Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - erevo116

#1
Jep. Odottelen vielä alkuviikkoon ja jos ei kuulu mitään niin rikosilmoitus on pakko mennä tekemään. Tuskin ne mitään yksittäistä nettikusetusta tutkii mutta tehtävä se on kuitenkin.
#2
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
06.02.10 - klo: 09.38
Joo siis mulla on kolme runkoa ja helvetisti osia noihin. Niistä saa kasaan ainakin 2-ajokuntoista autoa. Ajattelin tehdä seuraavaksi tosiaankin pelkän rwd:n metallirattaisella laatikolla. Saa nähdä miten revo lähtee takatuupparina, kun moottoriksikin meinasin jotain vähän tiukempaa kuin tuo 3.3 :)

Toistaiseksi projekti siinä vaiheessa, että toi rwd on purettuna ja osien pesuun lähdössä. Toisesta 4wd käyttörevosta katksesi illan luukutuksissa laatikolta taaksepäin kardaanin kiinnitys ja kaasu alkoi uuden 16kg servon myötä hirttää jumiin ääriasentoon :) Voi olla, että kaasari on ottanut damagea tai jotain. Se jousi kuintekin näytti palauttavan kuten servokin. Kaasarin sisälmykset kuitenkin tuntuvat tekevän jotain ihan muuta. Täytyy tutkia.

Pyörin semmoisessa täyskaasutykityksessä väkkäränä kunnes jumahti naapurin auton alle kotipihan parkkipaikalla :)

#3
Radiolaitteet / Vs: Spektrum DX3/S/R
06.02.10 - klo: 09.27
Mä ainakin olen tyytyväinen tuohon s-malliin. Tulee mukana pari vastaria joilla kaikki toistaiseksi ajokunnossa olevat autoni olen saanut uudelle ohjaimelle, jossa ei ole häiriötä ja kantamaa niinpaljon kun pystyy vaan ajamaan.

Kannattaa melkein kerralla hommsta kunnon radiot, kun jos harrastus muuttuu vähänkään vakavaks niin se on kuitenkn edessä.

köyhällä ei ole vra ostaa halpaa :)
#4
Radiolaitteet / Vs: Spektrum 2.4 Ghz
06.02.10 - klo: 09.24
mulla ainakin on akku siinä auxissa mutta tuskimpa tuo hajoaa vaikka kokeilisit ja ei toimisi. itse kytkin hetkeksi just väärään eli siihen alimmaiseen sensorikoloon (3.3v) pimeässä ja ei onneks hajonnut. Lisäksi yritin pyörittää vastaria 7.2v nimhllä niin se näytti menevän johonkin overvoltage-tilaan ja vilkutteli punaista valoa.

#5
kerpele mua on taidettu huijata täällä myydään palstalla. Piti tulla mm. ASSOn etuiskareita 4kpl ja jos sovitus pikkuervoon ei olisi onnistunut niin olisi mennyt luonnollisesti mun piikkiin. Nyt myyjä tuntuu kadonneet ja rahat reilu kolme kybää on jossain. hemmetti, jos tässä on kusetus kyseessä niin kaivan vaikka kiven alta tekijät esiin. Voin maksaa vaikka näin aluksi 1000e vihjeestä joka johtaa tekijöiden perään. Iskaria postiin tai tulee tupenrapinat!!!!
#6
sähköalalla ja niin monet 230V tällit saanut, että ei vois vähempää kiinnostaa joku pienet piskuiset patterit? Oikeasti lipot, vaikk laitaisit rinnan/sarjassa kahta,kolmee,neljää akkua, ei lähde siitä laturin johdosta mihinkään .. vaikka napit kaakossa 5A virralla niitä täytät. se on fakta. tottakai oikosulkenmalla sulaa paksukin rauta mutta niin sulaa lyijy/jne akuillakin. Virta se on mikä siellä puhuuu.. ja lipot sitä imee aika hyvin :)
#7
niin pitämälä nappi pohjassa kun sammutgtaa auton niin 10s päästä kuulluu :)
#8
Kannattaa lukea se ohjekirja mikä tuli mukana. Nopari lopettanee toimintansa kun jännite laskee tarpeeksi. Lähellekkään <3v kennojännitteitä ei mennä. Lipot vaan kiinni ja hanaa :)
#9
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
06.02.10 - klo: 04.17
Meitsikin voisi ilmoittautua 'onnelliseksi' polttis-revon omistajaksi. Tuli hommattua käytettynä jonkun vanhat revot ja niistä on nyt toistaiseksi tullut kasattua yksi auto päivittäiseen rälläilyyn ja toinen edistyy pikkuhiljaa. Ajattelin tehdä siitä rwd-only, slicksit ja kovan alustan :) Asvalttihirmu, jne.

Alkaa pikkuhiljaa myös ymmärtämään läpät että ei kannata hommata polttista ensimmäiseksi autoksi :)

#10
"Mites kuinka väljät muilla on noi c-palat? Meinaan renkaat on laakereistaan tiukat mutta lonksuu noista c-paloista aika paljon."

Musta noi on ollu ihan uudesta saakka jotenkin lonksut ja eilen petti lopullisesti vasemmalta edestä. Pitänee laittaa tilausta menemään kunhan nyt ekaks sais ne etuiskarit ja pääsis mallaamaan, että sopiiko ne vai pitääkö nekin ostaa ämerikän maalta.
#11
Se on kai se missä on ne tukivarsien kaks pivot-ballia kiinni. Itsellä on 1880 mah 2s lipot rinnan.  Niillä räppää sen 20-30min. Laturin kanssa kannattaa miettiä mitä oikeastaan rc:stä edes tahtoo.. jos meinaa sähköillä niin sit suoraan kunnon laturi. Akuissa tietysti mahd paljon ah:ta.

Näyttäis siltä, että revoon tulee eräästä kilpakikkareesta etuiskarit jokakulmaan, mutta tästä enemmän jos suunnitelmat onnistuvat.
#12
Mä ajattelin heittää roskiin koko 'iskarit' kunhan keksin jotain tilalle. mittalin, että about 52mm voisi olla kiinnistyspisteiden väli, että jotta jotain semmosta pitäisi löytää :)
#13
"Lipo pussi on halpa palovakuutus."

Totta. On hyvä olla varovainen näiden kanssa.
#14
Jaahas.. about viikon vanha auto alkaa kaipailemaan jo hieman varaosia :) Pivot palloihin joku muovikikkare ja iskarit on antanut totaalisesti 'periksi'. Pohjaavat joka pompusta ja vaikuttavat vielä sen verran surkeilta että niitä tuskin kannattaa alkaa elvyttämään millään tavoin.

Vielä kun ehtisi kaikelta kiireeltä opiskelemaan jousien värit, jäykkyydet, öljyt.. huh. Ilmeisesti halvimmalla pääsee kun tilaa noilta jenkkisaiteilta sen hard-anodized gtr shock bodyn + muut tarvittavat osat.


#15
"Onko tollanen lataus pussi tosiaan tarpeellinen, onko noissa akuissa vaara että ne syttyy palamaan?"

Lataan 2x2s max viralla mitä laturista irtoo (3.6A) suoraan piuhoista akkuja autosta irroittamtta :) Balanseri on toisessa akussa kiinni. Hyvin pelittää ja ei tartte odotella turhia. Tietysti jokainen omalla vastuullaan.

#16
Mää aloitin e-revolla viimeviikolla ja olen ajanut kerrostalon pihalla sen minkä akkujen lataukselta ja töiden jälkeen olen ehtinyt. Lapsena aina hävetti mitä ihmeellisemmät jutut mutta näin aikuisena ei vois vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelevat. E-revo RTR paketin ohjain on ihan ok ja pystyt ajaa vaikka 4s lipoilla kävelyvauhtia jos haluat. Sen ohjaimen saa sileeenkin että 70% liikeradasta on kaasunkäytössä ja loput reverse.

Ainakin itse suosittelen autoa ja 2s lipoja rinnan.
#17
Kiitoksia.

Tein lopulta ruuvilliset (melkein samanlaiset kuin kuvassa) versiot noista alkuperäsistä renkaista ja pitoa rupes löytymään. Otin ne vaahtomuovit samalla pois sieltä vettä ja painoa keräämästä. Tuloksena spoikka palasina ja oikean takaripustuksen 'pallonivel' -muovit jotenkin lonksaa :) 2s lipoilla tuota rääkkäsin.

Kokeilin myös jonkun 1/10 HPI crossin aika kapeilla renkailla autoa tuntui tosi tarkalta ajaa. Ajattelin vedellä kesällä niillä kun noi alkuperäset on nyt mallia hakkapeliitta.

#18
Terve, tuli hommattua itselle leikkikaluks e-revo vxl 1/16 ja pitihän sitä liittyä foorumille kun on jo jonkin verran tullut täältä teidän juttuja lueskeltua. Joskus 20-vuotta sitten penskana omistin jonkun 1/10 auton, mutta niistä ajoista on vehkeet muuttuneet aikalailla :)

Mitä renkaita olette revossa käyttäneet? Pitäisi rakentaa jotkut talvinakit, kun ne orkkikset ei oikein pidä lumella / jäällä mitään. Alkuperäisiä taloneja ei kait kannata ainakaan täältä suomesta hommata aihioiksi kun on niin törkeän hintaisia jokapaikassa?

Tuli myös vkonloppuna otettua revosta 'savut' 4S lipoilla (2x2S sarjassa) vakio pinjonilla ja .. hohhoijaa mitkä jengat pikkurevo otti. 'Lensi eteenpäin' n. 30cm korkuisia pomppuja tehden kun renkaat tärisi ihan hulluna. Ne myös veny aika vekkulisti keskipakovoimasta :)

Hassua että iso mies ei malttaisi olla töissä 8-tuntia kun pitäisi päästä pihalle leikkimään 'leluautolla' :)