuitenkin jonkin aikaa nyt hieman rauhottelen tilannetta omalta osaltani. Tarkottaa sitä että toi HPI:n tekele ja noi aftermarket-osat on saatava toisiinsa kiinni ja sitten katella millasii juttuja tolle Baja 5b SS:lle sit vois tehä.
Sikäli kun sitten jossain välissä taas innostun alottamaan uuden ison vehkeen niin kyllähän mä sen taas tänne tuupin nähtäville. Onhan mulla jo ohjainkin sitä varten ja 6 kpl takuukorjattuja uusilla sisuskaluilla olevaa Tonegawa-Seikoa. Ne mitä tuli tuhottua sähkötestauksissa tuli täysin uusittuna Japanista takas. Ja olis mulle jo periaatteessa kaikki tarvittavat runko-osatkin jotta vois tehä tollasen samanlaisen ku edellinen oli... mut antaas ny kattoo hetki toistaseks.
Lainaus käyttäjältä: JariV - 18.04.09 - klo: 09.03Suoritus kyky ihan varmasti kyllä nousisi. Mutta niin nousisi hintakin joka sitten tappaa hieman sitä ostokykyä, mieluiten piheimmät ihmiset laittaisi normi insertti muovivanne renkaat. Mutta kiskuskeista en sitten tiiä. Yksi vaihtoehto olisi solurengas, matkii hieman inserttiä mutta ei ole sitä. Motocrossissa se on kaikkein pitävin mutta silläkin on hintaa.
No mä uskoisin että nelaritrukki olis voinut menestyäkin. Omassa oli todella makeet äänet ja se liikkui kun piru. Muun muassa useampi 0.28"-.32" koneiset truggyt jäi liikkeelle lähdössä suunnilleen seisomaan sen Hobaon rinnalla, sama juttu kaikkien 0,21"-.28" buggyjen kohdalla.
Tosin tulihan siitä raskaampi joten yhtä ketterä se ei ollut mutta siitä tuli kuitenkin paljonkin parempi ajettava kuin äkkisältään voisi luulla. Oma luuloni tämän syyksi on se, että truggyjen renkaat ja pyörien massat ovat suunniteltu ja valmistettu liian suuriksi verrattuna itse auton painoon. Veikkaisin että jos joku valmistaja toisi markkinoille esim. hiilikuituvanteita ja ilmarenkaita (eli paineilmaa, ei inserttejä) niin mä luulen että truggyjen suorituskyky saattaisi nousta niin paljon ettei krossari enää pärjäisi kunnon truggya vastaan. Mun mielestä toi rengaspaino on iso epäkohta truggyissa. Mut se on vaan mun mielipide, ei muuta.
Lainaus käyttäjältä: Antti86 - 24.09.08 - klo: 20.58Juu, poliisihan se vain tekee työtään, luin vain että liikenne turmissa kuolee noin 80 nuorta vuosittain. Tämä alle 20 koulusurma juttu on pieni luku siihen nähden ja internettiä valvoo KRP mukaan 2 poliisia. Ei hätää vaikka kaveri kertoi paljon aikasemmin että hän ampuu kaikki koulussa. Eli en ymmärrä vieläkään miksei poliisit pitäneet kaveria silmällä. Kun kaikki merkit liittyivät selvästi auvisen ajattelutapaan.
Tämä on minusta terveestä, että olis jotenkin poliisin vika. Kun eivät ottaneet asetta pois.
Poliisihan tekee niin kuin laissa sanotaan, niin vähän vaikea ottaa aseenkantolupa pois jos ei ole mitään semmoista tehnyt mistä voisi luvan ja aseen ottaa pois.
edit:typo
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 23.09.08 - klo: 17.54Voi harmi että pääsi veräjästä. Mutta olisikohan tässä syy? KRP:koska tämä oli julkaissut ampumavideon internetissä. Poliisin mukaan kuuleminen ei antanut aihetta toimiin.Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 23.09.08 - klo: 17.39
Ja nyt se kaveri itse kuoli, pääsi kuin koira veräjästä...
Jep...
Kyllä tuli taas pari kirosanaa äsken lennätettyä...
Olis jääny henkiin perhana... kaulasta alas halvaantuneena miettimään tekojaan mutta ei... Pääs yhtä helpolla ku vaippaan murjauttanu vauva.
Lainaus käyttäjältä: x22 - 17.08.08 - klo: 10.44Mulla olisi ollut aikoja päiviä fg kytkimellä oleva 20cc nelari kiinni hobao buggyssa jos olisin löytänyt jostain sen harvinaisen kierretapin jolla pystyisi tekemään akseliin kierteen joka siinä koneen kampiakselissa on. Todennäköisesti muuttaisin buggyn ralliautoksi.
koska fg.n kytkin on kehältä joku abaut 5cm levee sin pitää nostaa kone viis senttiä ylemmän tai kairata sika iso reikä pohjalevyyn että saat mahtumaan tolla kytkimellä ite ajattelin joskus että tekisin normi kytkin paloilla mutta laittaisin niitä kuusi kehälle samoin ku kolmi palaisissa mutta tupla määrä niin sen vois saada mahtumaan ihan suht kivuttomasti ja siihen teettää jollain kunnon sorvarilla vaa kytkin kello mutta sitten veto ratas pitäis laskee ku toi nelari ei kierrä kun kolmanneksen ku normi nitro kone ja jos nitri koneessa on esim. 13kytkin kello nii tossa pitää olla 39piikkiä että kulkis ees saman ku nitro moottorilla että kyllä siinä on aika paljon kaikkee mitä pitää ajatella ja ottaa huomioon ite oon cnc.koneistaja ja silti tulin siihen tulokseen että antaa olla ja ajan edelleen 2t motilla.
ja muuten onkohan tossa super customissa riittävästi ruttuu tohon käyttöö kandee tsekata.
Lainaus käyttäjältä: JariV - 24.06.08 - klo: 12.12Nonni, etsä mikään tavallinen heinähattu sit ollukkaan :lol: Korkeimmat pisteet mun pitää kyl antaa tolle sun mikroautolle koska sitä runkoa ei ole katkottu ja pidennetty niin kuin netissä on monta rivinelosella olevaa konetta karting autoa. Sun peli on just hyvä ja varmasti kulkee
Noissa linkeissä kans jotain mitä tullu tehtyy:
http://www.spinneri.fi/vanhat/index.php?id=numerot&nro=20014
http://www.spinneri.fi/vanhat/index.php?id=numerot&nro=20021
http://www.spinneri.fi/vanhat/index.php?id=numerot&nro=20055
Kaikki noi kansikuvavehkeet on tullu tehtyy. Ja prätkiä. Ja mopoja. Ja moottoreita. Itelle ja muille.
En tätä viestii tarkota tässä mikskään pullisteluks, koska aina on uusii asioita opittavana ja siks nöyryys on jees. Olen mm. täällä nimim. Arille ja Artsille erittäin kiitollinen kun opettivat mua kasikrossin säätämisessä.