Päävalikko

Uutiset:

Tämä on testisivusto, data on otettu foorumilta 6.2.2025. Mikään täällä tehty muutos ei tule automaattisesti mukaan varsinaiseen SMF-versionnostoon, vaan niistä on kommunikoitava minun kanssani erikseen. 12.2.2025 H Luomanen

valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - PekkaN

#1
Sähköautot / Vs: HPI Cyber 10B
03.03.10 - klo: 21.26
Juu, ei kai sellainen lämpö vielä paha ole. Mulla ei kärsis kättä pitää kannun kyljessäkään. Mun kone on myös kuumenevaa sorttia. Turnigy Mach2 9.5t.Ilmeisesti 80 astetta alkaa olla maksimi suositeltava, ettei magneettiroottori sula. Mut kannattaa ihmeessä kokeilla pidempää välitystä. Vääntöä pitäis löytyä sinunki koneesta.

Huom. lueskelin vähän lisää, ja tarkentaisin että se maksimi ulkopinnan lämpö taitaa olla yleensä 80 celsiusta ja jossain koneissa matalempi.
#2
Sähköautot / Vs: HPI Cyber 10B
03.03.10 - klo: 21.07
Mullakaan ei ole paljon kokemusta harjattomilla nykyajan autoilla ajelusta, mutta kaiken oman järkeni mukaan lyhempi välitys eli pienempi pinjoni laskisi lämpöä. Ajelin ensin lyhyellä 24t (9,5 kierroksen harjaton) ja nyt isommallakin vaihteella kone lämpenee kyllä rajusti sisäradalla. Jäähdyttimen olen kyllä tilannut kun hirvittää se että kone sulaa melkein pohjasta läpi.
#3
Sähköautot / Vs: HPI Cyber 10B
27.02.10 - klo: 15.17
Oletko laittanu diffin kiristysruuvin päälle tulevan muovisen korkin (osa 100852)ja ne molemmat  silikooniset o-renkaat diffin ulostuloihin? Vai oliskohan diffi väärin kasattu? Mittasin ulkoapäin mun diffin ulostulojen väliksi 56,8mm. Korkealla maavaralla vetarit tulee melkein ulos mullakin, muttei kuitenkaan irtoa. Alumiiniset iskarit on mulla hiukan lyhyemmät joten se madaltaa mun autoa eikä vetarit tule niin helposti ulos.
#4
Sähköautot / Vs: HPI Cyber 10B
27.02.10 - klo: 13.44
Täällä tuli Cyberi kasattua myös ja helmikuun olen autolla ajellut. Mun auto piti uutena aikalailla samanlaista ääntä kun ulkona testasin lumessa. Spurriratas vispasi oudosti vaikkei missään näyttäny olevan mitään vialla. Rattaan keskitys kuitenkin tasoittui aika pian ja kun vaihdoin uuden isomman pinionin, paha ääni hävisi kokonaan. Vaikea kuulla omaa autoa enää radalla muiden autojen seasta. Vanha pinioni oli sit ilmeisesti niin paljon äänekkäämpi. Nyt on paikalla spurrin tilalla slipperi ja tasaisesti ja äänettömästi pyörii. Isompi pyöriva massa tuntui vaan heti ajossa yllättävän voimakkaasti. Voimansiirto muutenkin tuntui vähän tiukalta aluksi mutta nyt se pyörii jo erittäin herkästi.

Eturipustukset on autosta hajoillu jo pariin otteeseen, mm. pyöränlaakeri ilmeisesti pyörän liiasta kiristelystä, tukivarren kiinnitys "helat"(suspension mount), alatukivarsi, raidetanko katkennut ja 1 muovi-iskari on haljennut. Sen jälkeen laitoin alumiini-iskarit tilalle. Muuten auto tuntuu erittäin hyvältä ja kestävältä, kun vertaa siihen millä viimeksi ajelin (15vuotta sitten). Tosin joidenkin osien ja ruuvien laadussa olis parantamisen varaan, mutta tämän hintaisen auton suhteen ei kannata niistä valittaa.