Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - juhza

#1
Omasta mielestä todella siisti kori.
#2
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
16.08.10 - klo: 20.47
Juu kiitos vastauksista. Maalasin tuossa siis juuri ekan korini, punaisella lexan-sprayllä juurikin. Olisin vaan taustalle heittänyt valkeaa mutta sitä en ostanut ja tavallista mastonin valkosta olis hyllyssä. Mutta enpä heitä tuota sitten.

Kuinka kauan noita maskeja voi pitää autossa, koska aivan heti en oikeaa maalia käsiini saa, vai tarvitseeko tuo ees välttämättä ns. pohjamaalia, kun on yksivärinen? Mitä oon lueskellut ohjeita niin olis vissiin suositeltavaa.
#3
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
16.08.10 - klo: 15.44
Voiko lexan-maalin päälle suihkia kerroksen "normi" spray-maalia?
#4
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
30.06.10 - klo: 23.06
Lainaus käyttäjältä: hpi racing - 30.06.10 - klo: 02.46
Miten tota firen puskemista saa vähenettyä ku edestä puskee aika paljon.  :huh:
Laita vähän haritusta ja camberia siten että renkaan yläpää on sisempänä kuin ala.
#5
mof

Hyvä ja nopea kauppamies!
#6
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
21.06.10 - klo: 19.22
Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 21.06.10 - klo: 15.35
Vaatiiko tuo takatukivarsien kääntäminen jotain muita toimenpiteitä,kun tuon iskareitten yläpään muokkauksen?

Ajattelin koittaa,että miten se oikein vaikuttaa tuohon ajettavuuteen.
Ei vaadi muuta. Vakauttaahan tuo modaus vähän, tosin ruuvit, joissa iskarit ovat kiinni, joutuvat kovemmalle rasitukselle. Kai.
#7
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
21.06.10 - klo: 00.10
Njaha, menipä sitten samalla diffistäkin jotain rikki. Rätisee ja paukkuu ja tökkii. Avataanpa huomenna ja tutkitaan kaikki vahingot tarkemmin.

Piti käydä vain koeajamassa nuo Road Raget mutta lipeskin vähän kovemmasta vauhdista katukivetykseen :D.
#8
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
20.06.10 - klo: 23.13
Jooh etutukivarsi antautui. Onko noi RPM:n osat ainoa järkevä vaihtoehto vai oisko tarjolla jotain järkevää blingi-aluosaa tuohon? :P. Integyllä tais ainakin olla tähän malliin osaa, mutta ko. merkillä laatu on tunnetusti aika vaihtelevaa.
#9
Sähköautot / Vs: Eight wheeler 8x8
15.06.10 - klo: 22.56
Lainaus käyttäjältä: Shamer - 15.06.10 - klo: 22.25
Noniin, sain vihdoinkin auton ajokuntoon ja kävin testaamassa sitä tuolla alakerrassa.
Helpotuksekseni auto liikkui :shocked: eikä 8 akselia ollut liian raskaita pikkuvaihteelle, ainakaan näin olohuone pörräilyssä.
Tuossa on myös yllättävän tiukka kääntösäde, joten sekin onnistui siis lähes toivotusti :)

Pitää hioa pohjan skid-plate valmiiksi ja ostaa parempi nopari ja akut niin pääsee kokeilemaan ihan kunnon maastossa.  :azn:
Kuvaa tai videoo? Ois kiva nähä.
#10
Tamiya / Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
15.06.10 - klo: 16.54
Noh, aikansa se otti mutta tänään sain kotiutettua rallimitsun kotiin. Tullin kautta totta kai :/.

Kasaaminen on mahdotonta aloittaa vielä, sillä tarvittavia työkaluja ei ole täällä omalla kämpälläni. Pitää viedä porukoiden luo ja kasata siellä tässä lähiviikkoina. Nyt vaan kesällä muutakin hommaa, saa nähdä, ehkä hieman venyy tuo :).

Ihan jämäkän olosta tavaraa näyttäs löytyvän ja tuo suojakoppa on todella hyvä homma.

Päivittelen kun on päiviteltävää.
#11
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
14.06.10 - klo: 19.58
Ei muutakun montulle ja kovaa ajoa  :afro:

Pirun nätti.
#12
Bensa-autot / Vs: 1/4 rc-rallicross
14.06.10 - klo: 13.01
Lainaus käyttäjältä: finalfaster - 14.06.10 - klo: 11.58
paljonkohan tuommonen maksaisi??
Ehkä ei kannata edes harkita jos oma-aloitteisuus tuota luokkaa.
#13
Tiedän ettei tämä kuulu tähän aiheeseen, mutta laitan tänne silti.

"Out of Foreign Customs, June 09, 2010, 5:36 pm, FINLAND"

Tarkoittaako kyseinen status, ettei tavarani jäänyt tulliin? Ts. Ei tarvitse maksaa tulleja.

Kiitos.
#14
Lainaus käyttäjältä: Bonzer - 08.06.10 - klo: 21.29
Ei ole. Vara-osat kalliita. viritys saattaa onnistua. Osta joku toinen merkki.
Osta esim. Tamiyan DF-03Ra http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/58417-Tamiya-Subaru-Impreza-WRC-Monte-Carlo-07-DF-03Ra-Chassis-103684 Lisäksi tarviit noparin http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/45041-Tamiya-TEU-104BK-Elektroninen-Nopeudensaadin-108388, servon ja radiot.

Kannattaa lueskella http://rc10.fi/index.php?topic=21016.0 täällä.
Nopari tulee mukana.

E: taijoo enpä tiiä tuleeko. Ite tilasin Towerista ja sieltä tulevissa ainakin on.

Ja nyt kun ralliautosta oli kyse niin en lähtisi SC-autoja ehdottelemaan välttämättä.
#15
Lainaus käyttäjältä: Peku - 07.06.10 - klo: 21.40
Missä te ootte koulunne käyneet? :grin: Washerhan on tosiaankin prikka... :wink: Terv: Wanhus.
Ei pahalla, sorry oli pakko... :angel:
Hehe, tämä on näitä ahaa-elämyksiä. En nimittäin tiennyt tuota :D.

E: niin ja ei ole iästä/koulutuksesta kiinni, hehe  :wink:
#16
Lainaus käyttäjältä: Hyrsleri - 07.06.10 - klo: 19.16
Tunnetaan paremmin nimellä HEXi ja koko on 12mm. Niitä voi ostaa lähestulkoon jokaiset rcliikkeestä.
Wheel Washer ja hex ei ole sama asia. Washer on se joka tulee vanteeseen kiinni ennen sitä kiristysmutteria. Hex on johon vanne laitetaan.
Tosin varmaan tämän tiesitkin :). Kunhan halusin selventää.
#17
Jaa'a. Tonnin pinnassa taidetaan olla. Sigun autot + Futaba 2pl ja erinäinen läjä varaosia Fluxiin + kaikki öljyt, vaseliinit, lämpömittarit. Ja akut+laturi tottakai.
#18
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
02.06.10 - klo: 10.29
Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 02.06.10 - klo: 10.08
Tais taas osottautuu toi diffin aukaisu liian vaikeeks.
Laitoin kaikki kasaan ja piti lähteä montulle rellestään,mutta..

Kun molempia renkaita pyörittää,niin kuulostais siltä,että tuolta diffistä kuuluu aikamoista narinaa.
Ongelmaa ei ole sillon,kun pyörittää toista rengasta.

Pakko se on auki ottaa ettei mikään sitte turhaan menis rikki.
Seuraavaks tietää ainaki koittaa kyseistä hommaa,ennen ku laittaa mitään kasaan.
Veikkaan hiekkaa ulostulojen välissä, mutta jos rahina on kova niin kannattaa se avata varmuuden vuoksi. Avasitko diffin ihan kokonaan vai vaan kuoret? Ilmeisesti kokonaan, mitä öljyä laitoit?
#19
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
31.05.10 - klo: 23.21
Lainaus käyttäjältä: junnu_85 - 31.05.10 - klo: 21.57
Meinasin laittaa diffiin öljyt ja muutenkin noita laatikon rattaita rasvailla.
Mutta nyt en saa noita muovikuoria toisistaan irti,raotettua kyllä.Ei uskalla kovin lujaa repiäkkään.

Mitä mahdan tehdä väärin?
Jos kaikki ruuvit on otettu pois niin kyllä ne vetämällä lähtee. Siinä välissä taitaa olla jotain tehtaan laittamaa mömmöä joka aiheuttaa ettei ne ihan heti lähde. Mutta tarkista että kaikki ruuvit on tosiaan auki.
E: Nissä on semmonen porras ns. tiivisteenä. Vedä tasaisesti vaikka keskeltä tai jotain. Kyllä ne lähtee.
#20
Lainaus käyttäjältä: Kuminauha - 31.05.10 - klo: 11.20
Hei,

Sainpa tuossa yhden kilpailun seuraksena TT01 perussetin omakseni ja olisikin pari kysymystä kun on alkanut tässä kädet syyhyämään uuden harrastuksen nojalla. Eli:

Tällä hetkellä on autossa 540 Sports tuned kone, alukardaani alu-ulostuloilla ja teräksinen moottoripukki. Lakkerisarja on tulossa myös. Kysyisinkin, että mitäs tässä kannattaisi seuraavaksi päivittää? Auto on yleiseen hupikäyttöön tulossa, eli semmosta vähän kaikenpaikan höylää olisi tarkoitus rakentaa (ei mitään kisavehjettä siis). Eli mitä pitäisi pultata vielä kiinni lisätehon ja ajo-ominaisuuksien parantamiseksi? Joku speedpassionin nopari+moottorisetti ja iskari+jousisettiä ja vetareita uusiks?
Vaikken tätä autoa itse omista, niin voinen vastata että noista jo lopussa mainitsemistasi jutuista on hyvä lähteä liikkeelle.

Ite käyttäisin ekana sen hiilimotin loppuun ja sitten vasta tuota harjatonta. Alkuun noita iskareita ja vetareita sitten päivittelisin. Rallyblock-renkailla ja iskareiden liikerataa kasvattamalla (alustaa hieman leikkelemällä) tästäkin voi saada sen "jokapaikan höylän" eli hiekalle ja soralle myös. Sitten mahdollisesti jotain sisäkoppaa suojaamaan pölyltä. Mielikuvitus ja oma (tai kaverin) osaaminenhan näissä on vain rajana :).
#21
Tamiya / Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
30.05.10 - klo: 15.24
Lainaus käyttäjältä: poksudos - 28.05.10 - klo: 17.53
Lainaus käyttäjältä: Hyrsleri - 28.05.10 - klo: 16.11
Eikös tässä autossa ole laakerit jo tehtaalla laitettu?

Kyllä kyllä, mutta yksi laakeri hajosi ja pitäisi saada uutta..
Towerissa näkee mitkä laakerit sopii mihinkin paikkaan ja pystyy tilaamaan about yksi kerrallaan.

Ja juu, harjattomaan päivitettäessä huomioin toki päivitykset diffeihin ja vetareihin.
#22
Tamiya / Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
28.05.10 - klo: 12.59
Nyt on auto tilattu ja matkalla Ameriikan Yhdysvalloista. Tuli sitten tilattua kuitenkin tuo Mitsun Evo IV -kopalla varustettu, ihan vaan sen takia että se on ainoa malli jossa tulee tuo krossarin koppa dust coveriksi. Koppiahan saa sitten ostettua erikseen muitakin jos/kun tahtoo/on pakko kun edelliset on paskottu.

Servoksi valitsin sitten futaban high torque servon metallirattailla (S3305), en tiedä oliko järkevä valinta mutta enpä kysymyksiini vastauksia saanut ;). Eiköhän se tuollakin käänny.

Ensimmäinen maalausoperaatiokin olisi edessä sitten. Värimaailmaksi olen ajatellut punaista pohjaväriä koristettuna "viper-raidoilla". Pitää nyt kattella vielä, tuollainen vaan voisi olla ihan kiva. Spoikka mustaksi. Tuota "oikeaa" tyyliäkin pitää vielä harkita kaikkine Ralliart-tarroineen ja muineen mutta kassellaan.

Kuvia tulossa kunhan romut saapuu.

E: tarkoitus hiilimotin antauduttua päivittää vedenkestävään Velineon-comboon, saa kunnon ralliactionia aikaan :).
#23
Jospa tässä ketjussa sais vastauksen helpommin kun DF03-Ra ketjussa.

Eli, mikä servo olisi hyvä kyseiseen autoon?
#24
HPI / Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
19.05.10 - klo: 13.51
Servo ja servosaveri sano sopimuksensa irti hallitsemattomassa törmäyksessä, mitäs suht edukasta ja toimivaa servoa voisitte suositella? Towerista lähdössä pian tilaus niin esim. sieltä voi ehdottaa.
#25
vato

Kaupat sujuivat ongelmitta, postitus oli nopeaa ja tavara luvatunlaista. Tavarat oli pakattu hyvin. Suositeltava kauppakumppani!
#26
Mikäs servo olisi hyvä Tamiyan DF03-ra:han? Radioina Futaban 2pl 2.4ghz näillä näkymin. Kenties tämä?
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDWF8&P=M

Vai riittääkö ihan tuo perusmalli s3003 (tai kuulalaakeroitu s3004)?
#27
Piru kun on vaan niin ruma värkki.

Tosin eipä ainakaan erottus sitten käyttäjästä  :roll:

Toinen vaihtoehtohan on tuo Futaban 2PL 2.4Ghz. Käytettynä tai uutena.

E: jaa, Acomsilta näemmä tullut päivitetty versio näistä radioista. Ollut tässäkin ketjussa juttua vähäsen. Varmaankin samantasoiset + ulkonäkökin alkaa olla jo järkevä...
#28
Onkos nää riittävän hyvät radiot ihan tämmöselle perusajelijalle? Sigun mukaiset autot omistan ja DF03:a ja Firestormia varten nää kiinnostais.
#29
Tamiya / Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
16.04.10 - klo: 19.20
http://i11.photobucket.com/albums/a161/GTO2/wp/new/df03ra_supra_sfx.png

Tuon kuvan perusteella en ihan sellaiselle kyllä näe tarvetta, mutta senpäs näkee sitten kun tuon saan hyppysiini. Tilannut en vielä ole mutta seuraavan kerran kun olen rahoissani niin venhjes lähtee tilaukseen. Joko Delta tai Celica, jälkimmäinen melko varmasti.
#30
Tamiya / Vs: Tamiya rallialusta (DF03-ra)
16.04.10 - klo: 13.53
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXPW2&P=7

Näyttää vähän hölmöltä tuom korin kanssa, jää jotenkin hölmön ylös. Johtuuko tuo vaan koritolppien paikasta vai onko tuossa mallissa tosiaan noin näkyvillä kaikki nuo mestat alhaalta? Ei toki ajollisesti haittaa, mutta ei tuo kovin siistiltä näytä... Tuo tai Lancia Delta lähinnä kiinnostavat noista.