Oma korteni kekoon:
Mielestäni tähän moottoriasiaan on ihan turha takertua.
-joku 80€ narukone ei sovi tähän luokkaan ja aiheuttaa varmasti niin paljon ongelmia, että luokka vaihtuu nopeasti
-n.200€ tai alle moottorit esim. aiemmin mainittu Novarossi 5T on laadukas ja toimintavarma ja kulkuakin on.
-Pieni kurkku -->epäilen, että jotain ongelmia tulee jos lähtee ihan älyttömiä kurkulla rajoittamaan, taas mielipahaa ja luokka vaihtuu nopeasti.
Mielestäni tehoero 180€ moottorissa ja 450€ moottorissa on sama kuin puhuttaisiin C-12 luokassa siitä, että ajetaanko 3.0 vai 4.5 moottorilla eli stanuksi C-8 ei järkevästi muutu moottorisäännöllä.
Ihan aloittelijaluokaksi C-8 ei ehkä sovi, mutta autossa on niin paljon mekaanista sekä aerodynaamista pitoa, että väittäisin sen olevan varsin helppo ajaa. Tarkoitan sellaista Suomen tämänhetkisen kärjen vauhti +2s/kierros se auto menee itsestään.
Ehdotan:
-Vapaa moottori, kaikki ajaa samaa kisaa
-Jos halutaan "stanu" luokka, niin järkevä konesääntö (Lue ei narulaitteita) + jotain muuta mikä erottaisi luokat toisistaan. (itse ajoin koko viime ja toissa kesän "stanukoneella".)
Mielestäni tähän moottoriasiaan on ihan turha takertua.
-joku 80€ narukone ei sovi tähän luokkaan ja aiheuttaa varmasti niin paljon ongelmia, että luokka vaihtuu nopeasti
-n.200€ tai alle moottorit esim. aiemmin mainittu Novarossi 5T on laadukas ja toimintavarma ja kulkuakin on.
-Pieni kurkku -->epäilen, että jotain ongelmia tulee jos lähtee ihan älyttömiä kurkulla rajoittamaan, taas mielipahaa ja luokka vaihtuu nopeasti.
Mielestäni tehoero 180€ moottorissa ja 450€ moottorissa on sama kuin puhuttaisiin C-12 luokassa siitä, että ajetaanko 3.0 vai 4.5 moottorilla eli stanuksi C-8 ei järkevästi muutu moottorisäännöllä.
Ihan aloittelijaluokaksi C-8 ei ehkä sovi, mutta autossa on niin paljon mekaanista sekä aerodynaamista pitoa, että väittäisin sen olevan varsin helppo ajaa. Tarkoitan sellaista Suomen tämänhetkisen kärjen vauhti +2s/kierros se auto menee itsestään.
Ehdotan:
-Vapaa moottori, kaikki ajaa samaa kisaa
-Jos halutaan "stanu" luokka, niin järkevä konesääntö (Lue ei narulaitteita) + jotain muuta mikä erottaisi luokat toisistaan. (itse ajoin koko viime ja toissa kesän "stanukoneella".)