Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - mamyllyn

#1
Kiitokset kaikille mielenkiintoisesta kisapäivästä!

Rata on nyt sopivan tekninen ja näin kisa on tapahtumarikas eikä tarvitse ajella pelkästään jonossa koko erää.

Terveisin,
Martti
#2
Isot kiitokset Turkuun kauden ensimmäisen kisan järjestämisestä.

Mielenkiintoisinta antia koko kisassa oli omasta mielestäni radan tuttu kuluminen kisapäivän aikana; sileämmästä kohti todellista offroadia. Tein autoon muutoksia viimeiseen aika-ajoon ja sen jälkeen setuppi oli todella hyvin kohdallaan röykkyisiin olosuhteisiin.

Plussaa oli myös renkaiden kestävyyys: Aika-ajoista päivän loppuun saakka menin samoilla AKA:n Impacteilla  :smiley:

T: Martti
#3
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
30.04.18 - klo: 21.08
Terve,
Mä odotan vielä Ison Pojan saamista ulos mutta eiköhän tota pientäkin tule kokeiltua sitten meidän 10-radalla.
Lähden siellä liikkeelle aivan samalla setupilla kuin millä olen ajanut "koko kauden" sisällä!
#4
Hello,

Kesäkausi alkaa pian myös omalta osalta ja akkujen valinnan osalta on selvitty.
Alkuperäinen tavoite oli 4S 6000 mAh akut EFRA-hyväksynnällä mutta hintavertailun ja ison mietinnän jälkeen pääydin (mme) seuraaviin:

Intellect LiHV Shorty Battery 6000mAh-120C-2s 7.6V (IPBG2S6000HV3)

Eli 2x2S konfiguraatiolla mennään ja silloin voin istuttaa samat akut ensi talveksi pikku EB:n kyytiin.
Noiden väliin laitan 5 mm messinkiputken, joka on halkaistu yhden sivun osalta.

Lataus tapahtuu yhden portin kautta 2x2S sarjakytkentäjohdoilla joita saa mm. LRP:n valmistamana. Niiden 4 mm liittimen pitäisi myös mennä ton messinkiputken sisälle, eli kaksi akkua saavat olla jatkuvasti teipattuna toisiinsa ja lataus onnistuu vaivatta.

Liitteenä muutama kuva mun shorty modista, jotta akut istuvat sinne paremmin. Tulevien akkujen paino on 215 g/ kpl eli siksi lisäpainoja on jo valmiiksi kyydissä pedissä.

Tein siis akkupetiin lisäpaikat ja kavensin poikittaisten remmien sijaintia toisistaan. Lisäksi vedin pitkän sträpin poikki ja liimasin sen puristimia apuna käyttäen uudelleen kasaan  :tongue:
#5
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
27.03.18 - klo: 23.57
Muutama fiksu päivitys on jälleen tullut autoon:

- Super Hard hinge pinnit
- Uudet versiot takavarsista (en ole vielä nähnyt livenä)
#6
Kesän alku lähenee ja aika aloittaa uuden auton kasaaminen.
Mikäli haluat tutustua autoon, niin ole yhteydessä :)

Paikka: Pohjois-Haaga.

Terveisin,
Martti
#7
Aikataulu?
#8
Suuret kiitokset jälleen Äänekosken suuntaan niin sarjan vetäjän -kuin kisailijan roolissa.

Rata oli jälleen profiililtaan sekä elementeiltään hyvä Short Course autoja varten. Omia lemppareita on ehdottomasti "kameli" sekä se kaksi pientä hyppyriä, jotka toimivat erinomaisesti toisiaan vasten ollen (eli alhaalla tehdään 180 asteinen käännös ja taas noustaan).  Siinä kohdassa kuskilta kysytään paljon hermoja, jotta malttaa ajaa hitaasti ensimmäisen hyppyrin yli (linkki muutamaan ohitukseen tuossa: https://www.youtube.com/watch?v=_Spk8giIAnk)

Ajamisesta voisi mainita sen verran, että harjoitukset menivät itselläni todella nappiin ja koin olevani liekeissä. Onneksi puntti alkoi tutisemaan alkuerissä ja ne menivät selvästi treeniä huonommin, kaatamalla ainakin kahdessa autoni ekkalla kierroksella.

Lähtöruutuna oli sitten kolmas paikka, Mikon ja Aleksin takana. Kotiradan kokemuksista tiesin ettei ole helppoa päästä näiden tasaisten ja hyvinen kuskien ohi mutta onneksi rata tarjosi haastetta ja ohituspaikkoja reilusti. Hienoin kokemus itselleni oli tuo kolmas finaali, jossa Aleksin kanssa saatiin kapinoida tosissamme ja tiukasti Mikon mennessä menojaan.

Lähtöpaikka aiheutti aika pahoja tilanteita, vaikka tuomari yritti puhua järkeä kisailijoille: "Voisiko tosta ekasta hyndasta edes yrittää ajaa vaan nätisti jonossa yli ja olla kolaroimatta?". Vastaus: "EI"  :shocked:

Ehkä siis lähtöä voisi siirtää toiseen kohtaan ensi kerralla ja taas mennään tasaisemmin rataa ympäri.


Hyvä kun saatiin sieltä myös muutama kaveri innostumaan sarjan pariin: nähdään Vantaalla.

Terveisin,
Martti

Ps. Isosti onnea Hiipivälle Tiikerille ja Aleksille kovasta vastuksesta. Petri veti myös todella näyttävästi, eikä se Jorikaan huonosti vetänyt lainakalustolla.

Nöyrä anteeksipyyntö myös Samulille, jonka onnistuin yhdessä vedossa kolaamaan pois radalata...
#9
Hello,

Kiitokset kaikille jälleen yhdestä kovasta kisapäivästä!

Terveisin,
Martti
#10
Hoplaa,

Kiitokset Turkuun kisapäivästä kuten myös kaikille paikalla olleille kuskeille!
Äänentoisto oli nyt selvästi aiempaa parempi, eli oikeeseen suuntaan ollaan menossa.

Isosti myös onnea Mikolle todella kovasta suorituksesta nelkuissa -kuten myös toiselle Mikolle tuuppien osalta  :afro:

Nähdään seuraavaksi Äänekoskella,
Terveisin Martti
#11
Nyt viimeisetkin kuskit ilmoa sisään!
#12
TeknoRC / Vs: Tekno EB48.3
09.11.17 - klo: 08.55
Terve,

Täältä löytyy varmasti sopiva setup sulle.
Laita yv:tä ja katsotaan sulle joku sopiva tuolta tiedoistani.
#13
TeknoRC / Vs: Tekno MT410
09.11.17 - klo: 08.54
Terve,

Pikaisella kurkkauksella arvioin, että ei kannata nähdä vaivaa konvartoida vaan tilata auto suoraan sellaisenaan.

Löytyykö joltain jo tätä Suomesta?
#14
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
09.11.17 - klo: 08.49
Terve,

Autoa on edelleen säädetty hyvin maltillisesti koska se nyt vaan toimii pirun hyvin jo liki paketissa olevalla setupilla  :afro:

Itselläni on nyt 7-300-7 diffit ja iskareissa Losin 40 WT öljyt. Autoa on helppo ja tarkka viedä -tarvittaessa sen ollessa samalla agressiivinen kun antaa mailaa.

Yhden asian osalta auto on todella tarkka: Spurrin ja pinionin välys on kriittinen.

Etenkin jos ei ole kokemusta 48P välyksen säädöstä, niin ottakaa muutama spurri varalle. Säätöä harjoitellessa se voi suhahtaa sileäksi helposti.

Huom:
Hyvä pinion on myös varmasti hyvä sijoitus. Sen pitää olla koko spurrin levyinen, kuten vaikka X-rayn ja Asson pinion on.
#15
Tervehdys,

Mahtavaa polkaista jälleen kausi käyntiin Ulvilan loistavissa puitteissa!
Nähdään viivalla  :afro:

Terveisin,
Martti
#16
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
26.10.17 - klo: 14.58
Nyt olen ajanut autolla sen verran Hakkilan radalla, että voin kertoa kokemuksia autosta:

Ensimmäisen kerran autoa ajaessa mua lähinnä ihmetytti se, kuinka helppoa tuollaista laitetta on viedä radalla. Itselläni ei ole siis kokemusta aiemmin vastaavista autoista ja oletin ajamisen olevan paljon vaikeampaa.

Auton painojakauma on 52/48, eli se ei ole niin etupainoinen kuin mitä kuvista voisi päätellä. Itseäni eniten mietitytti, miten tuo toimii liukkaalla alustalla. Meidän radallamme laite liikkuu todella hienosti ja nopeasti. Vetopitoa on esimerkiksi pääsuoralle lähtiessä todella paljon ja voin antaa autolle runsaasti kaasua perän karkaamatta -300 K öljyillä olevalla keskidiffillä. On myös mielenkiintoista havaita auton olevan samaan aikaan helppo ajaa sekä ketterä -ei välttämättä se yleisin yhdistelmä tässä lajissa.

Toistaiseksi kestävyydestä voin sanoa myös sen verran, että oman säätövirheen lisäksi en ole saanut tuosta mitään rikki viiden ajokerran aikana. En vie tätäkään kovin kevyellä kaasulla, joten olen tyytyväinen auton kestävyyteen -taattua Teknoa.

Ps. Jos haluatte kokeilla autoa radallamme, niin olkaa yheydessä  :afro:

#17
Isot kiitokset koko porukalle loistavasta kisapäivästä.

Onnea voittajille  :tongue:
#18
TeknoRC / Vs: TeknoRC EB410
08.09.17 - klo: 23.28
Nyt kun kaikki osat blogista on julkaistu, niin näytetään vihdoinkin uuden auton layout. Asettelu on hyvin mielenkiintoinen ja poikkeaa hienosti niistä autoista, joista olen nyt itse kuvia katsonut luokan ollessa itselleni uusi.
#19
Tämä on paras uutinen pitkään aikaan!

KIITOKSET rokeasta päätöksestä ja saan jälleen nauttia SC-autolla harjoittelustani  :afro:


Lainaus käyttäjältä: *remppa* - 28.08.17 - klo: 20.59
Moi,

Yksi peruste päätökselle oli nimenomaan kustannukset. EOS-mattojen myötä käyttäjien määrä romahti Bunkkerissa varsinkin, kun paljastui, että rengaskulut olivat ennakkotiedoista poiketen tähtitieteelliset.

Nyt ollaan kuultu huhuja uudesta kestävämmästä renkaasta EOS-matolle, mutta factaa ei ole vielä tiedossa.

Erittäin suuri osa niistä, jotka haluavat ajaa liukkaammalla alustalla ripusti hanskat naulaan EOS-mattojen myötä.

Mielipiteitä on monia, sen vuoksi halutaan kokeilla betonia ja nähdä oikeasti, minkä verran on kävijöitä. Harrastajamäärät lopulta ratkaisevat ja jos kävijöitä ei ole niin EOS-mattoja harkitaan uudelleen.

Tosiaan huhut uudesta ajopaikasta pitävät paikkansa, mutta emme ole julkistaneet asiaa vielä 100% varmana, ennen kun vuokrasopimus on allekirjoitettu. Periaatteessa kaikki on selvää rahoitusta myöten, mutta muutama asia vaatii vielä tarkennusta.

Paikka olisi Hakkilassa Vanha Porvoontie 231:ssa, Vantaa. Sinne on tulossa 2 rataa: touring ja krossi

Sikäli kun uusi paikka saadaan, ratamaksut ovat edelleen maltilliset:
kertamaksu 10€ viikolla
kertamaksu viikonloppuna 15€, koko viikonloppu (la-su) 20€
kk maksu jäsenille 45€/kk
kausimaksu jäsenille loka-joulukuu 120€

Kerhon ulkopuoliset vain kertamaksulla tai jos muuten sovitaan

t.Reijo Mattila
pj/Fullspeed RC
#20
Aamulla täyttä tykitystä  :afro:
#21
Kävin eilen radalla säätämässä autoa lauantain kapinoita varten ja oli kyllä sairaan siistiä ajaa tummasta kelistä huolimatta. Janne Maula toimi testikuskina ja mekaanikkona ;-)

Lauantaina saadaan loistavat kisat aikaan ja radalla on tilaa tehdä ohituksia sekä valita itselleen mieleisiä ajolinjoja  :afro:
#22
Tervehdys kaikille,

Isot kiitokset seuramme aktiiveille jälleen hyvän kisan järjestämisestä ja ennen kaikkea rohkeudesta siirtää kisa sunnuntaille kun ennuste oli todella heikko lauantaita ajatellen. Siirtäminen ei koskaan ole se mielekkäin tehtävä mutta tällä kerralla se oli ainoa oikea päätös ja rajusta kuurosta huolimatta saimme ajaa sunnuntain vielä loppuun saakka.

Oma takki alkoi olemaan tyhjänä tämän kauden osalta jo SM:n kohdalla mutta kauden viimeinen kisa tässä luokassa radallamme oli kuitenkin mielenkiintoinen ja hieno. Toivottavasti Joonaksen ja Arin osallistuminen sähkökapinoihin tuo sarjaamme enemmän kuskeja myös sähköjen puolelle.

Itselleni kisassa tuli muutama tekninen haaste vastaan ja koska vinkkejä ei voi koskaan saada liikaa, niin jaetaan ne tässä:

1) Liimasin KAKSI kierrosta renkaita täysin samalla tavalla kuin ennenkin, eli huolellisesti ja kuminauhoja käyttäen. Kun ne sitten irtosivat vanteilta monta kertaa, niin ajattelin liiman menneen huonoksi kassissa mukana kulkiessa.
Loppujen lopuksi siitä ei tainnutkaan olla kyse, vaan käyttämästäni "brake cleanerista":
http://www.ikh.fi/ru/brake-cleaner-spray-750ml-xxl-tip90514

Älkää siis sortuko samaan kamaan ja käyttäkää ennemmin jotain muuta, kuin tätä roskaa. Jännä juttu, että halvin on surkeaa kamaa  :evil:

2) Auto oli levoton ja huomattavasti huonompi ajaa kuin edellisenä viikonloppuna sekä olin hidas. Tein lukuisia säätöjä yrittäessäni korjata ongelmaa mutta en saannut autoa toimimaan. Tervon ja Roinen kommentoidessa auton näyttävän todella levottomalta etenkin kiihdyttäessä, pääsin kiinni mahdolliseen ongelman aiheuttajaan. Olin arponut kahden diffin ja öljyjen välillä mitä hyväpitoiselle radalle nyt laitan. Olin näemmä päättänyt olla laittamatta mitään ja diffi oli tyhjä...

Noinkin näemmä voi tehdä, jos säheltää oikein kunnolla.

Tästä jälleen oppineena ponnistetaan runsaan viikon päästä Kroatiaan ja yritetään hoitaa asiat fiksummin  :afro:

T: Martti

Ps. Isosti onnea Samille! Upeaa suorittamista koko kauden ajan ja hieno veto vielä vikassa kisassa!
#23
Tervehdys,

Lavangon FO-sarjan päätöskisaa odottaessa jaetaan mun viime kisan setup.
Auto toimi omiin käsiini sillä loistavasti mutta kuskissa oli parantamisen varaa.

http://www.teknorc.com/shop/tkr8000-eb48-4-18th-competition-electric-buggy-kit/

Valitse tuolta "setup sheets" ja löydät omani viimeisenä.

Ps. Ensi kaudelle pitäisi saada enemmän kasikuskeja.
Ottakaa YV:llä yhteyttä jos olette kiinnostuneita.
#24
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 ja M8e 2017
18.08.17 - klo: 13.48
Kiitokset Osku - ensi vuonna oot taas mukana kisoissa ja saadaan yksi kova kuski lisää viivalle  :cool:

Lainaus käyttäjältä: Metsäläinen - 15.08.17 - klo: 19.38
Lainaus käyttäjältä: Bigbear - 15.08.17 - klo: 15.26
Oman vauhdin benchmarkkaus oli oma intressi asiasta.

Ajat siis mielummin C-finaalissa. :grin: Eikö vauhti ollut tarpeeksi kovaa, kun Martti voitti?
Onnittelut Martille voitosta! :cool:
#25
Isot kiitokset niin seuramme aktiiveille ja kilpakumppaneille.

Olipa hieno päivä ja mahtavaa menoa :-)

T: Martti
#26
Tulokset / Vs: SC Summer Cup III, 8.7.2017
11.07.17 - klo: 19.20
Kiitokset Turkulaisille mukavan kisapäivän järjestämisestä!

Päivä alkoi kokeilemalla minkälaisella varmuudella ja vauhdilla haastavassa kunnossa olevan radan pääsee kiertämään korrilla ja se meni aika hyvin oikeastaan alusta saakka. Kahden Mikon vauhti oli todella villi ja miehet ajoivat kohtuullisen vähillä virheillä alkuerät.

Finaaleissa onneksi taisi oma vauhti hieman nousta ja huomasin vihdoin pysyväni kaksikon takana ekasta erästä lähtien. Taisin saada tarpeeksi imua ja pääsin sitä kautta hyvään ajorytmiin sekä muutama paikka meni usein hyvin:

- Keskellä oleva sykkerö
- Näitä seuraava hyppy

Kuten vielä edellisissä kommenteissa oli mainittuna, niin Mikon, Jussin ja Mikon keskenäiset taistelut helpottivat omaa tekemistäni. Kiitokset pojat kakkospaikasta ja Nokialla jatketaan  :evil:

T: Pohjia pitkin.
#27
Kiitokset hyvistä kapinoista Nokian porukalle sekä kilpakumppaneille!

Samille isosti onnea ekasta voitosta ja miehen suorittaminen on ollut koko kaudella todella vakuuttavaa!

Hienoa myös kun saadaan uusia kuskeja mukaan ja kisat senkun paranevat  :afro:

T: Martti
#28
Hiukan offia mutta kokeillaan:
Mulla on Grid Iron II supersoftina valmiiksi liimatuilla vanteilla.
Ajan itse ennemmin softeilla, eli jos joltain löytyy vaihturit niin vedä hihasta aamulla :)

#29
Tervehdys kaikille,

Kiitokset järjestäjille hyvästä kisasta sekä kanssakilpailijoille loistavasta päivästä Turussa.

Omalta osaltani kisan alku oli hieman haastava ja olin todella hidas eikä ajon varmuuskaan ollut edellisen kisan tasolla. Siinä ei ole ihan paras mahdollinen lähtökohta kisoihin mutta eipä tuo enää mitään uutta mulle ollut  :afro:

Etenkin Samin vauhti oli häikäisevä ja varmuus hyvällä tasolla joten kiire oli jos kuvittelin kisaavani miehen kanssa  :evil:

Yritin ottaa opiksi muiden ajosta ja sitä katsoessa sainkin parempia linjoja myös omaa ajoa varten. Erityisen haastavaksi koin sen uuden "rappusen" joka oli kaukana ajajakorokkeesta ja koko alue on haastava syvyysnäölle jo ilman sitä.

Jossain vaiheessa sain sen menemään parhaiten sisälinjaa pitäen ja yritin myöhemmin toistaa tuota mahdollisimman hyvin -vaihtelevin tuloksin.

Renkaiden osalta tein samalla hyvin mielenkiintoiseksi osoittautunutta testausta ja opin siitä paljon seuraavia kisoja varten. AKA:n Impactilla ajaessa oli lähes sama onko ajolinjalla vai ulkopuolella ja pitoa oli hyvin joka tapauksessa. AKA:n Catapult antoi taas lisää vauhtia mutta oli haastavampi ajaa.

Finaalit:
Lähtöruudusta kolme oli mukava ponnistaa ekassa finaalissa kun sekä ylivoimainen TQ, että kakkonen poistivat itsensä heti edestä. Se oli ystävällisesti heiltä tehnyt, eikä mun tarvinnut muuta tehdä kuin mummoilla itseni maaliin saakka ylhäisessä yksinäisyydessä.

Toisen finaalin lämmittelyssä piti kokeilla, kuinka kovin voin ajaa takasuoran.
Auto kulki pirun lujaa mutta lähti myös lapasesta ja lensi täydessä vauhdissa mutkan alakerrassa olevaan seinään.
Moottori siirtyi paikalta ja spurri suli...ei siis lähtöä toiseen erään mulle  :shocked:

Kolmas finaali oli jännä paikka koska mulla oli vain yksi tavoite: voittaa myös se.
Auton pitäminen hanskassa oli mahdotonta ja rävelsin jatkuvasti finaalin alussa. Mikolta saadun kommentin mukaan autoni pohjasi pahasti vikassa finaalissa liki joka paikassa mutta itse en ehtinyt asiaa analysoimaan kisaa ajaessani.

Jeppe pääsi jo aikaisessa vaiheessa kärkeen ja piti todella hienosti oven kiinni mun edessä. Yritin uudelleen ja uudelleen ajaa mitä ihmeellisimpiä linjoja jotta voisin tehdä ohituksen kun vauhtia itsellä siihen riitti.
Samaan aikaan menetin auton hallinnan ja taas Jeppe pääsi karkuun.

Viimeisellä kierroksella Jeppe teki vihdoin pienen oven avauksen ja se riitti mulle. Paikka oli tiukka mutta pystyin tuomaan autoni sisälinjan kautta rinnalle ja pienenllä rengaskosketuksella pääsin ohitse. Tämä taisi sotkea toisen kuskin kasetin ja hän heitti seuraavassa hypyssä auton katolleen.

Viimeisen kerran "laineisiin" tultaessa joku huusi alhtaalta hyvän vinkin: "Mara, aja pohjia pitkin" ja näin tein.

Pitkästä aikaa kisassa pärjääminen ja saaden ajaa puhtaat finaalit ilman kontituksia oli mahtava honmma!

Nokialla nähdään - Gunssin keikan jälkeisenä aamuna  :shocked:

Loppukommentit:

- Radan talkootyö on tuottanut tulosta ja pinta pysyi hyvänä loppuun saakka
- Kastelujärjestelmä tekee ylläpidosta toivottavasti aiempaa helpompaa
- Buffetti oli aivan loistava

Thank you for the support #TeknoRC#!
#30
Isot kiitokset järjestäjille ja kisakumppaneille mukavasta kisasta!

Tällä reissulla sain paljon oppia, joka on syytä hyödyntää auton säätöjä ajatellen seuraavaan kisaan Jyväskylän radalla. Auto oli todella puskeva ja vaikka kuinka väänsin asetuksia, niin en saannut sitä kulkemaan kuten "wanhukseni" Joonaksen käsissä teki.

Miron moottoriturpa jaksoi jauhaa hienosti läpi päivän ja tuomari sekä katsastus olivat tarkkana - ainakin oman kulkupelini osalta.

Kiitos ja nähdään siellä seuraavaksi SC-kisojen aikana!

T: Martti

#Teknotakeover