
Pointsit Hemille työnjäljestä.
Toivottavasti saapi oman edes puoleen tuosta niin voi olla tyytyväinen...
Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: geswas - 06.01.10 - klo: 17.05
Volvon 2 evoluutio alkaa olla kasassa ja kohta alkaa seuraava rojekti jollaisia valmistaa mm. RKP ja KHT...
Lainaus käyttäjältä: RcJuho - 30.12.09 - klo: 13.27
IMN sanoit että JST-liittimet käy vastareihin...
Eikä tuo vastariin sopinut.
Lainaus käyttäjältä: IMN - 18.12.09 - klo: 10.31
Itse olen käyttänyt JST-liittimiä.
Tämä "latuskainen" liitin, joka käy suoraan vastariin on ihan tavallinen servoliitin
Jos käytössä ei ole noparia, niin silloin akku kytketään suoraan vastariin, eli vastari tarvitsee silloin vain oman vastariakkunsa.
Lainaus käyttäjältä: Hemi1966 - 22.12.09 - klo: 18.05
En ihan täysin ymmärärtänyt ideaa, mutta tarkoitatko että sylinterit olisivat ristissä päällekkäin ? Jos näin niin silloin ne vievät taas korkeussuunnassa enemmän tilaa ja sekin on kortilla, hydraulipumppu säiliöineen vie koko takarungon pituuden, myös kardaani pitäisi saada jostain välistä eturunkoon.
En myöskään ole varma onko ristissä olevien sylintereiden asento optimaalinen voimaa ajatellen.
Oikaise jos ymmärsin väärin
Lainaus käyttäjältä: Hemi1966 - 21.12.09 - klo: 14.28
Looginen paikka olisi takarungon etupäässä, mutta mulla esim. on siinä ohjaus-sylinterit. Täytyis varmaan sijoittaa ohjaus-sylinterit tuollaisessa versiossa eturunkoon.
Lainaus käyttäjältä: Hemi1966 - 19.12.09 - klo: 20.13
Oot Juupeli tarkka kaveri kun huomasit ton nostokorkeuden, se on tosiaan aika tarkalla ainakin ton oman Scanian lastaukseen.
Lainaus käyttäjältä: RcJuho - 17.12.09 - klo: 16.27
Ei tarvii heti alkaa kettuilemaan...
Siis millä johdoilla se kytketään?
Lainaus käyttäjältä: RcJuho - 16.12.09 - klo: 21.48
Siis mihin akku kytketään?
Lainaus käyttäjältä: IMN - 25.11.09 - klo: 17.20
Niitä alkuperäisiä Shimanon V-jarrukumeja kun jostain saisi...
Lainaus käyttäjältä: pajatso - 22.11.09 - klo: 21.44
Moro,
Ridlerille: Ok. Mutta eikös sillon se koko kierteelle vastaaminen ole vain toiseen suuntaan, ns. "vetosuunta" silti probleema? ...jos voimaa tarvitaan heti tämän mekaanisen rajan jälkeen.
-p-
Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 22.11.09 - klo: 19.41
Juuri näin. Kiitosta Riddler.
Tosiaan silloin ote kierteeseen alkaisi koko liikkuvanpalan kierteen mitalta. En tiedä tuon toteuttamisesta sitten, koneistamalla ehkä helpompi tehdä kuin käsityö kamppeilla joita mulla käytössä.
Tuo kierre käyttö on aivan hyvä juttu monessakin kohteessa. Nuo hydrauliikat näyttäisi hieman sotkevan niin 1:1 kuin näissä pienoismalli koneissakin.
Kysymystä heittäisin ilmaan.
Mistähän löytäisin tosi ohutta kupari tai messinki "peltiä"? Pitäis tuo dumpperin hytti saada pikku hiljaa työn alle ja jotenkin tuosta 0.6mm sinkitystä en saa sitä aikaiseksi. Ja toisekseen tekisi mieli kokeilla vähän erinlaista materiaaliakin työstää.
Lainaus käyttäjältä: pajatso
link=topic=24127.msg385646#msg385646 date=1258917612
Moro,
en ehkä ihan ymmärtänyt Riddlerin ideaa, mutta tuntuu vaikealta hahmottaa miten vedon alun rasituksen saisi välittömästi koko yhden kieroksen kierteelle... Jos systeemiin saa "väljää", niinkuin Juupeli sanoi, niin silloinhan ongelman saa kyllä pois.
Kierretappimaisessa lähestymisessä jotenkin kuulostaa että kierteiden harjat voisivat jossain tilanteessa napsahtaa kohdakkain -> kaikkien jumitusten äiti.
Lainaus käyttäjältä: juupeli72 - 22.11.09 - klo: 14.43Lainaus käyttäjältä: pajatso - 21.11.09 - klo: 18.56
ainoa ongelmahan tuossa mekaanisessa rajoituksessa jossa kierre loppuu on se, että jos voimaa tarvitaan heti, niin kierteiden ekat jengat on aika kovilla. Mutta esim lavan noston yläpäähän todella jees.
Kyllä tuota ajattelin itekin, mutta tuon vois kiertää kai silleen että tekisi mekanismiin hieman löysää, jolloin kierretanko kerkiäisi pyöriä muutaman kierroksen ennen kuin joutuisi rasitukselle. Vai kuinka?
Ideoita voi ja kannattaakin heitellä ilmaan, sillä joku toinen voi keksiä paremman ja simppelimmän ratkaisun ongelmaan jota ite on pähkäillyt.
-t