Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - benkku

#1
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
04.09.08 - klo: 16.35
Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 28.08.08 - klo: 21.08
Lainaus käyttäjältä: benkku - 28.08.08 - klo: 15.54
lavangon radalle ei ole kurjista keleistä johtuen päästy mutta tollasella oma tekemällä hiakkamonttu radalla kyllä..siinä on muutama kunnon hyndä mistä saa siinä metrisiä hyppyjä

Sanoitko metrisiä hyppyjä? Lavangon takahypystä mennään parhaimmillaan sellaiset 12-15 metriä ilmassa.
pakko korjata nyt kun on kokeiltu...hyvin tuo sport 3 kestää nuo mainitsemasi 12-15 metriset hypyt..>tänään lavangon kuraisella pinnalla käytiin vähän kokeilemassa ja ei mitään ongelmaa eikä edes mennyt mitään rikki :shocked:
itsekkin vähän kyllä yllätyin :p
#2
kaunis ilma ja aurinko alkaa tehdä tehtävänsä!!!
käytiin tänään aamulla lehtosen kanssa vähän kuivaamassa rataa..yksi iso lammikko jäi ja sekin johtuu siitä että radan pinta on aivan liian alhaalla kyseisessä mutkassa suhteessa radan vierellä olevan nurmikon pintaa..siihen olisi hyvä tehdä kunnon ojitus tai ainakin monttu mikä keräisi liika sadeveden!!!
pari kierrosta ajeltiin siinä mut onhan se rata vielä kurainen :mrgreen:
#3
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
04.09.08 - klo: 09.57
Lainaus käyttäjältä: Mika R - 04.09.08 - klo: 09.35
No hyvä jos asia on ratkennut. Sen verran hämmennystä on noissa edellisissä viesteissä että en tahtonut pysyä kartalla onko asia kunnossa vai ei.
Tässä itsekkin aloin lukea edellisiä viestejä ja huomasin että on mennyt hiaman sanat sekaisin... :lol:vaihdoin itselleni sen 40mm vauhtipyörän ja kaksipalakytkimen kireämmällä jousella ja toimiihan sekin ihan hyvin..>onhan se vähän eri kuin tuo kolmipala johon ehti just tottua!!!!sit asiasta ihan toiseen joku taisi puhuakkin noista kaasarin putsaus operaatioista,,eli kuinka usein kaasari olisi syytä putsata???riippuu tietenkin paljon kuinka usein ajetaan mutta jos ajoa on paljon?
#4
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
03.09.08 - klo: 20.41
 :afro:
joo kyllä jännittää!!!kumpa vaan ei alkais satamaan :tongue:
#5
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
03.09.08 - klo: 20.10
niin käsittääkseni tuo 40mm vauhtipyörä käy kisakoneen kanssa...laita se orkkis kone pölyttymään sinne kaapin päälle ja ota kisakone esiin..vai tulikos siinä grp koneessa oma vauhtipyörä? :angel:
#6
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
01.09.08 - klo: 17.50
Lainaus käyttäjältä: YLI-G - 01.09.08 - klo: 17.38
vaihda moottoriin isompi vauhtipyörä,ja dremelöi pohjalevyn reunat viistoiksi niin helpottuu starttaaminen.
mulla on ihan sama ongelma!!!!onks tää juttu nyt näin et kun aluksi oli toi orginaali vauhti pyörä ja nyt tuli ton uuden kolmipala kytkimen takia pienempi vauhtipyörä niin taas saa ostaa kaikki palat ja tarvikkeet että auto toimis!!!!
siinä mielessä outo juttu kun laittaa lisää rahaa niin heti tulee jotain ongelma kohtaa esim toi startti boxi kohtuuttoman kallis koska se ei ole millään tapaa valmis tuote!!!tarkoitan juuri sitä että saa mennä ensiks ostamaan johtoa ja kenties akun ellei ota omasta autosta seuraavaksi saa sorvata auton pohjaa oikein urakalla ja loppujen lopuksi saa huomata ettei koko kumipyörä ota kunnolla vauhtipyörään...
itse taidan laittaa orginaalin takaisi ja vanhan kaksipala kytkyttimen :cheesy:
#7
Lainaus käyttäjältä: X1CRT - 26.08.08 - klo: 08.20
Juu muistan tapauksen. Kaverit todellakin tulivat liikkeeseen X hankittuaan K:n rtr autot. Olivat hankkineet kyseiset autot aivan äskettäin ja tulivat kyselemään "kisakonetta".
Totesin jotta miksi ukot eivät ajaisi pois autossa jo olevia koneita aluksi ja uutena harrastajana treenaisi vehkeillä jotka jo on. + kerroin että "kisakoneet" eivät käy RTR pukkeihin SUORAAN. + pukit joita meillä on varastossa eivät sovi K.hon ilman kairaamista, joten tässä tämä.
Kehoitin muuten kyseisiä miehiä myös hankkimaan K-kaupasta metalliset päärattaat kun oli ajatuksena ajella radalla kuulemma ja etenkin ennen kisakoneen hankintaa.
asia ei ihan noin mennyt miten kerroit tämän!!!viestisi oli että kyösti on tehnyt niin ylimalkaisen herra merkin ettei siihen voi laittaa mitään muuta>tiedossamme oli jo se tieto ettei mikään kisa moottori mene ihan suoraan...tarvitaan pukit ym..,.metallinen pääratas on autossa ja siitä silloinkin puhuttiin et miksi kyöstin readyset paketissa on säästetty tollasessa kohtaan......no mutta ei voi muuta todeta että kylläpä on kovat välit eri merkkien kesken ja ihmiset kuulevat ja kertovat tosiaan eri tavalla ja loppu tulos on kuin rikkinäisessä puhelimessa...lainaten aikaisempaa :tongue:
#8
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
28.08.08 - klo: 15.54
Lainaus käyttäjältä: Kyöstimään - 27.08.08 - klo: 16.38
Kytkimestä --------> autoon yleisesti. Kuinka hyvin nuo autot teidän käsissänne kestävät? Mietin vain tässä ex. infernon omistajana , ovatko ne teidän näppylässä yhtä heikkoja?
Esim.  osat hajoilevat useasti mitättömistä iskusta jne. jne.
Täytyy myöntää että vastoinkäymisiäkin on ollut ja osien vaihtoa/yleistä päivitystä mutta muutenon kyllä kestäneet kovaa ja tarkoitan kovaa ajoa..lavangon radalle ei ole kurjista keleistä johtuen päästy mutta tollasella oma tekemällä hiakkamonttu radalla kyllä..siinä on muutama kunnon hyndä mistä saa siinä metrisiä hyppyjä ja auto on ihan hyvin kestänyt ne...tietenkin rata ajo on aina vähän eri juttu...
en tiedä mikä muissa merkeissä tuo suhde on ajamisen ja auton näpräämisen välillä mutta itselläni se on noin puolet!!!onko liikaa?? :grin: :grin:
#9
Olen pitkälti samaa mieltä edellisistä kommenteista mutta sen verran readyseteistä että ne vaativat vain heti kunopäivityksn..voipi olla et säästäisi paljo rahaa ostamalla jonkun muun merkkisen auton tai maksamalla heti vähän enemmän...jos katsotaan kuitenkin 500 euron kyöstiä ekaksi autoksi se on ihan hyvä,,on pitkälti ajotavasta kiinni mitä se kestää ja mitä ei...omistan itse inferno 7.5 sportin melko hyvin toiminut mitä nyt pikku päivitystä täytynyt vain tehdä..olen kyllä humannut että kyosho on säästänyt ehkäpä turhankin paljon joissakin kohtia mutta itse olen pistänyt osat vaihtoon ja parempia tilalle ja taas kovaa ajoa....jokainen tekee toki päätöksen millä ajaa mutta jonkun verran malttiakin tämä vaatii....itsekkin olen välistä voimakkaasti kritisoinut auton/merkin huonoja puolia mut ei motivaationi ole vielä mihinkään laskenut....
#10
kyösti..tarpeeksi lujaa..>bmw 325 pikkasen laitettu siinä 260km ja mittari loppuukin siihen!!!! :grin:
#11
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
27.08.08 - klo: 13.49
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 26.08.08 - klo: 19.59
Jos kytkimesi ottaa kiinni vasta liian korkeilla kierroksilla niin vaihda ohuemmat/löysemmät jouset niihin paloihin. Niitä löytyy yleensä kolmea eri paksuutta: 0.9mm, 1.0mm ja 1.1mm. Ei nuo kuulalaakeritkaan ikuisia ole mutta kestävät kyllä huomattavasti paremmin, eli kannattaa vaihtaa. Ja tosiaan kyseisen merkin 1/8 rtr vehkeissä on lähes poikkeuksetta kytkin malli jota yleensä löytyy vain 1/10 autoista.
kiitos tiedosta theArska!!!!ei tullu ostaessa tollasta mieleen et voisi saada  eri paksusia jousia kytkyttimeen...täytyy käydä ostamassa ja katsoa mitä muutoksia auton lähtöön tapahtuu... :grin:
#12
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
26.08.08 - klo: 17.39
tuo kolmipala kytkin tuntuu olevan kyllä todella hyvä sitten ku se ottaa vain kiinni...saa antaa jonkun verran kaasua ennen kuin toimii kunnolla...en tiedä miten muissa merkeissä noi paremmat kytkimet toimii mut kyoshon sportissa kieltämättä vähän totuttelemista...sit toi vauhtipyörä..ko autossa painavampi vauhti pyörä jo vakiona miks sit niin sanottu kisa pyörä on kevyempi?,vauhtia kyllä autoon saa mutta ala vääntö katoaa ei paljon mutta kuitenkin..(jäsen lehtonen oli hyvin kuvainnallistanut tuon jutun)pientä kritiikkiä on pakko antaa myös noista kytkin kellon neula laakereista..>kolme rata kertaa ja laakerit mäsänä...ko autoon saisi vissiin kuula laakerin mikä pitäisi olla melkein ikuinen mut sitä ennen täytyy ottaa sanoja takaisin kyoshon kytkin kaikkine osineen orginaalina on melkoinen lelu :evil:
#13
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
24.08.08 - klo: 19.23
laita se grb:kisa moottori sieltä kaapista niin häviää tuokin ongelma.... :afro:
tuo kolmipala kytkin on kyllä ehdottoman hyvä,,,kestävä... :grin:pesee kaksipala kytkimen mennen tullen
#14
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
21.08.08 - klo: 14.11
Lainaus käyttäjältä: Jarski - 19.08.08 - klo: 22.21
Lainaus käyttäjältä: tapsa92 - 18.08.08 - klo: 19.31
Kröhm, vai että oikeen laatukytkimiä.. Kaverilla hajosi 2 kytkintä kesässä :mrgreen:

Niin, ja meneehän noita, kilpaa jos ajetaan esim. en montaa kisaa viittii samoilla paloilla vetää. Mutta se on asia erikseen, kyllä ne "normaali" käyttöä kestää. Kyllä niillä voisi moniakin kisoja ajaa, mutta tapana on mulla ainakin vaihtaa uusiin.
näinhän se on osat kuluu ja niihin joutuu aina välistä sijoittamaan...onko paha juttu jos muutama kymppi silloin tällöin menee kyse ei ole kuitenkaan suurista summista.....
#15
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
18.08.08 - klo: 17.24
olen itse infernon uusi uljas omistaja...maksoin 430e siihen polttoainetta ja hehku sekä pikkasen tuli otettua osia niin aika lailla 500e riitti....inferno 7.5 sport 3 ihan hyvä aloitus paketti vaikka tuntuu haukkuja koko ajan saavan..mistä lie johtuu?itse olen päivittänyt autoa hiukan ja hyvin tuntuu toimivan kovempaakin ajoa.... :smiley: