Lainaus käyttäjältä: JL - 05.03.09 - klo: 03.43
Voiko auto olla pohjalevyä lukuunottamatta omavalmiste, vai pitääkö olla muitakin autosarjaan kuuluvia osia esim. voimansiirto, tukivarret tms.?
Jos käytän esim. Kyosho IGT2 pohjaa, pitääkö myös muiden osien olla Kyoshon kyseisen automallin vara- tai optio-osia vai voinko kayttää myös omavalmisteisia tai muiden valmistajien osia?
Mitä osia saa vaihtaa vapaasti?
Moottorin ja renkaiden osalta olisin kaivannut yksityyppisääntöä. Moottorit olisi varmaan saatu edullisesti yhteishankintana kaikille sarjaan osallistuville kauden alussa. Joku kunnollinen EI rtr moottori, niin ei tarvitse keskustella virittelyistä.
Tai vaihtoehtoisesti moottori täysin vapaaksi.
Renkailla saattaa olla suurikin merkitys, joten ne pitäisi ainakin rajata yleisesti Suomessa myynnissä oleviin ja saatavuus varmistaa myös kilpailupaikalla.
Moottorin ja renkaiden osalta asia tulikin jo hyvin selväksi, mutta noihin varsinaisiin kysymyksiin vielä kaipailisin vastausta...
Eli kuinka paljon auton pitää sisältää noita GT8/M8 osia, jotta se on sääntöehdotuksen mukaisesti hyväksyttävä "M8 luokan auton alustaan ja tekniikkaan perustuva GT konversio"