Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - cba

#1
Onkos muilla ollu ajatusta, että noista sivurunkolevyistä vois tehdä pidennetyt ja samalla jopa hiilikuituiset versiot?  Joskus tuntuu että runko voisi olla pari kolme senttiä pidempikin taaksepäin, saattaisi vakauttaa kovemmassa menossa?

Pidennysversioita on ollut tehdastekoisiakin: http://kershawdesigns.com/CEN-1-5Chassis.htm

edit: https://www.youtube.com/watch?v=LAaArzF6BW4  tuossa tehty yhdistämällä kahdesta rungosta.
#3
Haa! Täälläkin on kirjoiteltu taas.  Jarzalla asiallisen näköinen gensu  :cool:   Aika pitkälle samanlaisin osin on tullut omaakin tuunailtua.  Mulla on kanssa särkynyt pari noita 150A xerunin säätimiä, mutta molemmat kyllä aikalailla kuskin piikkiin..  Toron moottori + nopari bt-kitillä itselläkin odottelee aikaa ja inspiraatiota. Lisäksi ajattelin fuskata ja laittaa gyron kaveriksi talven liukkaille  :grin:

Vaihdoin kahden akun paketin yhteen 6s Hobby King kennoon, ja taas löytyi kulkua sekä ajoaikaa reippaasti lisää. 

#4
No tässäpä kuvaa  :afro:



Eli olisiko oikean puoleisesta himpan yli milli otettu pois.  Vakiohexin kierre tulee niin paljon yli että saa mutterin kiinni.

edit:  http://www.ebay.com/itm/INTEGY-CNC-ORANGE-24mm-HEX-WHEEL-4-HUB-6mm-OFFSET-FOR-HPI-SAVAGE-SERIES-/221388866834?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item338bce0512

Saiskohan nuo miten vähällä vaivalla paikoilleen? Ristitapille reikä, ja sitten sovitusholkkia tuohon akselin reikään... ? :huh:
#5
En, vaan "sorvasin" vähän vannetta ohuemmaksi kiinnityskohdasta pylväsporakoneella + jyrsinterällä.   Ei se paras mahdollinen kiinnitys ole, mutta välttää paremman puutteessa.    Timmit aluhexit ois kyllä paikallaan :lipsrsealed:
#6
Ekat testit lapakumeilla tehty.. Hyvin ne siirtää kyllä lunta :)   
#7
Lainaus käyttäjältä: Jarza - 15.02.14 - klo: 18.27


Samat on välitykset  :wink: Hitokseen vääntää  :grin:

Juu ei oo ollu voiman puutosta, varsinkin kun 6s akkupaketin laittaa kiinni. Neljälläkin tosin lähtee pihapyörittelyssä herkästi hyppysistä  :cheesy:

Tilasin kierron bajan laparenkaita, pitäisi vaan saada niille sopivat alumiinihexit.  Kukas se olikaan sorvimestari? :)  Millin isompi hexiosa, ja 5mm kierrettä pidemmälle niin kävis bajan renkaat 5/5. 

Oon ihmetelly noita alkuperäisiä hexejä, että miksi ne ovat niin väljät vetaria vasten?  Tukevoittas huomattavasti autoa, jos hexit ois timmimmät sovitukseltaan.
#8
Lainaus käyttäjältä: Jarza - 12.02.14 - klo: 17.24
Lainaus käyttäjältä: cba - 11.02.14 - klo: 21.13
Yhden olen saanut räjäytettyä ja sekin omaa syytä, mutta muuten ei mitään valittamista. Mun ajotyyli on tosin sellainen pulssimainen ettei tule monen sekunnin kestoisia täyskaasuvetoja. 

Tilasin omaan särkyneeseen uudet fet-transistorit, voin raportoida onnistuiko vaihto.   Missä tilanteessa omasi teki tenät?

Ryömin sillä hitaasti seinää vasten pystyyn, kun ihastelin sen väkevää vääntöä  :roll:


Hehe, mullakin kärtsäs tilanteessa missä moottori ei päässyt vapaasti pyörimään.   Mitkäs välitykset sulla on?  Mulla 10t/66t  Noilla kestää aika kivasti möyriä.
#9
Yhden olen saanut räjäytettyä ja sekin omaa syytä, mutta muuten ei mitään valittamista. Mun ajotyyli on tosin sellainen pulssimainen ettei tule monen sekunnin kestoisia täyskaasuvetoja. 

Tilasin omaan särkyneeseen uudet fet-transistorit, voin raportoida onnistuiko vaihto.   Missä tilanteessa omasi teki tenät?
#11
Tein tuossa alustavaa inventaariota, jos kuitenkin luopuisin noista genesiksen nitro-osista.  Löytyy pahvilootallinen osaa, osa avaamattomissa pusseissa.  Yksi todella vähän käytetty nitrorunko koneineen ja vaihdelaatikoineen päivineen. Tasauspyörästöt löytyy, mutta akselistojen muut osat jätän varaosiksi. Näillä ei ole paria tankillista enempää ajettu ja olen itse ostanut auton uutena. Laitan myyntipuolelle ilmoituksen, privallakin voi kysellä :)



#12
Lainaus käyttäjältä: Jarza - 08.12.13 - klo: 05.40
No voihan hemmetti, siinä kyllä hinta kohillansa. Hokasin tossa juuri asentaessa palikoita yhteen, että pitää mun sitten vielä ostaa ne rungon sivulevyt jotta saapi diffipaketin oikialle kohdalle...


Niihin vakioihin on vain porattu muutama reikä lisää.... Mulla ois yhdet sellaiset uudet irrallaan. Voisin lainata niitä, niin saat tehtyä reiät oikeisiin kohtiin  :cool:
#14
Ei muutakuin sitten infoa miten pelaa :)  Mulla on suunnitelmissa teetättää runkoon modattuja sivulevyjä. Jos runkoa saisi takapäästä vähän pidennettyä ja nostettua aavistuksen korkeammalle.  Voisi keuliminen vähän rauhoittua.
#15
Kävipäs hyvä tuuri :)  Bongasin pertsaaja- nimimerkiltä myynnissä 5kpl vahvistettuja gss10-vetareita ja tarttupa pari sähköversion 66t spurriakin samaan tilaukseen.  :cool: 
#16


Jos Jarza viritellä haluat, niin mää voin luopua noista omavalmiste palikoista + keskidiffistä. :) 
#17
Jep, noi on muuten sitten bajan takarenkaita molemmissa päissä.   Ja ovat kooltaan hivenen pienempiä, mutta painavat selvästi enemmän.  Itse vanne ei paina, mutta nuo nappulakumit senkin edestä.  Yksi tuollainen nappula on noin 1cm x 1cm raakaa kumia, tuleehan siitä väkisinkin painoa lisää.

Oisko kellään myydä gs001 diffin sisäkuoria? Voisin pari ostaa.
#18
Mulla on pelannu kyllä tuo setti makeesti  :cool: Yksi pyörännapa, muovinen tukivarrenpää,alumiininen alatukivarsi, ja nopari on särkynyt, mutta ne täysin kuskin vikaa. Mitään voimansiirron osaa en ole saanut ajamalla rikki. Autossa on alumiinikuoriset nemesiksen perät(oikeat öljyt sisällä + kasatessa tiivistetty ettei öljy pääse ulos) ja takana heavy duty -vetarit.  Tosin veikkaan että sillä on merkitystä, että olen laskenut auton matalimpaan mahdolliseen korkeuteen = vetarien nivelkulmat ovat maltillisia. 

Käytän 10t pinionia moottorilla + cenin oma spurri.  Ja tässä kohtaa sitten se varoituksen sana. Eli jos settiin laittaa tuon 10t pinionin, niin kannattaa varmistua että se pääsee pyörimään koko kierroksen ilman että kiinnitysruuvi ottaa kiinni moottoripukkiin... nimim. nopari ei tykkää jos moottori jää jumiin  :lipsrsealed:  Onneksi noparin piirilevy ei palanut pahasti, ja saan sen korjattua vaihtamalla vioittuneet fetit.

Tässä yksi hyvä ebay-vinkki:  http://www.ebay.com/itm/261183442434?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649  Tulee nasakat valot pimeille, kun noihin asentaa esim 3w cree-ledit  :afro:


Ja tässä vähän kuvatusta omasta pirssistä, alla nyt siis bajaan tarkoitetut pyörät: 
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/15088_10151919819432328_2058954760_n.jpg

Noi eivät sovi heittämällä, koska cenin oman hexin kierreosa loppuu kesken, ja muutenkin pyörä on tehty millin isommalle hexille.   Sorvasin vanteista hivenen tavaraa pois kiinnityskohdasta, niin sain ne nyt testiksi kiinni. Mutta lopulliseen sovelmaan täytyy tehdä uudet hexit kokonaan, tästä mitoitusmyssy jo päässä :)
#19
Onko genesikseen olemassa valmiita vanne hexejä hpi bajan pyörille?  Eli millin isompi (24mm) ja hiukan pidempi kiinnityksen kierreosa.  Alumiinisena olisivat varmaan keveämmätkin, kuin nämä "lyijystä" valetut alkuperäiset  :afro:
#20
Kellään ylimääräisenä alumiinista alatukivartta?  Sain telottua yhden niin väkevästi kieroksi, että sama vaihtaa.. 
#21
BMW e39 540ia M-Sport  ja vastapainona Volvo s80 TDI  :afro:  Lisäksi tallista löytyy projekti Chevelle 74, 355 cid.
#22
Tuliko sähköosat samalla?  :tongue:

edit: alkaa olla 10 akullista takana, ja mitään ei ole vielä särkynyt :O  Keskidiffin spurripään ruuvit ovat löystyneet kerran, mutta huomasin ajoissa ja tuholta vältyttiin.  Tässä omakotitaloalueella ajaessa on kyllä mielenkiinnonherätystakuu...  Eräänkin kerran saanut esitellä autoa ihmisille :)
#23
Löytyi muuten se tiger driven käynnistyskulmavaihdekin gst:n koneeseen jos joku tarvii, Jartsa sitä taisi joskus kysellä?
#24
Jos se on vakiolla muovikuorisella perällä, niin multa löytyy ainakin lainaksi asti  :wink:
#26
Lainaus käyttäjältä: Jarza - 15.06.13 - klo: 06.47
juu sitä olen kattellut jo jonkin aikaa... harkinnassa on  :roll:

No minähän otin ja tilasin tuon setin, ja kylläpä oli liiankin helppo tehdä tuo sähköistys  :afro:

Ja niin kuin sähköautoaloittelijan kuuluu, 6s lipoilla aloitin kevyen ajoharjoittelun :D 
#29
Lainaus käyttäjältä: Jarza - 05.02.12 - klo: 13.02
Lainaus käyttäjältä: cba - 04.02.12 - klo: 22.38
Niin se vain edistyy munkin projekti  :cool:   Mitäs arvon raati on mieltä?

Hyvältä näyttää, mistäs hommasit osat?

Annoin gst:n vaihdelaatikon ja pari esimerkkikuvaa netistä asiantuntevalle kaverille , niin tämä mittoi, suunnitteli ja tekaisi osat 10mm työkalualumiinista cnc:llä. 
#30
Osaläjää penkoessa tarttui käsiini iskemätön heavy duty-vetari (gss10). Tämä sopii Nemesiksen perään, onko joku saanut tällaisen rikottua? On kyllä aivan eri kaliberia kuin orkkis  :shocked: