Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - monster_rc

#1
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
04.10.10 - klo: 22.50
Mulla oli aikoinaan RB:n TM323 kone (RB:n oma tehoputki tulee koneen mukana) Revossa ja oli aivan loistava pata.

Nykyäänhän Revoon taitaa saada jo vähän helpommin noita starttiboxeja mutta muutama vuosi sitten tilanne oli toinen joten itse käytin Tigerdrive käynnistystä akkuporakoneella.
#2
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
24.08.10 - klo: 18.09
Mulla oli yhdessä autossa tämä Fioroni Turbo Slide

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=36934&grpid=5052

Ja palat tuohon

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=36935&grpid=5052

Paloja näyttää vielä ainakin saavan mutta tuosta rungosta ei tiedä.

Kannattaa ainakin harkita ja kysyä saatavuutta.
#3
Laitetaas tännekin pari kuvaa tuossa joku sitten valmistuneesta projektista.

Ei vaan kerkeä töiltä ja muilta harrastuksilta ajamaan joten on myynnissä.

Jos ei mee kaupaksi niin onpahan tollanen "hiukan" kalliimpi hyllynkoriste  :lol:
#4
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
03.06.10 - klo: 23.23
Nyt se on valmis mutta kesä tuli ja moottoripyöräily menee harrastuksissa edelle eikä kaikkea kerkeä harrastamaan joten ei näihin kannata liikaa rakastua siispä täytyy laittaa myyntiin. Saahan näitä sitten tarpeen vaatiessa aina uusia :lol:

Mutta vielä pari kuvaa.

Kiitos mielenkiinnosta.
#5
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
25.05.10 - klo: 19.34
No jos saat jotenkin paikattua niin korjaa vaan.

Niiden tehtävä on pitää kura, hiekka ym. kökkö pois niistä palloista minkä varassa se pyörännapa liikkuu.

Kun se pyörännapa on muovia ja se kuula terästä niin voit päätellä kumpi kuluu ensiksi.

Sitten kun se kuppi missä tuo metallikuula liikkuu on tarpeeksi väljä niin se alkaa muljahtelemaan pois sieltä ja on toisinaan aika hanurista laittaa takaisin.

Itse koitin pitää kaikki nuo paikat ehjinä ja laitoin silloin tällöin jotain voiteluainetta esim. WD40:stä sinne sisälle.

Siinä pyörän puolella on ne metalliset kannet missä oletettavasti on kuusiokoloreikä ja tuossa kuusiokoloreiässä kumitulpat mitkä myös estävät lian menemästä sinne sisälle.

Kiristä ne kuusiokolokannet niin tiukalle että niissä ruuveissa mitkä tulevat tukivarsiin kiinni eivät hölsky yhtään mutta kuitenkin pyörivät kuulan varassa jouhevasti.
#6
Ei kai sillä suurempaa väliä ole millä puhdistaa kunhan se millä puhdistat ei jätä mitään jäämiä vaan kuivaa pois.

Jos noilla mainituilla meinaat putsata niin suosittelisin käyttämään sitten hyviä hanskoja.

Tolla Nitrometaanilla saa kivan päänsäryn kun läträä paljain käsin ja ei toi bensakaan käsiä ainakaan pehmeemmäks tee  :p
#7
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
23.05.10 - klo: 22.45
Tuntuu olevan nyt vaan niin monta rautaa tulessa että olen jopa vakavasti alkanut miettimään tämän auton myymistä, koska alkaa vähän näyttämään siltä että kaikkea ei yksinkertaisesti kerkeä harrastamaan ja kun nuo työtkin haittaavat harrastuksia  :cry:
#8
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
23.05.10 - klo: 22.42
Niin noita iskunvaimentimien aluhaarukoita olis myös tarkoitus tehdä jossain vaiheessa kun vaan jossai välissä kerkeis.
#9
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
23.05.10 - klo: 22.35
Nyt olen melko tyytyväinen alustan toimivuuteen vaikka en ajamaan vielä ole kerennytkään.

Iskarin alapäät ovat edessä ja takana keskimmäisissä kiinnitysreijissä ja yläpäät edessä ylemmissä reijissä ja takana alemmissa reijissä.

Nyt kun painaa autoa keskeltä niin koko auto painuu melko hyvässä balanssissa keula ja perä yhtä aikaa alaspäin ja kun jousituksen painaa alaspäin niin alatukivarret palautuvat melko suoraan asentoon.

Jätin tarkoituksella takaa hiukan korkeammaksi koska perä kuitenkin painuu kiihdytyksissä.
#10
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
23.05.10 - klo: 22.28
Olin jo aiemmin hommannut noita badhorsien iskarisukkia ja nyt sain samalla nekin asennettua.

Onpahan nyt iskunvaimentimien varretkin hiukan paremmin suojattuna.
#11
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
23.05.10 - klo: 22.26
Piti vähän iskaripuoltakin päkertää kun tuntui että eivät toimineet ihan haluamallani tavalla.

Laitoin 35 vahvuiset öljyt iskareihin ja Elfvingiltä tuli tosi sukkelasti noi King Kobran pallojouset.

Vertailukohtana vieressä punainen alkuperäinen jousi.

En halunnut vielä säätää noita öljynvirtauksia noista iskunvaimentimien männistä.
#12
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
20.05.10 - klo: 22.48
Repäise jostain lehdestä esim. 7-päivää tai joku vastaava pieni siivu paperia mikä mahtuu kulkemaan spurrin ja kytkinkellon hammastuksen välissä.

Löysäät ne kaksi pitkää ruuvia siitä moottoripukista millä saat säädettyä koneen/kytkinkellon ja spurrin etäisyyttä keskenään.

Laitat tuon paperisuikaleen spurrin ja kytkinkellon hammastuksen väliin ja alat kiristämään sitä konetta/kytkinkelloa spurriin päin.

Sitten kun spurri pyörii enää väkinäisesti niin löysäät siitä TODELLA vähän takaisinpäin eli ainoastaan sen verran että se spurri pyörii vähän helpommin ja sen jälkeen kiristät nuo kaksi ruuvia kiinni.

Tuo paperisuikale toimii todella pienenä välyksen antajaja ettei spurri ja kytkinkello pure toisiinsa liikaa ja samalla myös kun se paperisuikale hammastuu sinne väliin niin välys ei myöskään ole liian suuri mikä aiheuttaisi sen spurrin ennenaikaisen kulumisen.

Näin muistaakseni neuvottiin ihan REVO:n ohjeessakin ja itse tein aina noin.

Jos vieläkin pykii niin tarkista silloin kytkinkellon, spurrin ja vaihdelaatikon laakerit.
#13
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
20.05.10 - klo: 00.44
En tiedä mitä toi latauscycle meinaa.

Itse latasin aina vain kerran kun akku tyhjeni.

Katsopas uudestaan sinne kaasuttimen kurkkuun ja paina jarrua.

Jos se aukko katoaa taas näkyvistä jarruttaessa niin sen takia se sammuu.

Itselläni kävi samallalailla mutta jos en nyt ihan väärin muista niin vika oli joko throttle tai brake trimmissä tai sitten kaasu/jarrulinkki oli jotenkin väärin.

Mutta katso sinne kurkkuun ja seuraa miten kaasu/jarrulinkki liikkkuu, vääntääkö jotain väkisin tai jotain sellaista ja voit myös säädellä noita trimmejä samalla niin näät niiden vaikutuksen siihen kaasuluistiin jarruttaessa.

Ei se enää kaukana ole että se pelaa.

#14
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
19.05.10 - klo: 19.05
Otapas ilmanputsari kokonaan irti että näät suoraan sinne kaasuttimen kurkkuun.

Siellä pitäis näkyä n. yhden millin kokoinen aukko siinä kaasuttimen luistin ja sen imuaukon reunassa.

Jos ei tuota aukkoa näy niin tyhjäkäyntiruuvia muistaakseni kiinnipäin ruuvaamalla saat tuon aukon tulemaan näkyviin.

Jos tuota aukkoa ei näy niin ei varmasti käy tyhjäkäyntiä yhtään.
#15
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
18.05.10 - klo: 22.36
HAHA!!!   :p
#16
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
18.05.10 - klo: 22.30
Sitten kun se yksisuuntalaakeri alkaa näyttämään hajoamisen merkkejä (startti pyörittää mutta kone ei pyöri mukana) niin kannattaa vakavasti harkita esim. Tigerdriveä.

Itse Revo aikoinani olin kohtuullisen tyytyväinen tuohon starttisysteemiin.

Esim. RC Sabelta löytyyhttp://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26369&grpid=3601

Tuon lisäksi tarvitset joko tämän http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26373&grpid=3601 tai vaikka kuusiokoloavaimen mikä sopii tuohon Tigerdriven kuusikulmaiseen aukkoon, katkaiset sen sopivan mittaiseksi ja akkuporakoneen mikä kiertää mielellään yli 1000 kier/min
#17
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
17.05.10 - klo: 22.29
Hittolainen että on mukavan herkän oloinen paketti  :shocked:

Tuollaisesta ei itse voi kuin haaveilla.
#18
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
17.05.10 - klo: 21.59
Ja tällaisella 6mm paksuisella välilaipalla sain tuotua tuota pakoputkea juuri sopivan määrän ulospäin niin että tuo kallistuksenvakaajan pystytanko ei enää pääse ottamaan siihen ja putki muutenkin ohittaa paremmin tuon taaemman turvakaaren.
#19
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
17.05.10 - klo: 21.53
Tällaisella sain käännettyä ilmansuodatinta hiukan ylöspäin ja sivulle niin että suodatin nousee etummaisten turvakaarien välistä hiukan ylös ja näin kaasu/jarruvivustolle jäi nippanappa vapaata tilaa liikkua ja vaikka noissa kuvissa näyttää että ohjausservojen lautaset ovat lähellä suodatinta niin nekin mahtuvat juuri ja juuri liikkumaan vapaasti.

Tämä ongelmahan johtui siis vain ja ainostaan noista ylikorkeista Bluebirdin servoista.

Muilla merkeillä tuskin tätä ongelmaa ilmenee ja tilaa jää reilusti joka suuntaan mutta nyt on ainakin pelivaraa vähän joka suuntaan.
#20
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
17.05.10 - klo: 21.47
Hitsi kun työt meinaa haitata harrastuksia  :p

Jotain on silti tullut rassattua.
#21
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
12.05.10 - klo: 20.04
Auto alkas pikkuhiljaa olemaan valmis.

Kuvia tulee kunhan kerkiän laittaa.

Tuo alkuperäinen alusta kyllä vielä hiukan mietityttää.

Tuntus ehkä hiukan löysältä eli tuntuu että ainakin perä sukeltaa liian syvälle eikä palaudu omasta mielestäni tarpeeksi ylös.

Kun tuossa on nyt noi HPI Bajaan tarkoitetut renkaat niin oikein syvälle joustossa kori ottaa renkaisiin kiinni ja sen tahtoisin välttää.

Onkos noi King Cobran pallojouset kuinka paljon noita alkuperäisiä punaisia jäykemmät jos niitä koittas?
#22
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
02.05.10 - klo: 21.05
Juu enpäs ajatellutkaan tuota mahdollista valumisongelmaa.
#23
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
01.05.10 - klo: 10.46
Vielä kun saan tehtyä noiden toisten vanteiden kiinnitysmutterit, ilmanputsarijalan ja pakoputken kiinnikkeen valmiiksi niin sitten se on valmis.

Täytyy vissiin kokeilla noita välityksiä noilla paikoillaan olevilla muovirattailla ja pussissa tulleella toisella välityksellä, että mikä toimis omaan ajotyyliin parhaiten ja tilata sitten sopiva välitys teräsrattaina englannista.
#24
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
01.05.10 - klo: 10.36
Todennäköisesti vuoraan tuon kopan sisäpuolelta ilmastointiteipillä hiekan ja kivenhakkaumien ehkäisemiseksi.

Kävi maalauksen jälkeen myös mielessä että oliskohan normaaleihin autoihin tarkoitettu KIVENISKUMASSA toiminut mitenkään?

Toimiihan se normiautoissakin ja olis ainakin ollut helppo vetää viimeiseksi kerrokseksi  :p

#25
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
01.05.10 - klo: 10.32
Pitihän sitä sinne tankkiinkin vilkaista että onko siellä vakiona mitään suodatinta, no ei tietenkään vaan pelkästään se paino mikä pitää imuletkua alaspäin.

Tämähän oli kylläkin jo tiedossa noista muista MCD projekteista eikä tämä ollut poikkeus.

Onneks koneen mukana tuli tuo Walbron oma suodatin joten laitoin sen sinne.

Pidin edelleen tuon auton alkuperäisen kirkkaan letkun imuna ja vaihdoin tuon suodattimen mukana tulleen mustan kumiletkun paluuletkuksi.

Näin sain hieman lisää pituutta molempiin.
#26
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
01.05.10 - klo: 10.27
Ja vielä pari lisää.
#27
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
01.05.10 - klo: 10.26
Ettei nyt projekti valu ihan unohduksiin niin laitetaas nyt edes noita kuvia tuosta korista kun sain sen jo hetki sitten tehtyä.

Pieniä virheitä luonnollisesti löytyy, kun ei ole tarpeeksi vakaa käsi leikata maskia ja kaiken kukkuraksi nestemaski meinas loppua kesken (tai oikeastaan loppukin) ja sitten optimistina ostin VAIN kaksi purkkia kilikalimaalia joten nekin meinasivat loppua kesken  :lol:
#28
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
25.04.10 - klo: 01.51
Esim. Elfving Racing http://mcdfoorumi.suntuubi.com/?cat=25 ja jos on paikoillaan FS:n oma 30cc kone niin normaali kytkinjousi riittää.

Myös hobbylinna myy näitä http://www.hobbylinna.com/clutch-spring6000-rpm2pcs-p-15704.html tässä toinen http://www.hobbylinna.com/clutch-springg230-1pce-p-323.html ja muitakin löytyy.

Noissa FS:n autoissa saattaa olla ehkä hiukan eri näköinen se kytkinjousi mutta kyllä noiden muidenkin merkkien kytkinjousi siihen sopii esim. FG, HPI jne...

Itselläni oli samanlainen auto ja laitoin normaalia kireämmän jousen mutta tuo FS:n kone ottaa niin laiskasti kierroksia, että kytkinkengät sulaa koska ei ota tarpeeksi nopeasti kiinni kytkinkelloon ja kytkin piti kunnolla vasta kaasu pohjassa.
#29
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
20.04.10 - klo: 17.13
Tuli itsellenikin mieleen tuo RR Evo4:sen suodatin. Mitäs noi suodattimet kustantaa jos ottas pari kokeiluun?

Mikähän tuon suodattimen halkaisija on? Sopiiko tuon päälle mikään hyväksi todettu lisäsuodatin esim. Davesin TGN, Pipercross tms...
#30
Bensa-autot / Vs: MCD Baja1000 projekti
19.04.10 - klo: 23.52
Olikos jossain myytävänä sitä hiukan ylöspäin kääntyvää ilmansuodatinjalkaa?

Noi Bluebirdin servot on ainakin n. 5-10mm korkeammat kuin esim: Hitec joten

meinaa olla vähän ahdasta varsinkin ilmansuodaatimen päälle tulevan lisäfiltterin kanssa.

Näin mielestäni täällä foorumilla Bajassa tuollaisen mutta en nyt löydä sitä mistään  :tongue: