Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Jolo

#1
Voihan sitä ajaa gt2000 sääntöjen mukaisella koneella,ei sitä mikään sääntö kiellä :wink: muutenhan säännöt vastaa pitkälti gt sääntöjä
Näin itsellä on tarkoitus ajaa gt2000luokan sääntöjen mukaisella autolla tuollakin vaikka säännöt sallii eri koneen :wink:
#2
Lainaus käyttäjältä: Stinde - 11.10.24 - klo: 20.44
Tää on Kerhokisasarja ei FTT  :roll:

Timppa

Näin se on jos haluu ajaa 4erää,ni täytyy ajaa ftt :azn:
#3
Onkos tuohon joku syy miksi eräväli on 1.5h? Aikataulu näyttää siltä että hyvin voisi ajaa tunnin erävälillä,näin lyhenisi päivä aika paljon?
Antti Louhi
#4
Lainaus käyttäjältä: Verskis - 05.10.24 - klo: 10.01
Mikä toiminnallisuus jää toteutumatta, jos sille ei salli verkkoyhteyttä eikä paikannustietoa?

Mitä itse testailin niin lakkaa koko sovellus toimimasta jos katkaisee verkkoyhteyden
#5
Noi käyttöehdot on luettu moneen kertaan,mutta sieltä ei tuohon löydy vastausta että mihin tietoja käytetään   :huh: Tämä pitäisi kuitenkin olla sovelluksen tekijällä tiedossa että mihin sijainti tietoja tarvitaan.
Vai onko tässä annettu vaan kolmannelle/neljännelle osapuolelle pyyntö tehdä sovellus eikä itse tiedetä mihin tietoja käytetään?
Vai käytetäänkö tietoa esimerkiksi siihen että sovelluksen tekijä pystyy seuraamaan missä muut pidottaa ja millaisia aikoja :huh:
#6
Kysymys sovelluksesta?
Mihin sovellus tarvitsee jatkuvaa verkko yhteyttä ja laitteen sijaintia toimiakseen? Sovellus ei toimi jos poistaa sijainnin tai verkkoyhteyden käytöstä :wink:
#7
Tarkentava kysymys koreihin :wink: Saakos vielä kun koriin tuli tuo minimi paino,niin asentaa korin ja puskurin väliin esimerkiksi insertin,niin että se on korissa kiinni eikä puskurissa :shocked:
Aikaisemmin olen tälläistä korissa käyttänyt,mutta täytyykö se nykyään kiinnittää autoon?
#8
Löydäänkös kohta säännöt kiinni ensikaudeksi :wink:
#9
No ei noi tamian korit hirveästi enempää paina sitten. Paksusti maalattu protoformin ford gt painaa ajokuntoisena 101g.
Itsellä runko vaikuttaa suuresti kori valintaan,kyseinen kori on etupäästä jo tolppien ylimmissä reijissä kiinni,eli siihen ei keulasta korkeampaa koria saa kohtuudella paikalle...
#10
Mites korin mukana tulevat esikuvan mukaiset jäykisteet saako niitä käyttää edelleen  :huh:
Esim tuossa protoformin ford gt korissa katon ja takalokasuojien väliset palaset mitkä tulee ruuveilla kiinni

Antti #30
#11
Itse en ainakaan nää noissa mitään syytä miksei olisi sääntöjen mukaisia :wink:
#12
Nyt kun lähdit noita perusteluja pistämään niin mites esim auto millä itse ajoin, painaa 1341g ajokunnossa(tasapainon takia 15g punttia), akkuna 8200mha(306g painava)akku, kori ford gt joka painaa 102g maalattuna.
Jos tähän laittaa tuollaisen 120g porshen korin niin painoa on vasta 1370g,joka tarkoittaa yli200g lyijyä autoon että saavutetaan 1600g paino :cry: kyseiseen autoon ei ole mitenkään järkevästi lisättävissä tuollaista määrää painoa niin että se olisi vielä ajettava

Itse olisin enemmänki maksimi painorajan kannalla ettei radalla ole tuollaisia panssarivaunuja,meinaan tuolla 1600g painolla saa jo aika tavalla romua aikaiseksi kolari tilanteessa!
Esim 1400g maksimi painoksi se on kaikkiin autoihin täysin saavutettavissa.

Jos painorajaa nostetaan niin itse ainakin heitän hanskat tiskiin luokan suhteen

Edit
Vaaka ja auto oli vierellä kun tätä kirjoitin eli painot on tarkistettu
Edit2
Kyseessä kaunistelematta ainakin 10v vanha runko
Antti #30
#13
Lainaus käyttäjältä: SourOldGeezer - 06.04.24 - klo: 19.48
Lainaus käyttäjältä: Jolo - 06.04.24 - klo: 18.51
Tuohan minimipainon nostoon,niin itse en olisi sen kannalla(ainakaan noin suurissa määrin), koska se saattaa rajoittaa noiden ftt ajavien kuskien halukkuutta ajaa gt2000 jos siihe joutuu ostamaan toisen auton,kun auto ei toimi samoilla säädöillä jos toisen luokan painoraja on 1320g ja toisen vaikka 1500g.

En olisi tästä niin huolissani, kun moottorikin on nyt eri niin samalla autolla ajaminen vaatii jo nyt enemmälti säätöä.

Moottorin vaihto on aika paljon pienempi homma ,kun muuttaa setuppi pienemmälle painolle sopivaksi.
#14
Tuohan minimipainon nostoon,niin itse en olisi sen kannalla(ainakaan noin suurissa määrin), koska se saattaa rajoittaa noiden ftt ajavien kuskien halukkuutta ajaa gt2000 jos siihe joutuu ostamaan toisen auton,kun auto ei toimi samoilla säädöillä jos toisen luokan painoraja on 1320g ja toisen vaikka 1500g. Jos painorajaa täytyy nostaa niin 1350g olisi mielekkäämpi vaihtoehto ja huomattavasti helpommin toteutettavissa normaaleihin turisteihin,kun 1500g. Näitä painoja voisi vaikka riihimäellä punnita ja kirjata ylös että minkä painoisella kalustolla KISOJA kiertävät ajavat. Epäilen vahvasti että siellä ei ketään tällä hetkellä aja yli 1400g autolla...

Korin painoon sen verran että maalaamalla siihen saadaan painoa lisää niinkuin ftt koreissakin tehdään, ja helpoin katsastuksessa todeta korin paino kun se otetaan autosta irti ja punnitaan ja siihen vaikka tarra yms merkki että on todettu oikean painoiseksi, koriin painoon vaikuttaa leikkaukset yms niin paljon ettei sitä voi todeta muutakun punnitsemalla mitä kenenkin kori painaa ajovalmiina
#15
Juu,kyllä muutoksia saa tehdä(ja pitääkin tehdä),mutta jos pyrittäisiin siihen että säännöt löydään ennen kautta lukkoon ja muutetaan sit taas ensikaudeksi jos tarvetta ilmenee :wink:

Ei muuten mutta tuo siipisääntö vaikuttaa esikuvan mukaisuuteen aika paljon,jos esim protoformin ford gt leikataan siipi 5mm soiroksi,kun muuten se on vakio tolpilla katol yläpuolella , samainen kori muuten on 0.5mm paksu helmasta(ei lightweight).
Pidetään ennemmin vaan noi siiven mitat jos se tulee katon yli niin se tulee,se on kuitenkin todennäköisesti esikuvassakin näin,jollei tolppia ole itse tehty sinne.

Pidetään luokka rentona ja korit esikuvan mukaisena :cool:

Antti Louhi #30
#16
Mikäs juttu toi on et sääntöi muokkaillaan kesken kauden? Täältä ei löydy nykyisten sääntöjen mukaista min0.7mm paksua koria eikä 1.5viikon varoajalla sellaista mistään riihimäen kisoihin saakkaan.
#17
Lainaus käyttäjältä: SourOldGeezer - 02.02.24 - klo: 11.06
(Disclaimer: ei liity meneillä olevaan kauteen vaan tulevaan)

En nähnyt tästä vielä täällä keskustelua tästä, mutta käsitin että FTT on yhdistämässä/yhdisti jo(?) TSS-10 ja TSP-10 joten siellä jatkossa on 17.5T. Oliko tarkoitus ensi kaudeksi siirtyä myös tässä luokassa joka siis on peilannut TSS-10 tuohon 17.5T jotta tämä "sama auto vain renkaat ja kori vaihtuu" idea säilyy?

Kiinnostaa siis, kun tämä mattokärpänen puraisi aika kovaa kun tähän GT2000 hommaan lähdin tälle kaudelle, että voisi kiinnostaa ajaa myös FTT ensi kaudella.

Oma mielipide tähän asiaan. Elikkäs minun mielestä ei kannata tehdä 2hyvin samanlaista luokkaa,koska tämä saattaa vaikuttaa kilpailija määriin negatiivisesti,porukan siirtyessä ns.arvokkaampiin kisoihin, kun samalla kalustolla saa ajaa.

Itse olisin 21.5 koneen kannalla mutta vapautetaan se niinkuin se oli pari kautta sitten.

#18
Moottorii näkyy olevan saatavana,mut olis sitä kiva saada tilattuu muutenkin kun noudettavaks Hakkilast. Tarvitsijoita on kuitenkin muuallakin kuin Helsingin suunnalla.
#19
Lainaus käyttäjältä: JSa - 17.10.23 - klo: 21.56
Lainaus käyttäjältä: tommivesalo - 08.10.23 - klo: 22.22
Terve,

Rengaskysymys:

Onko Ride RI-24082 painovirhe?

Google ei tunne moista. Muut listalla olevat näkyykin olevan useamman kaupan listoilla.
Luulen että tämä versio kyseessä, eli 26082. Toki olisi kiva saada varmistus

https://tamico.de/Ride-Slick-Tires-belted-on-16-Spoke-Wheel-Preglued-4

Tuo linkin rengas on sliksi eli ei ole kyseinen rengas kyseessä :wink:
#20
Lainaus käyttäjältä: SourOldGeezer - 11.09.23 - klo: 19.52
LainaaRenkaat:
-Yksityyppirengas Ride 1:10 Slick Type Tire belted, 24mm with LT Inner Set
Tuotenumero RI-24500
-Sallittuja renkaita ovat myös edellä mainitun renkaan valmiiksi vanteelle liimatut versiot:
RIDE preglued  RI-26073
RIDE preglued  RI-26073BK
RIDE preglued  RI-24082

Kuuluuko tämä malli myös sallittuihin RI-26082?
Näyttäisi olevan ainoa saatavilla oleva...

https://fast-motors.vilkas.shop/p/ride-1-10-belted-tires-24mm-pre-glued-with-10-spoke-wheel-black-4pcs

Tuolta löytyy sääntöjen mukaisia renkaita

Minun mielipide on että tuol kuvioidun renkaan rinnalle ei hyväksytä sliksiä!
#21
KerhoCup-ratasarja / Vs: KerhoCup 2023-2024
26.08.23 - klo: 21.44
Milläs renkaalla kausi on tarkoitus aloittaa gt2000 luokassa kun nykyistä rengasta ei ole suomesta saatavana?
#22
KerhoCup-ratasarja / Vs: KerhoCup 2023-2024
22.08.23 - klo: 20.15
Onkos ensikauden kisakalenterista tietoa? Ensimmäinen kisa on ilmeisesti kuitenkin tarkoitus pitää vielä tänä vuonna niin olisi kiva tietää koska ja missä😅
#23
Näinhän tuo on, ei suomessa tarvitse kaikkea uudelleen keksiä. Ja tuoreille kuskeille voi hieman katsoa läpi sormien vaikkei moottori listasta löytyisikään😉

Näin nyt vaan ajatuksen tasolla ja tarkoituksena kerätä ajatuksia muiltakin,tietenkin yhteyshenkilö päättää asiasta loppupeleissä
#24
Itel tos pyörähti mieles jos ajettais Efra listas olevil moottoreil🤔 eikös siin mahda rajaantuu kaikkeist rajuimmat ns.outlaw moottorit pois? Näin ei tarttis erikseen tehä listaa mil saa ajaa ? Mutta katsotaan jos muitakin kuskeja saataisiin osallistumaan keskusteluun asian tiimoilta.

Tuo rengas asia on iha mukava uudistus kylläkin
#25
Koitetaas avata keskustelua gt2000 moottorien suhteen.
Ajatuksena että pitäisikö moottori vapauttaa(vapaa 21.5t) niinkuin aikaisemmin oli? Tällä saattaisi saada kuskeja luokkaan lisää.
Tietenkin luokan sisäiset nopeuserot kasvaa,mutta niin siellä on nytkin nopeampi ja hitaampi porukka joten siihen se ei vaikuttaisi kuitenkaan. Jos vaikka saataisiin porukkaa sen verran että olisi 2finaali erää?
#26
Heikolta näyttää edelleen moottorin saatavuus, saatavuus arvio vaan muuttuu kokoajan ja ekat kisat olisi kuukauden päästä...
Ja eipähän tuo Hobbyfactorystä tullut uusi moottori hirveästi vakuuta kun sitä testerissä ajettiin, tosin radalla ei ole vielä testattu tätä yksilöä.
#27
Lainaus käyttäjältä: Vesa - 12.12.22 - klo: 12.17
Aiheeseen mitenkään muuten puuttumatta, todettakoon, että ero johtuu suoraan koneen ennakosta. Ja se että ennakko on jotain välillä 40 +-5 astetta ei mitenkään tee koneesta hyvää tai huonoa, koska sen voi kompensoida välityksellä, kuten asiaan kuuluu olipa kyseessä mikä tahansa moottori. Ero yleensä on sen 1 piikin +-.  Liiallinen ennakko kuumentaa konetta kun taas pienempi ennakko parantaa vääntöä ja sallii pidemmän välityksen.

Samanlaisia eroja on ollut kautta aikojen kaikissa ykstyyppimoottoreissa, ja koska kisoissa ei ole yksityyppivälitystä, onneksi, tuo ei ole mikään ongelma ainakaan aiemmin ollut. Mutta kuten sanoit, pieni ero tosiaan noissa on joka menee varmasti valmistustoleransseihin.

Tuohon+-1piikki tuo  uusi moottori ei kyllä sovi mitenkään...
Jos tuota uutta moottoria ajetaan tasan 4 välityksellä niin tuohon vanhaan tarvitaan 4.4välitys että renkaat pyörii molemmilla yhtä kovin, tuo taas alkaa olemaan sellainen ero että jos ajetaankin tuota vanhaa 4välityksellä niin uudesta loppuu voima ennen kuin saavutetaan sama nopeus renkaille.

Edit: en nyt avaa tähän keskusteluun enempää tuota välityksen vaikutusta esimerkiksi kiihtyvyyteen tuollaisilla eroilla...
#28
Laitetaan nyt nämä uuden ja vanhan moottorin testatut arvot tännekkin niin ne on muidenkin nähtävissä.

Molemmat moottorit testattu peräkkäin samalla testerillä ja samalla akulla.
kw 3201(uusi) 3564(vanha)
Max rpm 25936(8.1v uusi) 28514(8.0v vanha)
ennakko 39° (uusi) 45° (vanha)
#29
Eipähän näytä kauhean nopealla aikataululla tulevan moottoreita varastoon Hobbyfactoryyn :cry:
Mahtaisiko olla syytä harkita moottorin vaihtoa tai toisen moottorin hyväksymistä toimitus vaikeuksien takia? Meinaan saattaa aika monella olla tilanne että olisi tarve uudelle moottorille ennen kauden alkua...
Ja eipähän tuo moottori minkä sain tilattua hirveästi vakuuta,kun poikkeaa edellisestä tehollisesti tosi paljon(huomattavasti miedompi tämä uusi)
Edit: uusi ja vanha moottori testattu moottori testerillä.
Antti
#30
Koskas teille olisi tulossa tuota tsp-10 luokan moottoria varastoon? Ilmeisesti moottori on eräissä muissakin luokissa valittu 1tyyppi moottoriksi ja Hobbyfactory on ilmoitettu sen maahantuojaksi?
Olisi ennen ftt alkua kiva saada tuollainen moottori paikalle...
Antti Louhi