Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - ValkoinenKuolema

#1
Polttisautot / Vs: Kyosho Ferrari F2007
02.10.09 - klo: 07.56
Kuten aiemmin jo mainitsin, Rautakirja ketju on tehnyt kahden vuoden sopimuksen joten niistä ainakin pitäisi löytyä koko tämä aika.
Muut lehtipisteet voivat tehdä mitä huvittavat. Joko ottaa hyllyyn tai ei.
#2
Ensinnäkin kiitos valvojat. Nyt vihdoin heräsitte :)
Ikävä kyllä taisi olla liian myöhään.

Aiemmin mainitsin jotain tuosta aloittelijoiden auttamisesta lennokkipiireissä.

Katsokaas huviksenne http://www.lennokit.net/showthread.php?t=31819

Kaveri joka tuon aloitti on noviisi. Kiinnostunut koneesta joka ei ole skaala, ei lentävä pienoismalli, ei pylon, ei combat, oikeasti ei minkään luokan kone siis ei kone ollenkaan.
Mitä vanhemmat harrastajat tekevät. Auttavat. Kertovat kaiken mahdollisen mitä tarvitaan ja miten harrastuksen saa alkuun.
Henkilökohtaisia viestejä vaihdettu jne. Siis kaveri auttaa kaveria ilman v*ttuilua että kone on styroksi p*ska joka käyttää halpaa kertakäyttö sähkömoottoria.

Tuollaiseen minä olen tottunut.

Meitä on monen tason harrastelijoita joten mielelläni täälläkin haluaisin nähdä samankaltaista toisia arvostavaa keskustelua. Tukea ja apua.
#3
Lainaus käyttäjältä: MIKKELSONNI - 25.09.09 - klo: 18.35
Auton myyjä tahokin on jo jostain kumman syystä perustanut oman keskustelupalstan http://ferrari.pienoismallit.net/keskustelu/index.php niin kaikki jotka ovat jo auton päättäneet hommata ja hiukan vielä empivät saavat siellä rauhassa keskustella  :roll:.

Niin, sopii miettiä mikähän se syy mahtaa olla...
#5
Siinäpä se minun pointtini olikin. Aloittelija saa olla aloittelija. Jos aloittelija ostaa ensimmäiseksi koneekseen suihkumoottorilla olevan F-16:sta, asiasta varmasti varoitetaan ja kehoitetaan tulla näyttämään/yhdessä ottamaan käyttöön kapinetta.
Aloittelijan ollessa kyseessä kehoitetaan ostamaan ensimmäiseksi kenties halvempi ja helpommin lentävä kone ja säästämään F-16 vähän myöhemmälle. Ei haukuta hankintaa meluavaksi ja vaaralliseksi eikä se sun hyppysissäs kuitenkaan pysy, p*ska ostos.

Olen tottapuhuen vähän pettynyt. Ehkä siksi reaktioni on näinkin voimakas.

Katsotaan kahden vuoden kuluttua asiaa uudelleen, vähän vain pahaa pelkään että ei asenne ole mihinkään muuttunut.
Uskoisin, "mitäs minä sanoin" olevan aika yleinen kommentti vähän kaikkeen.
#6
Vastaan nyt kuitenkin vaikka lupasin olla vastaamatta.

Ei, minä en ole aloittelija enkä näin holhouksen tarpeessa.
Kyllä, olen siinä mielessä aloittelija että ensimmäinen polttis auto.
Aiemmin sähköautojen kanssa tullut puljattua JA ennenkaikkea kaikenmaailman lennokkien kanssa.

Projektiin lähtemisessä ei todellakaan ollut ensimmäisenä mielessä raha. Se on sivuseikka jota on tai ei ole. Ei merkitystä. Tottapuhuen minä olen hajoittanut lennokkeja kymmenittäin, rahallisesti MONTA kertaa enemmän kuin yksi F2007 maksaa. Eli todellakaan hinnalla ei ole merkitystä.

Se mikä wanhaa harrastajaa korpeaa on asenne mikä täällä on. Uudet käyttäjät kirotaan alimpaan hemmettiin vehkeidensä kanssa. huh huh.

Lennokkiporukoissa on ihan toisenlainen meininki johtuen todennäköisesti siitä että siellä harrastakunta on keskimäärin vanhempaa ja viisaanpaa.
Jos aloittelija aloittaa harrastustaan ja tulee kertomaan että ostinpas koneen X ja kysyy mitä sille pitäisi tehdä, hänelle kerrotaan kuinka kone kasataan, mitä pitää varoa ja jos jollakin on kokemuksia kyseisestä vermeestä, kertoo miten sen kanssa toimitaan. Yksinkertaista ja helppoa. Sen sijaan että kaveri ajetaan pois, autetaan ja tuetaan uudessa harrastuksessa. Jopa pyydetään mukaan yhteisiin lennokin lentely sessioihin.

Pitää kuitenkin muistaa ettei tämä ole ainut foorumi maailmassa. Neuvoa voi kysyä muiltakin kuin tämän foorumin muka guruilta jotka tosiasiassa ovat pelokkaita pikkupoikia ainakin sisimmässään.

Ei ole kivaa alottelijoiden tulla tänne ja kuulla samantien kuinka tyhmiä ovat olleet. Harrastajakunta on suomessa muutenkin pientä että en oikein usko että ehdointahdoin niitä uusia kannatta ruveta poiskaan ajamaan.

Tämä on ihan käsittämätöntä , sietäisitte hävetä jos osaisitte.
#7
Kehottaisin kaikkia jotka oikeasti ovat vehkeestä kiinnostuneita vaihtamaan selaimen osoite kenttään osoitteen
http://ferrari.pienoismallit.net/ ja paikan keskustelualueen
http://ferrari.pienoismallit.net/keskustelu/

Keskustelu on huomattavasti asiallisempaa ja ilman v*ttuilun sävyä käytävää.

Omaltaosaltani tämän foorumin seuranta jää tähän.
#8
"Irtonumeroina en usko homman jatkuvuuteen. Ne tulevat häviämään kauppojen hyllyistä viimeistään vuoden kuluttua."
Olen tästä eri mieltä. Sopimus DeAgostinin ja Rautakirjan välillä käsittää koko kahden vuoden jakson.


Ja tämä keskustelu käyty suomalaisen agentin kanssa. Oleellista on että puhutaan DeAgnostini ja Rautakirjan välisestä sopparista.
#9
Lainaus käyttäjältä: markkinn - 18.09.09 - klo: 11.24
Lainaus käyttäjältä: jonde_sorone - 18.09.09 - klo: 11.20
Se että ostetaan 1 osa viikossa (3:n ensimmäisen jälkeen) ja kasataan on mun muielestä se kiehtova osio...

Mistä meinasit ostaa osan kerran viikossa?

Lehtipisteissä näitä ei tule näkymään kuukauden/kahden päästä yhtään.

Tuo ei pidä paikkaansa. Rautakirja konsernin kanssa on tehty 2 vuoden sopimus asiasta. Joten kyllä näkyy.
#10
Se on juuri näin. F2007 myydään vielä enemmän kuin F2004:sta aikoinaan.
Kuten sanoin, yksinkertaisesti se olisi tyhmää olla järjestämättä varaosa huoltoa.

Toinen asia, mikä nyt rupesti huolestuttamaan, on markkinatalous.
Jos käyttäjät seisottavat autojaan näyttelykapineena hyllyn päällä -> ei mene rikki -> varaosat eivät mene kaupaksi -> kauppojen ei kannata niitä pitää hyllyssä -> ei varaosia.

Toivottavasti muissa maissa ovat fiksumpia ja jopa ajavat vehkeillään...  :evil:
#11
Moi!

Kyllä, uusi täällä mutta vanha RC harrastaja.

Oli ihan pakko puuttua keskusteluun  :laugh:

Kyllä, olen myös syyllistynyt paketin tilaamiseen.
En, en ole huolissani jatkuvuudesta koska tuota on myyty jo useissa maissa sekä myös F2004 oli ymmärtäänkseni saman puljun tuote.
Heikoin lenkki on suomalainen agentti. Riittääkö rahkeet. Toisaalta DeAgostini on SUURI. Jos rahkeet eivät riitä hankkinevat uuden agentin. Näin se vain menee.

Varaosista... En olisi niistäkään hirveän huolissani.
Faktoja. Malli on todennäköisesti Kyoshon eniten myyty malli. Kyllä näin on. Ainakin jos puhutaan uusista malleista. Sitä ostavat PALJON sellaisetkin joilla ei ole mitään aiempaa kokemusta jne. RC autoilijoiden lukumäärä tuota kautta kasvaa räjähdysmäisesti. Uskokaa pois.

Voiko Kyosho seurata vierestä? Ei voi. Tai tietysti voi mutta he ovat yksinkertaisesti tyhmiä jos näin tekevät.
Puhdasta matematiikkaa. 100000 myytyä autoa (en yhtään tiedä paljonko mutta paljon joka tapauksessa). Niitä ohjastaa 50000 ensikertalaista. Formula. Ei suojaavaa koria. Tukivarren kate 95%. Tarvitseeko laskea enempää?

Itsellä projekti on 3 pojan isänä terapiaa sekä yhdessäoloa poikien kanssa. Saa pojatkin mukaan kivaan harrastukseen. Pojat ovat pieniä joten on erityisen tärkeää että ei läkähdytä niitä heti alkuunsa. Joten paketti/viikko (tai tilattuna 2 pakettia/2viikkoa) on oikea tahti. Keskimäärin rakennetaan yksi ilta viikossa a' 10 min. Mielenkiinto säilyy alusta loppuun asti. Pienten poikien mielenkiinto ei todellakaan riitä viikonlopun 8-16 rypistyksen. Ja tällöin jäisi, ehkä autojen hauskin vaihe kokonaan kokematta.

Vielä hinnasta. Kyllä maksaahan tuo. Niin maksaa kaikki muukin. Tulee tipoittain -> ei niin paljon merkitystä. Toisaalta JOS onnistuisi löytämään samaa kokoluokkaa olevan polttis formulan joka on vielä Ferrari, maksaisi sekin. Sellaisia on vain aika hintsusti. Joten ei tuo kaiken huomioonottaen ole todellakaan edes kallis. Heh itse olen pistänyt lennokkeja tonttiin monta kertaa tuon edestä...

Mutta täältä tähän.