Ouuch, väärään osioon. Poistoon vaan

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: JVL - 30.07.10 - klo: 14.36Hauska, kun tätä aina toistellaan; Tässäkin ketjussa monta sivua ja joku tietty nippelitieto voi olla vaikeasti saatavissa. Tottahan tuo toki on, että kun lukee niin tietää, mutta tuskallista... ja E tarkoittaa Enchanced performance=paranneltu/ehostettu suorituskyky. Eroina ainakin ylädekki ja iskaritornit.
äkkisältää E mallissa kardaanin päällä tuki ja diffikoteloiden päällä olevat koritolpien kiinnikkeet on vaihdettavat, mutu että tukivarsissa on kans eroja. uskosin että kun lueskelet tämän ketjun läpi niin kaikki em. selviää ja opit paljon tt01 alustasta.
Lainaus käyttäjältä: kynamies - 27.04.10 - klo: 14.06
Mitenkäs porukalla on toiminut tuo SP:n Drift Master-combo? Itsellä melkein vastaava (Exige 2.0) ja ongelmaa on ollut, ilmeisesti BECin kanssa.
Nuo säätimet antavat 1.5A ulos, joka ei ole tarpeeksi, tehot häviävät minuutin ajon jälkeen. Nyt kiinni erillinen vastaanotinakku (huom. ei noparin rinnalla), ja toimii hiukan paremmin. Äsken 10min ajon jälkeen huomasin taas tehon puutteen, saattoi johtua jo akustakin.
Lainaus käyttäjältä: rottapaavo - 27.05.10 - klo: 17.56
Näillä näkymin ajot jatkuu Hallissa, kun toi Jämsän rata ei sopinut mun autolle yhtään...
Lainaus käyttäjältä: kynamies - 11.04.10 - klo: 21.41
Toivotaan että oikea aihe kysymykseen:
Nyt on Tamiya alkanut temppuilemaan; sähköinä 2s LiPo, SP Exige 2.0 säädin ja SP Sport Tuned V2 4000kV moottori. Auto toimii hyvin noin kaksi minuuttia, joskus vähemmän, joskus enemmän, mutta sen jälkeen alkaa ongelmat. Tehot katoavat, ja tulevat vähän ajan päästä takaisin, joskus jopa vauhdissa. Välillä taas auto pysähtyy kokonaan. Moottorissa ei ole mitään eloa, mutta servo toimii ja noparin tuuletin pyörii. Jos odottelee minuutin, auto toimii taas, kunnes hetken päästä tehot katoavat taas.
Sähköt eivät kuumene, ja olen kokeillut ajaa ilman cut-offia:ei vaikutusta.
Mikä vikana, akku on 20C, eli ei taida tehon puutteeseen kaatua?
Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 13.04.10 - klo: 17.18
"Kynämies": Lähes vastaavat oireet saa ainakin 2:lla muullakin kuin noparin tai koneen kuumenemisella.
1. Jos bec ylikuumenee (kuten mambamax 14 voltilla tekee) kone, siili on viileet (ja siis päätrankut), mutta komento loppuu. Ihan pienenkin tauon jälkeen ohjaus pelaa, mutta nopari vasta kun se on piitellyt ittensä ylös. Tosiaan piipittelyt, ja "sammuessa" ohjauksen laadun heikkeneminen paljastaa tän. Koska vastarilla oli konkka, ni ohjaus ei täysin seonnut!
2. Tossa 30 euron koneessa oli joskus ollut liikaa välityksiä, mutta luulin sen selvinneen vioittumatta. Se kuitenkin häilyi teholtaan, vähän niinkuin sullakin. Todellisuudessa sen akselin magneettisuus lähes katosi kuormiteltaessa, noparin vaiheenhukkausrajalle.
Häilyily alkoi jo koneen tuntuessa viileätä. Jos väkisten jatkoi, ni kone kuumui, ei muut.
Vihjeestä pistettiin se akseli narussa kuumaan veteen, juuri ja juuri käsi sietää -lämpöön, ruuvi kyljessään. Terve verrokki ei muuttunu mixkään, mutta toi pudotti ruuvin pohjalle jo sillä. (? alle 60C, jos pikanen nosto paljain käsin sai tassun vain hetken punottamaan.) Kylmänä ei merkittävää eroa magneettikentissä. Siitä tuli jääkaapin oveen oiva laskunpidin :lol:
Lainaus käyttäjältä: masazi - 12.04.10 - klo: 21.26
Pitääpä joku päivä käydä ostamassa teippiä.
Lainaus käyttäjältä: Cobra - 10.04.10 - klo: 00.54
Onks se Hobbylinnas oleva 35 A 4300 kv 9T On Road Combo hyvä jos jollain olis kokemuksia tai mitkä välitykset siihen ?
Lainaus käyttäjältä: rc_lazer - 30.03.10 - klo: 22.32
kumpi olisi järkevämpää: ostaa traxxas slash käytetty rullaavana 110 e vai ostaa 9 T harjaton combo lazer zx 5 autoon joka maksaa 85 e?
Lainaus käyttäjältä: Hyrsleri - 30.03.10 - klo: 23.44
Itse yritän kasata mahdollisimman skaalamaisen "perheen"Olikos tuossa SX4:ssa umpiot yms. härpäkkeet mukana? Se olisi kieltämättä hyvännäköinen vaihtoehto ja minin päälle vielä pikkusuitsan koppa! Täytyy katsoa, että mihin hintaan saa Suomeen tuon Mitsun EVO III WRC kopan. Peugeot 307 WRC on 1 vaihtoehto mutta sitä ei taida mistään saada
![]()
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 28.03.10 - klo: 00.52
Vielä vähemmän tarvetta neuvoa tuolla tavoin.
Ihan on kisakoneitakin lähemmäs kymmenen tankillista ajeltu ennenkuin niistä on kaikki otettu irti.
Ja tuohonkin on ihan perustelyt.
Perustelepas tuo väitteesi että ei olisi tarvetta tuon enempään sisäänajoon.
Lainaus käyttäjältä: Makeclick - 27.03.10 - klo: 23.43
Oliskohan kellää tietoa, mistä sais halvalla savagen ohjaustangon päädyssä olevat muovitapperoiset (85050) alumiinisena? Nuo vakiot eivät oikee enää kestä kun autoon on tulut painoa :(.
Ei muuten kannata sitten ostaa titaniumista tehtyjä tankoja.. Niissä on muoviset nuo päät. Eli ei kestä sen enempää kuin vakiotkaan.
Lainaus käyttäjältä: rottapaavo - 27.03.10 - klo: 11.32Lainaus käyttäjältä: Hyrsleri - 27.03.10 - klo: 11.16Eikun, kyllä se taitaa mennä samanlailla kuin viimevuonna! JYP voittaa!Lainaus käyttäjältä: LaNi5 - 27.03.10 - klo: 01.13Lainaus käyttäjältä: Heuli - 20.03.10 - klo: 21.25Ihan sama kuka teki, pääasia, että näin kävi. Kiitos.
Seuraavaksi voit kiittää TAPPARAA kun päästää pellet kesälomille
Täysin samaa mieltä!!! Seuraavaksi Kärpät tiputtaa sen viime vuoden kultaa voittaneen Jypin...![]()
![]()
Lainaus käyttäjältä: Hyrsleri - 26.03.10 - klo: 09.05
Taas on töissä aikaa miettiä kaikkea. Tuo sähköjen kosteussuoja mietityttää vieläkin. Sitä suojalakkaa olen tässä ajatellut. Jos sillä saa noparin kestämään niin eikös ainakin teoriassa pitäisi myös vastarin ja servon suojaus sillä onnistua? Siis avaa servon suihkii mömmöt sisään, laittaa sen o-renkaan, sulkee servon ja päälle vielä vaikka kynsilakkaa. Vastarille sama juttu.
Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 25.03.10 - klo: 19.26
Vaihteistosta lähtee kardaanikupit kumpaankin suuntaan ja ne pysyy kiinni niillä tapeilla
Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 15.03.10 - klo: 18.27
Annanpa vinkiks kaikille tuosta lukitus tapista Vetareitten päädyssä kannattaa aina laittaa ruuvilukitetta reilusti koska savagella ne irtoaa jos on katollaan ja painaa kaasun hetkeksi pohjaan...
Itsellä lensi kankkulan kaivoon kun en muistanut lukitetta laittaa