Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - ra

#1
Sähköautot / ESCin rakennus???
13.10.03 - klo: 18.22
Onko kukaan törmännyt missään vähän järeämpiin nopareihin? Tarkoituksena olisi liikutella useiden kymmenien kilojen vehjasta rivakastikin. Tämä asettaa tietenkin omat ehtonsa laitteistolle. Millaisia ratkaisuja esim. taisteluroboteissa on käytetty? Onko mitään vinkkejä tai pointtereita?

Taitaisi kysymykseni ainakin osittain kuulua vapaaseen, mutta oli jo aiheesta toikki.
#2
Tulokset / Renkaat?
12.06.03 - klo: 17.53
Mitenkä nuo renkaat, Take Off ja Yokomot, suhtautuvat toisiinsa esim. pidon ja kulutuskestävyyden osalta? Kannattaako noita yokkeja erikseen hankkia, jos vaikka vielä pääsisi viivalle?
#3
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Itse en mistään Escort jutusta kyllä viime vuonna kuullut mitään.
Saatan muistella jotain muuta juttua.

Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Rallihan tuli rallicrossin paikalle lajin kuihduttua. Rallicrossissa ajettiin alkuerissä 4 kierrosta ja finaaleissa 5 kierrosta. Touring Rally on sen verran nopeampaa puuhaa kierrosajoissa mitattuna, että 4 tai 5 kierrosta on liian lyhyt aika. Lisäksi ongelma tiettyjä kierrosmääriä ajettaessa on kierroksella ohitettavien tulokset ja kierroslaskentaohjelmat. Luokassa haluttiin kuitenkin säilyttää rallicrossin henki lyhyillä ja kovavauhtisilla erillä. 3 minuuttia on sopivan lyhyt erä siltä kantilta, ettei akkujen kesto tule vielä ongelmaksi, muttei kuitenkaan liian lyhyt.
Kolme minuuttia tuntuu henkilökohtaisesti vähän lyhyeltä. Erä loppuu juuri, kun on sopeutunut käsien tärinään. :) Erän pidentäminen ei silti välttämättä auta tähän ongelmaan.
#4
Sähköautot / Touring Rally
09.04.03 - klo: 21.02
Minuakin kiinnostaa eri turistien sopivuus lajiin.

Pitääkö autoja viilailla esim. tukivarsien laajempia liikeratoja varten? Miten vakioiskareissa riittää pituus. Omassa (iki)vanhassa SW:ssa maavaran saa vakioiskareilla juuri yli 10 mm:n. Ulosjouston säätämistä ei sitten enää tarvitsekaan murehtia, kun ei sitä ole.

Valmista rallisarjaa ei taida olla kuin TC3:seen?
#5
Lainaus käyttäjältä: "KyPak"
KORI
Ainoastaan 1/10 mittakaavan MM-Rallisarjan korit ovat sallittuja.
Tarkoittaako tuo pelkästään WRC-kalustoa? Kai siihen oikeaan ralliin voi osallistua muullakin kuin WRC-luokitellulla autolla, vai? Muistaakseni viime kesänä/keväänä oli juttua koreista ja joku :mrgreen: harmitteli, kun ei voinut käyttää Escortin koria.

Lainaus käyttäjältä: "KyPak"
AJOKAAVIO
Alkuerät ja finaalit 3 min.
Jaksaisiko joku TSR-konkareista kertoa, miten päädyttiin juuri tähän erän pituuteen? Kuvittelen taustalla olevan kalustopoliittisen tai muun ideologisen linjauksen lajin alkuajoilta.
#6
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"Tampereen Hurjat tulee sitten ens vuonna entistä hurjempina mukaan. Eiks je?

Ensi kesän tilanne täytyy katsoa sitten, kun tiedetään millaista jälkeä Myllyvuoren koulun puolapuut ovat tehneet kalustoon.  :)

Reittilä ja muut kuvia napsineet: Oletteko laittamassa kuvia johonkin näkösälle? Kuvia olisi mukava vilkuilla.
#7
Tulokset / KyPak-rallista
12.08.02 - klo: 19.16
Ensiksi kiitokset kisojen järjestelyihin osallistuneille hyvistä kisoista. Aikaisemmasta tasosta en tiedä, mutta nyt ei ainakaan ollut mitään valittamista, päinvastoin.

Oma menestys oli vaatimaton, mutta se oli kyllä jo ennalta arvattavissa. Toivottavasti kukaan ei repinyt pelihousujaan kohelluksen takia.

Luokka ja ajajaporukka vaikutti rennolta ja hyväntuuliselta vaikka kilpaa tietenkin ajettiin. Kenelläkään ei tuntunut pipa kiristävän päätä. JOS osaisi ajaa (hyvin), tässä luokassa kaiketi voisi pärjätä, vaikkei kalusto olisikaan ihan viimeisintä huutoa. Kun vaan olisi rata missä harjoitella...