Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Jute

#1
Lainaus käyttäjältä: mustikka - 12.12.21 - klo: 18.57
Kuullostaisi juuri siltä, että kone on loppuun ajettu.

Eipä näitä koneita oikein kannata ruveta korjaamaan, kun hinta on korjatun kanssa melkein sama kuin ihan pakasta vedetyn kanssa.

Jos auto on siistissä kunnossa, niin koneen vaihto kannattanee. Se on vähän sellainen asia johon ei voi vastata.

Saattaa ehkä olla tulossa vanha kisa auto myyntiin jokinlaisella koneella. Pistä yv:tä, jos kiinnosta.

Kiitos nopeasta vastauksesta! Nopealla googlettelulla tuli itsekin todettua, että tuo mäntä-sylinteri kombo on posteineen siinä 60-70€ välimaastossa ja uusi kone reilun satasen ja ylöspäin. Kun siis katsoo konetta, joka nyt käy tuohon pihapyöritykseen.

Palataan tuohon kisa-autoon sitten, kun kuski ja mekaanikko saa enemmän kilsoja alle.  :grin:
#2
Lainataanpa vanhaa aihetta vaikka sopisi kyllä aloittelijoiden kysymyksiinkin. Ostin hiljan käytetyn nitrobuggyn ja olen nyt pari kertaa kiusannut  naapureita sillä. Kone lähtee nätisti käymään ja toimii ihan kohtalaisen nätisti vielä kohtuu viileällä koneella. Ongelmat alkaa, kun kone alkaa olemaan ajolämpötilassa eli tyhjäkäyntiä ei saa säädettyä kovinkaan pienelle ilman, että kone sammuu. Muutenkaan kone, tai säädöt, ei toimi hirveän loogisesti eli välillä tuntuu, että käy hirveän rikkaalla ja välillä taas liian laihalla. Ja näin siis vaikka säätöihin ei juurikaan koske tai liikkeet ovat pieniä ja varovaisia.

Tänään tuli ruoviteltua pihassa ja ajettua kone lämpimäksi, niin yhdessä kohtaa koneen sammuttua kokeilin pyörittää vauhtipyörää ja puristuksia ei tuntunut juuri nimelsikään. Tästä siis oma tulkintani olemattomalla kokemuksella, että kone on väljä. Varsinainen kysymykseni siis kuuluukin, että kannattaako koneeseen hankkia uutta mäntää ja sylinteriä vai ostaa kenties kokonaan uusi kone? Auto on siis vanha RTR rassi, jolla lienee kilsoja takana jo paljonkin, joten lähinnä tässä pohdiskelen, että kannattaako loppujen lopuksi kumpikaan toimenpiteistä vai onko hommalla lähinnä lumipalloefekti ja päästään ongelmista toiseen?

ps. Aika hiljaiselta vaikuttaa nykyään ko. palsta. Onko polttisten aika jo kuollut?
#3
Lainaus käyttäjältä: JoniH - 11.06.15 - klo: 20.38
Mitä mielipiteitä linkin auto herättää? http://www.rcm.fi/rc-autot/ready-to-race/polttomoottoriautot/jq-products-the-car-competition-rtr-1-8-buggy-jqp-r-0001.html
buggy ei tulisi rata käyttöön vaan ihan hupiajeluun,
ainakin varaosia vaikutti hyvin saavan mitä katselin
mutta saako 21koneista buggyä 3-400€ parempaa?
entä kahdela vaihteella?

Mielipiteet samasta vempaimesta kiinnostaa? Itsellänikin käyttö olisi lähinnä hiekkamonttujen pöllyttely.