Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - vlle

#1
Mun mielestä toi classicin harjaton setti on hyvä, se on posteineenkin kerhoalella alle 90e ja varsinkaan kun se ei ole mikään pakollinen, vaan jos haluaa, voi silläkin ajaa. Eli, niinku, vapaaehtoinen valinta, ei vauhdin tai kilpailukyvynkään takia pakollinen investointi. Noista vauhtien identtisyydestä, niin niissä nykyisissä harjallisissakin on eroja, pieniä, mutta kuitenkin. Voisin ajatella, että Itselleni RENTO ja MUKAVA kisapäivä tulee osaltaan myös siitä, ettei tarvii "ressata" minkälainen kone kassista nousee. Eli viime kevään Joensuun kisan perusteella iso yläpeukku harjattoman vaihtoehdon mukana ololle. Eikä se kuumu läheskään samaan tapaan kuin...

Mun mielestä, jos toi BRZ halutaan rajata sallittujen vaihtoehtojen ulkopuolelle, niin se kannattaisi tehdä nyt. Koska viimeistään sen jälkeen, kun joku vaihtoehto halutaan kieltää, mutta sitä ei kielletäkkään, niin monelle siitä tulee "pakkohankinta" ettei pärjääminen jäisi ainakaan korista kiinni. Myöhempi rajaaminen sallittujen ulkopuolelle on taas isomman näppisrallin takana, kun useammalta kori silloin jo löytyy
#2
Mites reedyrace tyyppinen formaatti? Olisi periaatteessa kohtuu lähellä tuota ja kaikki saisi ajaa about yhtä paljon
#3
Ovet auki 12.30
#7

Laitoin YV:tä...
#8
Radan ja tilan suhteen kannattaa olla realistinen, pienempikin tila on monesti tyhjää parempi. Joensuussa ajeltiin pari talvea noin 9x20 metrisessä kellarissa, viime talvena oli neliöitä pelkällä radalla yli tuplaten enempi, mutta kivaa oli molemmilla baanoilla ajella. Tänä talvena rata tulee olemaan noin 10x13 alueella ja vaikuttaa hyvältä. Pienellä pähkäilyllä pieneenkin tilaan saa crossarille ihan hyvän baanan, jossa myös kehittyy kuljettana, tuolla kellaribaanalla treenasi muiden mukana moninkertainen suomenmestari, eikä valitellut, että tila olisi liian pieni. Onhan se siistiä jos on 500-1000 neliötä käytössä, mutta suurimmalle osalle se on täyttä utopiaa... Ja jos baanalla on käyttäjiä kymmenkunta, niistä harvoin on kaikki yhtäaikaa paikalla, joten mekkaamaan mahtuu yleensä hyvin, vaikka korokkeen alle, kisat on toki eri juttu...


#9
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
25.12.13 - klo: 15.04
Onko ne vanhemmat vastarit minkälaisia, joskus ongelmat itsellä Ansmannin R3.1 vastarin bindauksen kanssa selvisi kun vaihtoi type:n FH2:ksi
#10
Jeps, pitäkäähän, kisat ajamaan tullaan!

Eli:

M4-10
Ville Aalto
JoeUa
96
Ja ponderikin on mutta numero ei nytte tähän hätään löydy...

#11
Jos ei sada hirveästi, eli kelit pysyy samoina, niin noin 16.15 baanalla...
#12
Schumacher / Vs: Schumacher cat 2000 ec
14.08.13 - klo: 12.45
Sen spurrin "kuuluukin" olla vinossa, ainakin muistelen näin, spurri ja pinjoni ohjeistettiin pistämään puoliksi toisiaan vasten, ei kokonaan, muuten vonkui. Noi jouset toimi ainakin ulkobaanoilla hyvin, tai ei ainakaan hirveemmin muita tainnu tulla käytettyä.
Osia kannattanee katella http://www.racing-cars.com/mcp/old_cars_and_parts.html
#13
@(umpitunnel)bana, radalla siis, tulukeeha...
#14
Hmm, onneks on korokkeessa koppi ja kopissa lukko, nii kelepaa poikien reenata...
#15
Radalla, tulukeeha kirittämmään...
#16
Jeps, miepä voisin tulla availemaan ovia huomenna neljän maita... Eli huomenna ISÄNPÄIVÄRALLIT kertsillä... Rata on oikeesti hieno ja vauhikas...
#17
Ville Aalto
Seura: JoeUA
Luokka: SC2-10
Auto: Team Associated SC10
Taajuus: 2,4GHz
Ponderi: 2625093
Numero: 79 (ja jos ei ole vapaana niin kaikki käy)
#18
Onhan niissä eroa, mutta siitä erosta saat hyödyn esiin lähinnä radalla. Pihasuttaukseen RTR on "hyvä" ja tuon Kisaajan setupin pääkohdat pystyt värkkäämään myös RTR versioon, ja RTR:lläkin pääsee radalla todella kovaa...  Sijoittaa niitä säästyviä viikkorahoja vaikka akkuihin ja renkaisiin... Ja pitää huolen siitä, että se rtr on huolella niputettu ja huollettu... Ja hommaa worldsin kun kisat alkaa siintää horisontissa, mutta nämä siis omia hajatelmia noista eroista...
#19
Turun WJ oli toissa talvena sunnuntaina, olin maanantai aamuna kotona n. 5.15 ajeltuani kotia kohti noin yhdeksän tuntia siis, ajallisesti tuota matkaa jatkoi tosin se, että tuulilasia sai skrapata joka toisella dösärillä, kun alijäähtynyttä vettä ei enää satanut niin alkoi lumimyrsky ja kun imatran kohdalla lopetti sateet, niin taakse ilmestyi siniset ja punaiset valot... Mutta siis, tämäkin tuli tehtyä kun tykätään ajaa pikkuautoilla... Jos finaaleja oisi ajettu enemmän olisin voinu ajaa suoraan duuniin, tuolloin piti käydä himassa tunti nukkumassa... 
#20
Worldsissä on se n. 8mm pidempi alusta ja ProLinen tylppäkuononen kori, eli siis "vastaa" viime kesän Vaasan MM autoa, eli pidempi runko, periaatteessa vakaampi ja helpompi ajaa, siis nopeampi...

Edittiä: Melkein suosittelen hommaamaan Worldsin Kitin ja jättämään RTR:n varaosiksi tai myymään sen...
 
#21
Mie voin livahtaa duunista silleen, että olen pikkasen ennen neljää paikalla, eli portit auki 16->
#22
Kuuluu nimhissä asiaan...
#23
Eikös tuossa ylempänä Jolokkonen kerro olevansa tännään baanalla ja portin olevan auki viijeen jäläkeen, joten eikun ajamaan...
#24
Taitaa vastalauseet jatkua... Pittää kahtella mitenkä joutaisi loppuviikosta radalle...
#25
Siinä on poijjaat mankkua kerrakseen, ostakee poikkeen... Mutta, kukkaan menossa baanalle?
#26
Mie käyn Kaitsulta avaimet, eli portit auki pikkasen kympin jälkeen aamulla. Olen varmaan vähintään puolille päivin, jos joku kertsin jäbistä tulee tahkoamaan niin vaihetaan "vahtia"... Eli siis, pääsee radalle...
#27
Mie olen baanalla pikkusen ennen viittä... ->ovi auki...  ...tällä kertaa   :embarrassed:
#28
Jäbä lähtee selkeesti reenaamaan seuraavia monsteriskaboja varten...  :roll:
#29
Piip piip piip... Jospa sitä mankkaan patterit...  :wink:
#30
Jeps, oli kyllä tiukat väännöt, tuollasta reeniä ehottomasti lisää, keskiviikkona viimeistään. Kiva kun Jeremykin tuli mestoille ja Eetu ajoi kyllä tähtitieteellisesti sen puolitoista läppiä...  :shocked: