Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - anpulli

#1
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
17.03.11 - klo: 22.23
Lainaus käyttäjältä: OGIpro - 02.03.11 - klo: 17.44
Ei oikee mätsää tohon slashiin ilman modailuja. En ole tehnyt vielä koritolppien reikiä, mutta kun asetan korin paikoilleen niin se jää "puristuksiin" etu ja takapuskurien väliin. Onko sulla vinkkejä miten se kannattaa modata sopimaan?

Mulla on myös autossa tuo sama kori. Itse sain sen sopimaan pituussuunnassa leikkaamalla peräpäähän Slashin takapuskurin mallisen aukon. Istuu aika mukavasti paikoilleen.
#2
Lainaus käyttäjältä: jarkko_h5 - 07.02.11 - klo: 22.05
Moi osaisko joku kertoa mikä lipo akku sopii  LRP Shark  krossariin suoraan Hobbyking sivulta.???
Tulisi siinä samalla kun olisi tarkoitus tilata sieltä muutenkin.

Tämä mahtuu myös juuri ja juuri ilman mitään modauksia. Itsellä viisi tuollaista ja niillä piisaa ajoaikaa. :)
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9166
#3
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
18.11.10 - klo: 19.57
Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 16.11.10 - klo: 22.08
Onko suomessa kellään kokemusta noista sovitus-hexeistä jolla saa 1/8 krossaripyöriä kiinni?
Katkoooko niillä pyöränakselia/rikkooko enempi napaa tms?

Hienosti pelaa adaptereilla. Renkaan halkaisija ei ole juurikaan suurempi kuin alkuperäisen, mutta pitoa on sitte aivan eri tavalla. Ja rengasvalikoimaakin..
#4
Sähköautot / Vs: Crawleri asiaa.
16.10.10 - klo: 13.38
Tuli hankittua tuossa ehkä vajaa pari kuukautta sitte juuri tuommoinen Axialin crawleri. SCX10 Honcho ajovalmiina. Paketissa tuli siis ohjaimet ja kaik. Sillä pääsee jo sellaisenaan alkuun ajamisessa, mut onhan siinä paranneltavaa. Ei mennyt kauaa, ku hankin Integyn moottorin ja väsäilin nyt aluksi etupäähän nelilinkit ja samaisesta 4mm rst-tangosta metalliset ohjauslinkit. Nii ja siirsin servon akselilta runkoon. Seuraavaksi ladoin liimattavia 1:1 -auton vannepainoja vanteisiin ja ajotuntuma parani kummasti. Viime viikolla postisetä toi sitte Castlen Sidewinderin nopariksi ja johan alko homma toimia.

Vielä ku sais jostain lisää noita Traxxasin linkkipäitä, ni askartelisin takapäähän nelilinkin myös.

Hiukan ärhäkämpää servoa tuo ehkä kaipais..

Voin siis lämpimästi suositella Axialin valikoimaa ja varsinkin Honchoa tai Dingoa.
#5
Rakentelin Honchoon nelilinkit eteen ja metalliset ohjauslinkit. Nii ja siirsin servon akselilta runkoon.
#6
Asentelin Slashiin takuuvaihdosta tulleet noparin ja moottorin. Nii ja koeajoin tuota uutta Axialin maasturia, aika vekotin.
#7
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
29.07.10 - klo: 18.36
No, on se kiva tietää, ettei ole yksin ongelmansa kanssa. :)

Käväisin tänään Sabessa juttelemassa asiasta, ja pyysivät kiikuttamaan noparin ja moottorin heille. Ilmeisesti ovat laittamassa jotain takuukuormaa Traxxasille päin tms. Ans kattoo kui äiän käy.
#8
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
28.07.10 - klo: 23.53
Lainaus käyttäjältä: hukka - 28.07.10 - klo: 22.04
Onko kokemusta tuosta vakio koneesta. Moottorin akseli klappaa noin millin ja kone ei pyöri. Selviääkö pelkällä moottorin laakerin vaihdolla, vai meneekö koko kone uuusiksi. Onko havaintoa mistä moottorin laakerin saisi? En ainakaan äkkiseltään löytänyt. Tosin näin lomalla kun olen vain todella hitaan matkapuhelin yhteyden päässä niin suffaaminen on niin tuskaista, että en ole kovin monesta paikasta ehtinyt edes etsiä.

Itellä kans tänään lykkäs melkoisen myrkyn. Tuli kaiketi tuo samainen laakeri tiensä päähän ja yhtäkkiä auto vain hyytyi kesken ajon. Kunhan auton luo ehdin, puski jo korin alta savua.. koppa pois ja nopari hehkui kyljestä jännän punertavana ja puski johdonrei'istä savut pihalle. Moottori ja johdot ihan tulisen kuumia. Otin moottorin irti ja pienen jäähdyttelyn jälkeen koitin käsin pyöritellä, aika epälaakeroitua oli.

Taitaa tarvita uuden moottorin ja noparin, kivakiva. Sabella setti parihunttia, Amainilla vajaa $160. Paljonkohan tuohon tulee kuluja ulkomailta tilatessa?

Ei voi oikeasti kuin ihmetellä tuon auton suunnittelua. Mikseivät mainosta, että tuolla kuuluu ajaa vain sisäradoilla siististi? Koko kardaaniviritelmä ja muu voimansiirto siitä moottorin tienoilta on aivan aunarista.
#9
No en nyt varsinaisesti tänään tehnyt muuta kuin vähän kokeilin.. mut viikonlopun aikana tuhteerasin nelivetoslerssiin uuden kopan (Proline RS14), vaihdoin antautuneen keskidiffin ja virittelin kardaanin kumpaankin päähän hiekkasuojusta.

#10
Yleinen keskustelu / Vs: rc auton ledit
08.06.10 - klo: 18.29
Eipä tuo nyt kauhean vaikea homma ole.. ledejä hankkiessa vaan selvittää, mikä niiden kynnysjännite on ja laskee (katsoo http://ledcalc.com/) sille sopivat vastukset vastaanottimen tarjoamaan jännitteeseen nähden. Tietty pitää sitte huomioida rinnan- ja sarjaankytkennät erikseen.
#11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
27.05.10 - klo: 22.54
Lainaus käyttäjältä: Propulsion - 26.05.10 - klo: 14.09
... Oiskohan tässä oikee kohta vaihtaa slipperi keskidiffiksi? Suomesta sitä keskidiffiä ei tainnut saada?...

Itse ainakin ostin omani Sabesta. Ei oo vissiin luettelossa, mut kyl niitä myynnissä on kuiteski. Varastosaldosta en osaa sanoa.
#12
Asentelin nelikkoslassiin STRacingin 17mm hexisovitteet ja Nosramin Vtec Harakiri -gummit vanteineen. Saas nähdä miten korin käy, ku nuo ovat säteeltään puolisen senttiä originaaleja suuremmat. Vaikka ottaapa ne orkkiksetkin koppaan kiinni.
#13
Ilmeneekös täältä jostain näppärästi voorumilaisten keski-ikä? Itellä tulee kesäkuun lopulla täyteen 32.
#14
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
11.04.10 - klo: 00.47
No tarttasko se? Onko kyseessä diesel tai automaatti? Jos ei, niin voishan tuota koittaa oldskool mäkistartilla tai hinaamalla.. sitte vaan ajelee tovin, ni auton oma laturi tekee koulutusta vastaavaa hommaa.
#15
Vaihdoin nelivetoslassin iskareihin öljyt ja asentelin sway barit. Nii ja pähkäilin taas, jotta mitenkä nuo jouset ynnä iskarit ois parhaassa setupissa. Punnitsin muuten auton myös ajovalmiina 3S 5000mAh lipolla, 2698g.
#16
Kokeilin miten Slash 4x4 kipaisee uudella 3S lipolla. Ja hyvinhän se. 5000mAh tuntui tarjoavan ihan mukavasti ajoaikaakin.
#17
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
22.02.10 - klo: 20.31
Lainaus käyttäjältä: bluebeetle - 22.02.10 - klo: 18.17
Jostain syystähän 3,0/2,2 vanne on keksittykin...  :mrgreen:

Sorry.

Juu, siihen vaan ei sovi ProLinen Dirt Pawit millään. Ja kun niillä taas ois saanu todennäköisesti mukavat pidot lumikeleillä. Kyllähän noi orkkiskumitkin "pitää", ku auto on neliveto, mut melkoista sudittelua se silti on.
#18
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
22.02.10 - klo: 17.50
Olipa muuten kauhia pettymys, ku nuo 2,2" vanteet eivät mahdukaan.. etupään ripustus on niin vantteraa tekoa, että vanne ottaa heti alkuunsa kiinni kehältään. Tarvinnee siis vaan odotella, että saa sovittimet ja voi käyttää 1/8 buggyn pyöriä.

Onkos kellään ko. systeemiä jo järjesteltynä?
#19
Vaihdoin viikonlopun riennoissa nelikkoslassista murtuneen takahubin uuteen. Keitinkin sen, saas nähdä vaikuttaako kestävyyteen.
#20
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
13.02.10 - klo: 13.21
Tulipa sitten haettua tuommoinen RTR-paketti. Radiolaitteiston tosin jätin liikkeeseen ja otin tilalle tohon omaan gigaradioon sopivan vastarin.

Mitäs mieltä olette tuosta auton jarrutehosta? Teistä muista en tiedä, mut itsellä ainaki tuntuu ettei jarrua kauheasti ole. Pyörät ei ainakaan lukitu, vaikka miten hiljaisessa vauhdissa jarruttais. Voipi tietty olla vaan kyse siitäkin, että on jotenki tottunu tuohon Sharkin tarvittaessa tapahtuvaan lukkojarrutukseen.  :azn:

Entäs iskarit? Peräpää ainakin niiailee mielestäni hiukan turhan paljon vakioasetuksilla. Onko joku jo löytänyt mielestään hyvän asetuksen? Monesko reikä ylhäällä ja alhaalla ja mitä rinkuloita iskariin? Tarkoitus ei oo missään mattoradalla sen ihmeemmin ajaa, vaan päästellä ympäri pihaa.

Muuten kyl vaikuttaa vallan mainiolta kapistukselta. Pitkään pohdin platinumin ja rtr:n välillä, mut sitte aattelin että saahan tuosta vakiosta hiljaksiin päiviteltyä..
#21
Tulipa huollettua haikalan etupään diffi, oli yksi hammas kadonnut rattaasta. :) Nii ja vaihdoin iskareihin jäykemmät jouset ja tarkistin öljyt.
#22
Lainaus käyttäjältä: timomk - 30.01.10 - klo: 09.00
en nyt aloittelijana tiennyt oikeestaan mitään autos säädöistä. kai se on pakko kuluttaa rahat siihen kuuladiffiin

En kyl tiedä kannattaako. Mulla on tossa omassani ollu nyt jo syksystä asti kiinni 5000KV moottori ja 2S lipot ihan noilla vakiodiffeillä. Viime ajokerralla huomasin, että etupään diffistä kuuluu pientä rutinaa, mut kyl se vielä tuntuu toimivan. Ja uus on tossa jo odottelemassa. Ite ainaki ymmärsin, että ne kuuladiffit pitäis säätää melko kireeks, etteivät luista harjattoman alla, ku muuten alkaa sulamaan.
#23
Vaihdoin uuden, keitetyn ylätukivarren rikkoutuneen tilalle, saas nähdä kestääkö paremmin kuin raaka.  :grin:
#24
Paistoin renkaat vanteilta, tukin vanteiden ilmareiät ja tein sellaiset gummeihin. Asensin japaninihmegyron paikoilleen ja ny pähkäilen millä parantaisin auton lumisuojausta.
#25
Jopa on rakentelu viety äärimmilleen.

http://www.crabfu.com/steamtoys/
#26
Jatkoin tässä aamutuimaan tuota auton kastumisen estelyä. Tuloksena kumiset sisälokasuojat:
http://rc10.fi/index.php?topic=1515.msg392888#msg392888
#27
Tiedä sitte oisko kuulunu tuohon "Mitä teit tänään rc-autoosi" -ketjuun, mutta talviautoiluunkin tämä liittyy. Shark S18 Monsterin nopari, vastari ja servo on jo eristetty ja lisäksi askartelin vielä tuommoisesta Bilteman "kumikankaasta" (tuotenro 60240) sisälokasuojat tai jotain sen tapaista. Kumi on melko vetelää, mut tollai taivutettuna pysyy suht hyvin ryhdissä ja painuu tiiviisti auton koria/lokasuojan kaaria vasten. Kori tosin on vakiomonsterista poiketen pudotettu kutakuinkin niin alas kuin sen saa..

Katsotaanpa suostuuko kuvat ilmaantumaan mukaan.







On siinä ledivalot juu, tietää hämärässä ajellessa paremmin miten päin auto on puskassa.  :grin: Ja jos tarkkaan katsoo, ni erottuupa siitä nuo nylon-perukkeesta väsätyt sokanhäviämisenestimetkin(tm).




Jotta simmosta. Ei pitäis kauheesti enää pukata lunta autoon sisälle. Lämpimämmällä kelillä en sitte tiedä kuumeneeko moottori tai nopari liikaa, ku nuo kumit aivan varmasti vaikuttaa ilman virtaukseen.
#28
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC Areena Turku
17.12.09 - klo: 17.58
On se vaan komian kokoinen hangaari, ainaki kuvissa.  :azn:
#29
Laitoin suojalakalla käsitellyt noparin ja vastarin kiinni, tiivistin servon silikonilla ja o-renkaalla, vaihdoin taaksekin kokoaluiskarit. Ja kävin tietty ottamassa tyypit, vaikka kylmää onkin. Kyllä se vaan sharkkimonsteri on muuttunu alkuperäisestä asustaan ja hienosti perkaa isossa liipissä kovaksi painuneella lumella.  :p
#30
Lainaus käyttäjältä: Pete_69 - 10.12.09 - klo: 18.22
tuli mieleen että mahtaiskohan ton buggyn korin saada helposti tohon s18 monsuun niin sanotuksi suojakoriksi. Vai mahtaako olla niin iso ettei se normaali kori mahdu siihen päälle enää? ois helppo suojata sillä tavalla kaikki sähköt sun muut talvea ajatellen.

Sopivuudesta en tiedä, mutta itse pudotin monsterin korin alemmas. Otin ne kromiset ritiläsysteemit pois rungon reunoilta ja lyhensin noita koritappeja sopiviksi. Nyt korin helma tulee vajaan sentin tuohon rungon reunan päälle. Omaan silmään ainaki parani auton ulkonäkö kertalaakista. Renkaiksi vielä truggyn systeemit, ni johan tuli pitoa. Ja valotkin tuohon väsäsin.  :tongue: