Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - AriFerra

#1
Lainaus käyttäjältä: MiniFan - 20.01.10 - klo: 19.36
Eiköhän se ole koko sarja tuon 8,70e  :wink:

No niin tietysti.

Lisää kyssää tulee:
Sain s-postia Kyoshon kaupasta. Kyselin mitä edellä kertomista tarvikkeista löytyy hyllystä.
Samalla myyjä kertoi, että suosittelisi vanteisiin kuulalaakereita. Niiden "prikkojen" tilalle jotka tulevat vanteiden ja pyöränmuttereiden väliin.
Mitäs sanotte tuosta? Ilmeisesti olisi järkevää nuokin hankkia?
#2
Lainaus käyttäjältä: MiniFan - 20.01.10 - klo: 18.02
LainaaPehmeämpiä renkaita mennään parin viikon päästä katsomaan joko Jumboon tai Suutarilaan.

Kyoshon liikkeissä on yleensä vain sileitä Kyoshon renkaita mutta Atomicilla löytyy monenlaisia kuvioita yms.

Tsekkaa:

http://www.cargel.se/shop/index.php?cPath=37_70

TAI

http://www.rcjkl.fi/tuotehaku.asp?sua=1&tk=414938&ak=92


Cargel on tukholmassa ja osat tulee päivässä parissa. Muutama euro postikuluja tulee kun osia tilailee...

Kiitos.
Täytyy tutustua valikoimiin tarkemmin jahka ehtii.

Tuo osui muuten heti silmään:
"Alum. pyörämutteri sininen (optio)
Alumiininen pyöränmutteri.

Varastotilanne
Hinta: 8,70 Eur / kpl
(Alv 22%=1,57, Alv 0%=7,13)"

Tarkoittaako sitä, että neljän mutterin sarja maksaa yhteensä 8,70 €. Vai voiko olla että yksi zipale tuon verran? Sarjalle tulisi siis hintaa lähes 36 €? Ei kai?
#3
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 20.01.10 - klo: 11.01
Messumattoa sai aikoinaan kuin messut olivat loppu. Kyosholla on noita kuviorenkaita ja jos meinaat ne ostaa niin osta ne pehmeimmät.
Jerzi

Kiitän vinkeistä.
#4
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 20.01.10 - klo: 09.20
Messumatto käy vallan mainiosti.

Kuviorenkaat toimii varmasti parhaiten kovalla betonilla.
Jerzi

Myydäänköhän messumattoa jossakin? Vai pitääkö mennä messukeskukseen messujen jälkeen norkoilemaan?  :wink:

Onkohan Kyosholla noita kuvioituja? Kun soitin Jumbon liikkeeseen, myyjä puhui vain orgeista ja foameista?
#5
Kiitos hyvistä vinkeistä!
Jarruhomma oli tiedossa, eli otettiin tietoinen riski. :D
Eikä ole ollut toistaiseksi suurempi ongelma. Saa sitten nähdä, kun hänen pari kaveriaan tuossa suunnittelevat ostaa samanlaisen (tai sen hieman kalliimman jossa jarru on) ja alkavat keskenään kisaamaan.

Pehmeämpiä renkaita mennään parin viikon päästä katsomaan joko Jumboon tai Suutarilaan. Katsotaan josko sieltä saisi myös noita metallisia lukkomuttereita. Mutta ohjeesi mukaan kiristettynä on nyt hyvin pelittänyt nuo alkuperäisetkin, aivan kuten sanoit.

Ja akutkin tajuttiin hankkia heti.
Ilmeisesti on niin, että nimenomaan auton akut (4 x AAA) kuluvat nopeammin kuin lähettimen (8 x AA)?

Lainaus käyttäjältä: MiniFan - 19.01.10 - klo: 22.18
Suosittelen jonkinlaista rata-alustaa esim huopamattoa jossa saa jo vähän pitoa autoon.

Duunini halliin mahtuisi isompikin matto. Tässä ketjussa aiemmin joku kertoi huopaneulematosta (?). Aika kallista? 10 € /neliö? Mistäköhän tuota saisi? Olisiko edukkaampaa vaihtoehtoa vinkata?
#6
Terwehdys!
Kerron ensin hieman taustaa.
Poikani 12-v oli jostakin saanut päähänsä että hänen pitää saada jonkinlainen RC-auto. Käyttö olisi sisätiloissa, kotona ja työpaikkani teollisuushallissa.

Koska olen aivan kädetön kaikessa tekniikkaan liittyvässä, aloimme hakemaan mahdollisimman yksinkertaista vaihtoehtoa. Tuolla Jumbon Kyoshossa oli sitten tuo Mini Z i series hintaan 99 €, joten siihen päädyimme. Kyoshon sivuilla vielä mainostetaan että tuo on yksinkertaisempi malli, eli se sopinee paremmin minun ÄOlleni...

Tulen nyt varmaan kyselemään täällä tyhmiä. Koittakaa kestää, ja olisin kiitollinen jos voisitte jeesata, antaa neuvoja ja vinkkejä.

Saimme, ihme kyllä, vehkeen koottua. Heti vaan tuli ongelma. Vaikka moottori pyöritti takapyöriä, ei auto liikkunut. Nopeasti huomasimme missä vika. Etupyörät olivat "lukossa". Löysäsin hieman, ja vehje alkoi toimimaan ihan loistavasti. Pyöriin liittyen nyt aluksi minulla olisikin pari kysymystä:

a) Onko niin, että noita pyöränmuttereita ei sa kiristää "tappiin"? Niin että "ne soi"?
Jos on, eikö siinä ole pelko että ne löystyvät ajossa ja pyörä irtoaa?
Mistä tietää mikä on sopiva kireys?

b) Duunin lattia on betoninkaltaista liukasta materiaalia. Auto lähteekin hyvin herkästi "käsistä". Siis sladittaa. Perä heittää.
Onko kyseiseen malliin saatavissa toisia renkaita?
Jos, niin mitkäköhän olisivat ok? Kenties pehmeämmät?

Pojan naama on kyllä lauantaista asti ollut kuin naantalin aurinko.
Huimaa vauhtia sillä ajeli tuossa duunin lattialla, ja nopeasti alkoi jo hallitsemaan ettei ihan herkästi auto karannut käsistä. Tehtiin pieni hyppyrikin. Tuossa on autosta kuva, vaikka onkin teille konkareille tietysti peruskauraa: ilejajere-subbuteo.blogspot.com/

Uskon että tämä on ihan ok ensi auto meidän (hänen) tarpeillemme. Vaikuttaa todella laadukkaalta verrattuna niihin joihinkin pari kybää maksaviin joita hänellä joskus aiemmin on ollut. Tiedän/arvaan että moni on sitä mieltä että olisi kantsinut kerralla hankkia vielä laadukkaampi (niin, ainakin se neliveto...), mutta tällä nyt mennään.
Jos nyt aluksi saisin jotain vinkkiä noihin rengasasioihin, niin olisin kiitollinen.