raddaddy
En katso levittäväni mitään mantraa, vaan korjaan selkeitä virheitä siinä mitä tänne postataan. Edelleen jos luet noi postaukseni uudestaan ajatuksella, niin toivottavasti huomaat seuraavat:
1# markkinoilla on fuileja joissa ei ole rissaa = 100% fakta
2# rissaa ei tarvitse olla polttoaineessa = 100% fakta
3# rissa fuilin haihtuessa tukkii kaasareita ja jumittaa luisteja = 100% fakta tosin laadukkailla rissaa sisältävillä polttoaineilla ei ongelma. Byronin 16% tms RTR oli aikoinaan tästä tukkeutumisesta malliesimerkki
4# rissaa sisältävä fuili nokeaa konetta enemmän kuin synteettinen = 100% fakta. Edelleen laadukkaalla rissaa sisältävällä polttoaineella ei ongelma.
Eli rissa on ihan hyvää tavaraa 2-t koneeseen. Onko se joku jumalainen aine ja kaikki ongelmat poistava nektariini tai edellytys sille että vehkeet pelaa ? Ei ole.
Tuosta jäähdytyksestä vielä, että kyllä noi koneet tarvii ilmaa että ne pysyy tolkullisissa lämmöissä. Tän voi kokeilla heivaamalla sen jäähdytyssiilin mäjelle ja päästellä kisasäädöillä. Se kyllä on totta, että jos pannun ruuvaa tarpeeksi rikkaalle, se menee ilman sitä siiliäkin, mutta ei se vehje mihinkään liiku. Toisaalta samaan lopputulokseen pääsee kun pistää vettä siitä koneesta läpi, palotapahtuma huononee, kulku lakkaa ja lämmöt tippuu
Täytyy myös kommentoida tuota "Kun poltoainevalmistaja sanoo : 2% risiniöljyä, 6% synteettistä öljyä, voit turvallisella mielellä käyttää tätä sekä rata autossa että buggyssa" Kyllä ihan yhtä turvallisesti voi ajella aineella jossa on vaikka 8% synteettistä ja 3% rissaa tai vaikka pelkästään synteettistä tai rissaa ja vaikka väliltä 9-12%. Ei se 2%/6% seos tai 8% kokonaisöljymäärä ole liitoksissa mihinkään toimivuuteen tai paremmuuteen absoluuttisena lukuna tai muutenkaan.
Edelleen niin kunhan ei suolleta sitä shaibaa tänne foorumille, niin sen jälkeen mulle on ihan se ja sama millä kukin ajelee ja mihin uskoo. Suomeksi vielä kuten totesin, niin _ei se rissaa sisältävä fuili ole sen parempaa eikä huonompaa kuin synteettinen_. Tärkeintä on pitää ylipäätään huolta siitä pannusta, säädöistä ja opetella niitä vehkeitä käyttämään oikein. Sen jälkeen voi miettiä näitä muita asioita, huuhdella kerosiineillä, suihkutella petroolilla tai sekoitella omia rissasekotuksiaan jos niin tykkää. Täältä ja tästä "ikuisuus aiheesta" tähän
En katso levittäväni mitään mantraa, vaan korjaan selkeitä virheitä siinä mitä tänne postataan. Edelleen jos luet noi postaukseni uudestaan ajatuksella, niin toivottavasti huomaat seuraavat:
1# markkinoilla on fuileja joissa ei ole rissaa = 100% fakta
2# rissaa ei tarvitse olla polttoaineessa = 100% fakta
3# rissa fuilin haihtuessa tukkii kaasareita ja jumittaa luisteja = 100% fakta tosin laadukkailla rissaa sisältävillä polttoaineilla ei ongelma. Byronin 16% tms RTR oli aikoinaan tästä tukkeutumisesta malliesimerkki
4# rissaa sisältävä fuili nokeaa konetta enemmän kuin synteettinen = 100% fakta. Edelleen laadukkaalla rissaa sisältävällä polttoaineella ei ongelma.
Eli rissa on ihan hyvää tavaraa 2-t koneeseen. Onko se joku jumalainen aine ja kaikki ongelmat poistava nektariini tai edellytys sille että vehkeet pelaa ? Ei ole.
Tuosta jäähdytyksestä vielä, että kyllä noi koneet tarvii ilmaa että ne pysyy tolkullisissa lämmöissä. Tän voi kokeilla heivaamalla sen jäähdytyssiilin mäjelle ja päästellä kisasäädöillä. Se kyllä on totta, että jos pannun ruuvaa tarpeeksi rikkaalle, se menee ilman sitä siiliäkin, mutta ei se vehje mihinkään liiku. Toisaalta samaan lopputulokseen pääsee kun pistää vettä siitä koneesta läpi, palotapahtuma huononee, kulku lakkaa ja lämmöt tippuu

Täytyy myös kommentoida tuota "Kun poltoainevalmistaja sanoo : 2% risiniöljyä, 6% synteettistä öljyä, voit turvallisella mielellä käyttää tätä sekä rata autossa että buggyssa" Kyllä ihan yhtä turvallisesti voi ajella aineella jossa on vaikka 8% synteettistä ja 3% rissaa tai vaikka pelkästään synteettistä tai rissaa ja vaikka väliltä 9-12%. Ei se 2%/6% seos tai 8% kokonaisöljymäärä ole liitoksissa mihinkään toimivuuteen tai paremmuuteen absoluuttisena lukuna tai muutenkaan.
Edelleen niin kunhan ei suolleta sitä shaibaa tänne foorumille, niin sen jälkeen mulle on ihan se ja sama millä kukin ajelee ja mihin uskoo. Suomeksi vielä kuten totesin, niin _ei se rissaa sisältävä fuili ole sen parempaa eikä huonompaa kuin synteettinen_. Tärkeintä on pitää ylipäätään huolta siitä pannusta, säädöistä ja opetella niitä vehkeitä käyttämään oikein. Sen jälkeen voi miettiä näitä muita asioita, huuhdella kerosiineillä, suihkutella petroolilla tai sekoitella omia rissasekotuksiaan jos niin tykkää. Täältä ja tästä "ikuisuus aiheesta" tähän