Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Tursesteri

#1
Yleinen keskustelu / Vs: uusi rc auto
06.07.13 - klo: 12.35
On se aina mielenkiintoista seurata, kun joku jaksaa rakentaa.
Ja päivittää edistymistä.
Itsellä olis mahdollisuus käyttää vähän koneitakin apuna, mutta silti ei saa mitään aikaiseksi. :roll:
#2
Sähköautot / Vs: Tankkiprojekti
07.02.13 - klo: 19.11
Moro.
Miten meinaat ratkaista tuon ongelman, joka tulee noiden alumiinipalojen kiinnityspulteista.
Ei meinaan pääse hammaspyörän hammas sinne ketjun "koloon"
Joka toisen hampaan voi tietysti hioa pois. Sit täytyy olla jakoon sopiva määrä hampaita pyörässä.
#3
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
20.07.11 - klo: 14.24
Kiitokset!
Millaisesta tuesta on kyse?

Onko kuvaa tms?



En tähän hätään omastani saanut kuvaa, mutta linkin löysin.
Siitä selviää millaista tukea tarkoitan.

http://i188.photobucket.com/albums/z254/ABbuggin/E-Revo/IMG_2160.jpg
#4
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
20.07.11 - klo: 12.27
Lainaus käyttäjältä: vilzuh - 20.07.11 - klo: 10.55
Mikä on kun ei takabulkheadit vaan kestä?  :huh:
Kaksi sellaista olen jo hajottanut kun auto on laskeutunut ahterilleen. Niitä ei ilmeisesti ole saatavilla alumiinisina yms? Samalla hajosi myös pohjalevyn takaosa. Katselin tuossa Gorillamaxxin runkolevyjä, mutta 300 dollaria on aika kova hinta.

Integy valmistaa alu-bulkheadia.

http://www.integy.com/st_prod.html?p_prodid=8601&p_catid=73

Kannattaa tehdä tuki sieltä siipitelineestä iskarin kiinnityspisteeseen.
Se tukee vähän sitä perää, mutta ei silti ratkaise sitä ongelmaa, että muovirunko ei kestä.
Tuo alu-bulkhead ja lisätuki vois toimia.
#5
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
08.06.11 - klo: 20.59

Laittakaa lisää omia kokemuksia Revon sähköistä ja välitykset olis myös hyvä tietää. [/quote]


Itsellä on tuo MMM 2200kv combo rullannut yli 1,5v. Välit on 21/54.
Kiinan 5000mah 40c akuilla yleensä 5s:nä ajellut.

12v tuuletin on pyörinyt moottorin päällä kesät/talvet.
Regulaattorin (LM7812) olen laittanut tuulettimen/valojen eteen niin voi kytkeä 4s-6s ongelmitta.
Näin ei tule noparin bec-lähtöön ylimääräistä kuormaa. Vaikka ei se rajoilla ole.
Syötön regulle olen "ryöstänyt" noparille menevistä johdoista.
#6
Sähköautot / Vs: Eight wheeler 8x8
14.05.11 - klo: 09.56
Tarviiko ne keskimmäiset renkaat välttämättä ollenkaan sitä saveria? Niihin ei kuitenkaan tule kohdistumaan mitään yllättävää iskua, kuten eturenkaisiin.
#7
Sähköautot / Vs: Eight wheeler 8x8
25.04.11 - klo: 14.12
Tällaiseen muotoon se tahtoo vähän mennä.
#8
Sähköautot / Vs: Eight wheeler 8x8
25.04.11 - klo: 00.41
Moro.
Voin tuollaiset prikat levarilla naputaa.
Niistä tulee hiukan jousiprikan muotoisia, kun ne lyödään "jätteenä" levystä irti.
Mutta se ei varmaan haittaa mitään?
#9
Sähköautot / Vs: Eight wheeler 8x8
20.02.11 - klo: 14.22
Löytyykö jotain mittoja sitä pukista?
Voisin ehkä vähän auttaa   :wink:
#10
Itsellä E-revosa irtoilee myös.
Kyllä ne tarpeellisia ovat. Pysyy lika ulkona ja rasvat sisällä.
Nyt talvella en vielä ole tehnyt mtään paikalla pysymisen eteen, mutta kesällä täytyy tehdä.
Todennäköisesti koitan sikaa tai liimaa.
#11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
19.01.11 - klo: 21.17
Kyseessä on 4x4 slashin vakio radiot jotka ovat gigaset..
[/quote]
...niinpä  :mrgreen:
Tarkasta antenni, ettei ole poiki tai irti mistään.
#12
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
19.01.11 - klo: 20.16
Lainaus käyttäjältä: OGIpro - 19.01.11 - klo: 19.28
Kävin tänää myyrissä ajelemassa. Slashi otti kevyehkön seinäkosketuksen jonka jälkeen radion kantama putosi n. 20-30 metriin? Osaako joku sanoa missä vika. Auto on täysin vakio 4x4 slash.

Jos käytössä 27Mhz TQ radio, niin vastaanottimen kide on todennäköisesti ottanut kipeetä.
#13
Näyttäviä runkoja tuo Gorilla tekee.
Vähän pistää kyllä silmään tuo akkutelineiden reikäisyys, tässä 1/16 projektissa ja tuossa 1/8 myyntiversiossa.
Ovat varmaan suunnitelleet keveyden ja Nimh-kennojen jaon mukaan.
Itse kun ajan pehmeäkuorisilla Lipoilla, niin ovat ehkä turhan suojaamattomia pohjaan kohdistuvilta iskuilta.
Jos ajelee asfaltilla niin tuosta ei tietenkään ole haittaa, mutta maastossa voi olla.
#14
Radiolaitteet / Vs: Spektrum 2.4 Ghz
25.10.10 - klo: 12.47
Lainaus käyttäjältä: Jani L - 24.10.10 - klo: 16.54
Mitä eroa on Spektrum Dx3S ja Spektrum Dx2S radioiden välillä? Tiedän että Dx3S radiossa on kolme kanavaa ja Dx2S radiossa on kaksi kanavaa. Radio tulisi sähköautoon, joten kolmannelle kanavalle ei ole käyttöä. Dx3S radiossa on 10 mallin muisti ja Dx2S radiossa on 5 mallin muisti, mutta 5 mallin muisti riittää aivan hyvin. Dx3s:ssä tulee mukana toinen vastaanotin. Onko molemmissa radioissa muuten samat säädöt, kuten mm. EPAT? Saako Spektrum Dx2S radioo Suomesta?

Samat säädöt on.
Mukana tulee servo.
Sabessa on, vaikka ei nettisivulta löydy.
#15
Lainaus käyttäjältä: jon.lindgren - 17.10.10 - klo: 19.45
No nyt kuulet :roll:
Olen katkaissut yhden ja toinen meni kaverilta.
Auto kyllä liikkuu vaikka pinni on poikki. Akselin ja rattaan sovite on aika tiukka.

Kompataan.
#16
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
13.10.10 - klo: 17.45
Siinä kännykuvat tekeleestä.
#17
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
13.10.10 - klo: 16.23
Kyllä se muovirunko helposti antautuu. Varsinkin jos hypystä tulee alas sellaisessa asennossa jossa takasiipi ottaa koko iskun vastaan.

Itse tein merialuimiinista (kardaanitunnelin) joka tukee bulkheadeja.
Alkuperäiset akkukotelot leikkasin irti siitä muovirungosta ja ruuvasin siihen kardaanitunnelin kylkiin.
Joten auton rakenne ei muuttunut yhtään alkuperäisestä.(Ehkä karvan painoa lisää).
Sen jälkeen ei ole mennyt mulla eikä kaverilla yhtään bulkheadia rikki.

Mutta kokeneena kuskina kuitenkin tulet aina pyörilleen alas, niin eiköhän se sen kestä.
#18
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
13.10.10 - klo: 07.25
Moro.
Sitä pientä osaa käytetään silloin , kun on nitroversion alumiinirunko käytössä.
Muovirungon kanssa sillä ei ole käyttöä. (sen palan muoto löytyy sitä muovirungosta jo valmiiksi)
#19
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
09.10.10 - klo: 13.09
Täytyypä kokeilla jotain muita muttereita vielä jos niillä pysyisi paremmin.

Mahtaisko tuplamutteri toimia?
#20
Vapaa keskustelu / Vs: BB
29.08.10 - klo: 17.30
Lainaus käyttäjältä: jannes28 - 29.08.10 - klo: 11.56
BB:ssä on se hyvä puoli että jos sitä katsoo, niin Tuntee itsensä aika älykkääksi  :grin:

Kyllä.  :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=0RsB9iDa8eM
#21
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
15.08.10 - klo: 16.38
Meikäläisellä on nyt laturina Hyperion eos 0720i (250W).
Latailen 2s+3s tai 2s+2s akkuja samaan aikaan 11A-virralla.
Itse tein välijohdot virtaliittimille ja tasausliittimelle.
Nopeutui tuo lataaminen huomattavsti.
Aikaisemmin oli käytössä pelkästään Swallow dc-eg laturi (50W).
Kahdeksaa akkua kun lataili yksi kerrallaan, niin tuo odottaminen rupes syömään miestä.
#22
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
21.07.10 - klo: 21.33
Tollainen tuli suihkepulloilla roiskittua.
On vaan kettumaista ottaa ekaa kertaa ajoon.
#23
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
12.07.10 - klo: 13.58
Olen lähiaikiona ostanut Zippy Flightmax ja Turnigy 40C akkuja (5000mAh).
Molemmissa takana tarrassa lukee "NEVER charge above 5C"
EN MISSÄÄN NIMESSÄ tuollaisilla 5C virroilla lähtiskään lataamaan.
Mutta onko jollain kokemuksia vaikka 2C latauksesta.
Yleensä ei tuota 1C lataus ole edes tarve ylittää, mutta joskus siitä vois olla hyötyä.
#24
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
02.07.10 - klo: 22.18
Tuossa oma versio Rustlerin alu-rungosta.
Materiaali on merivesi-alumiinia.

Käänsin vaihteiston ympäri.
On moottori ja tuuletin paremmin suojassa iskuilta.

Koska halusin käyttää myös E-Revoon sopivia akkuja tässä, niin akuille varattu tila on normaalia isompi.

Vaihteiston kääntö ja isommat akut pakottivat kääntämään servon pystyyn.
Muuten olis pituus kasvanut liikaa. (halusin vakiokorin sopivan  siististi)
#25
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
24.05.10 - klo: 20.57
Vastataan nyt kaverin puolesta.

Ihan hyvin sieltä osia oli mennyt (10-osaa)
5s akuilla on kavereitten kanssa ajeltu (3 heppua)
Riittävästi kulkee tuollakin setillä.
Ainoastaan isolla parkkipaikalla on käynyt mielessä 6s.
Kuski totes, että lähti vaan lapasesta.
Oli siinä vielä toinen auto samaan aikaan liikkeellä.
Aita oli kiinni tuossa tolpassa ennen tuota mälliä.
Tuota rungon rikkoutumista en kyllä ihmettele.
Tuntuu menevän yllättävän helpolla. Itse olen rikkonut 2-runkoa.
Nyt olen tehnyt alumiinista (kardaanitunnelin) johon bulkheadit ja alkuperäiset muoviset akkukotelot on ruuvattu kiinni. Ei ole enää myöskään yhtään bulkheadia mennyt rikki.
Alkuperäinen muovirunko joustaa turhan helposti ja rasitta bulkheadia, ainakin takaa.
#26
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
22.05.10 - klo: 00.56
Sitä mälläämistä on näköjään liikkeellä.
Kaveri veti autonsa myös hyvällä vauhdilla aitaan.
#27
Suunnittelin E-revon pohjapanssarin kiinnitystä, omatekemään alu-runkoon.
#28
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
02.01.10 - klo: 21.31
Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 02.01.10 - klo: 21.18
Saahan noita Maxx kokoisia kyllä, nyt oli puhe 40 sarjan Mulchereista.
Onko niissä paljonkin eroa, esim. ajettavuudessa.
Omassa autossa on nuo Maxx kokoiset.
#29
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
02.01.10 - klo: 21.04
Näyttäis noita mulchereita sabesta löytyvän.

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=26206&grpid=5063