No niin, kiitoksia vastauksista. Ei mua haittaa vaikka tässä ketjussa keskusteltaisiin muidenkin vanhojen autojen kuin Blitzer Beetlen ajokuntoon laittamisesta (varmaan monet vinkit pätevät ihan yleisestikin). Pääasia, että suurin osa viesteistä olisi keskustelua autoista, eikä keskustelua siitä mistä pitäisi keskustella...
Mutta itse asiaan, kävin näyttämässä autoa RF:llä ja myivät mulle uuden nopeudensäätimen (elektroninen mekaanisen tilalle) ja akun, jonka jälkeen auto liikkui jotenkuten, mutta ei selvästi ihan terve ollut. Tähän auttoi moottorin vaihto, Hobbylinnasta edullinen 17-lankainen sisään ja nyt auto kulkee paremmin kuin uutena. Rahaa paloi yhteensä 78 euroa eli ihan kohtuullisen halvalla taisin päästä. Toki autossa on nyt sen verran paljon uutta osaa että museoharrastajat eivät varmaan tykkää :)
Mutta yksi kysymys vielä: Tällä hetkellä lataan uutta NiMH-akkua vanhan NiCd-akun laturilla, joka puolestaan saa 12V jännitteen henkilöauton akkulaturilta. Tämä ei ilmeisesti ole oikein hyvä systeemi? Mikä olisi hyvä, mahdollisimman edullinen NiMH-laturi?
Mutta itse asiaan, kävin näyttämässä autoa RF:llä ja myivät mulle uuden nopeudensäätimen (elektroninen mekaanisen tilalle) ja akun, jonka jälkeen auto liikkui jotenkuten, mutta ei selvästi ihan terve ollut. Tähän auttoi moottorin vaihto, Hobbylinnasta edullinen 17-lankainen sisään ja nyt auto kulkee paremmin kuin uutena. Rahaa paloi yhteensä 78 euroa eli ihan kohtuullisen halvalla taisin päästä. Toki autossa on nyt sen verran paljon uutta osaa että museoharrastajat eivät varmaan tykkää :)
Mutta yksi kysymys vielä: Tällä hetkellä lataan uutta NiMH-akkua vanhan NiCd-akun laturilla, joka puolestaan saa 12V jännitteen henkilöauton akkulaturilta. Tämä ei ilmeisesti ole oikein hyvä systeemi? Mikä olisi hyvä, mahdollisimman edullinen NiMH-laturi?