Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Jounip

#1
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 9e
15.07.12 - klo: 20.25
Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 09.07.12 - klo: 14.16
Lainaus käyttäjältä: Ville Vainio - 08.07.12 - klo: 12.55
Kertokaahan mitä tuo moottorin väärinpäin pyöriminen käytännössä aiheuttaa tai haittaa?

Ei kai sensoriton moottori (harjaton) tiedä mikä
on oikea tai väärä suunta :)

Lainaus käyttäjältä: Joooti - 15.07.12 - klo: 11.39
Onhan täällä muutama sälli jolla on sama auto ku mulla, kertokaa miten paritetaan radio vastariin tässä vehkeessä. Sillä selviäis paljon asioita.

moottorin väärinpäin pyörittäminen ei haittaa mitään. Harjaton moottori, sensoriton tai sensorillinen omaa takaisinkytkennän kautta paikkatiedon, ensimmäinen jännitteen perusteella, jälkimmäinen hall-antureilla.

9 e:tä ei myydä radioilla joten mitkä radiot muilla sälleillä on?
#2

Luotettavaa ja sujuvaa kaupankäyntiä;

-karvis82
-Skeidarutto
#3
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 9e
13.06.12 - klo: 17.19
Lainaus käyttäjältä: glade - 11.06.12 - klo: 18.09
Oli neljä patterikasia ja joku sai lähteä, en sano että oli huono mut aika  erillainen ajettava kun reiska tai kyösti...

Itselläni tämä uusi on toinen 9e, mitään valittamista ei ole ollut. Kun tuo keskidiffi tuossa kuvassa on noin päin, etu- ja takadiffi on käännettävä jottei moottori pyöri pakilla eteenpäin mentäessä. Eteenpäin ajossa se ei kulje juuri mihinkään mutta taaksepäin hyökkää takarenkaat ilmassa. Tietty eriasia jos moottori kiertää alkujaan toiseen suuntaan..
#4
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 9e
09.06.12 - klo: 12.35
Sama auto, Ofna USAssa/USAn markkinoilla, Hobao muualla.
Tuo on se ensimmäinen versio, alumiininen kardaani jne,
pieniä uudistuksia tullut toiseen versioon.
#5
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 9e
09.06.12 - klo: 10.53
Pari kuukautta sitten hommasin uuden 9e:n Hobao Finlandista.
Vielä diffien kääntö jäljellä koska en laittanut kytkintä. Hienoa että kartaani on päivitetty tähän toiseen versioon,
vaikkei siinä ensimmäisessäkään mitään vikaa ollut.
Tekin RX8/T8 1400kv/6S, katotaan jos joskus päästäis ihan radalle saakka...
#6
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
24.05.12 - klo: 16.39
Lainaus käyttäjältä: JQ - 22.05.12 - klo: 14.46
Muovit on päivitetty, uusilla osanumeroilla, vain kerran.

Uudet osat ja autot eivät ole myynnissä missään maailmalla, eikä myöskään Suomessa. Osat ovat vielä tehtaalla.

Suomessa on ollut myynnissä jo viime kesästä lähtien 477.

En ole aivan varma yllä olevan sanoman sisällöstä mutta se ei tämän viestin asiayhteyteen mitenkään vaikuta.

Tämä ikuinen napina ja vääntö joka asiasta on alkanut pikkuhiljaa tympimään. Rakentavuus jo harjaantuneiden harrastajien teksteissä on olematonta eikä kenenkään hipiä näytä kestävän mitään.

Aiheesta riippumatta ainoa varma asia on hyökkäävyys mikä ei minun mielestäni aja kenenkään asiaa. Tämä on harrastusmaailma, en tiedä foorumia käyttävien ammattilaisten lukumäärää, mutta pitäisikö miettiä asioiden vakavuutta ja suhteuttaa sitä johonkin konkreettisempaan ja purkaa ylimääräisiä jonnekin muualle.

Naurettavaa lukea aikuisten miesten narinoita muutoin sisällöltään todella hyvällä foorumilla.

Niinkuin jo mainitsin, sisälukutaito ei kuulu vahvuuksiini enkä The Carin omistajana tiedä päivitysosista yhtään sen enempää näistä depateista huolimatta.

-jouni
#7
Juuri näin, ei radalla mekaanisia jarruja tarvitse.

Lainaus käyttäjältä: GT Warrior - 23.03.12 - klo: 18.26
Hieno!

Eli Lavangossa nähdään kesällä?

e: Mälsää, se onkin myynnissä. No ehkä joku muu kuski sitten...
http://rc10.fi/index.php?topic=65397.msg593086

Näyttää siltä että siellä nähdään :grin:
Tekin RX8 1400kv on jo hommattu, luonnollisesti 6s.

#8
The Car-e

-Tekno RC konversio kit
-Hobaon H9 vanteet
-sisäkumit
-Loistava V-Design maalaus
#9
Kyllä LST XXL:n osia saa Sabesta.

Mulla on ollut 2 kpl XXL:ää. Ensimmäinen meni kauppojen myötä muualle. Ei mennyt kauaakaan kun
piti hommata uusi samanlainen, niin hauska se on. XXL kestää ja on nopea, lisäksi se menee mistä vain.

-Jouni
#10
Hobao Hyper STe Pro

-RX8/T8 1350kv
-Tekno RC moottoripukki
-15T pinion
-10000 keskellä
-Hyper9:n akkukotelo





#11
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 9e
03.01.12 - klo: 20.29
Valmiit M8e:t eivät ehkä ole lyöneet itseään vielä läpi. H9e on todella loistava auto;
kestävä, stabiili ja johdonmukainen. Sitä voi todella suositella.

#12
Jepjep

Jos vaa´an "näyttö" on 2 "digittiä" gramman osia, kuten kuvassa näkyy, pitäisi  vaa´assa olla vesivaaka joka kertoo vaakasillan sijainnin. Jos e: tä ei mainita, vaa´alta putoaa kaikki pohja pois. Jos e mainitaan, siirrytään spekseihin tämän jälkeen.

Tuo toistettavuus mikä kuvissa näkyy on juurikin tuon hintatason vaa´an tuloksia.

Kannattaa kiinnittää huomiota vaaka-alustan stabilisuuteen, ettei alusta anna myöten massan lisääntyessä.
Pienikin muutos kulmassa lisää virhettä hirveästi.

#13
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 9e
27.08.10 - klo: 12.22
Tuossa korin alla on juuri tuo 4000mah 40c 6s akku paikallaan.
Videonkin aika voi tulla kunhan ehtii...
#14
Sähköautot / Vs: HoBao Hyper 9e
24.08.10 - klo: 19.05
Nyt on tämä Ile_:n kokoama auto pikkuhiljaa valmis.Lisänä Tekno RC:n mutasuojat
ja mikrometrin maalaus korissa.
#15
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
08.08.10 - klo: 19.04
Tottakai, .21 koneiksi V-Specit ovat huippuluokkaa. Mietin vain tuossa kuukausi sitten josko olisin pistänyt tuohon koneiksi .28XZ:it. Mutta mitäpä turhaa, tämä nyt oli tällainen testi projekti.
#16
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
08.08.10 - klo: 13.55
Ajanpuutten vuoksi meni tuplamoottori ST:n kanssa vähän turhan pitkään. Nyt kuitenkin kesälomareissulla sain toisenkin koneen sisäänajettua. Mutta kiire kun on, hienosäätö jäi hiukan vaillinaiseksi. Joka tapauksessa molemmat koneet lähtee tulille todella helposti eikä mitään kikkoja polttoaine puolelle tarvita.

Oheinen videopätkä on ajettu Oulussa, nurmikko on aika pitkää paikkapaikoin mutta kyllähän Hobao jaksaa vielä mennä. Videon ulkopuolelta pitää kertoa että kun hieman vielä tein säätöjä, niin kyllähän ST:kin iloisesti keulii vaikkei nuo V-Specit järjettömän alavääntöisiä olekaan. Äänet on livenä niin hersyvät että tulee hymy väkisinkin huulille :smiley:

http://www.youtube.com/watch?v=ORcTRJSJE_E


#17
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
06.01.10 - klo: 19.45
Tarkoituksena on ajaa molemmat koneet sisään toisella ST:llä.
Tällöin saadaan "kohtuullinen" varmuus säätöjen samankaltaisuudesta.
Myöhemmän tuplavaiheen säädöt on sitten korkeemmas käres.
#18
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
04.01.10 - klo: 07.27
Jepjep,
100% diy.
#19
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
03.01.10 - klo: 18.51
apt93 vei sanat suustani :azn:
#20
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
03.01.10 - klo: 18.09
Tuopas onkin mielenkiintoinen keksintö :laugh:
Täytyy ryhtyä ko. toimenpiteisiin ellei paineet/
polttoaineen saanti ole riittävät.
#21
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
03.01.10 - klo: 07.19
Jepjep,
täytynee purkaa tuo toiselta putkelta tuleva letku.
kaasarit on jo "synkronoitu" keskenään.
#22
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
02.01.10 - klo: 19.45
Tietääkö kukaan kaksoiskoneiden polttoainetankin painepuhalluksesta. Kun toisen pakoputken painenippa on alapuolella, miten lie se tukkiutuu palamattomasta polttoaineesta/öljystä.
Ajatuksena olisi parempi polttoaineensyöttö. Varmaankin myöhemmin käynnistettävän moottorin "yhteispaineputki" pitää tukkia ettei paineet häviä ensimmäistä tulille laitettaessa. ST on muuten valmis, koneet pitää vielä erikseen sisäänajaa.
#23
Polttisautot / Vs: käyntihäiriöö
09.12.09 - klo: 07.00
Hobbylinnasta saa RS.28:n rotostart-päätylevyä. Se sopii suoraan .30:een, suosittelen.
Kytkimen/moottorin laakerit kannattaa myös tarkistaa.

T Jouni
#24
-Ile__ (suurkiitokset!)

-Rahtimies

-rysäkoijari
#25
Ostin juuri kyseisen laitteen ja ajattelin vaihtaa siihen heti SH PT28-P6 koneen, kun se nyt sattuu hyllystä löytymään. Onko vakio MacStarista minkälaista kokemusta? Onko eroa kyseiseen SH:n koneeseen? SH on Macia korkeampi joten moottorin kiinnitystä pitää korottaa. Kuinka korotus yleensä hoidetaan? Onko väliä jos kytkinkellon ratastus ottaa kiinni huomattavasti ylempää kuin vakiokoneessa?
#26
JepJep, kiitos vinkistä. Sahasin sen heti kannan jälkeen, joten ruuvin vartta jäi vielä sentti ulos. Se irtosi akselista helposti.
#27
Polttisautosta loppui veto ja moottori sammahteli. Otin koneen irti ja yritin saada kytkinkelloa pitävän kuusiokoloruuvin auki. Vauhtipyörä pyöri vapaasti molempiin suuntiin, joten sahasin ruuvin poikki kellon poistaakseni. Kytkinpalojen pidikeruuvit olivat uurtaneet vauhtipyörän mutteriin syvän loven. Kuinka saan siis mutterin auki kun vauhtipyörästä ei ole hyötyä kiinnipitämisessä? Kone on melkein uusi.